
2. JEEPY DLA PRZECIWNIKÓW - strzelanie przez całą grę do do ludzkich oponentów, różniących się tylko kolorem ubrania może nudzić, dlatego twórcy starają się co jakiś czas wdrożyć do gry jakiegoś nowego wroga. Tym razem dodano jeepa. Jest on wyposażony w dobrze znane FN Minimi, amunicji ma nieskończoność, może przejeżdżać przez mniejsze przeszkody, typu kosze na śmieci, ławki, jakieś kamienie itp. Pojawić się może wszędzie, gdy my atakujemy jakiś sektor, gdy nieprzyjaciel próbuje nas zaatakować, czy nawet w automatycznym systemie prowadzenie bitwy.
3. NALOTY MYŚLIWCÓW - form pomocy z powietrza jest już kilka, ale i tak została stworzona kolejna. W przypadku jakichś tarapatów, można przywołać zrzut bomb z jakiegoś szturmowego samolotu. Niestety jest jeszcze bardzo mało informacji na ten temat, ale jak tylko coś więcej będziemy wiedzieć, to damy Wam oczywiście znać.
4. BUDOWANIE ORAZ NISZCZENIE WSZYSTKIEGO I WSZĘDZIE - pamiętacie ten news (punkt 5) oraz ten (punkt 3). To już jest przeszłość. Nie trzeba już kombinować z tilesetami i wdrażać je mozolnie do konkretnych plików, aby uzyskać w danym sektorze np. worki z piaskiem. Teraz wystarczy wywołać ogólne menu, poprzez "CTRL + ALT + A" i wybrać opcję "FORTIFICATIONS", a następnie żeby coś zbudować, to naciskamy "CTRL + A", a żeby coś zniszczyć, to "CTRL + B".
5. PUŁAPKI NA NIEDŹWIEDZIE - dokładnie tak, nic tu nie jest pomylone. Twórcy chcieli jakoś uhonorować portal naszych zagranicznych Kolegów, czyli THE BEAR'S PIT, gdzie w zasadzie wszystko się odbywa i wdrożyli tytułowe sidła. Przedmiot ten działa jak bomba, można go uzbroić oraz rozbroić, ale z racji tego, że to nie jest materiał wybuchowy, to do użycia go należy mieć najemnika z wysokimi umiejętnościami mechaniki oraz siły. W grze obiekt ten ma numer 1741.
6. AMUNICJA ZAMRAŻAJĄCA - na chwilę obecną ta amunicja pasuje tylko do karabinów rakietowych, a co z tego wynika, trzeba zaznaczyć podczas uruchomienia gry, tryb SCI-FI. Zamraża ona przeciwników na dwie tury, nie powoduje żadnych obrażeń, taki zamieniony w lód oponent jest obojętny na jakiekolwiek gazy, natomiast co się z nim stanie, gdy do niego strzelimy lub uderzymy pięścią lub rzucimy granat, to aby nie psuć Wam niespodzianki, zapraszam do oglądnięcia filmiku poniżej.
7. INTERAKTYWNOŚĆ POSZCZEGÓLNYCH PRZEDMIOTÓW - w zależności od postawy danej osoby wobec całej modyfikacji JA2 1.13, jedni powiedzą, że to jest coś fantastycznego, a drudzy mogą stwierdzić, że to już są Simsy, ale to kwestia wysoce dyskusyjna, dlatego prosimy wyrazić swoją własną opinie na ten temat, w komentarzach pod newsem. W każdym bądź teraz będziemy mogli wykonać interakcję z każdym obiektem w grze np. zhakować komputer i pozyskać dane, przeczytać książkę na półce, załatwić potrzebę w toalecie, wykapać się w wannie, napić się wody z kranu, przespać się na łóżku, kupić sobie napój gazowany z automatu, pograć w bilard itp. Każda taka czynność, ma dać jakieś pozytywne rezultaty w stosunku do naszego najemnika np. picie wody z kranu, uzupełni nam pasek energii na 100%.