JA 3: DZIENNIK DEWELOPERA #7 - INTERFEJS UŻYTKOWNIKA

Jagged Alliance 3 - THQ Nordic

W poprzednim odcinku pamiętnika dewelopera bardzo szeroko zapoznaliśmy się z podstawowymi zasadami na jakich będzie opierała się walka w Jagged Alliance 3. Najnowsza część opublikowanego właśnie przez twórców dziennika skupia się tym razem na temacie, który bardzo często jest pomijany podczas tworzenia konkretnej gry - Interfejsie Użytkownika. Jest to bardzo szerokie zagadnienie, ponieważ UI jaki i UX (ang. User Experience) obejmuje różnorodne elementy gry.

1. INTERFEJS UŻYTKOWNIKA W JA 2 - jak wszyscy doskonale wiedzą interfejs użytkownika w Jagged Alliance 2, nie był szczególnie łatwy w użyciu, ale niewątpliwie posiadał on swój unikalny charakter, który nie tylko zanurzył nas w świecie gry, ale pokazywał też jej zabawną i rozrywkową stronę. Na przykład wysyłanie kwiatów królowej Deidrannie poprzez specjalnie do tego stworzony sklep internetowy lub tworzenie własnego najemnika wykorzystując kwestionariusz agencji I.M.P.

2. POWRÓT DO PRZESZŁOŚCI - aby stworzyć bezpośrednią kontynuację pod względem fabularnym twórcy musieli przenieść się z interfejsem użytkownika daleko w przeszłość, czyli aż do 2001 roku. Wiadomo też, że od wydarzeń, które miały miejsce w Arulco minęło trochę czasu dlatego ową wersję laptopa w Jagged Alliance 3 zmodernizowano w taki sposób aby swoim wyglądem przypomniał urządzenie znane jako PDA.

3. PDA - jest miejscem w którym dowodzimy i zarządzamy swoim oddziałem na mapie taktycznej. Możemy także uzyskać dostęp do poczty e-mail, notatnika, aby śledzić w nim swoje cele i zadania. W dużym skrócie notatnik służy jako dziennik zadań. Oczywiście istnieją w nim również przeglądarki, dzięki którym możemy odwiedzać takie strony jak A.I.M. czy I.M.P. Szczególną uwagę warto zwrócić na jeden z zabawniejszych elementów interfejsu - klienta czatu o nazwie Snype. W czasie gdy strona internetowa organizacji AIM ukazuje listę najemników, skontaktowanie się z nimi w celu złożenia oferty umożliwia właśnie aplikacja Snype. Tam możemy zaoferować najemnikom pracę i określić czas trwania umowy.

4. INTERFEJS UŻYTKOWNIKA I ŚWIAT GRY - ten sam styl wizualny zastosowano w interfejsach użytkownika w czasie eksploracji świata gry i walki taktycznej. Możemy to zobaczyć na przykładzie portretów najemników, niektórych elementów rozgrywki, takie jak sylwetki wrogów chowających się za przeszkodami posiadają subtelne efekty imitujące takie połączenie.

5. NAJEMNICY - styl wizualny i portrety najemników zostały już omówione w trzecim dzienniku dewelopera. W każdym razie odtworzenie oryginalnej obsady i dodanie jeszcze większej ilości postaci było niezwykle ważne. Tym razem chciano pokazać najemników nie tylko jako małe portrety, ale dać im również szansę zabłysnąć w pełnowymiarowej grafice, ekwipunku czy też na stronie poświęconej rekrutacji najemników. Jednym z najważniejszych aspektów było ukazanie tego w jaki sposób najemnicy są ułożeni, aby w najlepszy sposób oddać unikalny charakter każdej postaci.

6. EWOLUCJA IU W JA 3 NA PRZESTRZENI LAT - projektowanie takich elementów jak UI czy UX jest niewątpliwie jednym z największych wyzwań związanych z tworzeniem gier. Wiele gier kończy się fiaskiem lub sukcesem w oparciu o ten kluczowy aspekt. Nic więc dziwnego, że Jagged Alliance 3 na od momentu gdy został po raz pierwszy zapowiedziany na przestrzeni lat przeszedł bardzo długą drogę wizualno - artystyczną a niektóre rzeczy były wielokrotnie przerabiane. Podsumowując tą najnowszą część pamiętnika dewelopera twórcy udostępnili kilka zrzutów ekranu. Warto w tym miejscu zaznaczyć, że niektóre z nich mogą mieć 3-4 lata i są bardzo wczesnymi projektami.

Źródłowy dziennik dewelopera JA3 - dyskusja na forum Jagged Alliance 3 - galeria screenów Jagged Alliance 3 - oficjalna strona Jagged Alliance 3 - oficjalne forum Strona gry na platformie Steam Oficjalna strona THQ Nordic Oficjalna strona Haemimont Games
Komentarze (1)
  • Avatar użytkownikaHanzae

    Twarzy Vicki jest nie do rozpoznania (po co wymyślili jej te dredy). Nails też nie swój. Reszta z obrazka oddaje klimat- szczególnie 3-ch wąsaczy.Gorzej prezentuje się też "MD", jakby taki karykaturalny charakteru postaci.




Nick: