Hired Guns: The Jagged Edge - Wywiady »

Wywiad z Maksem Tuminem (GamesLife)

Wywiad przeprowadził: Siergiej "Sir" Sztiepa
Źródło: GamesLife
Tłumaczenie: Len
Data: 18 maja 2006r.
Za pomoc podziękowania dla: Colina, Popusia i Snicka



W ostatnim czasie rosyjscy twórcy gier coraz częściej otrzymują licencję na tworzenie kontynuacji popularnych serii gier, wydanych w Europie Zachodniej lub nawet za oceanem. Heroes of Might & Magic V, Disciples 3, Jagged Alliance 3D... O ostatnim projekcie dojrzewającym w firmie Mist Land będzie mowa w naszym wywiadzie.


Dzień dobry. Przedstaw się proszę.

Maks Tumin - menedżer projektu Jagged Alliance 3D.


Jagged Alliance 3D - znany projekt, do niedawna chodziło o nim mnóstwo słuchów, a informacje portali roiły się od powiązanych z nim nowości. Lecz teraz nastąpiła cisza. Z czym to jest związane?

Cisza przed burzą. W najbliższym czasie planujemy liczne publikacje na różnych informacyjnych stronach. Dla przykładu, ten wywiad.


Czy koncepcja gry została zmieniona? W jakim stadium znajdują się prace, czy już wkrótce produkt będzie gotowy "do użycia"?

Koncepcja pozostała niezmieniona. Premiera gry planowana jest na drugi kwartał bieżącego roku. Obecnie trwają prace nad uzupełnieniem świata gry.


Wcześniej mówiliście o, w przybliżeniu, piętnastu podstawowych misjach i kilku dodatkowych. Ile ich będzie w finalnej wersji?

Wszystkich naliczyliśmy 20. Dużej ich części nie będzie trzeba wykonywać, przez co gra stanie się bardziej złożona. Bez tych umownie niepotrzebnych misji siła wroga będzie się powiększać i każda bitwa będzie jak mała lokalna wojna. Wykonując dodatkowe misje gracz wpływa na ogólny rozwój fabuły, poszerza ją, znajduje różne sposoby osiągnięcia celów podstawowych misji. W ten sposób chcemy zadowolić tych graczy, którzy lubią intensywne boje jak i tych którzy wolą wnikliwy proces gry.


Ile godzin (średnio) zajmie przejście gry?

Średnio 40 godzin. Lecz nie należy zapominać o tym, że w grze chodzi zarówno o wypełnianie misji jak i o taktykę. U kogoś, kto przechodzi wszystkie misje, gra może zająć i 80 godzin, jak nie więcej.


Jakie będą cele misji? Banalne zniszczenie wszystkiego? Dywersje? Przedostanie się do wrogich obozów w celu kradzieży ważnych akt?

Cele - najróżniejsze. Mogą się zmieniać w trakcie realizacji misji, pojawiać się nowe lub zastępować stare. Banalne typu "zabij wszystkich", i bardziej zespolone, typowe dla gier taktycznych zadania.


Czym zaskoczy nas sztuczna inteligencja?

Nie obiecujemy Rewolucyjnego, Unikatowego, Wspaniałego (wszystko z dużej litery) AI, za to staramy się by nie ustępował on temu z Jagged Alliance 2. Sztuczna inteligencja została stworzona "od zera" specjalnie na potrzeby gry i jej świata. Zachowanie zarówno pojedynczych żołnierzy jak i całych grup jest zsynchronizowane, spójne, ale również zmieniające się pod wpływem przemieszczającego się "umeblowania". A na polu bitwy, jak wiecie "umeblowanie" zmienia się co sekundę. Myślimy, że AI nie rozczaruje nawet najlepszych taktyków.


Co przedstawiają sobą interaktywne przedmioty? Łatwo je znaleźć? Czy po zakończeniu misji pozostają w inwentarzu postaci?

Podobnie jak w poprzednich grach serii, gracz będzie miał dostępną dużą ilość różnorodnego wyposażenia, włączając w to najnowsze opracowania militarnego przemysłu. To i przeróżne pistolety, pistolety maszynowe, karabiny, karabiny maszynowe, granatniki, broń biała, i oczywiście środki ochronne. Przedmioty pozostają w inwentarzu najemnika bądź w magazynie bazy na obszarze całej gry, o ile gracz nie zdecyduje ich wyrzucić. Zdobyć to lub inne wyposażenie można na różne sposoby: można kupić u miejscowych przedsiębiorców, zamówić przez internet u Bobby'ego Raya, albo zbierać łupy.


Będziecie wykorzystywać do tworzenia projektu Shaun Lynga lub innych speców od taktycznych strategii?

Nie. To nie jest konieczne. Strategy First oszacował nasze umiejętności i potencjał potrzebny do stworzenia jakościowej gry bez pomocy Shaun'a Lynga i innych mistrzów taktycznych strategii. A my, ze swojej strony, jesteśmy dumni, że otrzymaliśmy prawa na stworzenie samodzielnie opracowanego projektu w świecie JA.


Nie boicie się odpowiedzialności? Przecież teraz to od was zależą losy legendarnej gry...

Przede wszystkim od nas zależy los konkretnej gry - Jagged Alliance 3D. O niej myślimy przede wszystkim i nade wszystko. Wiesz, niezbyt to dziwne bać się odpowiedzialności, która już jest i którą przyjęliśmy na siebie. Wierzymy we własne siły, Game Factory Interactive (GFI) i Strategy First nam bardzo pomagają i nie dają się odprężyć, ani panikować ?. Także w tym sensie wszystko dobrze.


Na jakim silniku robicie grę? Jakie są jego możliwości? Czy jest on nowoczesny?

Grę robimy na silniku Alfa Antiterror. Mocno go zmodyfikowaliśmy. I w rezultacie mamy: interaktywne środowisko, dynamiczne cienie, wielkie sektory, wielopiętrowość, jak również możliwości postaci w pokonywaniu różnych przeszkód (wchodzenie przez okna, przeskakiwanie niskich i przechodzenie przez wysokie przeszkody, wchodzenie po schodach, zeskakiwanie z występów), wychylanie się, strzelanie i rzucanie granatów zza kąta. Dla realistycznego odwzorowania fizyki, łącznie z Ragdoll, wykorzystamy technologię Meqon.


Kto tworzy muzykę do gry?

Aleksandr Szukajew - znany muzyk, kompozytor i dawny partner Mist Land South, który pracował nad soundtrackami kilku naszych gier. Jednym słowem, Mistrz z dużej litery i nasze natchnienie.


Jaki gatunek muzyki będzie w grze? Rock? Hardcore? Metal?

Żadnego rocka, hardcore'a i metalu. To będzie native-electronic. W muzyce będą się pojawiać afrykańskie motywy, zdobione elektronicznymi instrumentami. Żadnego "umc umc umc". Muzyka będzie różnorodna. Główne zadanie muzyki - podtrzymać atmosferę, utworzyć szczególne odczucie świata gry i odbywających się tam zdarzeń.


W jakiej formie będzie wydana gra - Na CD lub DVD? Planuje się wykorzystanie systemu ochrony przed kopiowaniem?

Nie mogę dokładnie odpowiedzieć na to pytanie, najprawdopodobniej na 3CD. Będzie oczywiście też wersja DVD. Oczywiście płyty będą chronione przed kopiowaniem przez system StarForce.


Plany Mist Land South na stworzenie prawdziwej trzeciej części Jagged Alliance w klasycznym stylu są wciąż aktualne? W jakim stopniu zależą losy całej serii od sukcesu obecnie tworzonego projektu?

Tak, w tej chwili obmyślamy koncepcję JA3, ale prawdziwe prace rozpoczną się dopiero po wyjściu JA3D. W jakim stopniu od obecnego projektu zależą losy całej serii wie tylko Strategy First a33; nasz zachodni wydawca, dla nas od sukcesu gry zależy tylko to, jaki będzie JA3.


Powiedz, czy i co otrzymają gracze do swojej dyspozycji, by tworzyć modyfikacje?

Tak, oczywiście. Gra będzie maksymalnie nastawiona na tworzenie modyfikacji; gracze będą mogli dodawać swoje własne kampanie, zmieniać charakterystykę broni i tak dalej. Modderom zawsze służymy radą i będziemy ich wspierać.


Informujemy iż wywiad ten znajduje się także na stronie Liberate Arulco, lecz jest on tam trzymany wbrew woli autora tłumaczenia. Wszystkie oskarżenia o nielegalne kopiowanie proszę kierować na LA.

Wywiad z twórcami JA3D - Dyskusja na forum.
Autor: Len, Brak komentarzy · 7098 czytań
Komentarze (0)



Nick: