Poradniki modera do Jagged Alliance Back in Action »

Stare głosy dla AIM i RPC



STARE GŁOSY

DLA AIM I RPC


Artykuł z serii: Jak stworzyć modyfikację?

Dla Jagged Alliance Back in Action



Wprowadzenie

W tym poradniku zostanie przedstawiona metoda pozwalająca na zamianę obecnych nowych głosów, które są w Jagged Alliance Back in Action, na stare głosy z Jagged Alliance 2. Metoda ta pozwala na zamianę dla wszystkich postaci AIM oraz RPC. Ze względu na warunki prawno-licencyjne nie można udostępnić gotowej takiej modyfikacji, dlatego jeśli ktoś będzie chciał sobie zagrać przy użyciu starych głosów, to będzie to musiał wykonać we własnym zakresie. Wszelkie linki do takiej modyfikacji będą kasowane.

I. Które pliki będziemy potrzebować

Przede wszystkim potrzebne będą głosy postaci AIM oraz RPC ze starego JA2. Znajdują się one w katalogu "Data" w plikach "BattleSNDS.slf" oraz "Speech.slf". Należy je wypakować zgodnie z instrukcją podaną w tym poradniku. Po ich wypakowaniu w katalogu "Data" będziemy mieli dwa nowe foldery: "BattleSNDS" oraz "Speech", a w nich interesujące nas pliki.

Do zamiany starych plików na odpowiadające im pliki w JA Back in Action będziemy potrzebowali programu "BiA JA2 Sound Replacement". Program ten można ściągnąć z naszego działu Download stąd. Będzie tam również zawarty program "UNSLF" potrzebny do wypakowania starych głosów z Jagged Alliance 2.





Część I. Zamienianie plików

I. Opis programu

Program "BiA JA2 Sound Replacement" został stworzony przez użytkownika Doskey. Program ten jest cały czas rozwijany, a wykryte w nim błędy na bieżąco neutralizowane. Na chwilę obecną najnowsza wersja 0.9 Beta jest według autora jak najbardziej stabilna i nie powinna sprawiać problemów, a co najważniejsze powinna prawidłowo zamieniać głosy postaci. Program podczas swojej pracy zamienia nazwy starych głosów z Jagged Alliance 2 na odpowiadające im nazwy w Jagged Alliance Back in Action. Taka jest istota tego programu. Można by było oczywiście wykonać to ręcznie ale skoro istnieje alternatywa w postaci automatycznej zamiany, to chyba nawet nie potrzeba tu komentarza.

II. Procedura zamiany plików

W głównym katalogu programu do zamiany głosów, będą dwa foldery: "bia_sound" oraz "ja2_sound. Do drugiego katalogu czyli "ja2_sound" kopiujemy wszystkie wypakowane głosy postaci ze starego JA2 z obydwu folderów ("BattleSNDS" oraz "Speech"). Kopiujemy je bez podziału na folderu. Mają tam się znaleźć same pliki.

Po ich skopiowaniu uruchamiamy program za pomocą pliku "copy_sounds.bat" i czekamy aż cały proces się zakończy. Plików do zamiany będzie niesamowicie dużo, około 13 tysięcy, dlatego działanie programu może potrwać kilkanaście może nawet kilkadziesiąt minut. Wszystko będzie zależało od mocy obliczeniowej komputera, na którym ta zamiana się odbędzie. Dlatego zalecam po wykonanej tej pracy aby zachować sobie gotowe pliki, ażeby w przyszłości nie musieć drugi raz wykonywać tej czasochłonnej czynności.

Po prawidłowo ukończonej pracy wszystkie nowe pliki powinny się znajdować w pierwszym folderze czyli "bia_sound". Będą one od razu pogrupowane na odpowiednie katalogi. Następnie należy wszystkie te katalogi skopiować i wkleić do następującego folderu do gry JA Back in Action: "bin_win32 / sounds / voices". Gdyby takich folderów nie było to należy je utworzyć.

Na koniec należy sprawdzić poprzez uruchomienie gry i zagranie w nią kilka minut czy stare głosy w nowej grze przypadną nam do gustu. Gdyby jednak było inaczej, to aby przywrócić nowe głosy należy usunąć folder "voices".




Autor: Starchris, Brak komentarzy · 4195 czytań
Komentarze (0)



Nick: