Jak stworzyć modyfikację? »

Poradnik modera - Edycja tekstów (pliki EDT)

Edycja tekstów - Pliki EDT
Artykuł z serii Jak stworzyć modyfikację?

Dla JA2 i wszystkich oficjalnych rozszerzeń

Podstawą przy tworzeniu modyfikacji jest dodanie nowych tekstów w grze. Począwszy od tekstów postaci, poprzez opisy w laptopie, a skończywszy na opisach broni. Każdy moder musi wiedzieć jak to zrobić, jeśli zamierza stworzyć liczącą się modyfikację. Na szczęście, to najprostszy etap tworzenia dodatków.


Pliki z rozszerzeniem EDT to pliki zawierające teksty wyświetlane bezpośrednio w grze, takie jak: teksty postaci, czy treści e-maili. Do edycji plików EDT, najlepiej użyć jednego z dwóch programów: EDT Editor bądź >JA2 EDiTor. Zarówno jeden, jak i drugi ma swoje wady. Żeby więc nie komplikować sprawy, poniżej wyjaśniamy o co chodzi:

EDT Editor
Niezwykle prosty w obsłudze program autorstwa Batmana, twórcy modyfikacji zatytułowanej JA2: Urban Chaos. Gdy uruchomimy program, klikamy ikonkę "Wczytaj" po czym wybieramy plik, który nas interesuje. Wyświetlą nam się wszystkie teksty zawarte we wczytanym pliku, tak jak na obrazku poniżej:

Edycja plików EDT przy pomocy EDT Editor

JA2 EDiTor
Nieco bardziej skomplikowany programik od poprzedniego. Po wczytaniu wybranego pliku, pojawia nam się jeszcze niewielkie okienko z listą i angielskimi słowami - musimy z niej wybrać typ pliku jaki wczytaliśmy, tzn. czy to jest tekst postaci NPC, najemnika czy raczej cywila. Jeśli teksty wyświetlane są niepoprawnie, to znaczy że wybraliśmy złą opcję z listy. W przeciwieństwie do powyższego programu, ten doskonale nadaje się do edycji plików z archiwum Binarydata.

Edycja plików EDT przy pomocy JA2 EDiTor

Jak widać poszczególne zdania są umieszczone w oddzielnych wierszach, należy pamiętać aby zachować ich położenie. Możemy tutaj edytować bądź dodać nowy tekst. Program nie obsługuje polskich znaków, więc mogą być problemy z ich wyświetlaniem. Natomiast, jak dodać polskie znaki aby były poprawnie wyświetlane w grze, możecie dowiedzieć się z poradnika Dodawanie polskich liter. Wszystkie pliki EDT znajdują się w plikach SLF, lub w folderach z tą samą nazwą (w przypadku modyfikacji), o tym jak wypakowywać pliki SLF dowiecie się z poradnika Pliki SLF - Tworzenie i wypakowywanie.

Ważne, aby pamiętać, że edytowanych plików nie wrzucamy z powrotem do archiwum SLF, gdyż spowoduje to niepoprawne działanie gry. Każdy plik EDT (i każdy inny) umieszczamy we folderze z nazwą odpowiadającą nazwie archiwum SLF z którego dany plik został wypakowany. Na przykład, w przypadku tekstów postaci będzie to wyglądało tak: C:/JA2/Data/Npcdata/100.edt

Zawartość plików i ich katalogi:

BINARYDATA

  • Aimbios.edt - Opisy najemników na stronie A.I.M. (długie i krótkie).
  • Aimhist.edt - Historia A.I.M.
  • Aimpol.edt - Regulamin A.I.M.
  • Alumname.edt - Imiona byłych najemników A.I.M.
  • Alumni.edt - Opisy byłych członków A.I.M.
  • Braydesc.edt - Nazwy i opisy broni oraz przedmiotów oferowanych w sklepie Bobby Ray's.
  • Credits.edt - Napisy końcowe, czyli tzw. creditsy.
  • Email.edt - Wiadomości e-mail.
  • Files.edt - Pliki w laptopie w których są m.in. informacje o terrorystach.
  • Flowercard.edt - Strona na której możemy wysłać komuś kwiaty.
  • Flowerdesc.edt - Strona na której możemy wysłać komuś kwiaty (formularz).
  • Help.edt - Pomoc, którą w grze przywołujemy przyciskiem H.
  • Impass.edt - Wiadomość od I.M.P.
  • Imptext.edt - Strona I.M.P.
  • Insurancemulti.edt - Strona ubezpieczeń Malleus, Incus & Stapes.
  • Insurancesingle.edt - Drobniejsze teksty ze strony ubezpieczeń Malleus, Incus & Stapes.
  • Itemdesc.edt - Nazwy i opisy broni oraz przedmiotów.
  • Mercbios.edt - Opisy najemników na stronie M.E.R.C.
  • Quests.edt - Misje wyświetlane w Laptop/Historia (questy).
  • Ris.edt - Raport rozpoznania, znajduje się w Laptop/Pliki.

MERCEDT

Znajdują się w nim teksty postaci, które można rekrutować. Wymienianie i opisywanie plików nie ma większego sensu gdyż jest ich sporo, a to do jakiego najemnika należy dany plik możecie sami zobaczyć za pomocą programu ProEdit znajdującego się w Binarydata (numerek przy imieniu to numerek jego pliku).


NPCDATA

Podobnie jak wyżej, tyle że tutaj teksty postaci, które możemy spotkać - NPC. Tutaj także wymienianie plików nie ma sensu, jest ich jeszcze więcej niż w Mercedt. A to do kogo należą dane pliki możecie sprawdzić tak samo jak powyżej.

Autor: Len, Brak komentarzy · 5751 czytań
Komentarze (0)



Nick: