Postacie z Jagged Alliance Back in Action »

Postacie A.I.M. z Jagged Alliance Back in Action

Jagged Alliance Back in Action - Postacie A.I.M.

Jagged Alliance: Back in Action

POSTACIE A.I.M.




Barry Unger
Zdrowie80 Doświadczenie02
Zwinność72 Um. Strzeleckie50
Zręczność78 Zn. Mechaniki44
Siła80 Zn. mat. wybuchowych78
Skradanie 36 Wiedza medyczna20
Inteligencja85 Energia72
Zasięg widzenia90 Koszt wynajęcia: 9 500 dol.

Umiejętności:

Materiały wybuchowe (ekspert)
Cechy dodatkowe:Gracz drużynowy, mięczak

Barry niezbyt dobrze strzela – być może dlatego, że zdecydowanie woli swoich przeciwników wysadzać... a trzeba mu przyznać, że jest w tym wyjątkowo skuteczny, a do tego piekielnie inteligentny. Jego zdrowie i zręczność stoją na wysokim poziomie, można dać mu do ręki wytrych, a gdyby sobie z nim jednak nie poradził... cóż, kto jak kto, ale ten wybuchowy Węgier na pewno w plecaku ma dodatkową kostkę trotylu... Niestety Unger nie przejawia zbyt wielkiej radości na widok wody, a pluskanie się w jeziorku nie należy do jego ulubionych sposobów spędzania wolnego czasu.
Sympatie: RedWrogowie: brak



Bobby "Steroid" Gontarski
Zdrowie97 Doświadczenie01
Zwinność56 Um. Strzeleckie61
Zręczność48 Zn. Mechaniki76
Siła97 Zn. mat. wybuchowych13
Skradanie27 Wiedza medyczna22
Inteligencja52 Energia56
Zasięg widzenia62 Koszt wynajęcia: 8 000 dol.

Umiejętności:

Brak
Cechy dodatkowe:Twardziel, biegacz, maczo

Zrób tak: wyobraź sobie Arnolda, wsadź go do wozu strażackiego w Warszawie, a w kieszeni niech trzyma wytrych. Aha, nie zapomnij o niezbyt wysokiej inteligencji i braku polskiego akcentu. Właśnie otrzymałeś jedynego polskiego najemnika w grze. Sprawnie radzi sobie z włamywaniem się do domów, choć początkowo jego znajomość mechaniki nie zachwyca, a zręczność wręcz odrzuca. Warto go wziąć z czterech powodów: jest Polakiem, jest tani, mimo wszystko w walce sobie nieźle radzi i ma chole... znaczy, bardzo dużo punktów zdrowia, co umożliwia mu długie stanie w pierwszym rzędzie.
Sympatie: brakWrogowie: Ivan, Igor



Carl "Reaper" Sheppards
Zdrowie79 Doświadczenie06
Zwinność92 Um. Strzeleckie87
Zręczność82 Zn. Mechaniki37
Siła79 Zn. mat. wybuchowych47
Skradanie90 Wiedza medyczna02
Inteligencja81 Energia92
Zasięg widzenia92 Koszt wynajęcia: 48 000 dol.

Umiejętności:

Karabiny bojowe (ekspert), kar. snajperskie (ekspert)
Cechy dodatkowe:Kameleon

Sheppards to jeden z tych najemników, o których fani serii powiedzieli już chyba wszystko. Ze względu na swój charakter i zimny profesjonalizm przez jednych uważany za psychopatycznego zabójcę, przez innych zaś za wzór najemnika, który po prostu kocha to, co robi i robi to z pasją. Mimo tych sporów jedno jest pewne – jeśli szukasz wyśmienitego snajpera, który niekoniecznie musi znać się na medycynie, to Sheppards jest właśnie tym, kogo potrzebujesz.
Sympatie: ShadowWrogowie: brak



Charlene "Raven" Higgens
Zdrowie56 Doświadczenie05
Zwinność76 Um. Strzeleckie90
Zręczność90 Zn. Mechaniki05
Siła56 Zn. mat. wybuchowych05
Skradanie85 Wiedza medyczna17
Inteligencja77 Energia76
Zasięg widzenia94 Koszt wynajęcia: 23 000 dol.

Umiejętności:

Karabiny snajperskie
Cechy dodatkowe:Nocne operacje

Uwaga, uwaga! Przed państwem dwukrotna zdobywczyni Pucharu dla Najlepszego Najemnika przyznawanego przez forumowiczów na Jagged Alliance Center. "Raven" należy do wąskiego grona najemników lubianych prawie przez wszystkich graczy, nic nie można zarzucić jej charakterowi, a na polu walki jest wręcz niesamowita. Choć początkowo posiada dość niskie doświadczenie to, ze względu na bardzo wysoką skuteczność swoich strzałów, szybko zdobywa kolejne poziomy. Warto szkolić ją w dziedzinie materiałów wybuchowych oraz medycynie. Obowiązkowy członek oddziału na każdym etapie gry, zwłaszcza na starcie (ze względu na niską cenę).
Sympatie: Raider, SpiderWrogowie: brak



Clifford Highball
Zdrowie64 Doświadczenie04
Zwinność65 Um. Strzeleckie68
Zręczność53 Zn. Mechaniki24
Siła64 Zn. mat. wybuchowych31
Skradanie22 Wiedza medyczna85
Inteligencja87 Energia65
Zasięg widzenia78 Koszt wynajęcia: 16 000 dol.

Umiejętności:

Materiały wybuchowe
Cechy dodatkowe:Biegacz, krótkowzroczny

Po byłym alkoholiku wiele spodziewać się nie można – co prawda jest bardzo dobrym medykiem, ale ręce mu się trzęsą, a porusza się z gracją słonia i szybkością żółwia na środkach nasennych... Teoretycznie strzelać powinien nie najgorzej, ale trudno mi powiedzieć, abym był zadowolony z jego wyników w tej dziedzinie. Jakby tych wad mało było to nie posiada żadnych umiejętności dodatkowych. Zatrudniać go tylko w ostateczności.
Sympatie: brakWrogowie: brak



Cynthia "Fox" Guzzman
Zdrowie55 Doświadczenie02
Zwinność85 Um. Strzeleckie46
Zręczność83 Zn. Mechaniki15
Siła55 Zn. mat. wybuchowych08
Skradanie75 Wiedza medyczna72
Inteligencja66 Energia85
Zasięg widzenia88 Koszt wynajęcia: 7 000 dol.

Umiejętności:

Pistolety maszynowe
Cechy dodatkowe:Nudystka, gracz drużynowy

Kojarzysz taki magazyn jak "Playboy"? No... to tam by się nadawała... Niby wysoko medycyna, ale... ah, następny, proszę!
Sympatie: Wolf,Wrogowie: Steroid



Daniel Quinten
Zdrowie69 Doświadczenie03
Zwinność99 Um. Strzeleckie50
Zręczność75 Zn. Mechaniki12
Siła69 Zn. mat. wybuchowych00
Skradanie55 Wiedza medyczna88
Inteligencja91 Energia99
Zasięg widzenia65 Koszt wynajęcia: 18 000 dol.

Umiejętności:

Brak
Cechy dodatkowe:Biegacz, zwiadowca

Danny to typ samotnika a zarazem bardzo aktywna fizycznie osoba - uprawia wspinaczkę i spadochroniarstwo. Poza tym pan Quinten jest bardzo odważny czego dowiódł ratując życie koledze w Iraku podczas Pustynej Burzy. W naszym oddziale znajdzie miejsce jako medyk ale z czasem może się to zmienić ponieważ jest bardzo inteligentny i szybko się uczy.
Sympatie: brakWrogowie: Steroid



Donna "Spider" Houston
Zdrowie68 Doświadczenie01
Zwinność56 Um. Strzeleckie53
Zręczność69 Zn. Mechaniki00
Siła68 Zn. mat. wybuchowych00
Skradanie44 Wiedza medyczna94
Inteligencja90 Energia56
Zasięg widzenia72 Koszt wynajęcia: 8 500 dol.

Umiejętności:

Brak
Cechy dodatkowe:Nocne operacje, kameleon, amazonka

Lubiana przez wielu facetów w Organizacji... ciekawe dlaczego? Na pewno nie ze względu na umiejętności walki... Pewnie lubią jak się nimi pani doktor Houston zajmuje, gdy dostaną kulkę... Jeden z najlepszych lekarzy w grze, ale nic poza tym. Niskie strzelectwo, zero punktów znajomości materiałów wybuchowych i mechaniki oraz praktycznie brak doświadczenia sprawiają, że nie warto jej werbować. Niby powinna się szybko uczyć, bo inteligentna to ona jest, ale nigdy nie udało mi się z nią wytrzymać tak długo, aby przekonać się czy sprawdza się to w praktyce.
Sympatie: Vicki, StaticWrogowie: brak



Dr. Michael Dawson
Zdrowie76 Doświadczenie01
Zwinność62 Um. Strzeleckie52
Zręczność70 Zn. Mechaniki07
Siła76 Zn. mat. wybuchowych00
Skradanie39 Wiedza medyczna80
Inteligencja94 Energia62
Zasięg widzenia45 Koszt wynajęcia: 9 000 dol.

Umiejętności:

Walka wręcz
Cechy dodatkowe:Gracz drużynowy, mięczak

Bardzo wysoka inteligencja i umiejętności medyczne czynią z niego wyśmienitego, szybko uczącego się lekarza, jednak to wszystko, co MD może nam zaoferować. Oczywiście zawsze można liczyć jeszcze na odrobinę zarozumialstwa, ale szeregowy członek bractwa kurkowego strzela lepiej od pana Dawsona. Osobiście uważam, że, mimo wszystko, lekarzy lepiej szkolić niż wynajmować, więc odradzam podpisanie kontraktu z tym człowiekiem – tym bardziej, że nawet krowia "mina" może go zaskoczyć – nie ma on zielonego pojęcia o ładunkach wybuchowych.
Sympatie: brakWrogowie: brak



Dr Q. Huaong
Zdrowie73 Doświadczenie03
Zwinność92 Um. Strzeleckie58
Zręczność81 Zn. Mechaniki19
Siła73 Zn. mat. wybuchowych20
Skradanie43 Wiedza medyczna87
Inteligencja91 Energia92
Zasięg widzenia54 Koszt wynajęcia: 16 000 dol.

Umiejętności:

Walka wręcz
Cechy dodatkowe:Nocne operacje

Świetny lekarz, kiepski strzelec. Tak w skrócie można scharakteryzować Huanga. Oczywiście, w teorii można go podszkolić, bo jego wysoka inteligencja na to pozwala, ale nie ma to większego sensu, kiedy można wziąć innych najemników, którzy może początkowo mają mniej punktów medycyny, ale więcej celności. Zasada prosta – jeśli Ty pierwszy zabijesz przeciwnika nie będziesz potrzebował lekarza, a Dr Q. może mieć problemy ze skuteczną eliminacją wrogów. Moim zdaniem warto brać go tylko w ostateczności.
Sympatie: BrakWrogowie: Brak



Earl "Magic" Walker
Zdrowie92 Doświadczenie05
Zwinność99 Um. Strzeleckie74
Zręczność89 Zn. Mechaniki91
Siła92 Zn. mat. wybuchowych27
Skradanie95 Wiedza medyczna24
Inteligencja80 Energia99
Zasięg widzenia94 Koszt wynajęcia: 53 000 dol.

Umiejętności:

Karabiny bojowe (ekspert)
Cechy dodatkowe:Kameleon, biegacz

Walker to kolejny świetny najemnik, jednak zdecydowanie mniej wszechstronny niż taki Gus – słabo u niego z wiedzą medyczną i dowodzeniem, a bomby do rozbrojenia to osobiście bym mu nie dawał... Nadrabia natomiast zdrowiem, zręcznością i zwinnością, dzięki której spacer za plecami strażników nie jest rzeczą trudną. Posiadanie w zespole Ice'a i Blooda może okazać się argumentem przemawiającym za podpisaniem kontraktu w momencie, gdy mamy również Buns, której nie cierpi.
Sympatie: Blood, IceWrogowie: Buns



Edgar "Nails" Smorth
Zdrowie90 Doświadczenie04
Zwinność60 Um. Strzeleckie84
Zręczność78 Zn. Mechaniki63
Siła90 Zn. mat. wybuchowych78
Skradanie91 Wiedza medyczna11
Inteligencja63 Energia60
Zasięg widzenia79 Koszt wynajęcia: 16 000 dol.

Umiejętności:

Strzelby
Cechy dodatkowe:Twardziel

Jeśli nie chcesz oberwać to nie próbuj ściągnąć mu jego skórzanej kurtki. Ten harley'owiec jest do niej niezwykle przywiązany i nie przejawia ochoty zamiany jej na kamizelkę kuloodporną, co w kraju takim, jakim jest Arulco może szybko zaprowadzić go sześć stóp pod ziemię... "Nails" wyhodował sobie całkiem ładny "mięsień piwny", który skutecznie obniża jego sprawność fizyczną. Całkiem nieźle zna się na ładunkach wybuchowych i mechanice, więc na początku może spełniać rolę sapera-mechanika, który z bronią palną radzi sobie całkiem dobrze.
Sympatie: FoxWrogowie:



Ernie "Red" Spragg
Zdrowie69 Doświadczenie04
Zwinność66 Um. Strzeleckie58
Zręczność81 Zn. Mechaniki33
Siła69 Zn. mat. wybuchowych82
Skradanie15 Wiedza medyczna05
Inteligencja79 Energia66
Zasięg widzenia77 Koszt wynajęcia: 10 000 dol.

Umiejętności:

Materiały wybuchowe (ekspert)
Cechy dodatkowe:Gracz drużynowy, krótkowzroczny

Ten Szkot świetnie radzi sobie z rozbrajaniem bomb, a czasami również... graczy... Jego, pełne paniki, teksty naprawdę potrafią "rozbroić" człowieka. Na szczęście rzadko bywa tak groźnie jak uważa Spragg. Niestety ma mało punktów zdrowia, zwinności i siły, a wysoką celnością nie grzeszy. Warto go wziąć ze względu niską cenę, niezłe doświadczenie i charakter. Jeśli jednak w oddziale mamy "Buns" nawet nie próbujmy zwerbować Spragga.
Sympatie: brakWrogowie: Buns



Fidel Dahan
Zdrowie83 Doświadczenie03
Zwinność83 Um. Strzeleckie65
Zręczność64 Zn. Mechaniki06
Siła83 Zn. mat. wybuchowych97
Skradanie40 Wiedza medyczna30
Inteligencja71 Energia83
Zasięg widzenia64 Koszt wynajęcia: 16 000 dol.

Umiejętności:

Materiały wybuchowe (ekspert), walka wręcz (ekspert)
Cechy dodatkowe:Samotnik

Na Metavirze, gdy upatrzył sobie cel, nie chciał ruszyć się z miejsca dopóki go nie posłał do piachu. W Arulco upodobał sobie otwieranie ognia ciągłego bez rozkazu, a niewiele jest rzeczy wkurzających bardziej niż wyprucie całego magazynka w najmniej sprzyjającym momencie. Pomijając tą negatywną cechę Fidel w walce sprawdza się dobrze, jest tez jednym z najlepszych saperów w grze. Mimo jego napadów szału można polubić tego najemnika, zwłaszcza, że nie jest drogi.
Sympatie: brakWrogowie: brak



Frank "Hitman" Hennessy
Zdrowie69 Doświadczenie04
Zwinność77 Um. Strzeleckie70
Zręczność40 Zn. Mechaniki11
Siła69 Zn. mat. wybuchowych39
Skradanie35 Wiedza medyczna03
Inteligencja74 Energia77
Zasięg widzenia88 Koszt wynajęcia: 11 000 dol.

Umiejętności:

Pistolety maszynowe (ekspert)
Cechy dodatkowe:Otyłość, gracz drużynowy

Gdyby nie strasznie niska zręczność i dość kiepska siła byłby z niego całkiem dobry najemnik, bo podniesienie wiedzy medycznej nie zajmuje znów aż tak dużo czasu, a znajomość mechaniki nie jest niezbędna. "Hitman" świetnie strzela, a jak na swoja cenę ma stosunkowo wysokie doświadczenie. Osobiście lubię gościa, ma bardzo niską gażę, a idzie go wyćwiczyć tak, żeby nie odczuwać zbytnio jego niskiej sprawności fizycznej. PS. Zapomniałbym – Frank zdaje się być zakochany w "Raven", więc uważajcie na jej zazdrosnego męża.
Sympatie: Grunty, RavenWrogowie: Raider



Gus Tarballs
Zdrowie82 Doświadczenie08
Zwinność65 Um. Strzeleckie93
Zręczność80 Zn. Mechaniki80
Siła82 Zn. mat. wybuchowych92
Skradanie79 Wiedza medyczna68
Inteligencja94 Energia65
Zasięg widzenia97 Koszt wynajęcia: 70 000 dol.

Umiejętności:

LKM (ekspert), karabiny bojowe (ekspert)
Cechy dodatkowe:Otyłość

Prawdziwa legenda A.I.M, najdroższy najemnik na początku gry. Niezwykle wysokie, praktycznie wszystkie, umiejętności i parametry sprawiają, że zasługuje również na miano tego najlepszego. Właściwie jego jedyną słabą stroną jest niska zwinność, przez którą nieraz brakuje tego jednego punktu akcji niezbędnego do uratowania tyłka. Mimo tego Gus jest prawdziwym "uniwersalnym żołnierzem", doskonale posługującym się bronią ciężką, a jego "kołku" jest chyba nieśmiertelne...
Sympatie: Len,Wrogowie: brak



Helmut Grunter
Zdrowie71 Doświadczenie03
Zwinność79 Um. Strzeleckie70
Zręczność59 Zn. Mechaniki44
Siła71 Zn. mat. wybuchowych28
Skradanie39 Wiedza medyczna22
Inteligencja72 Energia79
Zasięg widzenia72 Koszt wynajęcia: 6 400 dol.

Umiejętności:

LKM
Cechy dodatkowe:Gracz drużynowy

Niespecjalnie polecam tego niemieckiego gentelmana, należy raczej do klasy "poniżej przeciętnej" – nie ma nic czym mógłby zachwycić, z wyjątkiem niskiej ceny oczywiście... Sprawnie posługuje się bronią ciężką, jest też wyszkolony w operacjach nocnych, jednak bez solidnego treningu nie wyciśniemy z niego zbyt wiele.
Sympatie: IvanWrogowie: brak



Ice Williams
Zdrowie84 Doświadczenie03
Zwinność88 Um. Strzeleckie86
Zręczność72 Zn. Mechaniki42
Siła84 Zn. mat. wybuchowych03
Skradanie66 Wiedza medyczna07
Inteligencja78 Energia88
Zasięg widzenia86 Koszt wynajęcia: 15 000 dol.

Umiejętności:

Pistolety maszynowe
Cechy dodatkowe:Gracz drużynowy

Człowiek z Lodu... Ice to bardzo dobry wybór na początek rozgrywki, gdy mamy mało kasy, a potrzeba dobrego najemnika. Zdrowy, zwinny, zręczny, z "dobrym" okiem ma jednak dwie poważne wady – wiedza medyczna i znajomość materiałów wybuchowych pozostawiają wiele do życzenia. Na szczęście szybko się uczy, więc można nadrobić te braki w trakcie gry, dzięki czemu Williams może być podstawą grupy uderzeniowej od początku do końca.
Sympatie: Magic, GrizzlyWrogowie: brak



Igor Dolvich
Zdrowie82 Doświadczenie02
Zwinność89 Um. Strzeleckie62
Zręczność70 Zn. Mechaniki36
Siła82 Zn. mat. wybuchowych19
Skradanie45 Wiedza medyczna17
Inteligencja84 Energia89
Zasięg widzenia86 Koszt wynajęcia: 5 500 dol.

Umiejętności:

Brak
Cechy dodatkowe:Znawca ścieżek, kameleon

Wszyscy znają Ivana - teraz czas poznać jego bratanka... albo siostrzeńca... zresztą, co za różnica? Na razie nie jest równie zabójczy co jego wujek, jednak najemnik ten ma przed sobą świetlaną przyszłość. Brakuje mu doświadczenia bojowego, wypada też podszkolić go w strzelaniu, jednak z całkiem wysoką inteligencją Igora nie będzie to zbyt trudne zadanie. Warto zwrócić uwagę na przyzwoite wskaźniki zdrowia, zwinności oraz siły. Jeśli nie masz w oddziale Gontarskiego, a potrzebujesz taniego i dobrego żołdaka, najęcie Igora może okazać się słuszną decyzją.
Sympatie: Ivan, GruntyWrogowie: brak



Ivan Dolvich
Zdrowie87 Doświadczenie04
Zwinność90 Um. Strzeleckie82
Zręczność85 Zn. Mechaniki14
Siła87 Zn. mat. wybuchowych55
Skradanie45 Wiedza medyczna15
Inteligencja82 Energia90
Zasięg widzenia83 Koszt wynajęcia: 42 000 dol.

Umiejętności:

Karabiny bojowe
Cechy dodatkowe:Twardziel, igrający ze śmiercią

Гаварите по русский? Нет? Mówicie po rosyjsku? Nie? No to możecie żałować, bo najemnik ten co jakiś czas lubi odezwać się w swoim rodzimym języku. Możecie się jednak pocieszyć – od czasów Metaviry, kiedy nie znał angielskiego ani trochę, zrobił olbrzymie postępy i cyrylicy zbyt często na Wasze szczęście na ekranie nie pooglądacie. Najkrócej można go określić mianem niezwykle sprawnego strzelca, bo zarówno cechy fizyczne jak i celność stoją u niego na wysokim poziomie. Niestety nienawidzony jest przez naszego rodaka, więc wszyscy, którzy nie rozstają się z Gontarskim będą musieli zrezygnować z usług Rosjanina.
Sympatie: Igor, GruntyWrogowie: brak



J.P. "La Malice" Viau
Zdrowie89 Doświadczenie03
Zwinność81 Um. Strzeleckie83
Zręczność92 Zn. Mechaniki14
Siła89 Zn. mat. wybuchowych16
Skradanie64 Wiedza medyczna12
Inteligencja55 Energia81
Zasięg widzenia64 Koszt wynajęcia: 10 000 dol.

Umiejętności:

Walka wręcz (ekspert)
Cechy dodatkowe:Otyłość, igrający ze śmiercią

Dobrze, że chociaż dobrze strzela... Najemnik, którego werbunek może okazać się stratą pieniędzy... chyba, że potrzebujemy tragarza potrafiącego się w miarę skutecznie bronić. Ze względu na niską inteligencję nauczenie go czegokolwiek trwa wieki. Żeby chociaż miał dobre odzywki, albo ciekawy charakter... a on... on po prostu jest... Najlepiej od razu omińcie...
Sympatie: Fox, SpiderWrogowie: brak



John "Bull" Peters
Zdrowie98 Doświadczenie02
Zwinność59 Um. Strzeleckie52
Zręczność44 Zn. Mechaniki25
Siła98 Zn. mat. wybuchowych17
Skradanie25 Wiedza medyczna10
Inteligencja64 Energia59
Zasięg widzenia60 Koszt wynajęcia: 4 500 dol.

Umiejętności:

Walka wręcz (ekspert)
Cechy dodatkowe:Twardziel, otyłość

Kolejny paker – tym razem Irlandczyk. Do IRA pewnie by go nie chcieli, ale do bojówki trzecioligowej drużyny piłkarskiej udałoby mu się zapisać. Właściwie to poza laniem innych to on wiele nie potrafi, tylko czasem uda mu się trafić w tarczę. Inteligencją też nie grzeszy, o zręczności nie wspomnę – stawiam stówę, że nawet pięć minut mu nie starczy, aby nawlec igłę... Właściwie to nawet nie warto się nad zatrudnieniem go zastanawiać...
Sympatie: NailsWrogowie: brak



Keith "Blood" Hanson
Zdrowie82 Doświadczenie03
Zwinność94 Um. Strzeleckie58
Zręczność80 Zn. Mechaniki23
Siła82 Zn. mat. wybuchowych31
Skradanie47 Wiedza medyczna51
Inteligencja75 Energia94
Zasięg widzenia78 Koszt wynajęcia: 9 000 dol.

Umiejętności:

Walka wręcz (ekspert)
Cechy dodatkowe:Biegacz

Nie wyobrażam sobie nie mieć "Blooda" w oddziale. Początkowo co prawda jego umiejętności strzeleckie mogą pozostawiać trochę do życzenia, ale w praktyce strzela lepiej niż mu napisali na papierze. Świetnie sprawdza się w nocy, kiedy trzeba podkraść się do wroga i: a) obić mu twarz, a następnie ukraść broń b) rzucić w niego nożem tak, aby zabić za pierwszym trafieniem c) kopnąć w cztery litery i krzyknąć "Niespodzianka!" Keith'a warto mieć nie tylko ze względu na swoje umiejętności i bardzo niską cenę, ale również świetne teksty i poczucie humoru. Znak jakości Q + moja rekomendacja.
Sympatie: MagicWrogowie: Clif



Kirk "Static" Stevenson
Zdrowie69 Doświadczenie04
Zwinność66 Um. Strzeleckie68
Zręczność74 Zn. Mechaniki99
Siła69 Zn. mat. wybuchowych28
Skradanie15 Wiedza medyczna05
Inteligencja79 Energia66
Zasięg widzenia78 Koszt wynajęcia: 25 000 dol.

Umiejętności:

Strzelby
Cechy dodatkowe:Nocne operacje

Bojący się insektów, słaby, mało zwinny, niegrzeszący inteligencją, kiepski dowódca, mierny saper i medyk... A gdzie jakieś plusy? Cóż, całkiem nieźle strzela, jest świetnym mechanikiem, jednak nie są to dla wielu graczy argumenty wystarczające, aby zostawić go w ekipie. Ze względu na niską siłę nie nadaje się nawet na mechanika-tragarza, więc cena, jaką życzy sobie za swoje usługi jest zdecydowanie za wysoka.
Sympatie: SpiderWrogowie: Stephen



Kyle "Shadow" Simmons
Zdrowie88 Doświadczenie05
Zwinność96 Um. Strzeleckie87
Zręczność83 Zn. Mechaniki12
Siła88 Zn. mat. wybuchowych22
Skradanie97 Wiedza medyczna30
Inteligencja77 Energia96
Zasięg widzenia78 Koszt wynajęcia: 43 000 dol.

Umiejętności:

Karabiny snajperskie (ekspert)
Cechy dodatkowe:Nocne operacje, kameleon

Simmons przez fanów Jagged Alliance często stawiany jest w szranki z "Reaperem" o miano tego lepszego. Zdaje się, iż ten swego rodzaju pojedynek wygrywa właśnie Simmons – głównie ze względu na swój niezmywalny kamuflaż oraz niebywałą umiejętność cichego przechodzenia za plecami wroga. Ten były komandos jest raczej skryty i niezbyt wygadany, jednak jego odzywki zaskarbiły sobie uznanie graczy.
Sympatie: brakWrogowie: brak



Len Anderson
Zdrowie77 Doświadczenie07
Zwinność80 Um. Strzeleckie73
Zręczność82 Zn. Mechaniki54
Siła77 Zn. mat. wybuchowych47
Skradanie78 Wiedza medyczna35
Inteligencja83 Energia80
Zasięg widzenia81 Koszt wynajęcia: 28 000 dol.

Umiejętności:

LKM
Cechy dodatkowe:Gracz drużynowy

Werbując Lena możesz być pewny jednej rzeczy – że nie podniesie stawki za swoje usługi. Super, nie? Szkoda tylko, że jednocześnie nie podniesie ani jednej cechy, choćby o jeden punkt... Na szczęście jego statystyki stoją na dość wysokim poziomie (choć celności mógłby mieć ciut więcej), a nieduża cena rekompensuje niemożność szkolenia go. Ze względu na wysokie zdolności przywódcze i umiejętność szkolenie doskonale nadaje się do formowania oddziałów samoobrony.
Sympatie: Vicky, Dr. QWrogowie: brak



Louisa "Buzz" Garneau
Zdrowie68 Doświadczenie04
Zwinność84 Um. Strzeleckie86
Zręczność47 Zn. Mechaniki05
Siła68 Zn. mat. wybuchowych19
Skradanie90 Wiedza medyczna00
Inteligencja90 Energia84
Zasięg widzenia96 Koszt wynajęcia: 18 000 dol.

Umiejętności:

LKM (ekspert), karabiny bojowe
Cechy dodatkowe:Amazonka

Wyobraź sobie wściekłą, rozgoryczoną feministkę. Mało ciekawa sprawa, prawda? No, to teraz daj jej w ręce karabin maszynowy... To właśnie "Buzz" - pozostaje nam cieszyć się, graczom, że swoją frustrację, wywołaną rozwodem z "Lynx'em", wyładowuje na żołnierzach Deidranny... Choć należy do tych najinteligentniejszych najemników, a jej umiejętności strzeleckie są niewiele niższe od tych, jakie posiada jej eks, to ma dwie poważne wady. Pierwsza – samowolnie pruje serią do wszystkiego, co się rusza. Druga – nie potrafi sobie przykleić nawet plastra – jej znajomość medycyny równa się zeru! Jest to moim zdaniem rozwiązanie idiotyczne, bo ktoś tak bystry jak "Buzz" nie może nie umieć założyć choćby najprostszego opatrunku.
Sympatie: brakWrogowie: Lynx



Monica "Buns" Sondergaard
Zdrowie59 Doświadczenie02
Zwinność75 Um. Strzeleckie73
Zręczność78 Zn. Mechaniki08
Siła59 Zn. mat. wybuchowych04
Skradanie49 Wiedza medyczna48
Inteligencja93 Energia75
Zasięg widzenia72 Koszt wynajęcia: 8 500 dol.

Umiejętności:

Pistolet (ekspert)
Cechy dodatkowe:Gracz drużynowy, biegacz

Wielu graczy jej nie lubi, ale osobiście uważam ją za jednego z najlepszych najemników w grze. Początkowo, choć bardzo tania, oferuje całkiem niezły wachlarz umiejętności. Przede wszystkim jest niezwykle inteligentna, a więc szybko się uczy. Strzela też całkiem nieźle, dzięki czemu dość szybko podnosi doświadczenie (początkowo wynosi 2). Można z niej zrobić medyka – po wylądowaniu w Arulco nie przeprowadzi co prawda operacji na mózgu, ale po kilku "szyftach" jako lekarz jej znajomość medycyny bardzo szybko rośnie.
Sympatie: brakWrogowie: Reaper, Fox



Norma "Meltdown" Jessop
Zdrowie76 Doświadczenie03
Zwinność74 Um. Strzeleckie68
Zręczność80 Zn. Mechaniki22
Siła76 Zn. mat. wybuchowych60
Skradanie87 Wiedza medyczna03
Inteligencja82 Energia74
Zasięg widzenia83 Koszt wynajęcia: 12 000 dol.

Umiejętności:

Materiały wybuchowe (ekspert), LKM (ekspert)
Cechy dodatkowe:Samotnik

Paskudna baba. Drugiej takiej paskudy nie widziałeś. Nie widziałeś nawet baby w połowie tak paskudnej jak "Meltdown" (chyba, że znasz moją nauczycielkę biologii z LO). Jest agresywna, nie lubi facetów i wszystkich, co mają inny kolor skóry niż ona. Jeśli jednak nie przeszkadza Ci jej wredny charakter to może się ona okazać całkiem skuteczna w walce, zwłaszcza na początku, gdyż jest tania i do tego oburęczna, a każda dodatkowa lufa jest przydatna. Aha... zapomniałem – nie przejmuj się jej atakami szału...
Sympatie: brakWrogowie: brak



Peter "Wolf" Sanderson
Zdrowie85 Doświadczenie03
Zwinność83 Um. Strzeleckie60
Zręczność80 Zn. Mechaniki65
Siła85 Zn. mat. wybuchowych40
Skradanie56 Wiedza medyczna48
Inteligencja76 Energia83
Zasięg widzenia71 Koszt wynajęcia: 14 000 dol.

Umiejętności:

Strzelby (ekspert)
Cechy dodatkowe:Rewolwerowiec

Wilki to nocni łowcy, więc i Sanderson świetnie sprawdza się, gdy zachodzi słońce. Znany fanom serii jeszcze z czasów Metaviry, nadal idealnie nadaje się zarówno na początek jak i na koniec rozgrywki. Najsłabiej wypada u niego umiejętność dowodzenia, jednak nie jest to najważniejszy parametr w grze – inne są co najmniej przeciętne, jeśli nie (bardzo) wysokie. Co prawda początkowo nie należy do strzelców wyborowych, ale jego celność i tak zadowala. Ze względu na całkiem niezłą znajomość mechaniki może pełnić funkcję "naprawiacza".
Sympatie: Fox, LynxWrogowie: brak



Robert James "Scully" Sullivan
Zdrowie85 Doświadczenie05
Zwinność90 Um. Strzeleckie82
Zręczność92 Zn. Mechaniki61
Siła85 Zn. mat. wybuchowych66
Skradanie85 Wiedza medyczna36
Inteligencja93 Energia90
Zasięg widzenia92 Koszt wynajęcia: 53 000 dol.

Umiejętności:

LKM (ekspert), walka wręcz (ekspert)
Cechy dodatkowe:Biegacz

Zdawać się może, że ten, sprawiający wrażenie beztroskiego, najemnik radzi sobie równie dobrze na desce surfingowej jak i na polu walki. Kolejny, obok Gusa, wszechstronny najemnik. Choć początkowo ma dość niskie umiejętności medyczne to, dzięki wysokiej inteligencji, jest w stanie szybko nadrobić straty w tej dziedzinie. Idealny do cichego zdejmowania strażników – świetnie posługuje się każdym rodzajem broni białej - od katany po scyzoryk.
Sympatie: brakWrogowie: brak



Ron "Raider" Higgens
Zdrowie80 Doświadczenie04
Zwinność71 Um. Strzeleckie72
Zręczność72 Zn. Mechaniki12
Siła80 Zn. mat. wybuchowych20
Skradanie78 Wiedza medyczna11
Inteligencja76 Energia71
Zasięg widzenia87 Koszt wynajęcia: 20 000 dol.

Umiejętności:

Karabiny bojowe (ekspert)
Cechy dodatkowe:Gracz drużynowy

O jednym małżeństwie już wspominałem pisząc o "Buzz". Chwała Panu koniec z rozwodnikami, bo Ron i Charlene są szczęśliwą parką. "Raider" to urodzony dowódca i szkoleniowiec. Niezbędny, gdy chcemy szybko wytrenować samoobronę, bądź zwerbować opornego RPCa. W walce również sprawdza się świetnie, już na początku ma całkiem niezłe umiejętności strzeleckie, a dodatkowe podniesienie ich nie jest trudne. Co prawda mógłby mieć ciut większe pojęcie o materiałach wybuchowych, mechanice i medycynie, ale opatrunek sobie założy, a minami i naprawianiem może zająć się ktoś inny. Niektórych graczy denerwuje jego głos, zwłaszcza na początku, ale moim zdaniem idzie się przyzwyczaić.
Sympatie: RavenWrogowie: Hitman



Rudy "Lynx-Eyed" Roberts
Zdrowie77 Doświadczenie04
Zwinność79 Um. Strzeleckie79
Zręczność86 Zn. Mechaniki29
Siła77 Zn. mat. wybuchowych50
Skradanie39 Wiedza medyczna34
Inteligencja71 Energia79
Zasięg widzenia73 Koszt wynajęcia: 35 000 dol.

Umiejętności:

Karabiny snajperskie (ekspert)
Cechy dodatkowe:Nocne operacje, maczo

Razem ze "Scope" posiada początkowo 99 punktów strzelectwa. Jego głos i odzywki nie drażnią rzeszy graczy, więc wydaje się rozsądną alternatywą dla pani opisywanej poniżej. Choć inteligencją nie grzeszy to nie należy też to głupich najemników, a ze względu na przystępną cenę i dobrą broń nadaje się na początek rozgrywki. Znajomość medycyny i mechaniki oraz umiejętności przywódcze są na dość przeciętnym poziomie. Aha... jeszcze jedno... jeśli zdecydowałeś się na "Lynxa" nie bierz do oddziału jego eks-żony... no chyba, że chcesz wysłuchiwać ich ciągłych kłótni...
Sympatie: IceWrogowie: Buzz



Sheila "Scope" Sterling
Zdrowie64 Doświadczenie05
Zwinność89 Um. Strzeleckie90
Zręczność76 Zn. Mechaniki04
Siła64 Zn. mat. wybuchowych21
Skradanie89 Wiedza medyczna17
Inteligencja81 Energia89
Zasięg widzenia99 Koszt wynajęcia: 35 000 dol.

Umiejętności:

Karabiny snajperskie (ekspert)
Cechy dodatkowe:Nocne operacje, biegacz

Brytyjka o bardzo wysokich umiejętnościach strzeleckich oraz... wkurzającym wielu graczy głosie... Na szczęście doskonale sprawdza się, gdy trzeba przeciwnikowi przewietrzyć czaszkę przy pomocy kuli kalibru 7.62 mm oraz w sytuacji, kiedy koty widzą lepiej od nas, czyli po prostu nocą. Niestety jej znajomość ładunków wybuchowych i wiedza medyczna pozostawiają wiele do życzenia, poza tym, ze względu na dość niski wskaźnik siły, zbyt wiele na plecy nie weźmie.
Sympatie: SidneyWrogowie: brak



Sidney Nettleson
Zdrowie76 Doświadczenie05
Zwinność70 Um. Strzeleckie72
Zręczność91 Zn. Mechaniki02
Siła76 Zn. mat. wybuchowych15
Skradanie82 Wiedza medyczna44
Inteligencja78 Energia70
Zasięg widzenia89 Koszt wynajęcia: 15 000 dol.

Umiejętności:

Brak
Cechy dodatkowe:Gracz drużynowy, rewolwerowiec

Najpierw pomoże koleżance z oddziału przejść nad kałużą, a potem spokojnie, z angielską flegmą zabije trzech nadbiegających przeciwników – to właśnie cały Sidney – Oaza Spokoju w tym zwariowanym świecie najemników. Co prawda o mechanice i materiałach wybuchowych zielonego pojęcia nie ma, ale jest dobrym strzelcem, całkiem nieźle zna się też na medycynie – od biedy może zastąpić lekarza. Moim zdaniem doskonały dla początkujących graczy – również ze względu na dość wysoki poziom doświadczenia.
Sympatie: ScopeWrogowie: brak



Stephen Rothman
Zdrowie80 Doświadczenie05
Zwinność71 Um. Strzeleckie62
Zręczność78 Zn. Mechaniki15
Siła80 Zn. mat. wybuchowych66
Skradanie79 Wiedza medyczna25
Inteligencja94 Energia71
Zasięg widzenia80 Koszt wynajęcia: 17 000 dol.

Umiejętności:

Pistolety maszynowe (ekspert)
Cechy dodatkowe:Znawca ścieżek

Początkowo Stephen strasznie mnie denerwował, ale i tak zawsze brałem go do oddziału – ze względu na niską cenę jego usług i jednocześnie wysoką ich jakość. Stephen Rothman to płatny zabójca z krwi i kości, jego doświadczenie rekompensuje początkowo nie za wysokie umiejętności strzeleckie (choć w praktyce okazuje się, że i tak strzela bardzo dobrze). Inteligencja, zdrowie, umiejętności dowodzenia, znajomość materiałów wybuchowych to jego plusy. Słabo u niego z mechaniką i medycyną, ale jeśli zajdzie potrzeba Rothman szybko nadrobi zaległości.
Sympatie: brakWrogowie: Static



Steve "Grizzly" Bornell
Zdrowie95 Doświadczenie02
Zwinność69 Um. Strzeleckie62
Zręczność50 Zn. Mechaniki24
Siła95 Zn. mat. wybuchowych37
Skradanie35 Wiedza medyczna08
Inteligencja62 Energia69
Zasięg widzenia72 Koszt wynajęcia: 6 000 dol.

Umiejętności:

Walka wręcz
Cechy dodatkowe:Twardziel

O tak, ten Amerykanin zdecydowanie zasługuje na miano niedźwiedzia – co prawda na zdjęciu możemy oglądać tylko jego szerokie bary, ale założę się, że łapę ma wielką jak łopata. Silny i zdrowy jak wół, ale zwinny niczym słoń na środkach usypiających – tak w dużym uproszczeniu można opisać Steve’a. Osiłek ten znacznie gorzej od naszego rodaka radzi sobie z naprawianiem różnych rzeczy, ale o wiele twórcy gry dali mu na pocieszenie kilka punktów inteligencji więcej... Moim zdaniem dość dobra inwestycja w początkowym stadium gry, choć należy go jak najszybciej podszkolić w opatrywaniu.
Sympatie: Bull, ShadowWrogowie: Dr Q.



Thor Kaufman
Zdrowie89 Doświadczenie03
Zwinność83 Um. Strzeleckie64
Zręczność80 Zn. Mechaniki35
Siła89 Zn. mat. wybuchowych11
Skradanie89 Wiedza medyczna70
Inteligencja77 Energia83
Zasięg widzenia74 Koszt wynajęcia: 15 000 dol.

Umiejętności:

Brak
Cechy dodatkowe:Twardziel, gracz drużynowy

Choć osobiście niezbyt kocham naszych zachodnich sąsiadów to Thor przypadł mi do gustu. Niezwykle przyjazny, otwarty i entuzjastycznie nastawiony do życia niezwykle skutecznie odbiera je swoim wrogom. Choć na początku niezbyt dobrze idzie mu strzelanie, bo nie ma nawet 75 punktów, to warto go wziąć ze względu na niską cenę, wysokie zdrowie i inteligencję, niską cenę, dobrą znajomość medycyny... aa... i jeszcze niską cenę. 15000 zielonych na dwa tygodnie to naprawdę niewiele za najemnika tego formatu.
Sympatie: Ice, StaticWrogowie: brak



Victoria Waters
Zdrowie72 Doświadczenie04
Zwinność85 Um. Strzeleckie59
Zręczność72 Zn. Mechaniki94
Siła72 Zn. mat. wybuchowych28
Skradanie35 Wiedza medyczna18
Inteligencja85 Energia85
Zasięg widzenia72 Koszt wynajęcia: 26 000 dol.

Umiejętności:

Pistolety, LKM
Cechy dodatkowe:Brak

Przede wszystkim – dużo ładniej, niż z włosami krótko ściętymi, byłoby jej w kucyku... ah... co za czasy... Vicky to zahartowana dziewczyna, która nie potrzebuje faceta po to, aby wymienił jej olej w samochodzie – idę o zakład, że zna się na mechanice lepiej niż Ty, a w dodatku jest piekielnie inteligentna. Nadaje się na początek rozgrywki, bardzo dobrze strzela, również z dwóch broni jednocześnie, ale ta cecha sprawdza się tylko na początku – dopóki nie wyposażymy najemników w skuteczniejszą broń długą. Na uwagę zasługuje też jej charakterystyczny, co by nie mówić fajny, akcent.
Sympatie: brakWrogowie: brak



Trevor Colby
Zdrowie79 Doświadczenie04
Zwinność77 Um. Strzeleckie60
Zręczność98 Zn. Mechaniki99
Siła79 Zn. mat. wybuchowych78
Skradanie38 Wiedza medyczna07
Inteligencja95 Energia77
Zasięg widzenia97 Koszt wynajęcia: 32 000 dol.

Umiejętności:

Materiały wybuchowe, strzelby
Cechy dodatkowe:Brak

Ten genialny Australijczyk jest najlepszym mechanikiem w grze, świetnie radzi sobie też z otwieraniem zamkniętych na klucz drzwi... A gdyby z tym drugim były jakieś problemy Trevor, z uśmiechem na twarzy, wysadzi całą ścianę w powietrze, aby dostać się do środka. Po zwerbowaniu, w dziedzinie medycyny polowej, nie zrobi nic więcej ponad naklejenie plastra, ale dzięki wysokiej inteligencji błyskawicznie nadrabia zaległości. Choć jest to najemnik początkowo stosunkowo niedrogi i niedoświadczony, to należy do najbardziej wszechstronnych (i skutecznych!) spluw do wynajęcia.
Sympatie: brakWrogowie: Fidel


Autor: Starchris, 2 komentarze · 13801 czytań
Komentarze (2)
  • Avatar użytkownikaRavn0s

    Czedmu te statystyki pochodzą z JA UB? FOX w BiA jest imo jednym z lepszych wyborow w zwiazku z jej podrasowanym marksmanship,

  • Avatar użytkownikaStarchris

    Statystyki pochodzą na pewno z Back in Action, ale z wersji 1.13a. Być może w wersji 1.13g trochę się pozmieniały.




Nick: