Nowości techniczne w przyszłej wersji JA2 1.13 - część III: zawód szpieg

ModyfikacjeW cyklu specjalnych artykułów, opisujemy Wam nowości techniczne, z jakimi przyjdzie Wam się zmierzyć w przyszłej wersji modyfikacji JA2 1.13. Dzisiaj przyszedł czas na trzecią część, w której zostanie poruszona kwestia szeroko pojętego najemnika i tego, co będzie mógł wykonać w samej w grze, lecz tym razem, ta część będzie podzielona na kilka mniejszych, ponieważ poruszone w niej tematy wymagają bardziej szczegółowego spojrzenia. ORYGINALNY TEMAT

Jeśli brakowało Wam możliwości zaistnienia w tej grze jako szpieg, to od teraz będziecie mieli zawsze ku temu okazję. Nowa funkcja nosi nazwę COVERT OPERATIONS, a jej znakiem rozpoznawczym będzie obrazek typowego szpiegowskiego kapelusza na zdjęciu najemnika. Żeby mieć w pełni funkcjonalną tę opcję, to trzeba stworzyć najemnika, który będzie miał tę umiejętność na przynajmniej podstawowym poziomie, a najlepiej na ekspert. Najemnicy bez tej umiejętności będą mogli przebierać się tylko za cywili i gdy tylko podejdą zbyt blisko wroga lub jego zwłok, to natychmiast zostaną wykryci i zlikwidowani. Z kolei będąc szpiegiem, będziemy mieli możliwość przebierania się zarówno za cywili jak i za żołnierzy Deidranny.

Zapewne niejednokrotnie będziecie mieli sytuację, gdzie nie będzie można przez dłuższy czas "pogrzebać" przy zwłokach. Tutaj z pomocą przyjdzie opcja przeniesienia ciała do innego miejsca na mapie. W tym celu wystarczy wybrać odpowiednia kategorię zachowania i przenieść pokonanego przeciwnika, do ustronnego miejsca. Teraz wykonanie odpowiedniego kamuflażu ze zdobytych zwłok, nie powinno Wam sprawić większych problemów.

Każdy rodzaj szpiega cechuje się odrębnymi wymaganiami, co do kwestii pozostania niewykrytym, z tym że oba łączy fakt, że jeśli będziemy strzelać do wrogów, podkładać na ich oczach bomby, próbować otworzyć zamknięte drzwi przy pomocy wytrychów lub przeszukiwać zwłoki, to również zostaniemy wykryci i zlikwidowani.

1. Szpieg cywil - w tym przypadku zostaniemy wykryci jeśli będziemy mieli jakąkolwiek broń, osłony, materiały wybuchowe, które będą w głównych slotach, jeśli będą ukryte (będziecie mieli do dyspozycji specjalną odzież i plecaki), to pozostaniemy nadal niewykryci. Dodatkowo jakikolwiek kamuflaż na ciele oraz zachowanie nietypowe dla cywila, od razu nas demaskuje. Są również specjalne sektory, w których cywile wstępu nie mają i są od razu bez ostrzeżenia likwidowani (np. Orta).

2. Szpieg żołnierz - tutaj wymagania nie są takie ostre, ale też trzeba mieć się na uwadze, przede wszystkim celowanie w przeciwnika oraz podejście za blisko niego, gdy mamy tylko pierwszy stopień tej umiejętności, od razu ujawnia naszą prawdziwą tożsamość. Dodatkowo będąc zbyt dobrze zaopatrzonym w stosunku do żołnierzy pośród których przebywamy, a także noszenie ze sobą zbyt dużej ilości broni i przedmiotów, również będzie skutkowało naszym ujawnieniem. Jest jeszcze jedna sprawa, mianowicie pijany najemnik równa się wykryty, tak więc lepiej nie używajcie trunków podczas misji szpiegowskich.

3. Bronie dla szpiega - nie zapomniano również o cichym neutralizowaniu tych przeciwników, których w jakiś sposób nie będzie można obejść. Do dyspozycji będziecie mieli zabójczą broń o nazwie Garotte. Będzie to cienka, mocna, linka, której zaciśnięcie na szyi, spowoduje natychmiastową śmierć. Znany wszystkim pistolet na strzałki, dostanie nową amunicję, a dokładniej rzecz biorąc strzałkę z neurotoksyną, która najpierw od razu powala na ziemie daną osobą, a następnie zabija ją w ciągu kilku tur.

Jest to opcja, która jest już dostępna i można się z nią zapoznać w wersji beta 1.13. Jeśli tylko macie z nią jakieś problemy lub chcecie się podzielić swoimi spostrzeżeniami na jej temat, to nie wahajcie się i napiszcie o tym pod newsem lub w odpowiednim temacie na naszym forum dyskusyjnym. Następnym razem opublikowany zostanie artykuł na temat brania do niewoli żołnierzy Deidranny.

Najnowsza wersja JA2 1.13 - dyskusja na forum Nowości techniczne w JA2 1.13 - część I - artykuł Nowości techniczne w JA2 1.13 - część II - artykuł
Komentarze (27)
  • Avatar użytkownikaSaviola

    No to mamy Hitmana w Jaggedzie :)

  • Avatar użytkownikaStarchris

    Dla mnie dosłownie mały aspekt Red Alerta mamy w Jaggedzie. Tam zawsze można było wyszkolić szpiega i zinfiltrować budynek Sowietów i ukraść im ich technologię. Zawsze to robiłem, aby mieć Mammoth Tanka :)

  • Avatar użytkownikaPatriX

    Mam kilka pytań :)
    1.System celowania jest taki jak np. w ja2 ?
    2Można zmienić ze 100PA na 25PA ?
    3.Czy Będzie pełne spolszczenie jak w Ja2,5UB ?
    4.I czy będzie nowa mapa ?

  • Avatar użytkownikalukasamd

    @PatriX:
    AD1. Jest do wyboru stary, ale jest też dostępny nowy.

    AD2. Da się poprzez INI Editor dołączony do gry, można w nim zresztą ustawić naprawdę multum rzeczy.

    AD3. Wątpię, aby ktokolwiek pokusił się na ponowne zbeszczeszczenie oryginalnych głosów najemników ;)

    AD4. Nie, normalne v1.13 to nadal Arulco, niemniej mody na nim bazujące mogą mieć coś zupełnie innego. Zobacz news - drugą część opisu tych zmian, tam jest nieco o sektorach.

  • Avatar użytkownikaStarchris

    Zawsze można do wszystkiego dołożyć Arulco Revisited. Ten mod jest teraz na topie i da Ci prawie całkowicie inne Arulco.

    https://jagged-alliance.pl/plik489/

  • Avatar użytkownikaJollY_BeAsT

    Mnie się marzy podsyłanie fałszywych dokumentów , przekupywanie , wrogich żołnierzy , uwodzenie ich porywanie ważnych osobistości z Balime celem wyłudzenia okupu. Oczywiście pod warunkiem że Armia Diedrany też będzie miała takie możliwości . Podobno chłopaki z Bear's Pit pracują nad tym .

  • Avatar użytkownikaHurricane

    Rozwój JA2 pozwala wierzyć, iż nie wszystko stracone jeśli chodzi o gry. Nie potrzeba super, hiper fotorealistycznej grafiki i szmerów bajerów wodotryskowych, lecz to "coś", co przyciągnie gracza na długie godziny (jeszcze tylko jeden sektor zdobędę i kończę dzisiaj).

  • Avatar użytkownikaAtos

    A jak wygląda sprawa broni? Czy dojdą nowe karabiny/pistolety/strzelby ?

  • Avatar użytkownikaStarchris

    Nowych broni nie będzie, przynajmniej mi nic o tym nie wiadomo. DBB będzie reaktywowane i powinno być kompatybilne z przyszłą stabilną wersją 1.13, tak więc jak ktoś będzie chciał mnóstwo broni, to tylko poprzez DBB.

  • Avatar użytkownikaAtos

    A najemnicy np z 1 części? Czy będą dostępni tak jak miało być w 1.14 że będą dostępni wszyscy z obu części?

  • Avatar użytkownikaStarchris

    No ale to już przecież jest w obecnej stabilnej wersji 1.13, więc na pewno i w przyszłej też będzie.

  • Avatar użytkownikaAtos

    Nie no nie ma wszystkich najemników z 1 części :P

  • Avatar użytkownikaStarchris

    No a kogo brakuje?

  • Avatar użytkownikaAtos

    No 90% najemników AIM , chyba że jest sposób by ich nająć . Tych z 1 części rzecz jasna :)

  • Avatar użytkownikaJoshua

    Czy żeby móc przebrać się za żołnierza, trzeba go zabić specjalną bronią (garotte)? Próbowałem z przeciwnikami zabitymi z broni palnej jednak, nie pojawiało mi się żadne menu pozwalające na przebranie się lub przeniesienie ciała...

  • Avatar użytkownikaStarchris

    Przykro mi niestety na chwilę obecną nie znam odpowiedzi na twoje pytanie. Spróbuj poczytać u źródła, jest tam tego trochę.

    http://www.ja-galaxy-forum.com/board/ub ... 312/1.html

  • Avatar użytkownikaStarchris

    Już chyba wiem, trzeba to wykonać za pomocą noża (tak samo jak się odcinało głowę pokonanemu terroryście). Wtedy pojawi się możliwość różnych opcji do wyboru.

  • Avatar użytkownikaMacieK

    A dałoby się skądś ściągnąć tylko modyfikację szpiegowską, a nie całą betę 1.13?

  • Avatar użytkownikaStarchris

    Ta modyfikacja to jest tak naprawdę tylko w kodzie źródłowym, więc tego nie da się wyodrębnić, żeby działało samodzielnie.

  • Avatar użytkownikasid77

    Niestety, mam zainstalowane 1.13 (8070)i nie mam dostępnej opcji szpiega :(

  • Avatar użytkownikaa

    wszystko super ale mi nie dziala wybor broni dla najemnmika podczas tworzenia imp

  • Avatar użytkownikaMNM

    Nie nie nie... system celowania jest kulawy jak nigdy.
    Mam wersje ' stabilną' a jest w niej tyle błędów, że gra traci jakikolwiek sens.
    A ustawienia obrażeń są ... stronnicze

  • Avatar użytkownikaCiekawe czy ktos pomoze.

    Proboje ile sie da ze skradaniem opcja CTRL + X i nawet jak stoje 1 kwadrat za kolesiem dostaje komunikat "No enemies in sight". Taki jeden blad a mi cala gre psuje i nie wiem jak to naprawic. Tak samo z wylaczonym skradaniem sie w czasie rzeczywistym i tak nie moge wlaczyc walki turowej jak praktycznie stoje na wrogu. Jakies pomysly?

  • Avatar użytkownikaCiekawe czy ktos...

    sory za 2 posta ale nie moge zmodyfikowac swojego. Udalo sie komus zabic przeciwnika garotta? Scyzorykiem sie da a garotta sie od razu odwracaja i headshot...
    Przekopalem internet i nie ma tam NIC nt moich problemow. szkoda bo gra sie super zapowiadala

  • Avatar użytkownikadotz

    A jak uruchomić ten tryb (kapelusz)? Nakładanie szpiegowskich ciuchów na ciało jak lekarstwa nie działa (ubrania zmieniają wygląd).

  • Avatar użytkownikaAndrew Vysotsky

    Jak nałożyć ciuszki zabitego? Zdarłem spodnie armijne z zabitych ale szpieg nie chce ich założyć... :(

  • Avatar użytkownikaMagu

    czy moglby mi ktos wyjasnic, jak mozna sie przebrac za soldiera?




Nick: