Nowości techniczne w JA2 1.13 - część XI: tryb zombie

ModyfikacjeZapewne wielu z Was zauważyło, że zarówno w grach jak i filmach, dominują ostatnio trzy główne tematy, a mianowicie: science-fiction, superbohaterowie oraz zombie. Dwóch pierwszych nie uświadczymy w Jagged Alliance 2, ale biorąc pod uwagę rozrost funkcji w tej grze, to i nawet te aspekty, prawdopodobnie staną się jej częścią. Z kolei ostatni z nich, czyli zombie, być może nie jest u nas zbyt popularny, ale jest już jak najbardziej w pełni wdrożony w JA2 1.13 i o nim się dzisiaj troszkę rozpiszemy.

Zacznijmy od tego, gdzie go włączyć. Przed utworzeniem nowej gry, wchodzimy do głównych opcji i tam ją zaznaczamy.

Koncepcja trybu zombie w JA2 1.13, jest bardzo podobna do tego, który znajdziemy w popularnym serialu "The Walking Dead", gdzie wszyscy żywi ludzie mają już w sobie gen zombie i jeśli umrą, to automatycznie po chwili stają się chodzącymi trupami. Decydując się na kampanię JA2 i wchodząc do poszczególnych sektorów, będziemy walczyć z normalnymi przeciwnikami lub wrogo nastawionymi cywilami, natomiast jeśli ich zlikwidujemy, to po krótkiej chwili wstają i zamieniają się w zombiaki.

Zasady walki w stosunku do zwykłych oponentów nie zmieniają się, z kolei zombie opierają się na następujących:

  • nie używają jakichkolwiek broni, tylko gołe ręce,
  • nie podnoszą, nie zbierają i nie zabierają żadnych przedmiotów,
  • są "nieustraszeni", nie chowają się, tylko zawsze idą w stronę "żywego mięsa",
  • atakują każdego, kto nie jest zombie, w tym nas, przeciwników, samoobronę, cywili, zwierzęta,
  • ugryziony wróg lub cywil, od razu staje się zombie i atakuje innych znajdujących się najbliżej, przez co w ciągu kilku tur, możemy mieć hordę nieumarłych, dlatego ważną kwestią jest jak najskuteczniejsza ochrona cywili,
  • wyjdą za tobą nawet na dach, w tym także i zombie-cywile,
  • nie ponoszą obrażeń od gazów, nawet musztardowych,
  • jest kilka sposobów na to, aby zlikwidowany wróg nie stał się zombie, należy mu szybko odciąć głowę, zadać headshota rozpryskującego głowę lub doszczętnie spalić,
  • ranny zombie regeneruje się, jak i również umierający, trzeba ich dobić, bo inaczej znowu wstaną,
  • z racji tego, że cywile nie mają animacji uderzania i wchodzenia na dach, robią to w sposób niewidoczny.

Dodano również efekt zarażenia na naszych bohaterach. Jeśli ugryzie nas nieumarlak, to na pasku życia pojawi się dodatkowy zielony pasek trucizny, a spośród ukazanych statystyk, dojdzie jeszcze jeden o nazwie "Poison", który w zależności od ilości, w końcu zmieni naszą postać w zombie. Może to być od kilku godzin do kilku dni. Na szczęście dodano możliwość wyleczenia, a wykonać to będzie mógł każdy lekarz, poprzez uzdrowienie do pełna paska życia.

Trzeba również zwrócić uwagę na dosyć dużą możliwość konfiguracji tego trybu. Znajduje się ona w programie INI Editor, w zakładce "Tactical Zombie Settings". Przede wszystkim znajdziemy tam zasadę, w jaki sposób będziemy mieli możliwość zabijać te chodzące trupy, czy każdą dostępną metodą, czy tylko poprzez strzał w głowę (domyślnie wyłączona), czy zombie mogą wychodzić na dach (domyślnie włączone), poziom trudności i inne podobne. Twórcy tej nowości technicznej zalecają także, aby zmienić ustawienia gry na maksymalne, w stosunku do ilości przeciwników, cywili i zwierząt w sektorze, no i oczywiście poziom trudności na "Insane". Ten ostatni aspekt, również znajdziecie w "INI Editor", w "System Limit Settings".

Najnowsza wersja JA2 1.13 - dyskusja na forum
Komentarze (4)
  • Avatar użytkownikaLogan

    I jak tu nie lubić 1.13?

  • Avatar użytkownikaDeidra

    A na Deidranne też zadziaa, czy od razu włączy się filmik kończacy gre?????????

  • Avatar użytkownikaDanielS

    Moja opinia po rozegraniu kilku sektorów w Urban Chaos - zbytnio ułatwiają grę, nawet na INSANE. AI koncentruje się na eliminacji zombiaków, zawsze pozostawiając najemników w spokoju. Wystarczy odstrzelić pierwszego przeciwnika i pozwolić mu się przemienić a potem spokojnie wykańczać pozostałych...

  • Avatar użytkownikaStarchris

    @Deidra

    Po zabiciu Deidranny, włącza się koniec gry, nie wstaje ona już jako zombie. Sprawdzane empirycznie.




Nick: