AIMNAS v21 PL
Data aktualizacji: 08 sty 2015 21:37 Pobrań: 9632 Download!
Jest to modyfikacja (Alpha Item Mod, New Attachment System), która do podstawowego zestawu broni i przedmiotów z JA2 1.13, dodaje swoje własne w liczbie około 1300 (tysiąc trzysta). Poza tym sektory i mapa strategiczna bazuje na JA2 Wildfire, lecz już większość z nich została wykonana od podstaw całkowicie na nowo.

Projekt bazuje na JA2 1.13 w starszej, oficjalnej i stabilnej wersji 4870.

Modyfikacja jest w polskiej wersji językowej. Angielska wersja jest dostępna TUTAJ, natomiast wersja rozwojowa znajduje się TUTAJ.

Preferowana podstawa: JA2 1.05r PL lub JA2 Gold 1.12 ENG
Do instalacji nie są potrzebne żadne dodatkowe pliki. Modyfikację wypakowujemy i wszystkie pliki i foldery w jej głównym katalogu, kopiujemy bezpośrednio do miejsca zainstalowania JA2. Grę uruchamiamy za pomocą pliku "ja2.exe".
Komentarze (28)
  • Avatar użytkownikaJollyBuszko

    Tylko który STOMP 1.12 czy jakiś nowszy .

  • Avatar użytkownikaJollyBuszko

    OK mam nadzieję że pójdzie ...

  • Avatar użytkownikaCaligo

    jest spolszczenie ?

  • Avatar użytkownikalukasamd

    Niestety nie ma.
    Może gdyby zainstalować JA2 PL + v1.13 PL i na to dopiero skopiować pliki hybrydy byłoby część po polsku.

  • Avatar użytkownikaCaligo

    aha a pliki kopiujemy na JA2 nie na JA2 Wildfiire (czyli WF6) ?

  • Avatar użytkownikalukasamd

    Tak, pliki wrzucamy na JA2.
    Na Wildfire (WF6) też powinno dać się wrzucić, ale najpierw trzeba użyć nakładki Starchrisa pozwalającej na uruchamianie modów z JA2:

    https://jagged-alliance.pl/plik435/

  • Avatar użytkownikaVIV

    czemu mapa nie jest w pełni widoczna? można to manualnie zmienić? widzę tylko centrum mapy... na pole 16x16 widzę tylko 8x8

  • Avatar użytkownikaAmra

    Mam dziwny problem. Po zdobyciu i przejsciu z Airportu w Dracenie do nastepnego sektora pojawia sie komunikat ze pierwszy z wygenerowanych najemnikow traci 1 pkt zdrowia. (zdrowie ze 100/100 zmienia sie na 99/99). Co moze byc przyczyna?

  • Avatar użytkownikaMouryn

    ten mod ma pierdyliard bledow czy tylko mi sie cos pieprzy? zwiechy na pulapkach, po 3 wczytaniu gre mozna zamknac bo pojawia sie nie mijajaca ikona "myslenia" (zegarka), to jest konkretnie irytujace kiedy musze nawet 10 razy gre uruchamiac na sektor (jak jakis jest pelen pulapek / min)...

  • Avatar użytkownikamarcinl0

    Czekamy na poprawioną stabilną wersję 1.25.

    Mam nadzieję że wtedy będzie OK działał sklep Bobby's Ray.

  • Avatar użytkownikaMarius123404

    Co trzeba mieć dokładnie
    Jagged Alliance 2 czy z JA2 1.13
    czy jak ?

  • Avatar użytkownikaStarchris

    @Marius123404

    Instalujemy na czystą wersję JA2. Do tej modyfikacji nie są potrzebne żadne dodatkowe pliki.

  • Avatar użytkownika1039

    Czy to, że niektóre przedmioty mają w nazwie A. (potem angielska nazwa), i że nie mają one ŻADNYCH STATYSTYK (nie robią niczego, po prostu gołe przedmioty bez bonusów... dwójnóg, który jedynie dociąża broń :P), lub ich efekt jest przeciwny... (rozkładana kolba do karabinu snajperskiego, która DODAJE 30% do szybkości wyciągania broni a nie odejmuje :D), brak niektórych opisów i obrazków (soczewka do lornetki wygląda jak magazynek do CAWS), to... że tak powiem... eee... normalne? :D


    Nie spotkałem jeszcze, jak to bajecznie ujął przedmówca, pierdyliarda błędów, ale serio... mam chęć podejść do gry na poważnie, a nie z grymasem WTF na gębie. :D

    Sądzę, że ta wersja JA ma wielokrotnie większy potencjał od JA2 i wersji 1.13 razem jętych, która to ostatnia, de facto, nie wprowadza aż tylu nowości oprócz systemu ekwipunku i broni (czy też "proni" - jak niektórzy wolą) jeśli się jej nie urozmaici mapką. A ponieważ nie jestem autystycznym dzieckiem i nie potrafię 30 razy grać w to same, cholerne JA2 od 10 lat, z tym samym przebiegiem rozgrywki, tymi samymi wiochami i wieśniakami, więc pokusiłem się o hybrydę, łączącą nowe sektory oraz NIEZBĘDNE jak dla mnie ulepszenia z 1.13 (+ zainstalowałem sobie mod 8/10 najemników) w jednej grze. (Wildfire 1.13 daje 2x więcej przedmiotów niż "czyste" 1.13, ponad 2,5 tys.)

    Czy zrobiłem coś źle stosując się do instrukcji? JA2 GOLD 1.12 (z cudownie ocenzurowanym intro, bez tortorowanej pobladłej od zimnych lochów niemowlęciny), + od razu Wildfire AIMNAS + interfejs (nakładka) z najemnikami (o dziwo działa, choć musiałem usunąć oczojebne niebieskie tła w ekwipunkach, bo można było zgłupieć, delikatnie mówiąc, na rozdziałce 1024 x 768, na której i tak nic nie widać. Autor pomimo ogromnego talentu, przecudował z kolorem grafik :P i z tym umiłowaniem do ognia tu i ówdzie się jawiącym).


    Czy ja zrobić coś źle, że mam takie kij wie co, a nie ekwipunek, i że dwójnóg służy do tego by nim jebnąć we wronę, a nie do broni zamontować? :P

    Jest oczywiście opcja ręcznego przerobienia plików XML, a ponieważ nie da się uruchomić równolegle dwóch XML Editorów (dla JA2 1.13 - surowych plików bez instalki na JA2 oraz dla Wildfire AIMNAS 1.13) żeby porównać jakie statystyki ma trigger czy celownik LAM, to robota wydaje się... hmmm... mało perspektywiczna. Może z tydzień grzebania po plikach tylko po to, by wreszcie ruszyć dupsko z pierwszego sektora i znaleźć kolejną porcję przedmiotów, spośród których okaże się, że któreś są zafajdane przed moderów niedoróbkami.

    PS: i jeszcze jedno, jak można zmienić teksty w menu startowym, jak zaczynamy nową grę?... Od samego początku, jak znam moją przygodę z tym modem, wisi tam tekst:

    - SZALONY, poziom trudności, pomimo, że reszta trybów pisana jest małymi literami...,
    - szybkość zwiększania broni może być "Normala", albo "Bardzo szybkia"... ok...
    - wyposażenie mamy Bobby Ray's, zamiast Bobby'ego Ray'a,
    - liczba terrorystów "wszystkie" (wszystkie terrorysty?) i losowe (a może jednak losowo lub jeszcze poprawniej GRAMATYCZNIE "losowa"?),
    - no i na koniec... tajne składy Proni... tajne prącie - to rozumiem, gdyby to było Pedofil's Alliance, ale kurde... takie literówki walić i 2 lata minęły, gdy sięgnąłem po tę pozycję i nic nie drgnęło. :P

    Oczywiście Zonków jest więcej, niektóre opisy spaprane lub nieprzetłumaczone :P, JA 1.13 już się nie rozwija tak szybko, więc można by się zabrać chociażby za elementarne kwestie językowe, już pomijając dla wygody NAJNOWSZE NOWINKI z broni i stuff'u, które ktoś tam sobie za parę miesięcy doda do XML Weapons i zapisze opis po anglosasku.


    Nauczcie mnie jak to robić, dajcie mi zespół ogrów i stosunkowo świeżego batona czekoladowego, to zrobimy takiego JA 2, że się prof. Miodek osra z zachwytu!. :D



    PS 2: jestem natomiast zachwycony, że moje skargi, żale i jęczenie sprzed paru miesięcy poskutkowało (mniej lub bardziej bezpośrednio) stworzeniem moda 10 najomników oraz powiększeniem mapki (gdzieś w newsach widziałem taką wzmiankę). Może i tym razem coś wywalczymy, żeby nie było, że mamy świetnych informatyków, matematyków i inżynierów co robią pulsacyjny napęd do łodzi podwodnych, a debili gramatycznych, którzy we własnym języku ledwo stękają.

  • Avatar użytkownikacre

    Dlaczego moi najemnicy po zainstalowaniu tego moda chodzą tyłem oraz nie mogę zaznaczyć pojedynczego najemnika? (Są z tym bardzo duże problemy)

  • Avatar użytkownikaStarchris

    @Cre

    To jest typowy błąd AIMNAS'a. Nic tym nie zrobisz. Możesz jedynie uruchomić grę ponownie. W produkcji jest wersja 25, która ma poprawić ten błąd ale kiedy ona zostanie wypuszczona to nikt nie wie. Na razie jest jedyne dostępna jako wersja testowa.

    http://www.ja-galaxy-forum.com/board/ub ... 180&page=1

  • Avatar użytkownikacre

    Jeśli chodzi o chodzenie tyłem to w sumie bez znaczenia ale nie będąc w stanie zmieniać aktywnego najemnika grać się raczej nie da...

    Skopiowanie AIMNAS'a na JA2 Gold Eng usunęło oba błędy, gra wydaje się być po Polsku, ale miałem ją na razie włączoną raptem 30sek więc nie wiem czy w całości PL.

    Wcześniej wgrywałem AIMNAS'a na zwykłego JA2 PL, bez Gold.

  • Avatar użytkownikaJedynyTakiiOwaki

    Działa świetnie. Dzięki!
    Czy to normalne, że najemnik z poziomem strzelectwa 80, zręcznością 80 i karabinem szturmowym nie może trafić przeciwnika z 10 kratek? "Pasek trafienia" wynosi może z 1/4. Dawno nie grałem w JA, a walka karabinami w zwarciu to chyba przesada. Co ciekawe przeciwnicy trafiają do mnie z odległości ekranu. Ktoś specjalnie podkręcił to w modzie, czy tak było zawsze?

  • Avatar użytkownikaStarchris

    Tak było zawsze. Musisz mieć specjalne umiejętności albo więcej dodatków do broni żeby celniej strzelać.

  • Avatar użytkownikaJedynyTakiiOwaki

    Zdaje się, że problem się rozwiązał. Posta pisałem zaraz po instalacji moda, po pierwszych wrażeniach z gry, gdy miałem "ciemniejszą mapę" (zachmurzenie?). Później okazało się, że są inne efekty pogodowe np. deszcz, które jak sądzę mają wpływ na rozgrywkę np. zasięg widzenia. W oryginalnym JA2 czegoś takiego chyba nie było, a przynajmniej nie pamiętam.
    Jak tylko mapa się "rozjaśniała" (następna walka) to i najemnicy zaczęli jakby celniej strzelać.

  • Avatar użytkownikaJollY_BeAsT

    Szukam AIMNAS ale ENG bo mi się wiesza mój mix inna sprawa że to najnowsza beta , więc nie jestem w panice .

  • Avatar użytkownikaKillyox

    Snajperki sa kompletnie niegrywalne z tym jesli uzywa sie NCTH. Np i pistolet i snajperka maja Accuracy 0 w efekcie czego mozna zapomniec o trafieniu czegokolwiek majac Snajper trait i 90+ marksa nawet.

  • Avatar użytkownikaBolo

    Jak do tej pory (zająłem Drasen)mod działa ok i gra się świetnie. Co trzeba zrobić aby ten mod działał z modem JA1 Mercenaries 1.13(4870) v3.0 próbowałem instalować ale po prostu nie wykrywa mi nowych najemników w AIM.

  • Avatar użytkownikaStarchris

    Jeśli instalowałeś JA2, na to AIMNAS i na to JA! Mercenaries i nie chce chodzić, to znaczy, że niestety tylko z czystym 1.13 4870 jest kompatybilny JA! Mercenaries.

  • Avatar użytkownikaBolo

    Dla pewności przeinstaluję wszystko jeszcze raz i dam znać czy działa.

    Dzięki.

  • Avatar użytkownikaBolo

    Niestety nie udało mi się uruchomić modu AIMNAS z dodatkiem JA1 Mercenaries ale mod ten działa z DBB-MOD 1.13(4870) IoV v923 z tym że nowi najemnicy nie są uwzględnieni w equipment tabie moda DBB więc można ich wynająć tylko bez uzbrojenia ale wcale mi to nie przeszkadza, a wręcz przeciwnie dodaje grze hardcoru.

    Pozdrawiam.

  • Avatar użytkownikaBullet

    Mam pytanko, czy to normalne że w tym modzie po pierwsze nie ma w większości polskich liter i po drugie połowa moda jest po angieslku? Jeśli chodzi o sposób instalacji to na wersje JA2 Wildfire(pl) zainstalowałem łatkę pozwalającą na wykorzystanie modifikacji z JA2 + moda 1.13 najnowszą dostepną wersję(pl) + moda aimnas(pl), wszystko z tej strony po czym skopiowałem tak ja było w instrukcji łatki do Wildfire'a folder data i usunąłem z folderu data plik JA2set.dat aby mieć poprawnie wyświetlaną mapke z Wildfire'a.

  • Avatar użytkownikaPortos

    Czy działa z najnowszą wersją 1.13 ?

  • Avatar użytkownikaStarchris

    Z najnowszą wersją 1.13, znajdziecie tutaj: https://jagged-alliance.pl/plik507/




Nick: