JAGGED ALLIANCE: FLASHBACK
SYSTEM OCHRONY
Każdy z pewnością wie, że w Jagged Alliance 2, a także i w JA: Back in Action, nie było żadnej informacji na temat tego, co dana rzecz (samochód, drzewo, kamień czy worek z piaskiem) oferuje postaci, w kwestii ochrony przed strzałem. Jeśli ktoś grał lub gra w JA Online, to z pewnością kojarzy, że tam każda taka przeszkoda jest oznaczona konkretnym symbolem, który informuje gracza o jego możliwościach defensywnych podczas ostrzału. Właśnie taki podobny system będzie wdrożony w JA: Flashback. Bardzo dokładnie ilustrują to dwa poniższe zdjęcia.
Zajmijmy się naszym pierwszym zdjęciem, które wskazuje to, ile rodzajów pozycji postaci będziemy mieli w samej grze, a dokładniej rzecz biorąc leżenie, pochylenie oraz stanie (prone, crouch oraz stand). Dodatkowo będziemy mieli trzy rodzaje przeszkód, wysoka, średnia, oraz niska (full height, half height oraz low height). Jego interpretacja nie powinna Wam sprawić większego problemu, ale dla pewności kilka przykładów. Postać w pozycji leżącej (prone), będzie niewidoczna dla przeciwnika przy każdej osłonie (full height, half height oraz low height). W pozycji pochylonej (crouch), będzie widoczny dla oponenta tylko przy niskiej rzeczy (low height), ale za to z pełną osłoną. Z kolei gdy będzie stał, to jego ochrona z maleje do połowy, w przypadku stania przed niskim obiektem (low height).
Na drugim zdjęciu jest w bardzo przejrzysty sposób pokazane, jak będzie wyglądać linia strzału dla przeciwnika, w przypadku przeróżnych kombinacji obiektów, zakładając jednocześnie, że nasz najemnik jest w pozycji stojącej. Górny wróg będzie musiał się zmierzyć z pełną osłoną naszej postaci, lecz będzie ona dla niego widoczna. Środkowy nieprzyjaciel w ogóle nie widzi naszej osoby, ponieważ na drodze jest wysoka przeszkoda. Z kolei dolny oponent ma pełną szansę na trafienie w nas, gdyż jak sami możecie zauważyć, jego linia strzału nie jest w żaden sposób zablokowana.
Powyższe możliwości techniczne gry, są dla autorów priorytetem, ponieważ dzięki takiej mechanice rozgrywki, gracz będzie mógł podjąć świadomą decyzję, czy korzystniej będzie mu w danej turze wydać rozkaz, aby przesunąć merca tutaj, tam lub w jeszcze inne miejsce. Pełna informacja o danym obiekcie i dającej nam jego ochronie przed strzałem oraz widoczność skutków posunięcia również i w naszych ocenach jest czymś, co z pewnością sprawi, że Flashback będzie znakomitą produkcją.
Mamy dla Was jeszcze jedną ciekawą informację, otóż Full Controll ogłosiło dwa konkursy, w których jeden będzie dotyczył stworzenia flagi dla państwa San Hermanos, a drugi kreacji własnego najemnika. Poniżej przedstawiamy kilka wzorów flag z rejonu Ameryki Środkowej, gdzie będzie się toczyć akcja nowej odsłony JA oraz przypomnienie charakterystyki najemnika. Oba konkursy trwają do 6 stycznia 2014r., a wszystkie prace prosimy kierować na specjalny poniższy mail:
1. NOWA FLAGA - zacznijmy od samych rozmiarów, musi być w proporcjach 3:2 (np. 900x600 lub 450x300), jeśli tylko pozostanie w takim formacie, to każda rozdzielczość, nawet ultra HD, jest dozwolona. Po zakończeniu konkursu, załoga Full Controll wybierze tę najbardziej właściwą, a zwycięzca zostanie dopisany do specjalnej listy twórców gry. Jeśli braknie Wam pomysłów, to zawsze możecie przeczytać jeszcze raz historię archipelagu wysp San Hermanos, która bardzo dużo mówi o tym w jakim kierunku powinna zmierzać grafika samej flagi.
2. NOWY NAJEMNIK - do zgarnięcia jest 5 postaci, tylko tym razem, to nie Full Controll będzie wybierał, tylko wszystkie prace będą poddane ocenie oraz pod głosowanie całej społeczności i pięć najlepiej notowanych projektów wejdzie do gry. Zadanie będzie się składać z kilku części do wykonania, a mianowicie:
- w pierwszej kolejności tworzymy pełną nazwę wraz pseudonimem,
- następnie musimy zrobić główny spory opis (maksymalnie 535 znaków ze spacjami),
- potem kreujemy opis specjalny (maksymalnie jedna linijka tekstu, "Additional Info"),
- kolejnym tekstem ma być zdanie dosadnie opisujące naszego najemnika (maksymalnie 150 znaków ze spacjami),
- potrzebny będzie również opis charakteru i sposobu zachowywania się naszej postaci,
- zdjęcie nie jest wymagane, to już wykona za nas, na podstawie naszego projektu, grafik Full Controll,
- narodowość.