Jagged Alliance Flashback | |
Producent: www.fullcontrol.dk | |
Wydawca: Full Control | |
Wydawca PL: CDP.pl | |
Premiera: 21 października 2014r. | |
Premiera PL: 5 grudnia 2014r. | |
Strona oficjalna: www.jaggedallianceflashback.com | |
Minimalne wymagania sprzętowe:
Brak informacji
|
11 kwietnia 2013 roku w Kopenhadze, firma Full Controll zakupiła licencję na stworzenie nowej gry z serii Jagged Alliance od Bit Composer Games. Warunki licencji dają jej możliwość na wykonanie w sposób niezależny, nowej odsłony JA, ale pod jednym warunkiem, że istota gry taktycznej i ogólnych zasad, na których zawsze cała marka JA się opierała, zostanie zachowana.
Ni mniej ni więcej oznacza to, że załoga Full Controll, składająca się z 12 osób, może zrobić grę wedle własnej koncepcji, pomysłu czy wręcz upodobania, lecz Bit Composer Games może postawić sprzeciw, gdy nagle produkcja gry zejdzie na całkowicie inny tor, który zaneguje autorytet marki Jagged Alliance. Minusem tego wszystkiego dla całej załogi Full Controll jest tylko to, że fundusze na stworzenie gry, będzie musiała znaleźć we własnym zakresie, lecz na szczęście dla nas wszystkich, niedogodność ta, została pokonana poprzez system dotacji na kickstarterze.
Ogólnie rzecz biorąc, będzie to prequel do obecnych części JA. Fabuła gry będzie się rozgrywała w okresie Zimnej Wojny, a dokładniej rzecz biorąc w latach 80 ubiegłego stulecia (pełny opis nowej historii znajdziecie tutaj). Cała akcja będzie się toczyć na karaibskiej wyspie San Hermanos która zostanie opanowana przez siły rosyjskie, poprzez zamach stanu wykonany przez rosyjskiego generała, który ustanowi reżim socjalistyczny. Zadanie przywrócenia demokratycznego rządu oraz pozbycia się wszystkich rosyjskich żołnierzy i ich baz wojskowych na tej wyspie (które jak się okaże, będą bardzo niewygodne dla pobliskich amerykańskich baz), dostaniemy od CIA. Podczas rozgrywki i wykonywania zadań poznamy jak i czemu zostało stworzone A.I.M. Poznamy nie tylko założycieli tego stowarzyszenia, ale i spotkamy niektórych starych znajomych z poprzednich (przyszłych) części serii m.in. Ivana, Shadowa lub Gus'a. Dodatkowo historię każdego z najemników poznamy w poszczególnych misjach pobocznych. Kiedy wylądujemy na wyspie, wtedy nagle okaże się, że powód, dla którego CIA chce obalić generała, to tylko przykrywka dla prawdziwych jej celów. Od tej pory będziemy musieli sami decydować, komu zaufać, z kim się sprzymierzyć, kogo uznać za wroga i na własna rękę odkryć ukryte plany CIA.
Rdzeniem JA Flashback będzie cała mechanika zawarta w klasycznych odsłonach JA2, czyli pełny hybrydowy system tryb rzeczywisty - tryb turowy. Poruszanie naszymi wojskami po danym sektorze poza walką, będzie oczywiście w trybie swobodnym, natomiast kiedy przeciwnik wejdzie w pole widzenia jakiegokolwiek członka drużyny, wtedy gra zmieni się w klasyczny system turowy. Wzorem z JA2 system ten będzie i tutaj również oparty o system punktów akcji wykorzystywanych do chodzenia, strzelania, przeładowywania, detonowania ładunków wybuchowych itp. Liczba punktów akcji w każdej turze będzie zależeć od stanu zdrowia, zmęczenia, stresu, pozycji a także od kompleksowego systemu przyduszania ogniem, jak to między innymi jest wdrożone w modzie 1.13 (wiele nowości technicznych, które znajdują się w JA2 1.13, będą również wdrożone w JA Flashback).
Co do technicznych elementów, to grafika w grze ma być trójwymiarowa z zachowaniem widoku w rzucie izometrycznym. Gracz uzyska kontrolę nad kamerą, będzie ją można przybliżać, oddalać, i obracać w każdą stronę. Oprawa audio-wizualna nie będzie realistyczna, gdyż autorzy będą się wzorować na rozwiązaniach zastosowanych w produkcji pod tytułem Wasteland 2, więc grafika przybierze charakter z rodem z filmów rysunkowych. W aspekcie graficznym duży nacisk zostanie położony, aby wizualnie wspomóc gracza przy pokazywaniu np. ścieżki ruchu, informacji o osłonie, efektywnym zasięgu broni itp. Dostępność tych informacji dla graczy podczas rozgrywki ma im pomóc w wykonywaniu wielu czynności, bez konieczności manualnego sprawdzania, czy dany ruch przyniesie pożądany efekt, czy jednak nie.
W międzyczasie serdecznie zapraszamy do obejrzenia pierwszego trailera do gry Jagged Alliance: Flashback.
Jest jeszcze kilka bardzo ciekawych informacji, o których warto wspomnieć i przeczytać.
- Mapa strategiczna będzie wyglądać bardzo podobnie jak w JA2. Rozmiar mapy będzie bezpośrednio skorelowany z budżetem gry (wiadomo, im większy, tym większą mapę będziemy mieli). Oddziały będą się poruszać po mapie na piechotę, lub konkretnymi środkami transportu takimi jak jeepy, ciężarówki, helikoptery, łódki i samoloty.
- Całkowitą nowością będzie możliwość zarządzanie bazą. Zaczniemy z małym lądowiskiem, a następnie będziemy mogli rozbudowywać naszą bazę, gdy wejdziemy w posiadanie odpowiednich funduszy. Nowe dodatki do naszych baz, dodadzą różne poziomy opcji, które będą wspierać nasze oddziały np. fortyfikowania baz, co pomoże przy ataku nieprzyjaciela, do lądowisk dla helikoptera i rekrutowanie rusznikarza, co pozwoli wam naprawiać broń i wymyślać nowe dodatki, podnoszące efektywność broni.
- W zdobytych miastach i wioskach będzie możliwość tworzenia samoobrony. Niektóre budynki używane w centralnej bazie, będą mogły być zbudowane w wioskach - np. fortyfikowanie specyficznych budynków, warsztaty naprawcze i fabryki medyczne. Tak więc ważną sprawą będzie stała obroną naszej bazy. Opuszczanie bazy umożliwi przeciwnikowi jej zajęcie, pozbywając nas wsparcia jakie daje naszym oddziałom.
- Ekonomia nie będzie się już opierać na kopalniach (ich po prostu już nie będzie). Fundusze w grze będziemy zdobywać poprzez zbiór podatków ze zdobytych wiosek i miast, zyski z produkcji przedsiębiorstw i innych działalności gospodarczych, np. z fabryk, plantacji bananów, hodowli maku lekarskiego, z burdelu, czy zyski ze sprzedaży lodów z mobilnych ciężarówek. Oczywiście nie zabraknie handlarzy bronią i innych sprzedawców, u których będziemy mogli sprzedać zdobyte lub znalezione bronie i przedmioty. To w jakich stosunkach będziemy z konkretnymi frakcjami, również będzie miało znaczenie w ilości funduszy, jakie będą wpływać na nasze konto. Jeśli np. nie będziemy w dobrych relacjach z mafią, która operuje burdelami na wyspie San Hermanos, to zyski z tego interesu, będą znacząco mniejsze.
- Niestety nie będzie wszystkich najemników z poprzednich części JA (listę tych, którzy najprawdopodobniej znajdą się w grze znajdziecie tutaj). Na pewno nie będzie postaci z organizacji M.E.R.C., z dodatku JA2 Unfinished Business oraz osób z JA2 Wildfire. W zamian za to, pojawi się dużo całkowicie nowych najemników.
- Portrety najemników będą w obrazie 2D, gdyż wedle autorów pozwalają na oddanie osobowości dużo bardziej niż sztampowe głowy 3D, które nigdy nie mogą mieć tyle detali co dobrze narysowany obrazek 2D. Razem ze świetnymi animacjami twarzy, spora dawka osobowości i emocji, bez najmniejszego problemu, również może być ukazana.
- Charakter najemników oraz ich osobowości, absolutnie nie zostaną naruszone. To jest trzon całej serii i zostanie to podtrzymane, a przede wszystkim sympatie i antypatie wszystkich osób w agencji AIM.
- Nie będzie już tylko dwóch frakcji (dobrzy i źli). W grze pojawi się ich kilka (lista wszystkich znajduje się tutaj) i to od nas i naszych poczynań w grze, będzie zależało jak one się będą zachowywać, czy będą walczyć przeciwko nam, czy z nami.
- Od samego początku twórcy deklarują wprowadzenie mgły wojny. Podczas wchodzenia do nieodkrytego sektora, jego większość będzie zaczerniona i odkryta dopiero, gdy zwiedzimy dany teren.
- Zdecydowanie będzie w grze możliwość niszczenia środowiska. To bardzo istotna właściwość i sprawi, że noszenie materiałów wybuchowych będzie miało sens np. wysadzenie cienkiej ściany granatem odłamkowym, aby usunąć osłonę, za którą chowa się nieprzyjaciel, użycie C4, aby zrobić dziurę w ścianę (stworzenie alternatywnego wejścia do budynku), wycinanie dziur w siatce nożycami do cięcia, niszczenie rzeczy takich jak radia, generatory prądy, samochody, tak aby uniemożliwić przeciwnikowi użycie ich itp.
- Nie zabraknie również podstawowej opcji, z jakiej słynie cała seria JA, czyli modyfikacji broni. W zależności od postępów w grze oraz funduszy na rozbudowę bazy, będziemy mogli tworzyć nowe wersje broni z przeróżnymi do nich dodatkami np. tłumik, celownik laserowy, celownik snajperski, dwójnóg, podwieszany granatnik i inne podobne.
- Co do możliwości modyfikowania samej gry, to deweloperzy uzależniają to, od ilości funduszy jakie zbiorą plus kwota za sprzedaż gotowej gry. Licencja na stworzenie narzędzi do modyfikowania gry, nie ma tutaj znaczenia, w tym wypadku liczą się tylko pieniądze, za które będzie można stworzyć niezależne narzędzia dla fanów i moderów. Gdy sytuacja finansowa pozwoli, to dostaniemy każdy program, który umożliwi zmianę konfiguracji całej gry, od edytora mapy, poprzez tworzenie nowych misji, a na dodawaniu i zmienianiu statystyk nowych broni kończąc.
- Na koniec chcielibyśmy od razu poinformować, że twórcy absolutnie nie zamierzają popełniać błędów z gry JA Back in Action i od razu na 100% deklarują, że w JA Flashback pojawi się personifikacja naszej osoby w grze, czyli I.M.P.
- Na koniec chcielibyśmy od razu poinformować, że twórcy absolutnie nie zamierzają popełniać błędów z gry JA Back in Action i od razu na 100% deklarują, że w JA Flashback pojawi się personifikacja naszej osoby w grze, czyli I.M.P.
-
Last Wolf
"w latach 80 ubiegłego tysiąclecia" hmmm... to wychodzi 1080-1089 zmień na "stulecia"
ech... zyski z burdelu :/ to jakaś mafia/gangsterka to co to za lody będą sprzedawać ;-) -
Starchris
Dziękuję za zauważenie. Poprawione.
Znając życie i JA2 to dokładnie coś takiego będzie, mafia która będzie w posiadaniu większości burdeli na wyspie, część zysków będzie nam oddawać w zamian za ochronę lub coś innego. Było coś również o handlu prezerwatywami, ale to już przyszłość pokaże, co tak naprawdę będzie wdrożone.
Co do lodów to prawdopodobnie będziemy mieli kogoś w stylu Hamousa, którego firma będzie na całej wyspie, a my będziemy z niej czerpali zyski, w sumie pewnie też za ochronę, przed wojskami generała. -
Ripper
:O jestem mega pozytywnie zaskoczony, w końcu po tylu latach nadchodzi JA z prawdziwego zdarzenia którego można nazwać prawdziwym Jagged Alliance !
-
Husarz
Miejmy nadzieje że będzie się w nią grało tak dobrze jak w JA 2
-
Starchris
To jest chyba marzenie i główne wymaganie nas wszystkich :)
-
Karlos
Kupujecie to?
-
już jest!
Gra jest już dostępna w STEAM jako "wczesny dostęp". za 39,99 EUR
-
Maciej2801
Nic z tego co tu jest zapowiadane nie ma miejsca w tej grze
-
heh
Bzdury totalne. Gra srednia niestety ale to chyba przez budzet. Mody mogavcis poprawic
-
morgrabia
Poradzicie coś? Obojętnie czy dam samouczek czy nową grę, cały czas leci muzyczka, jest napisane wczytywanie i tak mogę czekać w nieskończoność :(
-
Starchris
Niestety Flashback jest tak mało popularną grą, tak mało ludzi w niego zagrało, że nikt nawet na forum nie zgłaszał u nas jakichkolwiek problemów z grą. Jedyne co możemy poradzić, to przeinstalować grę jeszcze raz lub ewentualnie jak jest taka możliwość, to zainstalować grę na innym dysku lub innej partycji. Można też spróbować instalacji na innym komputerze i zobaczyć efekty.