1. STRACCIATELLA - jest to modyfikacja oparta na klasycznym JA2, mająca na celu ulepszenie rozgrywki na zasadzie poprawy lub usunięcia tylko i wyłącznie wszelkich bugów, nieprawidłowości czy innych tego typu aspektów, które utrudniały grę lub powodowały jej crash. Dlatego nie znajdziemy tutaj żadnych nowinek technicznych, nowych broni i ich statystyk, nowych najemników itd. Jest to w 100% czyste, oryginalne JA2, ale pozbawione już ogromnej ilości błędów i niedociągnięć, których Twórcy nie zdążyli już w oryginale wyeliminować. Dodatkowo projekt przygotowuje grę do działania na wielu platformach, m.in. Windows, Mac, Linux, Android oraz w każdej możliwej rozdzielczości.
Każdy kto będzie chciał jeszcze raz pomóc rebeliantom w obaleniu okrutnej królowej, powinien zainteresować się przede wszystkim czterema plikami. Znajdują się one w katalogu "JA2 Stracciatella v0.19.1 / externalized", a są to:
W trzech ostatnich plikach możecie edytować wszelkie parametry broni, amunicji oraz przedmiotów i to w bardzo przystępny sposób. Wystarczy program Notatnik lub dedykowany Notepad++. Co ważne, zmiany zachodzą od razu, nie trzeba zaczynać gry od nowa. Poniżej wyjaśnienie podstawowych wartości na przykładzie H&K 21E:
DEFINICJE POSZCZEGÓLNYCH PARAMETRÓW |
|
---|---|
PARAMETR |
DEFINICJA |
internalName |
nazwa |
internalType |
rodzaj |
ubWeight |
waga |
ubPerPocket |
ilość w jednym slocie w inwentarzu: 0 - tylko duży slot; od 1 do 8 - mały slot, |
ubWeight |
waga |
usPrice |
cena |
ubCoolness |
pojawianie się broni w grze, zależne od jej postępu: od 1 do 10, gdzie 1 to 10% gry |
bReliability |
zużywanie się broni: im większa liczba, tym broń mniej się zużywa |
bRepairEase |
trudność naprawy: im większa liczba, tym broń szybciej można naprawić |
calibre |
rodzaj amunicji |
ubReadyTime |
koszt pierwszego przycelowania |
ubShotsPer4Turns |
koszt strzału liczony wedle wzoru: 90 / 13 = 7 punktów akcji |
ubShotsPerBurst |
liczba kul w serii, maksymalnie 6 |
ubBurstPenalty |
odrzut serii: im większa liczba tym większy odrzut |
ubBulletSpeed |
szybkość pocisku: im większa liczba tym mniejsza prędkość |
ubImpact |
obrażenia |
ubMagSize |
pojemność magazynku |
usPrice |
cena |
usRange |
zasięg |
ubAttackVolume |
głośność broni: dając 1 broń będzie zawsze całkowicie wytłumiona |
ubHitVolume |
głośność uderzenia pocisku o jakąkolwiek strukturę |
attachment_... |
rodzaje dodatków do broni, można po kolei dodać wszystkie |
bDamageable |
czy przedmiot ma być możliwy do zniszczenia |
bRepairable |
czy przedmiot można naprawiać |
bWaterDamages |
czy woda powoduje uszkodzenia przedmiotu |
bMetal |
czy przedmiot jest metalowy |
bSinks |
czy przedmiot tonie w wodzie |
bTwoHanded |
czy przedmiot wymaga użycia obydwu rąk |
bBigGunList |
czy broń ma być dostępna tylko w opcji "Mnóstwo broni" |
Teraz kilka najważniejszych opcji znajdujących się w pliku "game.json", które to z kolei będą miały bardzo duży wpływ na całą rozgrywkę. Zmiana ich również nie wymaga rozpoczęcia gry od nowa.
DEFINICJE POSZCZEGÓLNYCH PARAMETRÓW |
|
---|---|
PARAMETR |
DEFINICJA |
ms_per_game_cycle |
(WAŻNE) im niższa wartość, tym szybciej mijają tury niewidocznych przeciwników |
ms_per_time_slice |
im niższa wartość, tym szybciej poruszają się wszystkie widoczne postacie łącznie z naszymi najemnikami oraz wszystkie aspekty interfejsu użytkownika ładują się szybciej |
starting_cash_... |
(WAŻNE) ilość gotówki dla każdego poziomu trudności |
drop_everything |
(WAŻNE) czy przeciwnicy mają pozostawiać po sobie całość swojego ekwipunku |
all_drops_visible |
czy upuszczony ekwipunek przeciwnika, ma być od razu widoczny |
squad_size |
(WAŻNE) ilość najemników w jednej drużynie, opcja zależna od wybranej rozdzielczości, maksymalnie 12 |
better_aiming_choice |
czy przeciwnicy mogą przycelowywać częściej i do maksimum skupienia broni |
go_prone_more_often |
czy przeciwnicy mogą częściej używać pozycji leżącej do ataku lub obrony |
avoid_ambushes |
czy przeciwnicy mogą unikać zasadzek i wbiegania na miejsce poległego towarzysza prosto pod nasze kule |
stay_on_rooftop |
czy przeciwnicy mogą schodzić z dachu |
extra_attachments |
czy zezwolić na dodatkowe przedmioty w kamizelkach ochronnych np. noże, race świetlne, gogle |
show_hit_chance |
(WAŻNE) czy pokazywać szansę na trafienie obok kursora myszki |
max_attribute_points min_attribute_points zero_attribute_points_bonus bonus_attribute_points |
dostępne punkty przy tworzeniu IMPa |
pick_skills_directly |
(WAŻNE) bezpośrednie wybieranie umiejętności IMPowi, zamiast wypełniania quizu |
unhired_merc_deaths_... |
czy zezwolić na śmierć niewynajętym najemnikom na misji na filipinach: 0 oznacza brak zgody |
2. NOWE MAPY - stworzone specjalnie tylko dla Stracciatelli, a noszą one nazwę AZAZEL MAPS. Główną ideą Twórców było to, aby sektory wykonane na nowo były trudniejsze do zdobycia, bardziej realistyczne oraz dawały o wiele więcej satysfakcji i przyjemności z samej rozgrywki. Co ważne, nie są one puste, czyli losowo w każdym schowku, meblu, czy skrzyni, będzie możliwość znalezienia jakiegoś mniej lub bardziej wartościowego przedmiotu.
Strona projektu Stracciatella Forum projektu Stracciatella Strona projektu Azazel Maps Forum projektu Azazel Maps