NAJNOWSZY PATCH 1.10 PRZYNOSI WIELE ZMIAN W TYM NARZĘDZIA MODERSKIE

Jagged Alliance 3 - THQ Nordic

Po kilkutygodniowej przerwie THQ Nordic oraz Haemimont Games wypuszczają najnowszą łatkę do Jagged Alliance 3 oznaczoną numerkiem 1.10. Najnowszy patch jest pierwszą dużą aktualizacją, która naprawia wiele błędów również tych zgłaszanych przez graczy. Ponadto zawiera ona mnóstwo rozwiązań i zmian w broniach, mapach i nie tylko. Wydane w zeszłym miesiącu Jagged Alliance 3 bardzo szybko zyskało popularność na Steamie a recenzje wystawiane przez graczy na ten moment są w 88% pozytywne, co serwis kategoryzuje jako "bardzo pozytywne" przyjęcie tego projektu.

PIERWSZE NARZĘDZIA MODERSKIE

Haemimont Games jak i THQ Nordic wcześniej oświadczyły o tym, że narzędzia do modyfikacji będą wypuszczane etapami. Pierwszy etap udostępniania narzędzi pozwala na modyfikowanie mechaniki gry, tworzyć nowych najemników, postacie IMP, broń, interfejs użytkownika, lokalizację, a także podkłady głosowe dostosowane do innych języków. Gracze mogą importować nowe zasoby, które stworzyli za pomocą Blendera. Prace nad kolejnymi narzędziami moderskimi, które obejmują m.in. edytor map i kampanii w dalszym ciągu trwają i zostaną one dodane w kolejnej dużej aktualizacji.

Dostęp do narzędzi moderskich można uzyskać z poziomu menu głównego gry w Menadżerze Modów po czym kliknięcie w Edytor Modów przeniesie nas do narzędzia pokazanego na zdjęciu poniżej.

Aby pomóc graczom w tworzeniu nowych treści deweloperzy przygotowali również serię przykładowych modów, które są dostępne w Warsztacie Steam. Obejmują one:

  • nową postać AIM,
  • nowy karabin maszynowy M1A1 Thompson z amunicją .45ACP,
  • oraz nowy rodzaj operacji polegający na zbieraniu przedmiotów.
  • NOWE FUNKCJE - M. IN. AKTYWNA PAUZA I TRYB FOTOGRAFICZNY

    Oprócz wspominanych narzędzi do tworzenia modyfikacji do gry wprowadzono szereg nowych funkcji, o które prosiła społeczność. Jedną z tych funkcji jest "aktywna pauza", która co prawda istnieje już jako oddzielny mod, ale dzięki temu możemy zatrzymać upływ czasu podczas eksploracji mapy taktycznej w czasie rzeczywistym. Pozwala to na lepsze planowanie działań i zarządzanie podejściami z ukrycia. Domyślnie tryb "aktywnej pauzy" możemy aktywować wciskając klawisz Spacji na klawiaturze a każde rozpoczęcie ataku anuluje ten tryb.

    Tryb fotograficzny - dostępny jest z poziomu głównego menu gry. Oferuje on bezpłatny aparat oraz różne suwaki umożliwiające dostosowanie obrazu jak i opcje ukrywania i pokazywania interfejsu gry.

    Dostawy broni - tak samo jak w przypadku diamentów wrogowie mogą teraz wysyłać przesyłki z bronią, które oprócz uzbrojenia zawierają amunicję, lekarstwa i części. Możemy przeprowadzać zasadzki, aby zdobyć dodatkowe zasoby i przedmioty. Zmianę tą wprowadzona po licznych sugestiach społeczności.

    Lepsza inicjacja rozpoczęcia walki - skrócono czas przed rozpoczęciem bitwy po wykryciu najemnika i dodano dodatkowe powiadomienie o trwających atakach.

    ROZGRYWKA

  • Naprawiono błąd w którym najemnicy bez swobodnego ruchu (ze względu na nieporęczny sprzęt) mogli odblokować drzwi za darmo za pomocą swobodnego ruchu.
  • Naprawiono szereg problemów związanych ze zmianą pozycji i skradaniem podczas jednoczesnego przemieszczania najemników po sektorze.
  • Wszystkim najemnikom można od teraz wydać rozkaz poruszania się razem podczas eksploracji sektora w czasie rzeczywistym przytrzymując klawisz Shift podczas wykonywania ruchu.
  • Najemnikom można wydać teraz rozkaz "Idź" zamiast "Biegnij" podczas eksploracji sektora w czasie rzeczywistym, przytrzymując klawisze Ctrl+Shift podczas wykonywania ruchu.
  • Naprawiono problem z uzupełnianiem lekarstw w niektórych zestawach pierwszej pomocy.
  • Dozwolone jest teraz łączenie przedmiotów między ekwipunkiem a pojemnikami z łupami/schowkiem sektora.
  • Zmieniono sposób, w jaki tryb Obserwacji przerywa działanie, gdy wpływa na jednostki, które opuszczają osłonę.
  • Rekrutacja, ostrzał lub śmierć najemników spowodują teraz, że najemnicy ponownie ocenią swoje warunki zatrudnienia.
  • Zmniejszono i ograniczono zyski lojalnościowe z handlu diamentami.
  • INTERFEJS UŻYTKOWNIKA

  • Zasięg ruchu jest teraz prawidłowo wyświetlany, gdy w grę wchodzą zmiany postawy.
  • Najechanie kursorem na wydarzenie na osi czasu pokaże teraz sektor, z którym jest ono powiązane.
  • Naprawiono problem, w którym ikony awansu pojawiały się za innymi ikonami podczas najechania kursorem na drużynę w widoku satelitarnym.
  • Naprawiono panoramiczny ekran w PDA.
  • Naprawiono zarządzanie drużyną w widoku taktycznym, które czasami wyświetlało nieprawidłowe informacje o statystykach.
  • Naprawiono problem, w którym ikony awansu pojawiały się za innymi ikonami podczas najechania kursorem na drużynę w widoku satelitarnym.
  • OPERACJE

  • Naprawiono błąd, w wyniku którego ikona operacji "leczenie ran" znikała przed zakończeniem operacji.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego usuwanie, dodawanie i zmienianie najemników wykonujących daną operację powodowało znikanie ikony operacji na osi czasu.
  • Operacje umożliwiające naprawę przedmiotów pozwalają teraz na dodawanie przedmiotów ze wszystkich oddziałów i skrytek sektora.
  • NAJEMNICY I KORZYŚCI

  • Naprawiono talent Wolfa, który nie aktualizował prawidłowo podczas trwania ćwiczeń.
  • Szansa na 15% trafienie krytyczne w talencie Vicky jest teraz poprawnie wyświetlane podczas zmianie rodzaju broni.
  • Naprawiono błąd, który sprawiał, że rozpoczynanie walki z Fox, która strzela z dwóch pistoletów czasami ignorowało jej talent "Uderzające spojrzenie".
  • Naprawiono profity "Klaustrofobia" i "Zoofobia", które powodowały, że spadek morale drużyny utrzymywał się nawet po opuszczeniu obszaru.
  • Osiągnięcie "Gorące diamenty" jest teraz aktywowane również wtedy, gdy spieniężysz dostawę diamentów bezpośrednio z pojemnika z łupami.
  • Naprawiono błąd, przez który rozstrzygnięcie automatyczne pozostawiało fałszywe konflikty, które powodowały, że niektóre zadania nie działały poprawnie.
  • Naprawiono kilka błędów, w których wrogowie poprawnie nie inicjowali konfliktów.
  • Naprawiono niektóre przypadki, w których nie można było ukończyć zadania "Środek pustkowia".
  • Naprawiono problem, w którym można było porozmawiać z Pierrem i uwolnić go, gdy strażnicy wciąż są obecni.
  • Naprawiono niektóre przedmioty misji, które nie wypadały, jeśli ich pojemnik został zniszczony (Zadania "12 krzeseł" i zegarek Heinricha).
  • Naprawiono exploit podczas rozmowy z Emmą Lafontaine.
  • OGÓLNE POPRAWKI BŁĘDÓW

  • Naprawiono przypadek, w którym automatyczne rozstrzygnięcie zawiesza grę.
  • Naprawiono błąd, w którym wielu najemników rozmawiało ze sobą już po zakończeniu kontraktów.
  • Naprawiono problem, w którym wielu najemników rozmawiało ze sobą już po zakończeniu kontraktów.
  • Naprawiono niezamierzony ruch kamery po zmianie pozycji wroga.
  • Naprawiono problemy z wyświetlaniem podczas zmiany widoku terenu.
  • Usunięto problem z wyświetlaniem się czarnego ekranu podczas próby pominięcia przerywnika filmowego z Wyspy Ernie.
  • KOOPERACJA

  • Usunięto błąd, w którym gracz czasami nie mógł otworzyć notatek, przeglądarki lub ekranu postaci w widoku satelitarnym w trybie współpracy.
  • Naprawiono kilka przypadków przerywania współpracy przez innego gracza.
  • Możliwość pingowania pozycji na mapie znajomemu, poprzez użycie Ctrl i lewego przycisku myszy.
  • KONTROLER

  • Od teraz można zmienić filtr statystyk w zarządzaniu drużyną za pomocą gamepada.
  • Naprawiono przypadki zacinania się wirtualnego kursora myszy.
  • Dodano opcję ukrywania podpowiedzi gamepada.
  • Dodano opcję ukrywania podpowiedzi gamepada.
  • TEKST

  • Zaktualizowano biografię Grunty'ego, aby lepiej odzwierciedlała jego atuty.
  • Poprawiono komunikat o wzroście pensji najemnika.
  • Naprawiono interakcje, takie jak otwieranie zamków/wyważanie drzwi, które nieprawidłowo wyświetlały tekst "Swobodny ruch".
  • Jak widać powyżej najnowsza łatka wprowadziła do gry bardzo wiele zmian. Z pewnością poprawi ona ogólną stabilność gry i zapewni graczom lepsze wrażenia. Poza tym nowo powstałe modyfikacje dają graczom co raz to większą kontrolę nad tworzeniem bardziej kreatywnych modów i otwierają kolejne drogi na nowe możliwości. Można śmiało powiedzieć, że nowe narzędzie może być prawdziwym kamieniem milowym dla gry.

    JA3 - dyskusja na forum Jagged Alliance 3 - galeria screenów Jagged Alliance 3 - oficjalna strona Jagged Alliance 3 - oficjalne forum Strona gry na platformie Steam Strona gry na platformie GOG.com Oficjalna strona THQ Nordic Oficjalna strona Haemimont Games
    Komentarze (3)
    • Avatar użytkownikamarcinl0

      Szczerze to mam pewną satysfakcję bo tyle pisałem na oficjalnym forum o konieczności aktywnej pauzy w JA3 - iż nareszcie Autorzy aktywną pauzę wprowadzili i to lepiej działającą niż w oddzielnym modzie. Ale można tak było od razu. To samo się tyczy przejmowania dostaw broni i amunicji podobnych do zrzutów znanych z klasycznego JA1 o których też wielokrotnie pisałem. Niech jeszcze przywrócą brakujący Bobby Rays znany z JA2 - to definitywnie skończą się problemy z brakami porządnej amunicji w JA3.

    • Avatar użytkownikamarcinl0

      Patch 1.1.1 released

      This 1.1.1 hotfix does address some issues introduced in yesterdays patch while also fixing a few other issues.

      List of fixes:

      • Stability improvements and fixes for the black screen experienced by players
      • Fixed a crash when talking to King Chicken
      • Fixed an issue with items remaining stuck on screen after the inventory is closed
      • Fixed an issue where combat will restart immediately after it ends
      • Fixed an issue with cancelling Overwatch that will cause mercs to start with 0 AP
      • Resolved a case where deployed mercs will not properly appear on the map
      • Fixed an issue with several black screens flashing when Esc is pressed repeatedly in the Inventory
      • Changed how tiredness is accumulated
      • Updates to the modding documentation and the sample mods
      • Restored Left-click to move in options

    • Avatar użytkownikamarcinl0

      Czy może ktoś już grał / ukończył JA3 z najnowszym patchem 1.1.1 - i jakie opinie.
      - Co ten najnowszy patch odczuwalnie wniósł dla Gracza (poza zaimplementowaną aktywną pauzą) szczególnie w drugiej części i końcówce gry.
      - i jak się udało z ważnymi modami ponieważ stare mody są w większości niekompatybilne z najnowszym patchem 1.1.1 (sam czekam na aktualizacje i nowe mody w pełni zgodne z 1.1.1).




    Nick: