NOWOŚCI TECHNICZNE W JA2 1.13 - CZĘŚĆ XVII: INTERFEJS UŻYTKOWNIKA

Modyfikacje

Być może wielu z Was ta informacja zaskoczy, ale pomimo upływu kolejnych lat, największy dotychczasowy projekt w postaci JA2 1.13, nadal jest aktywnie wspierany i ciągle rozwijany. Prawdopodobnie z racji tego, że z powodu ograniczeń związanych z kodem źródłowym, już coraz trudniej wdrażać kolejne nowości techniczne mające na celu urealnienie samej rozgrywki, dlatego tym razem skupiono się na ulepszeniu interfejsu użytkownika. Razem z zarządzaniem naszymi najemnikami podczas bitwy, jest on używany przez nas chyba najczęściej podczas całej gry, więc i jego upgrade na pewno się przyda.

1. HISTORIA AKCJI NA PANELU NAJEMNIKA - umiejscowiono ją w lewym dolnym rogu ekranu, a dodatkowo panel ten został przystosowany do scrolowania przy pomocy myszki. Klikając na ten panel prawym przyciskiem myszy, będziemy mieli możliwość przełączania na jego inne rodzaje.

2. STATYSTYKI NAJEMNIKA W JEGO INWENTARZU - podobnie jak to było w JA2 Wildfire, tak i również wdrożono tę opcję do JA2 1.13, z tym tylko wyjątkiem, że położoną ją po lewej stronie inwentarza najemnika. Klikając na ten panel prawym przyciskiem myszy, będziemy mieli możliwość przełączania na jego inne rodzaje.

3. NAJWAŻNIEJSZE KOMENDY W INWENTARZU NAJEMNIKA - tę funkcję umiejscowiono z kolei w prawym dolnym rogu w jego inwentarzu. Nie trzeba już nawet używać skrótów klawiaturowych, wystarczy jedno kliknięcie myszki.

4. WSZYSTKIE KOMENDY W JEDNYM PANELU - należy przytrzymać prawym przyciskiem myszy na ekranie taktycznym, a następnie wybrać z menu opcję "S" i pojawi się okno, dzięki któremu przy użyciu tylko myszki, będziemy mieli dostęp do wszystkich komend.

5. WIĘKSZA MINI MAPA - aktywuje się ją poprzez naciśnięcie przycisku "zmiana składu".

6. DODATKI WIDOCZNE NA GRAFICE BRONI - o wiele ciekawiej i przyjemniej gra się z taką formą grafiki.

7. AKTYWACJA WSZYSTKICH PANELI - w głównych opcjach gry należy włączyć składniki zaznaczone na poniższym zdjęciu.

Najnowsza wersja JA2 1.13 - dyskusja na forum Nowości techniczne w JA2 1.13 - część I Nowości techniczne w JA2 1.13 - część II Nowości techniczne w JA2 1.13 - część IIIa: zawód szpieg Nowości techniczne w JA2 1.13 - część IIIb: nowe bronie Nowości techniczne w JA2 1.13 - część IIIc: niewola Nowości techniczne w JA2 1.13 - część IVa: nowe możliwości broni Nowości techniczne w JA2 1.13 - część IVb: nowe możliwości dodatków do broni Nowości techniczne w JA2 1.13 - część Va: najemnicy Nowości techniczne w JA2 1.13 - część Vb: przeciwnicy Nowości techniczne w JA2 1.13 - część VI: wyposażenie Nowości techniczne w JA2 1.13 - część VII: laptop Nowości techniczne w JA2 1.13 - część VIII: pojazdy i składy Nowości techniczne w JA2 1.13 - część IX: specjalne umiejętności Nowości techniczne w JA2 1.13 - część X: personifikacja armii Nowości techniczne w JA2 1.13 - część XI: tryb zombie Nowości techniczne w JA2 1.13 - część XII: infrastruktura Nowości techniczne w JA2 1.13 - część XIII: milicja Nowości techniczne w JA2 1.13 - część XIV: kolejne nowe funkcje Nowości techniczne w JA2 1.13 - część XV: nowe animacje Nowości techniczne w JA2 1.13 - część XVI: aktywne wyposażenie najemnika
Autor: Redakcja JACenter, 3 komentarze · 1539 czytań
Komentarze (3)
  • Avatar użytkownikadotz

    Rozgrywkę urealniła by przede wszystkim mniej głupia AI.

    No i poprawienie trybu ograniczonego wyboru broni.

    Tryb "wiele broni" skutkuje strasznym śmietnikiem (Syria?) - realistyczny jest ograniczony wybór - przynajmniej jeśli chodzi o miejscową armię (Arulco jest biedne, misja jest skromna i ma słabe wsparcie, poza wyjątkami żołnierze powinni być uzbrojeni słabo). Rozwiązaniem może być nałożenie na waniliową wersję modu z wyborem broni wg regionów świata, ale jak to zrobić grając np. w Vengeance?

    Np. przeciwnik używa broni, które są potem konwertowane do trybu ograniczonego wyboru - (np. czerwony znacznik ostrzału, czy oświetlający pocisk moździerzowy).

    No i ograniczony wybór broni skutkuje brakiem jakiejkolwiek optyki poza karabinami snajperskimi oraz osobliwym elementem asortymentu Bobby'ego Ray'a - sprzedaje on niezły sztucer BAR ale nie ma w asortymencie odpowiedniej amunicji 30-06.

  • Avatar użytkownikaPanelowy Wojtek

    Dobra, ale skoro te panele są na screnach z gry, to w której to wersji 1.13 są bo ściągnąłem najnowszą i tam w ogóle czegoś takiego nie ma a w szczególności z punktu szóstego

  • Avatar użytkownikaStarchris

    Na chwilę obecną zrobiły się już chyba dwie różne wersje 1.13.

    https://jagged-alliance.pl/plik508/ standardowa BETA 1.13
    https://jagged-alliance.pl/plik653/ 1.13 z usprawnioną inteligencją przeciwników (AI)

    Różnice między nimi zdają się być coraz większe. Powyższe panele na pewno są w 1.13 AI od wersji 2500, natomiast w standardowej BECIE mogły nie zostać jeszcze wdrożone, jeśli w ogóle będą i kod źródłowy na to pozwoli.




Nick: