PRZETESTUJMY NOWE KONFIGURACJE MODYFIKACJI

Modyfikacje

Z pewnością wielu z Was zauważyło, że w ostatnim czasie było bardzo dużo zapytań, odnośnie łączenia wielu przeróżnych projektów, w jedną działającą modyfikację. Fakt jest faktem, że modów bazujących na JA2 1.13 jest tak dużo, że ilość ich możliwej konfiguracji, która mogła by utworzyć coś nowego, jest zdecydowanie nie do policzenia. Każdy z nas uwielbia JA2 i oczywiście chciałby zagrać w swoją własną koncepcję tej gry i ku naszemu zaskoczeniu, sami użytkownicy przyszli z pomocą realizacji tego celu.

1. JAGGED ALLIANCE 2 CTH - szansę na trafienie w klasycznym JA2, zaprojektował dla nas cubik2k. Po najechaniu na wroga, należy nacisnąć klawisz "F" i z dokładnością do 1%, po lewej stronie nad zdjęciami najemników, pojawi się owe prawdopodobieństwo na celny strzał. Można bardzo fajnie posprawdzać, jak w rożnych pozycjach ciała, owa szansa na trafienie się zwiększa lub zmniejsza. Jest to małe, ale jakże pomocne usprawnienie, wielka szkoda, że nie było tego od samego początku.

2. JA2 1.13(8338) + DBB IOV 929 - użytkownik kwachu przygotował dla nas aż trzy rożne połączenia. Pierwsza nich to 1.13 BETA plus znany wszystkim mod, który do podstawowego zestawu broni i przedmiotów, dodaje nieprawdopodobną ilość swoich własnych w liczbie grubo ponad trzech tysięcy. Oczywiście takie połączenie już jest, ale tylko na wersję 7609, która w stosunku do BETY, ma zdecydowanie mniej nowinek technicznych wdrożonych w siebie.

3. JA2 1.13(8338) + DBB IOV 929 + ITS - tutaj nasz kolega kwachu dołożył do konfiguracji z punktu 2, dodatkową funkcję w postaci Increased Team Sizes, która daje możliwość zwerbowania absolutnie wszystkich najemników bez jakichkolwiek limitów. Wedle informacji jaką On uzyskał, to tej funkcjonalności z naszymi postaciami, nie ma nawet chyba w najnowszej BECIE.

4. JA2 1.13(8338) + DBB IOV 929 + ITS + ARULCO REVISITED - tak dokładnie, kwachu poszedł jeszcze dalej i nałożył na to wszystko znakomity projekt w postaci Arulco Revisited. Sami jesteśmy ciekawi jak takie połączenie się u Was sprawdzi.

5. JA2 1.13(7609) + NAI + IFS + IAS - niedawno na forum Daniels, poinformował nas o istnieniu projektu, który posiada w sobie masę usprawnień mogących się zawrzeć w sumie w trzech powyższych skrótach. Wszystkie zmiany w tej modyfikacji możemy na spokojnie przejrzeć w tym poście, natomiast te nowe funkcje są następujące (poniższy filmik dotyczy tej ostatniej, a dokładny opis możliwości jej konfiguracji znajduje się tutaj):

  • NAI - (New Artificial Intelligence) nowa ulepszona inteligencja przeciwników,
  • IFS - (Improved Fire Sound) udoskonalone dźwięki wystrzałów broni,
  • IAS - (Improved Ambient Sounds) ulepszone odgłosy otoczenia.

6. JA2 1.13(7609) + BUGFIXES - okazało się, że oprócz stabilnej wersji 7609 i rozwijającej się BETY, istnieje jeszcze pośrednia odmiana JA2 1.13. Jest to wydanie 7609 bez jakichkolwiek nowości technicznych, z jakimi możemy się spotkać w BECIE, ale za to zawiera w sobie poprawki wszystkich zauważonych błędów i niedociągnięć w samym kodzie źródłowym (czyli pliku EXE), które niejednokrotnie mogły spowodować nawet crash samej gry. Obecnie są wdrożone bugfixy aż do wersji 8281, a o wszystkich poprawkach można na spokojnie poczytać tutaj.

7. JA2 1.13(8390) BETA ENG - na koniec mamy dla Was aktualną wersję JA2 1.13(8390), przeznaczoną na miesiąc marzec 2017r.

Wszystkie powyższe konfiguracje modyfikacji są oczywiście w wersjach BETA i angielskiej wariantach językowych. Z pewnością ich Twórcy będą bardzo wdzięczni za jakikolwiek feedback, czy to na forum, czy w komentarzach pod newsem, aby móc jeszcze bardziej je dopracować. Serdecznie wszystkich zapraszamy do ich wypróbowania.

Dział Download Konfiguracje modyfikacji - dyskusja na forum
Komentarze (32)
  • Avatar użytkownikawindowsmemphis

    Całość wygląda smakowicie, ale niestety nigdy nie mogłem się przekonać do 1.13. Z tymi modami gra traci dla mnie urok. Mimo wszystko pomysł i ilość pracy zasługuje na pochwałę. No i dobrze, że jeszcze tej gry nie zapomniano.

  • Avatar użytkownikaXafloz

    A czy da się podmienić w "JA2 1.13(8338) + DBB IOV 929" exe na te z 8390? Wersje są dość bliskie siebie.

  • Avatar użytkownikakwachu

    Można jak najbardziej próbować. Wydaje mi się że w plikach xml niema różnic ale powiem szczerze że nie przyglądałem się najnowszej wersji beta. Zainstaluj bete i na to nałóż dbb mod. A że tak zapytam, próbowałeś już grać na wersji 8338 z dbb?

  • Avatar użytkownikaStarchris

    Tutaj są same pliki DBB IoV 929 http://kermi.pp.fi/JA_2/Mods_v1.13/IoV_ ... -IoV929.7z Wszystkie pliki i foldery trzeba przekopiować bezpośrednio do folderu Data-1.13.

  • Avatar użytkownikaXafloz

    Kończę VR i skończyć nie mogę, został mi ze 6 sektorów ale jakoś brak motywacji. Ponieważ gram w JA2 od samego początku i uwaga tylko raz skończyłem całą grę to postanowiłem skończyć po raz drugi po nastu latach. Akurat padło na VR. Możliwe, że skończę w ciągu weekendu i wtedy odpalę taką kombinacją. Do tego bym dorzucił jeszcze mapy z WF, bo też nigdy nie skończyłem...

  • Avatar użytkownikaStarchris (NZ)

    To spróbuj na tym gotowym Wildfire to wykonać https://jagged-alliance.pl/plik594/ lub pokombinuj ze specjalnie przygotowanymi samymi mapami pod 1.13 http://kermi.pp.fi/JA_2/Mods_v1.13/Wild ... _080813.7z

  • Avatar użytkownikaXafloz

    A gdybym wrzucił "wszytko" na WF ze steama przerobionego zgodnie z instrukcją przygotowującą WF pod mody dla JA2 to czy będę miał mapy z WF czy z JA2?

  • Avatar użytkownikaStarchris

    Będziesz miał mapy z Wildfire, bo ta nakładka tylko zmienia podstawowe rzeczy, ale map nie. Wildfire + nakładka + 1.13 też daje mapy z Wildfire.

  • Avatar użytkownikaXafloz

    Spróbowałem takiej konfiguracji. Problem jest z tilesetami. Atak parasoli i innego śmiecia nie pozwala ukończyć nawet questa z Fatimą. Dograłem tilesety do Wildfire z działu download, ale i to nie pomogło, przynajmniej wizualnie bo już questa nie sprawdzałem. Możliwe, że wymagana jest specjalna kolejność działań. Help!

    Udało mi się połączyć stare gold z CD Action z WF 1.13 8246 z DBB IoV 929i wygląda na to że dział. Ilość itemów olśniewa. Popróbuje się jeszcze pobawić z nowszymi wersjami 1.13.

  • Avatar użytkownikaStarchris

    Taki patch jest w dziale download https://jagged-alliance.pl/plik560/ Spróbuj, powinien zadziałać.

    EDIT:
    Aha, czyli próbowałeś JA2 Wildfire+nakładka+1.13(8390)+DBB 929+powyzszy patch i nadal były parasolki???

  • Avatar użytkownikaZenon

    Witam. Wersja JA2 1.13(8338) + DBB IOV 929 + ITS + ARULCO REVISITED niestety wywala mi się gdy ze zdobytego lotniska w Dressen, próbuję dalej atakować. Mimo zdobycia lotniska - sklep wysyłkowy nie działa...

  • Avatar użytkownikaXafloz

    Kombinacja JA2 Wildfire(steam)+nakładka+1.13(8390)+DBB 929+powyzszy patch dalej parasolki. Dodam, że przynajmniej się zmienia się mapa strategiczna.

  • Avatar użytkownikaStarchris

    Co do problemu z parasolkami, to faktycznie były błędy w nakładkach i zostały one już wyeliminowane. Jeśli ktoś ma JA2 Wildfire, to kolejność instalacji jest następująca, sprawdzałem u siebie, działa bez zarzutu, a śmieci i parasolki zniknęły całkowicie. Są czyste, piękne mapy z Wildfire.

    1. JA2 Wildfire
    2. Nakładka na Wildfire
    3. JA2 1.13(8390) lub WCZEŚNIEJSZA
    4. DBB IoV 929, wklejamy pliki do folderu Data-1.13
    5. Patch dla DBB na Wildfire
    6. IFS, wklejamy pliki do folderu Data/Sounds lub Data-1.13/Sounds gdyby nie działało.
    7. IAS, wklejamy folder Ambient do katalogu Data lub do Data-1.13 gdyby nie działało.

    Konfiguracje modów z IAS w dziale Dwonload, mają już wprowadzone poprawne dane, natomiast gdyby ktoś chciał go samodzielnie wdrażać, to trzeba jeszcze w pliku JA2_Options.INI (katalog Data i Data-1.13), wprowadzić poniższe dane. Można je dodać w jakimkolwiek miejscu w pliku.

    ENABLE_SSA = TRUE
    DEBUG_SSA = FALSE
    VOLUME_SSA = 25
    ENABLE_TA = TRUE
    VOLUME_TA = 25

    8. Arulco Revisited, ale to już na własne ryzyko można jeszcze dodać, tylko w INI Editor trzeba wskazać na plik konfiguracyjny z Arulco Revisited i zapisać.

    Pozostałe samodzielne modyfikacje:
    1. BUGFIXES
    2. NAI
    3. ITS


    Co do problemu z Drassen i wywalaniem gry, postaramy się sprawdzić co może być nie tak.

  • Avatar użytkownikaXafloz

    Hmmm. Dwa razy zrobiłem wszystko i są parasolki. A wrogowie noszą imiona broni. Podczas odpalania wywala masę czerwonych komunikatów o braku wpisów w ini ale to nie jest groźne. Dobra rzecz, ze nie wszyscy mają głos Barrego Ungera.

    Ponadto w wersji 8390 1.13 w pliku AmmoTypes.xml należy podmienić jedną wartość - zgodnie z opisem w logu:

    r8378 | Flugente | 2017-01-27 23:35:31 +0100 (Fr, 27 Jan 2017) | 3 lines

    AmmoTypes.xml: tag <canGoThrough> replaced with <usPiercePersonChanceModifier> (unsigned integer). If value is > 0, a bullet can pierce a person after hitting. Higher values increase the chance to do so. Vehicles can now be pierced as well.

    A na marginesie i tak dzięki za pomoc.

  • Avatar użytkownikaStarchris

    Był jeszcze jeden błąd w poprawce. Ściągnij tylko patch https://jagged-alliance.pl/plik628/ i zainstaluj i już będzie wszystko wporządku. Niestety DBB jest przeznaczone dla 7609, a nie dla BETY, dlatego są takie smaczki w postaci broni jako imion. Żeby to naprawić to musisz jeszcze na samym końcu ściągnąć ten patch, bo on jest przystosowany do BETY, ale nie wiem jak on wpłynie na DBB https://jagged-alliance.pl/plik560/

    @Zenon
    Sprawdzałem i wszystko jest w porządku, zdobyłem każdy sektor Drassen i sąsiedni bez jakiegokolwiek crasha. Czy aby na pewno uruchamiasz tę konfigurację za pomocą pliku "JA2_Volatile_r8338.exe"???

  • Avatar użytkownikaXafloz

    No i gitara. Wygląda na to ze wszystko chodzi tak jak powinno. Wielkie dzięki.

  • Avatar użytkownika@Starchris

    Tak, na pewno uruchamiam za pomocą tego pliku. Smigam na win7/

  • Avatar użytkownikakwachu

    Jeżeli chodzi o AR to:
    1. Trzeba właśnie wskazać mod w INI edytorze jak wspomniał wcześniej Starchris
    2. Sam mod jest przecież tak zaprojektowany że sklep wysyłkowy działa dopiero po zdobyciu Estoni.
    3. Jeżeli chodzi o problem związany z wywalaniem to tutaj stawiam na plik exe związany z ITS. Sam to u siebie zaobserwowałem tylko na tym pliku exe. Tutaj pozostaje czekać aż Flugente stworzy poprawioną wersję. Ja ten problem obchodzę wyborem innej drogi, potem spowrotem kieruje najemników w zamierzonym kierunku.
    Pozdrawiam.

  • Avatar użytkownikaZenon

    Dzięki mości Kwachu. No to do du*y że od Estoni sklepeł jest. Da się to zmienić w którymś pliku ini?

  • Avatar użytkownikaDredd

    To ja się pochwalę, że gram na takim konfigu: wildfire + nakładka + 7609 + NAI + DBB + patch + IFS + IAS + AR i o dziwo nie tylko że z tyloma przedmiotami gra się zaje*iście, to na razie zero problemów. Ale ja sobie odpuściłem bete bo widze że sporo problemów jest.

  • Avatar użytkownikaXafloz

    Wildfire + Nakładka + 8390 + NAI + DBB + Patch + IFS + IAS = każde rozpoczęcie handlu zawiesza grę. Starchris masz jakiś pomysł jak to "przeskoczyć"?

  • Avatar użytkownikaDredd

    Cześć Xafloz spróbuj może najpierw zamienić swoje 8390 na 7609 i sprawdź wtedy czy gra wywala przy handlu, jeśli nie, to wina jest w samych plikach gry, bo ilość zmian w plikach między 7609 a 8390 jest ogromna. Będzie problem jeśli będzie Ci nadal wywalać, to wtedy to exe będzie problemem.

  • Avatar użytkownikaXafloz

    JA2 + 8246 + WF + DBBIOV handel działa OK. Po zamianie samego exe, czyli 8338 zamiast 8390 handel działa.

    Przespałem się (dosłownie) i już wiem że problemem jest:

    r8389 | Flugente | 2017-02-26 17:08:03 +0100 (So, 26 Feb 2017) | 1 line

    New feature: the trade menu is now resolution dependent, as a result more items can be traded at the same time. Trader budget is now also displayed.

    I faktycznie handel działa, ale w 1024x768. W 1920x1080 wiesza grę. A mam ekran 4k...

  • Avatar użytkownikaXafloz

    Niestety kombinacja Wildfire + Nakładka + 8390 + NAI + DBB + Patch ma zepsute przedmioty. Strzały zadają 1 punkt obrażenia, dużo przedmiotów ma ustawione "item size modifier" zamiast innych prawidłowych parametrów.

    Na marginesie - prosta metoda stworzenia 8338 z mapami z WF polega przekopiowaniu z zawartości folderu WF z "JA2 1.13(8246) Wildfire BETA ENG" (https://jagged-alliance.pl/plik594/) do folderu 1.13 w "JA2 1.13(8338) + DBB IOV 929 + ITS ". Z tego co po testowałem przedmioty są OK. Nie ma parasolek a mapy z WF jak malowane. Handlarze są OK. Dostawy od BR dochodzą do Drassen.

  • Avatar użytkownikaStarchris (NZ)

    Czy miałbyś możliwość na forum w formie załącznika https://forum.jagged-alliance.pl/ja2v11 ... tml#p58937 wrzucić zdjęcie sektora w 4K. Czy widać cały sektor z góry, czy to jeszcze za mała rozdzielczość? Z góry dziękujemy.

  • Avatar użytkownikaXafloz

    Forum przyjmuje za małe załączniki... https://s17.postimg.org/aw7x9tbfj/Medun ... 38_IOV.png

    Obraz oryginalny można pobrać tu: https://s17.postimg.org/ktiy2vj19/Medun ... 1486895708

    IMO nie za wygodnie grać w 4K. gram zwykle w 1920x108, bo się ładnie skaluje w fullscreen na monitorze 4k.

  • Avatar użytkownikaKodex

    Starchris wsponiałeś że nakładka na wildfire daje nam możliwość instalacji 1.13 ale mapy zostaną z wf czy ten najnowszy ddb będzie działać z tym ?

  • Avatar użytkownikaStarchris

    @Kodex

    Tak oczywiście, będzie działać. Tylko na końcu zainstaluj patcha do DBB, żebyś nie miał śmieci i parasolek wszędzie zamiast prawidłowych grafik.

  • Avatar użytkownikaXafloz

    Z moich obserwacji wynika, że jeżeli chcemy mieć też worki z pisakiem na dachach ala czyste WF to lepiej skorzystać z przygotowanej wersji "JA2 1.13(8246) Wildfire BETA ENG".

  • Avatar użytkownikanemorus[off]

    ambienty działają podobnie do zapętlonych wron, które niektórzy być może pamiętają z podstawki. kra!, kra!, kra!, kra!, kra!, kra!, kra!, kra! przez caaaaaaaaaaaałą walkę.

  • Avatar użytkownikaXafloz

    Wersja "JA2 1.13(8338) + DBB IOV 929 + ITS " wydaje się mieć problemy z kulawym AI. Czy ktoś jeszcze zauważył ze wrogowie są zbytnio pasywni? Jestem na lotnisku w Drassen pojawiło się w sumie 30 wrogów i stoją przy krawędzi mapy. Strzelam i uciekam i oni dalej nic. Tylko strzelają jak jestem w zasięgu wzroku, jak znikam nawet mnie nie gonią.

  • Avatar użytkownikakwachu

    Siemka. Sorki że dopiero teraz odpisuję ale obowiązki życia codziennego nie pozwalały. Odnośnie słabego AI niestety nic nie poradzę. Określone algorytmy sztucznej inteligencji znajdują się w kompilacji moda ITS, także z tym fantem ja nic nie zrobię. Należy poczekać aż Flugente stworzy wersję stabilną w której skupi się także na AI przeciwnika.




Nick: