
W JA: Flashback właściwości, cechy oraz konstrukcja statystyk i inwentarza najemnika, również została wykonana na swój własny sposób. Bezsprzecznie można jednak stwierdzić, że twórcy poszli w stronę przejrzystości, a wręcz można by powiedzieć prostoty. Całość została podzielona na trzy panele, które otwierają się zawsze razem. W celu uaktywnienia, a także ich późniejszego zamknięcia, należy kliknąć na ikonkę ludzika, w lewym dolnym rogu (koło imienia najemnika "0047").
- Lewy panel - charakterystyka naszej postaci: nazwy, kontrakt, statystyki, umiejętności,
- Środkowy panel - inwentarz najemnika plus kosz na śmieci,
- Prawy panel - opis i parametry wskazanego przedmiotu.
Co do statystyk, to wystarczy spojrzeć na poniższe lub powyższe zdjęcia, na panel pierwszy. Większość z nich, od razu przez swoją nazwę, sama się definiuje. Pozostałe czekają na oficjalne potwierdzenie ich użyteczności w grze. Warto zwrócić tutaj uwagę na blado żółty pasek postępu na parametrze "Marksmanship". Każdy celny strzał będzie nam zwiększał ten pasek, gdy dojdzie do końca, to nasz parametr wzrośnie o jeden punkt. Tak samo będzie się działo z wszystkimi pozostałymi, oczywiście jeśli nasza postać będzie wykonywać czynności dla danego parametru przypisane.
Jeśli chodzi o sam inwentarz najemnika, to chyba prościej się już nie dało tego zrobić. Postać, a na niej główne sloty na najważniejsze obiekty plus poniżej dużo slotów na różne inne rzeczy. Przy tym schemacie, to nawet ten z klasycznego JA2, wydaje się bardzo skomplikowany. Martwi nas jedynie slot na broń, wokół niego nie ma żadnego innego, który mógłby być użyty dla dodatków do broni. Mamy nadzieje, że to jedynie jeszcze nie zostało wdrożone, bo nie wyobrażamy sobie brak możliwości udoskonalania broni.
W ostatnim prawym panelu mamy charakterystykę przedmiotu oraz jego parametry. Na chwilę obecną uważamy, że jest on bardzo nieczytelny. Wszystko wykonane praktycznie jedną czcionką i kolorem, brak jest uwidocznienia głównych zakładek, traktujących o kolejnej statystyce danego obiektu. Niestety matryca celności strzału w stosunku do odległości do celu, też pozostawia wiele do życzenia. W kwestii prawego panelu, załoga Full Controll ma jeszcze sporo pracy do nadrobienia.
JA: Flashback - oficjalna główna strona JA: Flashback - oficjalna strona na Facebooku JA: Flashback - oficjalna strona na Kickstarterze JA: Flashback - główne aspekty: dyskusja na forum