Demo Jagged Alliance 2 1.13

ModyfikacjeZapewne wielu z Was zaczynało swoją przygodę z serią Jagged Alliance od dema JA2, które jako pierwsze zostało udostępnione w pamiętnym październikowym numerze CD-Action z 1998 roku. Nikt się chyba wtedy nie spodziewał, że ta gra zrobi taką furorę w świecie turowych gier taktycznych i okaże się tak wielkim hitem. Ponadto kilka lat później w 2004 roku Twórcy JA2 postanowili wypuścić kod źródłowy do tej gry, który okazał się kluczem do nieśmiertelności całej serii i początkiem wręcz zmasowanego powstawania modyfikacji do JA2 w tym i tej najsłynniejszej czyli 1.13.

Do dzisiaj modyfikacja 1.13 ma się bardzo dobrze i jest cały czas rozwijana i ulepszana ale pomimo upływu wielu lat od jej powstania jest jeszcze multum osób, które w tę modyfikację nie grało. Właśnie w stosunku do takich osób znany wszystkim polski moder Jazz wyszedł naprzód i wykonał wersję demonstracyjną gry JA2 1.13. Jednak na myśl przychodzi od razu pytanie po co nam demo 1.13, skoro i tak cała pełna wersja 1.13 jest za darmo. Otóż odpowiedź jest bardzo prosta: niniejsze demo jest całkowicie niezależną grą i nie potrzebuje całej oryginalnej gry JA2 do odpalenia. Dlatego jest to znakomita okazja do przetestowania tej wersji i przekonania się czy 1.13 przypadnie nam do gustu.

Jagged Alliance 2 1.13 - DEMO

Tak jak to było w demie oryginalnej gry JA2, tak i w wersji demonstracyjnej 1.13 będziemy mieli możliwość eksploracji sektora P1 wraz z jego piwnicą oraz podziemiem. Do dyspozycji będziemy mieli następujących najemników: Vicki, Ivan, Shadow, Dr. Q oraz Gasketa. Nie zabraknie również kilku cywili typu NPC, z którymi będziemy mogli porozmawiać i dodatkowo coś od nich kupić, a jednego z nich nawet uratować - będą to Jake, Gabby oraz Dynamo.

Arulco Revisited - mapa główna Arulco Revisited - kopalnia w Cambrii Arulco Revisited - Alma Arulco Revisited - miasto w Cambrii

Zapraszam bardzo serdecznie wszystkich, którzy nie mieli jak dotąd możliwości zagrania w modyfikację JA2 1.13 jak i również wszystkie inne osoby do zapoznania się z wersją demonstracyjną oraz do podzielenia się swoimi spostrzeżeniami pod newsem lub w odpowiednim temacie na naszym forum dyskusyjnym. Życzę przyjemnego spotkania z JA2 1.13.

JA2 1.13 Demo - dyskusja na forum JA2 1.13 Demo - strona producenta JA2 1.13 Demo - galeria
Komentarze (10)
  • Avatar użytkownikaVan

    A jak pisałem paręt tygodni temu o możliwości uruchomienia dema poprzez usługę OnLive to jakoś nikt się nie zainteresował ;)

  • Avatar użytkownikaM'cin

    W Polsce OnLive jako taki mało kogo interesuje.

  • Avatar użytkownikad4m3k86

    Zaraz sobie ściągnę i sprawdzę jak mi się spodoba to może poświecę trochę czasu na próbę zmodyfikowania JA2 może się uda zważywszy na to że jestem całkiem zielony w jakiekolwiek modyfikacje :P

  • Avatar użytkownikaStarchris

    Sprawdziłem dokładnie ONLive i jest tam JA2 w wersji 1.13 (2085) z 2008 roku. Więc osoby z OnLive nie są chyba zbytnio zorientowani jaki trial proponują.

    Poza tym bardzo mi się nie podoba, że na pracy moderów z całego świata, którzy wdrożyli ogrom darmowej pracy w celu utworzenia moda 1.13, zarabiają inne firmy. Ja rozumiem, że wszystkie modyfikacje zgodnie z licencją są własnością aktualnego właściciela marki JA2 i on może sobie z nimi robić co chcę ale dla mnie jest to po prostu nie fair. Mogli po prostu dać do grania zwykłą wersję JA2.

  • Avatar użytkownikad4m3k86

    Mam problem z pobraniem SVN ? wchodzę na stronę a tą stronę: http://rapidsvn.tigris.org/ tu nigdzie nie widzie downloadu?
    a co do wersji 1. 13 to wystarczy jak ściągne to: 1.13 - Release 2085 - Kod Źródłowy?

  • Avatar użytkownikaLen

    Ciekawa sprawa z tym demem. Chyba nawet wypróbuję.

  • Avatar użytkownikaStarchris

    @d4m3k86

    Jak zamierzasz modyfikować 1.13 to najlepiej zrób to na najnowszym kodzie źródłowym.

    https://jagged-alliance.pl/plik479/

  • Avatar użytkownikad4m3k86

    Byłbym bardzo wdzięczny za jakieś szersze wskazówki co z tym dokładnie mam zrobić

  • Avatar użytkownikaStarchris

    No po prostu edytować, a potem skompilować. Tu masz poradnik jak edytować i kompilować kody źródłowe. https://jagged-alliance.pl/artykul379/po ... -zrodlowy/

    Poza tym istnieje jeszcze forma edycji poprzez program XML editor oraz INI Editor, które są załączone do modyfikacji 1.13

  • Avatar użytkownikad4m3k86

    Łoo :O czarna magia :O no nic trzeba będzie trochę czasy na to wydzierżawić , metodą prób i błędów podziałać i może coś się uda
    Z góry dzięki pozdrawiam!




Nick: