JAGGED ALLIANCE: FLASHBACK
PIERWSZY GRYWALNY SEKTOR
Zgodnie z obietnicą twórcy pokazali nam kolejny etap produkcji, w którym przede wszystkim zobaczymy jak będzie wyglądać poruszanie się najemników na mapie oraz możliwości edycyjne sektorów wraz z ich elementami. Jest to powiedzmy wręcz pre alpha, dlatego finalny efekt może się trochę różnić (miejmy nadzieję, że oczywiście tylko na lepsze). W każdym bądź razie należy to traktować jako wstęp do wypuszczenia grywalnej wersji alpha, która ma się pojawić w przeciągu kilku następnych tygodni.
Już na samym początku zostaliśmy poinformowani, że załoga Full Controll oraz cała ekipa pracująca nad JA: Flashback, przeniesie się w końcu do nowego, bardziej wszechstronnego i zaawansowanego biura, gdzie przede wszystkim będą mieli dostęp do super szybkiego internetu. Ta usługa pozwoli im na uruchomienie specjalnego trybu łączności ze społecznością Jagged Alliance, która będzie polegać na transmisji na żywo, z ich codziennych prac nad nasza ulubioną turówka.
Dzięki informacjom od ich artysty technicznego, mamy sposobność poznać właściwości edytora i jego możliwości, w związku z edycją przeróżnych obiektów, które będziemy mogli zobaczyć w grze. Zmiana kolorystyki, to z pewnością duży atut tego programu. Następnie o wszystkich przedmiotach, jakie zostały użyte do stworzenia sektora ze stacją benzynową oraz więzienia, opowie nam ich artystyczny szef. Jak się okazuje, łączenie poszczególnych rzeczy będzie banalnie proste i będzie polegać na niemal tej samej zasadzie, co budowa klocków Lego.
Na poniższym filmiku każdy może ocenić poruszanie się najemników. Jak mówiono jeszcze za czasów kampanii na Kickstarterze, że będą wszystkie tryby ruchu postaci z JA2 (czołganie, pochylenie, spacer i bieg), tak i tutaj jest już kilka z nich pokazane. Kamera wokół naszych bohaterów będzie w pełni obracalna, a samo jej przesuwanie będzie podobne do tego, które jest w JA Online. Naszej nocie poddana została również mini mapa, która pracować będzie niemal tak samo jak w JA: Back in Action, oczywiście dodając do tego wszelkie możliwe nowinki techniczne.
Zapewne większość z Was pamięta konkurs związany z wdrożeniem nowych najemników do gry, stworzonych przez samych fanów. Zostały opublikowane końcowe wyniki. Spośród 671 głosów, najwięcej otrzymała Elodie “Fléchette” Neuville. Serdecznie jej gratulujemy i z niecierpliwością czekamy na jej dołączenie do grona bohaterów najnowszej odslony Jagged Alliance.
Na koniec mała informacja dla wszystkich tych, którzy swoim wsparciem finansowym dla kampanii na Kickstarterze lub innym późniejszym, otrzymali dostęp do wersji alpha. Otóż w niedługim czasie zostanie Wam przysłany specjalny formularz, w którym będziecie mieli okazje zapisać się do pierwszych testów. Wstępna wersja gry, będzie pobierana przy pomocy specjalnego klucza na docelowej formie dystrybucji, czyli z platformy Steam.