Równolegle obok projektu JA2 1.13, już od wielu lat rozwijana jest wersja, której celem jest jak najlepsze usprawnienie klasycznej odmiany Jagged Alliance 2. Inicjatywa została nazwana kodem Stracciatella i w dużym skrócie jest to stare dobre JA2 na klasycznym silniku, które zostało w bardzo dużym stopniu unowocześnione oraz naprawione z wszelkich błędów i problemów, które w oryginale uwcześni twórcy, już nie zdążyli wykonać po wersji GOLD 1.12.
PEŁNE SPOLSZCZENIE DLA PROJEKTU STRACCIATELLA
1. STRACCIATELLA - zapewne wciąż jest multum osób, które chętnie sięgają po oryginalnego klasyka, dlatego im bardzo mocno polecamy Stracciatellę, która powinna im sprawić jeszcze więcej radości i satysfakcji podczas rozgrywki w Waszą ulubioną turówkę.
Najważniejsze opcje znajdują się w pliku "game.json", który odnajdziemy w folderze "externalized" i to one będą miały bardzo duży wpływ na całą rozgrywkę. Najlepsze jest to, że ich zmiana nie będzie wymagała rozpoczęcia gry od nowa, można je będzie edytować w każdym momencie rozgrywki. Pośród najpopularniejszych opcji są między innymi:
DEFINICJE POSZCZEGÓLNYCH PARAMETRÓW |
|
---|---|
PARAMETR |
DEFINICJA |
game_durations_multiplier |
(WAŻNE) im niższa wartość, tym większa szybkość wszystkich animacji (widocznych i niewidocznych), minimalna wartość to: 0.25 |
starting_cash_... |
(WAŻNE) ilość gotówki dla każdego poziomu trudności |
drop_everything |
(WAŻNE) czy przeciwnicy mają pozostawiać po sobie całość swojego ekwipunku |
all_drops_visible |
czy upuszczony ekwipunek przeciwnika, ma być od razu widoczny |
squad_size |
(WAŻNE) ilość najemników w jednej drużynie, opcja zależna od wybranej rozdzielczości, maksymalnie 12 |
better_aiming_choice |
czy przeciwnicy mogą przycelowywać częściej i do maksimum skupienia broni |
go_prone_more_often |
czy przeciwnicy mogą częściej używać pozycji leżącej do ataku lub obrony |
avoid_ambushes |
czy przeciwnicy mogą unikać zasadzek i wbiegania na miejsce poległego towarzysza prosto pod nasze kule |
stay_on_rooftop |
czy przeciwnicy mogą schodzić z dachu |
extra_attachments |
czy zezwolić na dodatkowe przedmioty w kamizelkach ochronnych np. noże, race świetlne, gogle |
show_hit_chance |
(WAŻNE) czy pokazywać szansę na trafienie obok kursora myszki |
max_attribute_points min_attribute_points zero_attribute_points_bonus bonus_attribute_points |
dostępne punkty przy tworzeniu IMPa |
pick_skills_directly |
(WAŻNE) bezpośrednie wybieranie umiejętności IMPowi, zamiast wypełniania quizu |
unhired_merc_deaths_... |
czy zezwolić na śmierć niewynajętym najemnikom na misji na filipinach: 0 oznacza brak zgody |
Każdy kto będzie chciał jeszcze raz pomóc rebeliantom w obaleniu okrutnej królowej, może zainteresować się jeszcze przede wszystkim trzema plikami. Znajdują się one w katalogu "JA2 Stracciatella v0.21.0 / externalized", a są to:
W tych plikach możecie edytować wszelkie parametry broni, amunicji oraz przedmiotów i to w bardzo przystępny sposób. Wystarczy systemowy program Notatnik lub np. popularny program Notepad++. Co ważne, tutaj również zmiany zachodzą od razu, nie trzeba zaczynać gry od nowa. Poniżej wyjaśnienie podstawowych wartości na przykładzie H&K 21E:
DEFINICJE POSZCZEGÓLNYCH PARAMETRÓW |
|
---|---|
PARAMETR |
DEFINICJA |
internalName |
nazwa |
internalType |
rodzaj |
ubWeight |
waga |
ubPerPocket |
ilość w jednym slocie w inwentarzu: 0 - tylko duży slot; od 1 do 8 - mały slot, |
ubWeight |
waga |
usPrice |
cena |
ubCoolness |
pojawianie się broni w grze, zależne od jej postępu: od 1 do 10, gdzie 1 to 10% gry |
bReliability |
zużywanie się broni: im większa liczba, tym broń mniej się zużywa |
bRepairEase |
trudność naprawy: im większa liczba, tym broń szybciej można naprawić |
calibre |
rodzaj amunicji |
ubReadyTime |
koszt pierwszego przycelowania |
ubShotsPer4Turns |
koszt strzału liczony wedle wzoru: 90 / 13 = 7 punktów akcji |
ubShotsPerBurst |
liczba kul w serii, maksymalnie 6 |
ubBurstPenalty |
odrzut serii: im większa liczba tym większy odrzut |
ubBulletSpeed |
szybkość pocisku: im większa liczba tym mniejsza prędkość |
ubImpact |
obrażenia |
ubMagSize |
pojemność magazynku |
usPrice |
cena |
usRange |
zasięg |
ubAttackVolume |
głośność broni: dając 1 broń będzie zawsze całkowicie wytłumiona |
ubHitVolume |
głośność uderzenia pocisku o jakąkolwiek strukturę |
attachment_... |
rodzaje dodatków do broni, można po kolei dodać wszystkie |
bDamageable |
czy przedmiot ma być możliwy do zniszczenia |
bRepairable |
czy przedmiot można naprawiać |
bWaterDamages |
czy woda powoduje uszkodzenia przedmiotu |
bMetal |
czy przedmiot jest metalowy |
bSinks |
czy przedmiot tonie w wodzie |
bTwoHanded |
czy przedmiot wymaga użycia obydwu rąk |
bBigGunList |
czy broń ma być dostępna tylko w opcji "Mnóstwo broni" |
2. PEŁNE SPOLSZCZENIE - specjalnie dla wszystkich fanów klasyka przygotowaliśmy miejmy nadzieję miłą niespodziankę w postaci pełnego spolszczenia dla projektu Stracciatella. Co najważniejsze, nie będzie to miało żadnego znaczenia jaką podstawkę posiadacie, zarówno w stosunku do numeru wersji (np. 1.06, czy 1.12), jak i również do jej lokalizacji językowej (polska, angielska czy niemiecka), będzie działać na każdej.
PEŁNE SPOLSZCZENIE DLA PROJEKTU STRACCIATELLA
Wystarczy że wszystkie pliki z folderu, w którym znajduje się spolszczenie, skopiujecie i wkleicie do głównego katalogu Waszej gry JA2. Następnie przechodzimy bezpośrednio do modyfikacji Stracciatella, gdzie uruchamiamy jej launcher i w zakładce "DATA" w podzakładce "GAME VERSION", zmieniamy wersję językową na polską, zapisujemy ikonką dyskietki w lewym dolnym rogu i cieszymy się pełną polską wersją językową.
Strona projektu Stracciatella Forum projektu na JACenter Forum projektu Bear's Pit Źródło downloadu projektu