NOWA WERSJA PROJEKTU STRACCIATELLA PLUS PEŁNE SPOLSZCZENIE!

Modyfikacje

Równolegle obok projektu JA2 1.13, już od wielu lat rozwijana jest wersja, której celem jest jak najlepsze usprawnienie klasycznej odmiany Jagged Alliance 2. Inicjatywa została nazwana kodem Stracciatella i w dużym skrócie jest to stare dobre JA2 na klasycznym silniku, które zostało w bardzo dużym stopniu unowocześnione oraz naprawione z wszelkich błędów i problemów, które w oryginale uwcześni twórcy, już nie zdążyli wykonać po wersji GOLD 1.12.

JA2 STRACCIATELLA

PEŁNE SPOLSZCZENIE DLA PROJEKTU STRACCIATELLA

1. STRACCIATELLA - zapewne wciąż jest multum osób, które chętnie sięgają po oryginalnego klasyka, dlatego im bardzo mocno polecamy Stracciatellę, która powinna im sprawić jeszcze więcej radości i satysfakcji podczas rozgrywki w Waszą ulubioną turówkę.

Najważniejsze opcje znajdują się w pliku "game.json", który odnajdziemy w folderze "externalized" i to one będą miały bardzo duży wpływ na całą rozgrywkę. Najlepsze jest to, że ich zmiana nie będzie wymagała rozpoczęcia gry od nowa, można je będzie edytować w każdym momencie rozgrywki. Pośród najpopularniejszych opcji są między innymi:

  • szybkość gry oraz animacji,
  • ilość gotówki na początku gry,
  • ilość najemników w drużynie,
  • szansa na trafienie,
  • przeciwnicy pozostawiający całość ekwipunku,
  • bezpośredni wybór umiejętności IMP zamiast quizu,
  • lepsza inteligencja przeciwników.
  • DEFINICJE POSZCZEGÓLNYCH PARAMETRÓW

    PARAMETR

    DEFINICJA

    game_durations_multiplier
    (WAŻNE) im niższa wartość, tym większa szybkość wszystkich animacji (widocznych i niewidocznych), minimalna wartość to: 0.25
    starting_cash_...
    (WAŻNE) ilość gotówki dla każdego poziomu trudności
    drop_everything
    (WAŻNE) czy przeciwnicy mają pozostawiać po sobie całość swojego ekwipunku
    all_drops_visible
    czy upuszczony ekwipunek przeciwnika, ma być od razu widoczny
    squad_size
    (WAŻNE) ilość najemników w jednej drużynie, opcja zależna od wybranej rozdzielczości, maksymalnie 12
    better_aiming_choice
    czy przeciwnicy mogą przycelowywać częściej i do maksimum skupienia broni
    go_prone_more_often
    czy przeciwnicy mogą częściej używać pozycji leżącej do ataku lub obrony
    avoid_ambushes
    czy przeciwnicy mogą unikać zasadzek i wbiegania na miejsce poległego towarzysza prosto pod nasze kule
    stay_on_rooftop
    czy przeciwnicy mogą schodzić z dachu
    extra_attachments
    czy zezwolić na dodatkowe przedmioty w kamizelkach ochronnych np. noże, race świetlne, gogle
    show_hit_chance
    (WAŻNE) czy pokazywać szansę na trafienie obok kursora myszki
    max_attribute_points
    min_attribute_points
    zero_attribute_points_bonus
    bonus_attribute_points
    dostępne punkty przy tworzeniu IMPa
    pick_skills_directly
    (WAŻNE) bezpośrednie wybieranie umiejętności IMPowi, zamiast wypełniania quizu
    unhired_merc_deaths_...
    czy zezwolić na śmierć niewynajętym najemnikom na misji na filipinach: 0 oznacza brak zgody

    Każdy kto będzie chciał jeszcze raz pomóc rebeliantom w obaleniu okrutnej królowej, może zainteresować się jeszcze przede wszystkim trzema plikami. Znajdują się one w katalogu "JA2 Stracciatella v0.21.0 / externalized", a są to:

  • items.json,
  • magazines.json,
  • weapons.json.
  • W tych plikach możecie edytować wszelkie parametry broni, amunicji oraz przedmiotów i to w bardzo przystępny sposób. Wystarczy systemowy program Notatnik lub np. popularny program Notepad++. Co ważne, tutaj również zmiany zachodzą od razu, nie trzeba zaczynać gry od nowa. Poniżej wyjaśnienie podstawowych wartości na przykładzie H&K 21E:

    DEFINICJE POSZCZEGÓLNYCH PARAMETRÓW

    PARAMETR

    DEFINICJA

    internalName
    nazwa
    internalType
    rodzaj
    ubWeight
    waga
    ubPerPocket
    ilość w jednym slocie w inwentarzu: 0 - tylko duży slot; od 1 do 8 - mały slot,
    ubWeight
    waga
    usPrice
    cena
    ubCoolness
    pojawianie się broni w grze, zależne od jej postępu: od 1 do 10, gdzie 1 to 10% gry
    bReliability
    zużywanie się broni: im większa liczba, tym broń mniej się zużywa
    bRepairEase
    trudność naprawy: im większa liczba, tym broń szybciej można naprawić
    calibre
    rodzaj amunicji
    ubReadyTime
    koszt pierwszego przycelowania
    ubShotsPer4Turns
    koszt strzału liczony wedle wzoru: 90 / 13 = 7 punktów akcji
    ubShotsPerBurst
    liczba kul w serii, maksymalnie 6
    ubBurstPenalty
    odrzut serii: im większa liczba tym większy odrzut
    ubBulletSpeed
    szybkość pocisku: im większa liczba tym mniejsza prędkość
    ubImpact
    obrażenia
    ubMagSize
    pojemność magazynku
    usPrice
    cena
    usRange
    zasięg
    ubAttackVolume
    głośność broni: dając 1 broń będzie zawsze całkowicie wytłumiona
    ubHitVolume
    głośność uderzenia pocisku o jakąkolwiek strukturę
    attachment_...
    rodzaje dodatków do broni, można po kolei dodać wszystkie
    bDamageable
    czy przedmiot ma być możliwy do zniszczenia
    bRepairable
    czy przedmiot można naprawiać
    bWaterDamages
    czy woda powoduje uszkodzenia przedmiotu
    bMetal
    czy przedmiot jest metalowy
    bSinks
    czy przedmiot tonie w wodzie
    bTwoHanded
    czy przedmiot wymaga użycia obydwu rąk
    bBigGunList
    czy broń ma być dostępna tylko w opcji "Mnóstwo broni"

    2. PEŁNE SPOLSZCZENIE - specjalnie dla wszystkich fanów klasyka przygotowaliśmy miejmy nadzieję miłą niespodziankę w postaci pełnego spolszczenia dla projektu Stracciatella. Co najważniejsze, nie będzie to miało żadnego znaczenia jaką podstawkę posiadacie, zarówno w stosunku do numeru wersji (np. 1.06, czy 1.12), jak i również do jej lokalizacji językowej (polska, angielska czy niemiecka), będzie działać na każdej.

    PEŁNE SPOLSZCZENIE DLA PROJEKTU STRACCIATELLA

    Wystarczy że wszystkie pliki z folderu, w którym znajduje się spolszczenie, skopiujecie i wkleicie do głównego katalogu Waszej gry JA2. Następnie przechodzimy bezpośrednio do modyfikacji Stracciatella, gdzie uruchamiamy jej launcher i w zakładce "DATA" w podzakładce "GAME VERSION", zmieniamy wersję językową na polską, zapisujemy ikonką dyskietki w lewym dolnym rogu i cieszymy się pełną polską wersją językową.

    Strona projektu Stracciatella Forum projektu na JACenter Forum projektu Bear's Pit Źródło downloadu projektu
    Autor: Redakcja JACenter, 3 komentarze · 566 czytań
    Komentarze (3)
    • Avatar użytkownikaJA2 UB

      Zagrałbym z wielką chęcią, ale w takie odświeżone UB. Jest jakieś info na temat konwersji UB do tego projektu?

    • Avatar użytkownikaBartas

      Grałem w tą modyfikacje pół roku temu. Pamiętam że jakieś błędy zepsuły mi rozgrywkę. Może się skuszę ponownie XD

    • Avatar użytkownikaStarchris

      Każda nowa wersja przynosi przede wszystkim kolejne usunięte błędy, więc bardzo możliwe, że te Twoje zostały już naprawione. Lista robi się już naprawdę długa https://github.com/ja2-stracciatella/ja ... s%3Aclosed

      Niestety na chwilę obecną nie ma takich planów co do konwersji UB do tego projektu, ale w przyszłości kto wie...




    Nick: