NOWA WERSJA PROJEKTU STRACCIATELLA

Modyfikacje

1. STRACCIATELLA - jest to modyfikacja oparta na klasycznym JA2, mająca na celu ulepszenie rozgrywki na zasadzie poprawy lub usunięcia tylko i wyłącznie wszelkich bugów, nieprawidłowości czy innych tego typu aspektów, które utrudniały grę lub powodowały jej crash. Dlatego nie znajdziemy tutaj żadnych nowinek technicznych, nowych broni i ich statystyk, nowych najemników itd. Jest to w 100% czyste, oryginalne JA2, ale pozbawione już ogromnej ilości błędów i niedociągnięć, których Twórcy nie zdążyli już w oryginale wyeliminować. Dodatkowo projekt przygotowuje grę do działania na wielu platformach, m.in. Windows, Mac, Linux, Android oraz w każdej możliwej rozdzielczości.

JA2 STRACCIATELLA

Każdy kto będzie chciał jeszcze raz pomóc rebeliantom w obaleniu okrutnej królowej, powinien zainteresować się przede wszystkim czterema plikami. Znajdują się one w katalogu "JA2 Stracciatella v0.19.1 / externalized", a są to:

  • game.json,
  • items.json,
  • magazines.json,
  • weapons.json.
  • W trzech ostatnich plikach możecie edytować wszelkie parametry broni, amunicji oraz przedmiotów i to w bardzo przystępny sposób. Wystarczy program Notatnik lub dedykowany Notepad++. Co ważne, zmiany zachodzą od razu, nie trzeba zaczynać gry od nowa. Poniżej wyjaśnienie podstawowych wartości na przykładzie H&K 21E:

    DEFINICJE POSZCZEGÓLNYCH PARAMETRÓW

    PARAMETR

    DEFINICJA

    internalName
    nazwa
    internalType
    rodzaj
    ubWeight
    waga
    ubPerPocket
    ilość w jednym slocie w inwentarzu: 0 - tylko duży slot; od 1 do 8 - mały slot,
    ubWeight
    waga
    usPrice
    cena
    ubCoolness
    pojawianie się broni w grze, zależne od jej postępu: od 1 do 10, gdzie 1 to 10% gry
    bReliability
    zużywanie się broni: im większa liczba, tym broń mniej się zużywa
    bRepairEase
    trudność naprawy: im większa liczba, tym broń szybciej można naprawić
    calibre
    rodzaj amunicji
    ubReadyTime
    koszt pierwszego przycelowania
    ubShotsPer4Turns
    koszt strzału liczony wedle wzoru: 90 / 13 = 7 punktów akcji
    ubShotsPerBurst
    liczba kul w serii, maksymalnie 6
    ubBurstPenalty
    odrzut serii: im większa liczba tym większy odrzut
    ubBulletSpeed
    szybkość pocisku: im większa liczba tym mniejsza prędkość
    ubImpact
    obrażenia
    ubMagSize
    pojemność magazynku
    usPrice
    cena
    usRange
    zasięg
    ubAttackVolume
    głośność broni: dając 1 broń będzie zawsze całkowicie wytłumiona
    ubHitVolume
    głośność uderzenia pocisku o jakąkolwiek strukturę
    attachment_...
    rodzaje dodatków do broni, można po kolei dodać wszystkie
    bDamageable
    czy przedmiot ma być możliwy do zniszczenia
    bRepairable
    czy przedmiot można naprawiać
    bWaterDamages
    czy woda powoduje uszkodzenia przedmiotu
    bMetal
    czy przedmiot jest metalowy
    bSinks
    czy przedmiot tonie w wodzie
    bTwoHanded
    czy przedmiot wymaga użycia obydwu rąk
    bBigGunList
    czy broń ma być dostępna tylko w opcji "Mnóstwo broni"

    Teraz kilka najważniejszych opcji znajdujących się w pliku "game.json", które to z kolei będą miały bardzo duży wpływ na całą rozgrywkę. Zmiana ich również nie wymaga rozpoczęcia gry od nowa.

    DEFINICJE POSZCZEGÓLNYCH PARAMETRÓW

    PARAMETR

    DEFINICJA

    ms_per_game_cycle
    (WAŻNE) im niższa wartość, tym szybciej mijają tury niewidocznych przeciwników
    ms_per_time_slice
    im niższa wartość, tym szybciej poruszają się wszystkie widoczne postacie łącznie z naszymi najemnikami oraz wszystkie aspekty interfejsu użytkownika ładują się szybciej
    starting_cash_...
    (WAŻNE) ilość gotówki dla każdego poziomu trudności
    drop_everything
    (WAŻNE) czy przeciwnicy mają pozostawiać po sobie całość swojego ekwipunku
    all_drops_visible
    czy upuszczony ekwipunek przeciwnika, ma być od razu widoczny
    squad_size
    (WAŻNE) ilość najemników w jednej drużynie, opcja zależna od wybranej rozdzielczości, maksymalnie 12
    better_aiming_choice
    czy przeciwnicy mogą przycelowywać częściej i do maksimum skupienia broni
    go_prone_more_often
    czy przeciwnicy mogą częściej używać pozycji leżącej do ataku lub obrony
    avoid_ambushes
    czy przeciwnicy mogą unikać zasadzek i wbiegania na miejsce poległego towarzysza prosto pod nasze kule
    stay_on_rooftop
    czy przeciwnicy mogą schodzić z dachu
    extra_attachments
    czy zezwolić na dodatkowe przedmioty w kamizelkach ochronnych np. noże, race świetlne, gogle
    show_hit_chance
    (WAŻNE) czy pokazywać szansę na trafienie obok kursora myszki
    max_attribute_points
    min_attribute_points
    zero_attribute_points_bonus
    bonus_attribute_points
    dostępne punkty przy tworzeniu IMPa
    pick_skills_directly
    (WAŻNE) bezpośrednie wybieranie umiejętności IMPowi, zamiast wypełniania quizu
    unhired_merc_deaths_...
    czy zezwolić na śmierć niewynajętym najemnikom na misji na filipinach: 0 oznacza brak zgody

    2. NOWE MAPY - stworzone specjalnie tylko dla Stracciatelli, a noszą one nazwę AZAZEL MAPS. Główną ideą Twórców było to, aby sektory wykonane na nowo były trudniejsze do zdobycia, bardziej realistyczne oraz dawały o wiele więcej satysfakcji i przyjemności z samej rozgrywki. Co ważne, nie są one puste, czyli losowo w każdym schowku, meblu, czy skrzyni, będzie możliwość znalezienia jakiegoś mniej lub bardziej wartościowego przedmiotu.

    AZAZEL MAPS DLA STRACCIATELLI

    Strona projektu Stracciatella Forum projektu Stracciatella Strona projektu Azazel Maps Forum projektu Azazel Maps
    Autor: Redakcja JACenter, 8 komentarzy · 953 czytań
    Komentarze (8)
    • Avatar użytkownikaGrzyb

      Witam, czy w Straciatelli jest możliwość zmiany statystyk materiałów wybuchowych - zależałoby mi przede wszystkim na granatach? Osobiście nie znalazłem takiego pliku, podobnie jak i odpowiedzialnego za statystyki amunicji. Pozdrawiam

    • Avatar użytkownikaStarchris

      Wszystkie wymienione parametry są jak na razie bezpośrednio w kodzie źródłowym. Musiałbyś ściągnąć sobie kod źródłowy i tam pozmieniać te parametry, a potem skompilować całość do pliku EXE.

      https://github.com/ja2-stracciatella/ja2-stracciatella

    • Avatar użytkownikaGrzyb

      Dzięki za odzew i potwierdzenie że nie da się tego zmienić ot tak - na zabawy w kodzie jestem za leniwy - muszą mi wystarczyć zmienione statystyki broni. W końcu broń krótka stała się szybsza, a Fal wolniejszy. :P

    • Avatar użytkownikaStarchris

      Odpisałem Ci na forum w temacie Stracciatelli, bo tam ewentualnie będzie mi wygodniej wrzucać pliki https://forum.jagged-alliance.pl/viewto ... 690#p60690

    • Avatar użytkownikaHanti

      Podobają mi się mapy i fakt, że komuś się chciało pójść w takim kierunku. Ja tego nigdy nie rozumiałem, bo wanilia to nie jest 12 przykazań wykutych w kamieniu, tylko stan na dzień, gdy dział marketingu zażądał "gotowego" produktu. Nie tylko zostały błędy (zawsze jakieś zostają) ale pewnych rzeczy nie było już kiedy zrobić, więc nie zostały zrobione. Przykład szefa górników z Almy i jego brata w więzieniu w Tiksie. Tyle się nagadał, żeby brata wyciągnąć, a potem gdy brat stoi obok niego, to nawet "cześć bracie" nie powie. Jeśli w takiej sytuacji nadal otwiera się tylko standardowy zestaw dyskusyjny, znaczy, że chłopaki nie miały czasu już dodać dialogów. Albo może ja tylko tak mam?
      Piszę o tym w kontekście tzw. wanilii. Gdyby mieli więcej szczęścia (nie trafili na czas likwidacji niezależnych studiów) to "wanilia" wyglądałaby inaczej ;-)
      Ale cieszę się, że ktoś ma czas, chęci i umiejętności, by taka Straciatella zaistniała.

    • Avatar użytkownikamastaofdisasta

      No to teraz trochę głupie pytanie będzie - czy ten mod da się połączyć z 1.13?

    • Avatar użytkownikaStarchris

      Straciatelli się nie da, bo to jest stricte projekt przeznaczony tylko dla klasycznego JA2. Natomiast mapy azazela się da. Musisz z moda Azazels Maps z folderu DATA, przekopiować katalogi MAPS oraz RADARMAPS i wkleić je również do folderu DATA w 1.13. Sprawdzone działa.

    • Avatar użytkownikamastaofdisasta

      Dzięki.




    Nick: