Pierwsze wrażenia po premierze JA: Flashback

Jagged Alliance: FlashbackSpecjalnie trochę później zaplanowaliśmy tego newsa, aby napisać o "kolejnym godnym następcy" Jagged Alliance 2 bez niepotrzebnych negatywnych emocji. One zawsze i bardzo szybko udzielają się po zdecydowanej większości premier, ponieważ każde znalezione niedociągnięcie, długo wyczekiwanej i wielce promowanej gry, mającej być zgodnie z hucznymi zapowiedziami czymś niesamowitym, tworzy niekorzystną, negatywną aurę, która wręcz rozlewa się wśród wszystkich fanów.

Pomimo wielkich nadziei, z upływem czasu opinie oraz komentarze były coraz gorsze i można już z pewnością powiedzieć, że ta pozycja odniosła druzgocącą klęskę niemal w każdym swoim aspekcie. Średnia ocen na różnych portalach waha się między 30 a 40%, co samo w sobie już mówi za siebie. Trzeba przyznać, że wystawione noty są w większości podyktowane odniesieniem i porównaniem do klasycznej odsłony z 1999 roku, ale nawet biorąc ją za zupełnie nową grę, to i tak jest ona najwyżej przeciętna.

Dobre wrażenie rozpoczyna się na samym menu głównym i na nim się kończy. Gdy gracz dostaje możliwość stworzenia IMPa, polegającej na odpowiedzi na archaiczne i bezsensowne, opiewające w multum nic nieznaczącego tekstu pytania, które w 2014r. nie mają mieć prawa bytu, to cały czar pryska od razu jak bańka mydlana.

Laptopa nie ma, jest zupełnie inna wersja werbowania najemników w związku z tym, że akcja toczy się pod koniec lat 80, natomiast brak animowanych postaci na zdjęciach, to duży minus. Wygląd interfejsu, to już kwestia gustu, jednym się podoba drugim nie, lecz na szczęście jest w miarę przejrzysty i można od razu połapać się, o co w tym wszystkim chodzi.

Ekran strategiczny jest bardzo ubogi, tam jest tylko mapa strategiczna (która również za bardzo informacyjna też nie jest), nasi najemnicy oraz ekran misji. Ten ostatni, to jest jakieś totalne nieporozumienie, to jest tylko kilka linijek tekstu w lewym górnym rogu, żadnego śledzenia, historii, zarządzania czy czegokolwiek, co było w JA2 lub chociażby w JA: Back in Action.

Walki są w miarę przyzwoite, zdjęcia oraz odgłosy broni też, lecz żeby poczuć klimat gry taktycznej, to ten produkt ma jeszcze przed sobą długa drogę poprawek, w celu jego osiągnięcia. Wspomnieliśmy, że tylko grafiki oraz dźwięki broni są ok, ponieważ opisy ich parametrów są tak mało czytelne i skomplikowane, że porównywanie broni pod względem jakości mija się z celem. Brak dodatków do broni pozostawiamy bez komentarza.

Całości porażki dodaje "efekt ciszy". Gra opiera się na tekście tylko i wyłącznie pisanym, wszystkie postacie nie mówią, pojawia się tekst, który musimy czytać, nawet u sprzedawców nie ma zdjęć przedmiotów, tylko kupujemy je na podstawie samych nazw i ceny.

Od strony wizualnej jest ok, ale tylko ok. Nawet przy najwyższych ustawieniach, realność grafiki pozostawia dużo do życzenia. Trzeba przyznać, że forma grafiki oraz animacji "bajkowej" dla gier taktycznych z serii Jagged Alliance, nie jest i nie będzie nigdy dobrym rozwiązaniem. Co do muzyki, to jest to chyba jeden z niewielu mocnych atutów tej gry.

Podsumowując, nie tylko my, ale również i cała społeczność fanów serii Jagged Alliance, jest wręcz zszokowana faktem, że wersja, którą nam dano w dniu premiery, została uznana przez załogę Full Controll jako produkt gotowy. Jest tyle niedociągnięć i niedopracowań, że możemy ją nazwać co najwyżej wersją BETA. Z tego tytułu chociażby, z pełną recenzją gry wstrzymamy się do momentu, kiedy deweloperzy wypuszczą odpowiednie aktualizacje i poprawki, ponieważ nie uśmiecha nam się recenzować wersję BETA.

JA: Flashback - dyskusja na forum
Komentarze (15)
  • Avatar użytkownikaMarcinxx9

    Czy wie ktoś może kiedy można spodziewać się poprawek/update'ów do tej gry? Gdyż mam wrażenie, że autorzy wypuścili bubel i za bardzo im się nie śpieszy co do dodawania dodatkowego kontentu.

  • Avatar użytkownikaStarchris

    Gra jest w ciągłej poprawie, do tej pory wyszły już dwie aktualizacje: 1.04 oraz 1.05. Aż tak strasznie dużo tych zmian i poprawek może tam nie ma, ale z czasem uzbiera się i miejmy nadzieję, że gra wróci na tory "używalności" i przyjemności z rozgrywki.

  • Avatar użytkownikaMaciej2801

    Maja dodac modifikacje broni i sprzedawanie lootu inne jezyki i czort wie co. Omijac szerokim łukiem Back in Action jest milion razy lepsze

  • Avatar użytkownikaRustDragon

    Ładnie zacina przy 2.7 Ghz x2
    Szału nie ma
    poczekam na jakąś konkretną aktualizacje

  • Avatar użytkownikanemo

    Z opisu i zdjęć wynika jedno: to jest gra na telefon, a nie pc.

  • Avatar użytkownikap5a

    witam,

    Ciekawy artykuł i telegraficzny skrót dla graczy którzy nie zasmakowali w produkcji. Myślę że nasze komentarze w dużo większym stopniu rzutują na całokształt samej gry, ale nie o tym będę się rozpisywał, nie ma co płakać nad rozlanym mlekiem.
    Czytając powyższe poczułem się delikatnie urażony, kolega bardzo generalizuje i szufladkuje graczy nt. premiery owej gry. ,,Negatywne emocje udzielają się po premierze...'' szanowny kolego emocje nie są ,,poranną mgłą'' to jest efekt tego co otrzymujemy, a w tym przypadku zostaliśmy zwyczajnie OSZUKANI!!!!! przez producenta. Sprzedali nam g**** zawinięte w niezwykle kolorowy papier. Żaden z Nas nie będzie pisał pozytywnych komentarzy, które nijak się odnoszą do produkcji, jeśli ona na nie, zwyczajnie w świecie nie zasługuje. To nie jest sejm, co innego się mówi, a co innego robi.

    Kolega wsadza wszystkich do jednego worka, mamy tutuły gier, które się ukazały i zbierają pozytywne komentarze, w tym przypadku jest masakra. Tak jak mówiłem, wszystko zależy od producent GRY I JEGO ZAANGAŻOWANIA. Jeżeli tego zabraknie mamy to co mamy Full Control i słynne Jagged Alliance Flashback. Zwyczajnie im nie zależało na grze. Skasowali mamone i to wszystko. Ciekaw jestem tych milona patchy, które mają się ukazać. Czy mają krztę honoru aby w miare doprowadzić grę do stanu używalności.
    Jestem zażenowany oczekiwaniem, oglądaniem i pilotowaniem tego wszystkiego. miało być WoW, WOW i gdzie jest to WoW?
    p.s. udało mi się odsprzedać, grę.

  • Avatar użytkownikaStarchris

    Jeśli ktokolwiek w jakikolwiek sposób poczuł się dotknięty tą publikacją, to bardzo przepraszamy. Pierwszy akapit jest faktycznie nie do końca udany i nie oddaje meritum tego, co chcieliśmy faktycznie przekazać.

  • Avatar użytkownikaCrayzie

    Twórcy poszli w kierunku nowego UFO, ale w Ufo to jakoś lepiej funkcjonuje. Najbardziej boli to uproszczenie w każdym ważnym aspekcie starego Jaggeda. Gram obecnie w Ja2 1.13 - coś pięknego :)

  • Avatar użytkownikaM'cin

    Nie chcesz recenzować czegoś co jest betą? pytanie, na ile masz nadzieję na poprawę, a na ile po prostu nie masz cierpliwości do kiepskiej gry :P

  • Avatar użytkownikaMaciej2801

    Ja mam kontakt z twórcami jak chcecie coś wiedziec o zmianach to zapytajcie mnie a ja ich zapytam i wam odpowiem

  • Avatar użytkownikadoman18

    Wasteland 2 też budził wielkie emocje i zdrodził jeszcze większe oczekiwania. Co prawda gra nie spowodowała opadu szczęk i moczenia się w nocy ale została ciepło przyjęta przez fanów. Od premiery wyszło już 4 patche które poprawiają bugi i glitche, rebalansują gre i dodają nowy kontent. Wiec da się zadowolić fanów? Da się. Juz drugi raz konczę grę. We flashbacka jeszcze nie grałem i mam dystans do całego hejtu, mając na uwadze że zebrane środki były znacznie mniejsze niż W2. Mogę przymknąć oko na grafikę , brak głosów, niejasny interfejs itp itd ale tylko wtedy gdy esencja gry, czyli rozgrywka taktyczna jest zrobiona na bdb poziomie, twórcy będą ciągle nad nią pracować a sama gra będzie otwarta na mody

  • Avatar użytkownikaMaciej2801

    @doman18 Kolego wasteland 2 dostawał oceny w granichach 8 do 6 a to coś maksymalną ocenę to ma 3.5 a w większości jest to 2.0 wieć jest róźnica. Jak kupiłem tę grę i naprawde takiej bety to ja dawno nie widziałem. Jedyny plus tej gry to to iż da się ja ukończyć a wszystko inne jest w niej do d....

  • Avatar użytkownikaMagic

    Kupiłem , pograłem , usunałem . Co tu wiecej powiedzieć? Przeciwnicy wala z pół mapy ja biegne do nich z bliska pisze ze mam 80% na trafienie mam 25 pkt akcji 1 strzał trafiony poryte , leczenie porabane , po walce nawet nie mozna odpoczac bo juz jakis wrogi batalion atakuje sektor ktory przed chwila oczyscilem. Mapa fajna , kolorowa i nic poza tym. Bronie fajne , i muzyka do bani chwilep ogra i potem zero. Ogolnie w skali na 10 daje jej 2.

  • Avatar użytkownikaHanti

    A u nas w Polsce "loot" nazywa się łup, a "kontent/content" to zawartość/treść.
    Grę zainstalowałem, zagrałem pół godziny.
    Nie zarwałem dla niej nocy i nie ruszę jej dopóki nie będzie przypominała starego JA z domieszką 1.13. Bo na to by była 1.13 w nowej odsłonie graficznej nie ma chyba nadziei.

  • Avatar użytkownikaMaciej2801

    @Hanti
    To sie nie doczekasz właśnie wydali Space Hulk nowego i narazie jego łatają już 3 łatka wyszła. Z tego co wiem do JA F dodadzą modyfikację , sprzedawanie łupów i ruskie bronie, strzelby reszta zostanie tak jak była. Czyli gra gniot.




Nick: