Nowości techniczne w przyszłej wersji JA2 1.13 - część II: powiększanie

ModyfikacjeZgodnie z obietnicą z poprzedniego artykułu o nowościach technicznych, publikujemy dzisiaj kolejną część na temat rozwiązań wdrażanych w najnowszą przyszłą wersję JA2 1.13. Tym razem opiszemy Wam te nowości, które można podpiąć pod jeden wspólny mianownik, będący słowem "powiększanie". Tak więc usiądźcie sobie wygodnie, bo news jest dość obszerny, a i jego zawartość również i tym razem może kogoś zaszokować.

1. WSZYSTKIE STANDARDOWE ROZDZIELCZOŚCI - co tu dużo mówić, ta opcja powinna być już dawno zaimplementowana, chociażby ze względu na to, że wielu graczy używa laptopów, na których aktualne rozdzielczości w JA2 1.13 nie pozwalają na pełnoekranowe granie (pojawiają się grube, irytujące czarne pasy po bokach). Teraz się to już zmieni i rozgrywka będzie mogła być dostosowana do każdego rodzaju rozdzielczości ekranu. Nowe wymiary zaczynają się już od rozmiaru 640x480, a na 2560x1600 kończąc i dotyczą również wyświetlania się sektorów w edytorze map. Poniższe zrzuty pochodzą co prawda z modyfikacji JA2 Unfinished Business w High Definition, lecz dokładnie tak samo pokazują jak to będzie wyglądać w JA2 1.13. Zaczynając od lewej: 1280x720, 1440x900, 1680x1050, 1920x1080.

2. POWIĘKSZONE SEKTORY - dzięki tej opcji będzie można tworzyć ogromne sektory, na których od teraz zawsze znajdzie się miejsce na wszystko to, na co brakowało miejsca w sektorach o oryginalnym rozmiarze. Dla przykładu, jeśli ktoś chciałby stworzyć mapę z lotniskiem z prawdziwego zdarzenia, z potężnymi budynkami i hangarami oraz pasami startowymi i parkingami dla klientów, samolotów i helikopterów, to na mapie w starym rozmiarze było to absolutnie niemożliwe do wykonania. Teraz dzięki najnowszemu rozwiązaniu w tej kwestii, nic nie jest nie możliwe. Stary rozmiar sektorów (w pikselach) to około 2560x1600, a nowy może być maksymalnie aż 12,5 raza większy i to wszerz i wzdłuż. Czyli największy sektor będzie mógł mieć wymiar 32000x20000. To jest oczywiście tylko opcja, która raczej będzie używana do tworzenia map dla innych modyfikacji. Pierwszym takim modem używającym tego rozwiązania jest AIMNAS, natomiast domyślna czysta wersja JA2 1.13, ma mieć sektory w starym rozmiarze. Poniżej jest przykładowy sektor, wykonany dzięki opisywanej w tym punkcie nowości technicznej, jego rozmiar to: 22912x2864.

3. ZWIĘKSZENIE LICZEBNIE ODDZIAŁU - niemal wszyscy gracze od bardzo długiego czasu domagali się tej opcji i nie mogli się jej doprosić. Już w 2006 roku standard ten nakreślił JA2 Wildfire oferując 10 najemników w jednym oddziale. W końcu jednak i JA2 1.13 będzie posiadał to rozwiązanie. Lecz na chwilę obecną (lub nawet na stałe, choć tego jeszcze nie wiemy), nawet w rozdzielczości HD, będzie można mieć maksymalnie 10 najemników w drużynie. Poniższe screeny pochodzą z modyfikacji JA2 1.14, lecz dokładnie odwzorowują to, jak to będzie wyglądać w JA2 1.13.

4. NOWY SYSTEM DODATKÓW DO BRONI - jeśli do tej pory uważaliście, że JA2 1.13 pozwalał na dołączanie dużej ilości dodatków do broni, to teraz na pewno zmienicie na ten temat zdanie. Nowy system ma pozwolić na dołączanie do uzbrojenia (nie tylko do broni, ale i do osłon czy innych przedmiotów), tyle dodatków, ile tylko będzie się w stanie zmieścić wokół danego obiektu. Mając odpowiednią broń, będzie możliwe, aby z niej zrobić nawet coś podobnego do obiektu będącego na poniższym trzecim zdjęciu.

5. WIĘCEJ SPRZEDAWCÓW - w JA2 1.13 jest cała masa broni i przedmiotów, a sprzedawców tak naprawdę tylko dwóch do broni (Tony i Bobby Ray's), trzech do pozostałych przedmiotów (Franz, Howard i Sam) oraz dwóch do złomu i śmieci (Jake i Keith). Nawet gdyby porozdawać im po równo wszystkich obiektów, to i tak mieli by ich od groma. Dlatego z pomocą przyjdą teraz dodatkowi sprzedawcy, którzy będą specjalizować się w sprzedaży konkretnych rodzajów rzeczy.

Podsumowując, uważamy że powyższe zmiany już zdecydowanie wpływają na plus dla całej rozgrywki, ponieważ ulepszają to, co zawsze było małym lub większym niedociągnięciem klasycznego Jagged Alliance 2, przede wszystkim rozdzielczości, dodatki do broni czy liczba najemników w oddziale. Więc nawet osoby już negatywnie nastawione do JA2 1.13 powinny je uznać za coś pozytywnego lub przynajmniej jako krok w dobrą stronę.

Jak zawsze, tak i teraz zachęcamy do podzielenia się swoimi spostrzeżeniami pod newsem lub w odpowiednim temacie na naszym forum dyskusyjnym. Nie zapomnijcie nas odwiedzić za kilka lub kilkanaście dni, ponieważ zostanie opublikowana trzecia część tego artykułu. Następnym razem zostanie poruszona kwestia szeroko pojętego najemnika i tego co będzie mógł zrobić w grze.

Nowości techniczne w JA2 1.13 - dyskusja na forum
Komentarze (22)
  • Avatar użytkownikaStarchris

    Do czego to doszło, żeby ksiądz musiał sprzedawać pornole :)

  • Avatar użytkownikakwachu

    Zawsze uważałem że ten ojczulek ma nie po kolei w głowie ;p bardziej jednak przeraża mnie rodzinny 'interes' Pacosa i Fatimy ;p. Mamuśka sprzedająca na boku broń, a synuś w cale nie gorszy. Galopująca patologia widzę ;p

  • Avatar użytkownikaJazz

    To chyba są tylko przykłady pokazujące możliwości dodawania nowych sklepikarzy:)

  • Avatar użytkownikaStarchris

    Pewnie tak, ale fajny wybór :) Z tym Pacosem i Fatimą to tez dobry motyw, nawet nie chcę sobie wyobrażać czym mógłby handlować mąż Fatimy, Manuel :)

    Poza tym zawsze mi brakowało tego nowego systemu dodatków do broni w klasycznym JA2. Może w końcu kiedyś uda mi się go zaimplementować.

  • Avatar użytkownikalukasamd

    Pacos handlarzem broni? xD
    Ten przykład naprawdę im się udał.

    Co do tego ogromnego sektora... cały ekwipunek to będą menażki aby nie padli przechodząc przez coś takiego :)

  • Avatar użytkownikaHalucyn

    Ten wielki sektor to jak dla mnie przesada :] Dla mechanika musiałbym dać ze 20 manierek by oblatał każde drzwi. Dziwni handlarze - mam nadzieję, że Pacos czy Fatima nie zamienią się w handlarzy bronią, bo byłoby to dziwne. To co mnie najbardziej cieszy to panoramiczna rozdzielczość i większe oddziały. Jeśli zwiększone oddziały będą działały tylko na tych dwóch rozdzielczościach, to będzie marnie... Możliwe, że nadal będę grał z pasami po bokach w zamian za np. 8-osobowy oddział.

  • Avatar użytkownikaKozas

    Nie wiem jak was, ale mnie czasami denerwuje jak na obecnej wielkości sektorze jeden/dwóch/trzech wrogów się gdzieś ukryje i muszę jak głupi latać po całej mapce( zwłaszcza np. jak jest noc i co za tym ograniczone pole widzenia, albo też sektor z dużą ilością domków). Możliwości taktycznych i tak jest od groma, to nie wiem co miałbym robić na mapce choćby i o połowę większej od zwykłej? Chyba, że to dla ludzi lubiących wielki walki. Ja tam wolę 3-6 moich merców na 10-20 wrogów. Niestety większe sektory raczej nie będą opcjonalne? :( Bo z jedzenia przynajmniej można zrezygnować( tzn to fajna sprawa, ale gdy mam już więcej niż 10 najemników to po prostu tylko masa klikania)

  • Avatar użytkownikaRomek

    Rozmiar sektora ustala się w edytorze.

    A ta mapa.jpg to z Photoshopa czy z edytora map?

  • Avatar użytkownikalukasamd

    @Kozas:
    To się przydaje np. w miastach, gdzie można w końcu lepiej odwzorować ich wielkość bez używania przesadnej ilości sektorów jak w np. Urban Chaos. Już w Wildfire w pewien sposób "poruszono ten problem" poprzez zmianę zabudowy na bardziej przypominającą prawdziwe miasta. Gdyby sektory miejsce były o 40-50% większe, to raczej nikomu nic by się nie stało.

  • Avatar użytkownikaWinter

    Masakra z tymi powiększonymi serktorami. Ciekawi mnie o ile wzrosną wymagania gry przez takie nowości, jak długo będzie trwała tura przeciwnika (mam nadzieję, że nie zasnę w oczekiwaniu :D). Przy tak rozległych mapach, szukanie jednego, kilku niedobitków będzie męczące, tym bardziej, że niektórzy na prawdę dobrze się ukrywają i czekają na okazję. Czasem na prawdę lubią uprzykrzyć życie.. Nie wiem, ale chyba dobrym pomysłem przy tym byłaby opcjonalna możliwość naniesienia filtru na ekran mapy (Czerwony kolor oznaczałby niezbadany obszar albo wysokie prawdopodobieństwo, zielony - bezpieczny, żółty - szansę na spotkanie przeciwnika, w tym barwy mieszane. Oczywiście wszystko procentowo wyjaśnione w legendzie), który pokazywałby miejsca w krórych przeciwnicy mogliby się ukrywać, znajdować. Oszczędziłoby to pewnie troszkę czasu. Wiadomo czy mod obsługuje wielowątkowość? Przyszło mi jeszcze do głowy.. Powinni dodać opcjonalnego speed hacka po zakończonej walce, by nieco przyśpieszyć przeszukiwanie sektora.

  • Avatar użytkownikaKozas

    @lukasamd
    Szczerze to mi by się stało, bo obecna wielkość sektorów jest dla mnie idealna :) To w końcu gra bardziej taktyczna niż strategiczna i ja cenie niezwykle parę podziemnych sektorów w grze, które są w sumie MNIEJSZE, gdzie walka prowadzona jest niemal na taki dystans, że wroga można pokonać nieświeżym oddechem ;p Trochę żartuje, nic nie mam do większych sektorów, jeśli to będzie opcjonalne. Za to też uwielbiam 1.13, że jak czegoś nie lubię to to wyłączam i mam spokój. Jedzenie pewno wyłącze, przebieranie się za wroga to coś wspaniałęgo dla mojego stylu gry( bardziej roleplayowo i sam sobie ustalam wyzwania, zamiast walczyć z setkami wrogów), co do nowego systemu dodatków to moje uczucia są ambiwalentne bo i tak wystarczy mi to co jest teraz, zwiększenie liczebności oddziału świetnie, bo będzie mniej klikania... Ogólnie jednak muszę powiedzieć, że zmiany na plus. Niesamowite jak ten mod się rozrósł, teraz w moje ulubione gry jak Jagged Alliance 2, Fallout 2 czy Kotor 2 nie wyobrażam sobie grać bez modów( a zazwyczaj w każdą z nich gram raz do roku co najmniej :))

  • Avatar użytkownikaStarchris

    @Romek

    Mógłbyś napisać dokładnie, gdzie w INI lub w samym edytorze map jest ta opcja, bo za nic w świecie nie mogę jej naleźć. Co do sektora, to nie wiem jak został zrobiony, ale na pewno użyto jakiegoś programu do sklejenia wszystkiego.

    Poza tym ciekawi mnie jak rozwiążą problem cywili, przecież może ich być na chwilę obecną maks 40, tak wielki sektor przy tak małej ilości cywili, to będzie miasto duchów.

  • Avatar użytkownikabos

    siema

  • Avatar użytkownikaStarchris

    @Bos

    Przywitaj się tutaj


    Znalazłem w końcu to rozwiązanie wielkich sektorów w edytorze map. Trzeba najpierw kliknąć na główną zakładkę Options, a tam z kolei kliknąć na opcję Enlarge map on loading, wtedy uaktywni się możliwość wpisania liczby w zakładce Rows. Maksymalnie można wpisać 2000 i enter i klikamy na nową mapę i gotowe.

    Poprawiłem opis newsa dotyczący tej opcji, aby bardziej merytorycznie przedstawiał, jak to się wszystko prawdopodobnie będzie używało.

    Dodatkowo sprawdziłem jak wygląda sprawa z punktem trzecim tego newsa i we wszystkich większych rozdzielczościach będzie można mieć maksymalnie 10 najemników w oddziale, nawet w HD i większych rozmiarach.

  • Avatar użytkownikaRomek

    @Starchris, pytam, czy mapa.jpg z Photoshopa czy z edytora map, bo zdziwiłem się widząc różne tilesy trawy (tropiki, zaraz las etc.) na jednej mapie. Czyli wychodzi, że to z Photoshopa.

    Co do cywili - z tego co pamietam, to max można było wstawić ich 32, a nie 40, czyżby coś tutaj też zmienili?

  • Avatar użytkownikaStarchris

    To już akurat dawno zrobili, wszystkie limity osób i pojazdów w jednym sektorze można pozmieniać sobie w INI edytorze, w pierwszej zakładce System limit settings.

  • Avatar użytkownikaRomek

    No ale piszesz, że max to 40, czyli za dużo w tym temacie nie zdziałali.

  • Avatar użytkownikabos

    a nie, ja tak tylko patrzyłem czy nielogowany może pisać ale OK pozdrawiam Panów i może Panie - może i też dowodzą one zza ekranów bo to że Panie chwytały za spluwe to juz pokazał nie jeden konflikt zbrojny a i jaggedy też ,OK ciekawej pracy na scenie jagged

  • Avatar użytkownikaPfc.Enrico Mendel

    Starchris, tam jest "ZWIĘKSZENIE LICZEBHNIE ODDZIAŁU"? Wybacz, że się czepiam, ale to razi w oczy

  • Avatar użytkownikaStarchris

    Dziękuję za informację. Poprawione. Pozdrawiam.

  • Avatar użytkownikawojt55

    http://prntscr.com/rlh5ey
    wtf, gdzie jest moj shadow ?!

  • Avatar użytkownikadotz

    Wielkie sektory w "Horn of Africa" uniemożliwiają rozstawienie najemników podczas ataku na sektor (nie widać marginesu, trzeba używać opcji "rozrzuć").




Nick: