Barry Unger |
||||
---|---|---|---|---|
Zdrowie | 79 | Doświadczenie | 03 | |
Zwinność | 71 | Um. Strzeleckie | 72 | |
Zręczność | 90 | Zn. Mechaniki | 51 | |
Siła | 80 | Zn.mat. wybuchowych | 94 | |
Um.dowodzenia | 26 | Wiedza medyczna | 18 | |
Inteligencja | 93 | |||
Umiejętności: | Elektronika, otwieranie zamków |
|||
Barry niezbyt dobrze strzela – być może dlatego, że zdecydowanie woli swoich przeciwników wysadzać... a trzeba mu przyznać, że jest w tym wyjątkowo skuteczny, a do tego piekielnie inteligentny. Jego zdrowie i zręczność stoją na wysokim poziomie, można dać mu do ręki wytrych, a gdyby sobie z nim jednak nie poradził... cóż, kto jak kto, ale ten wybuchowy Węgier na pewno w plecaku ma dodatkową kostkę trotylu... Niestety Unger nie przejawia zbyt wielkiej radości na widok wody, a pluskanie się w jeziorku nie należy do jego ulubionych sposobów spędzania wolnego czasu. |
||||
Sympatie: Red | Wrogowie: Brak |
Bobby "Steroid" Gontarski |
||||
---|---|---|---|---|
Zdrowie | 94 | Doświadczenie | 03 | |
Zwinność | 61 | Um. Strzeleckie | 83 | |
Zręczność | 53 | Zn. Mechaniki | 68 | |
Siła | 92 | Zn.mat. wybuchowych | 48 | |
Um.dowodzenia | 28 | Wiedza medyczna | 25 | |
Inteligencja | 68 | |||
Umiejętności: | Elektronika, otwieranie zamków |
|||
Zrób tak: wyobraź sobie Arnolda, wsadź go do wozu strażackiego w Warszawie, a w kieszeni niech trzyma wytrych. Aha, nie zapomnij o niezbyt wysokiej inteligencji i braku polskiego akcentu. Właśnie otrzymałeś jedynego polskiego najemnika w grze. Sprawnie radzi sobie z włamywaniem się do domów, choć początkowo jego znajomość mechaniki nie zachwyca, a zręczność wręcz odrzuca. Warto go wziąć z czterech powodów: jest Polakiem, jest tani, mimo wszystko w walce sobie nieźle radzi i ma chole... znaczy, bardzo dużo punktów zdrowia, co umożliwia mu długie stanie w pierwszym rzędzie. |
||||
Sympatie: Grizzly | Wrogowie: Ivan, Igor |
Carl "Reaper" Sheppards |
||||
---|---|---|---|---|
Zdrowie | 91 | Doświadczenie | 06 | |
Zwinność | 95 | Um. Strzeleckie | 98 | |
Zręczność | 94 | Zn. Mechaniki | 24 | |
Siła | 81 | Zn.mat. wybuchowych | 42 | |
Um.dowodzenia | 24 | Wiedza medyczna | 01 | |
Inteligencja | 81 | |||
Umiejętności: | Skradanie, snajperstwo |
|||
Sheppards to jeden z tych najemników, o których fani serii powiedzieli już chyba wszystko. Ze względu na swój charakter i zimny profesjonalizm przez jednych uważany za psychopatycznego zabójcę, przez innych zaś za wzór najemnika, który po prostu kocha to, co robi i robi to z pasją. Mimo tych sporów jedno jest pewne – jeśli szukasz wyśmienitego snajpera, który niekoniecznie musi znać się na medycynie, to Sheppards jest właśnie tym, kogo potrzebujesz. |
||||
Sympatie: Brak | Wrogowie: Numb |
Charlene "Raven" Higgens |
||||
---|---|---|---|---|
Zdrowie | 79 | Doświadczenie | 04 | |
Zwinność | 70 | Um. Strzeleckie | 96 | |
Zręczność | 94 | Zn. Mechaniki | 71 | |
Siła | 59 | Zn.mat. wybuchowych | 16 | |
Um.dowodzenia | 31 | Wiedza medyczna | 04 | |
Inteligencja | 80 | |||
Umiejętności: | Broń automatyczna (ekspert) |
|||
Uwaga, uwaga! Przed państwem dwukrotna zdobywczyni Pucharu dla Najlepszego Najemnika przyznawanego przez forumowiczów na Jagged Alliance Center. Można jednak łatwo zauważyć, iż postać ta znacznie się zmieniła w porównaniu do tej znanej ze zwykłego JA2. Higgens podupadła na zdrowi i zręczności, zapomniała też podstaw pierwszej pomocy ale za dzięki przebywaniu z Ron'em zna się całkiem dobrze na mechanice. |
||||
Sympatie: Raider, Spider | Wrogowie: Brak |
Clifford Highball |
||||
---|---|---|---|---|
Zdrowie | 79 | Doświadczenie | 04 | |
Zwinność | 62 | Um. Strzeleckie | 84 | |
Zręczność | 72 | Zn. Mechaniki | 04 | |
Siła | 66 | Zn.mat. wybuchowych | 00 | |
Um.dowodzenia | 54 | Wiedza medyczna | 93 | |
Inteligencja | 89 | |||
Umiejętności: | Brak |
|||
Po byłym alkoholiku wiele spodziewać się nie można – co prawda jest naprawdę bardzo dobrym medykiem, ale ręce mu się trzęsą, a porusza się z gracją słonia i szybkością żółwia na środkach nasennych... Teoretycznie strzelać powinien nie najgorzej, ale trudno mi powiedzieć, abym był zadowolony z jego wyników w tej dziedzinie. Jakby tych wad mało było to nie posiada żadnych umiejętności dodatkowych. Zatrudniać go tylko w ostateczności. |
||||
Sympatie: Brak | Wrogowie: Brak |
Cynthia "Fox" Guzzman |
||||
---|---|---|---|---|
Zdrowie | 86 | Doświadczenie | 02 | |
Zwinność | 92 | Um. Strzeleckie | 69 | |
Zręczność | 100 | Zn. Mechaniki | 08 | |
Siła | 76 | Zn.mat. wybuchowych | 02 | |
Um.dowodzenia | 38 | Wiedza medyczna | 71 | |
Inteligencja | 72 | |||
Umiejętności: | Oburęczność, szkolenie |
|||
Kojarzysz taki magazyn jak "Playboy"? No... to tam by się nadawała... Niby wysoko medycyna, ale... ah, następny, proszę! |
||||
Sympatie: Wolf, Grizzly | Wrogowie: Steroid, Haywire |
Daniel Quinten |
||||
---|---|---|---|---|
Zdrowie | 99 | Doświadczenie | 05 | |
Zwinność | 99 | Um. Strzeleckie | 84 | |
Zręczność | 84 | Zn. Mechaniki | 04 | |
Siła | 79 | Zn.mat. wybuchowych | 00 | |
Um.dowodzenia | 48 | Wiedza medyczna | 79 | |
Inteligencja | 91 | |||
Umiejętności: | Oburęczność |
|||
Danny to typ samotnika a zarazem bardzo aktywna fizycznie osoba - uprawia wspinaczkę i spadochroniarstwo. Poza tym pan Quinten jest bardzo odważny czego dowiódł ratując życie koledze w Iraku podczas Pustynej Burzy. W naszym oddziale znajdzie miejsce jako medyk ale z czasem może się to zmienić ponieważ jest bardzo inteligentny i szybko się uczy. |
||||
Sympatie: Brak | Wrogowie: Steroid, Biff |
Donna "Spider" Houston |
||||
---|---|---|---|---|
Zdrowie | 76 | Doświadczenie | 02 | |
Zwinność | 52 | Um. Strzeleckie | 68 | |
Zręczność | 78 | Zn. Mechaniki | 04 | |
Siła | 64 | Zn.mat. wybuchowych | 01 | |
Um.dowodzenia | 23 | Wiedza medyczna | 92 | |
Inteligencja | 90 | |||
Umiejętności: | Operacje nocne, skradanie |
|||
Lubiana przez wielu facetów w Organizacji... ciekawe dlaczego? Na pewno nie ze względu na umiejętności walki... Pewnie lubią jak się nimi pani doktor Houston zajmuje, gdy dostaną kulkę... Jeden z najlepszych lekarzy w grze, ale nic poza tym. Niskie strzelectwo, naprawa zszywacza to dla niej czarna magia, podobnie jak budowa granatu. Wszystko to razem z brakiem doświadczenia sprawia, że nie warto jej werbować. Niby powinna się szybko uczyć, bo inteligentna to ona jest, ale nigdy nie udało mi się z nią wytrzymać tak długo, aby przekonać się czy sprawdza się to w praktyce. |
||||
Sympatie: Vicki, Static, Raven | Wrogowie: Brak |
Dr. Michael Dawson |
||||
---|---|---|---|---|
Zdrowie | 72 | Doświadczenie | 02 | |
Zwinność | 67 | Um. Strzeleckie | 78 | |
Zręczność | 78 | Zn. Mechaniki | 07 | |
Siła | 76 | Zn.mat. wybuchowych | 00 | |
Um.dowodzenia | 04 | Wiedza medyczna | 89 | |
Inteligencja | 93 | |||
Umiejętności: | Broń biała, szkolenie |
|||
Bardzo wysoka inteligencja i umiejętności medyczne czynią z niego wyśmienitego, szybko uczącego się lekarza, jednak to wszystko, co MD może nam zaoferować. Oczywiście zawsze można liczyć jeszcze na odrobinę zarozumialstwa, ale szeregowy członek bractwa kurkowego strzela lepiej od pana Dawsona. Osobiście uważam, że, mimo wszystko, lekarzy lepiej szkolić niż wynajmować, więc odradzam podpisanie kontraktu z tym człowiekiem – tym bardziej, że nawet krowia "mina" może go zaskoczyć – nie ma on zielonego pojęcia o ładunkach wybuchowych. |
||||
Sympatie: Danny | Wrogowie: Brak |
Dr Q. Huaong |
||||
---|---|---|---|---|
Zdrowie | 88 | Doświadczenie | 05 | |
Zwinność | 92 | Um. Strzeleckie | 80 | |
Zręczność | 86 | Zn. Mechaniki | 00 | |
Siła | 67 | Zn.mat. wybuchowych | 12 | |
Um.dowodzenia | 17 | Wiedza medyczna | 86 | |
Inteligencja | 91 | |||
Umiejętności: | Operacje nocne, sztuki walki |
|||
Świetny lekarz, całkiem niezły strzelec. Tak w skrócie można scharakteryzować Huanga. Oczywiście, można go jeszcze podszkolić, bo jego wysoka inteligencja na to pozwala, ale nie ma to większego sensu, kiedy można wziąć innych najemników, którzy może początkowo mają mniej punktów medycyny, ale na przykład umią naprawić zszywacz. Zasada prosta – jeśli Ty pierwszy zabijesz przeciwnika nie będziesz potrzebował lekarza, a Dr Q. może mieć czasami problemy ze skuteczną eliminacją wrogów. Moim zdaniem warto brać go tylko w ostateczności. |
||||
Sympatie: Vicki | Wrogowie: Brak |
Earl "Magic" Walker |
||||
---|---|---|---|---|
Zdrowie | 96 | Doświadczenie | 08 | |
Zwinność | 98 | Um. Strzeleckie | 97 | |
Zręczność | 98 | Zn. Mechaniki | 91 | |
Siła | 95 | Zn.mat. wybuchowych | 24 | |
Um.dowodzenia | 45 | Wiedza medyczna | 13 | |
Inteligencja | 80 | |||
Umiejętności: | Otwieranie zamków, skradanie |
|||
Walker to kolejny świetny najemnik, jednak zdecydowanie mniej wszechstronny niż taki James – słabo u niego z wiedzą medyczną zaś bomby do rozbrojenia to osobiście bym mu nie dawał... W modyfikacji zyskał na umiejętności dowodzenia. Nadrabia natomiast zdrowiem, zręcznością i zwinnością, dzięki której spacer za plecami strażników nie jest rzeczą trudną. Posiadanie w zespole Ice'a i Blooda może okazać się argumentem przemawiającym za podpisaniem kontraktu w momencie, gdy mamy również Buns, której nie cierpi. |
||||
Sympatie: Blood, Magic | Wrogowie: Brak |
Edgar "Nails" Smorth |
||||
---|---|---|---|---|
Zdrowie | 68 | Doświadczenie | 04 | |
Zwinność | 62 | Um. Strzeleckie | 84 | |
Zręczność | 86 | Zn. Mechaniki | 57 | |
Siła | 85 | Zn.mat. wybuchowych | 64 | |
Um.dowodzenia | 35 | Wiedza medyczna | 18 | |
Inteligencja | 82 | |||
Umiejętności: | Otwieranie zamków |
|||
Jeśli nie chcesz oberwać to nie próbuj ściągnąć mu jego skórzanej kurtki. Ten harley'owiec jest do niej niezwykle przywiązany i nie przejawia ochoty zamiany jej na kamizelkę kuloodporną, co w kraju takim, jakim jest Arulco może szybko zaprowadzić go sześć stóp pod ziemię... "Nails" wyhodował sobie całkiem ładny "mięsień piwny", który skutecznie obniża jego sprawność fizyczną. Całkiem nieźle zna się na ładunkach wybuchowych i mechanice, więc na początku może spełniać rolę sapera-mechanika, który z bronią palną radzi sobie całkiem dobrze. |
||||
Sympatie: Fox, Bull | Wrogowie: Biff |
Ernie "Red" Spragg |
||||
---|---|---|---|---|
Zdrowie | 84 | Doświadczenie | 04 | |
Zwinność | 78 | Um. Strzeleckie | 83 | |
Zręczność | 89 | Zn. Mechaniki | 45 | |
Siła | 80 | Zn.mat. wybuchowych | 99 | |
Um.dowodzenia | 29 | Wiedza medyczna | 16 | |
Inteligencja | 84 | |||
Umiejętności: | Elektronika, szkolenie |
|||
Ten Szkot świetnie radzi sobie z rozbrajaniem bomb, a czasami również... graczy... Jego, pełne paniki, teksty naprawdę potrafią "rozbroić" człowieka. Na szczęście rzadko bywa tak groźnie jak uważa Spragg. Ernie ma dosyć sporo punktów zdrowia, zwinności i siły, natomiast nie grzeszy niesamowitą celnością. Warto go wziąć ze względu niską cenę, niezłe doświadczenie i charakter. Jeśli jednak w oddziale mamy "Buns" nawet nie próbujmy zwerbować Spragga. |
||||
Sympatie: Brak | Wrogowie: Brak |
Fidel Dahan |
||||
---|---|---|---|---|
Zdrowie | 88 | Doświadczenie | 04 | |
Zwinność | 81 | Um. Strzeleckie | 91 | |
Zręczność | 72 | Zn. Mechaniki | 12 | |
Siła | 78 | Zn.mat. wybuchowych | 96 | |
Um.dowodzenia | 11 | Wiedza medyczna | 03 | |
Inteligencja | 74 | |||
Umiejętności: | Walka wręcz |
|||
Na Metavirze, gdy upatrzył sobie cel, nie chciał ruszyć się z miejsca dopóki go nie posłał do piachu. W Arulco upodobał sobie otwieranie ognia ciągłego bez rozkazu, a niewiele jest rzeczy wkurzających bardziej niż wyprucie całego magazynka w najmniej sprzyjającym momencie. Pomijając tą negatywną cechę Fidel w walce sprawdza się dobrze, jest tez jednym z najlepszych saperów w grze. Mimo jego napadów szału można polubić tego najemnika, zwłaszcza, że nie jest drogi. |
||||
Sympatie: Razor, Haywire | Wrogowie: Brak |
Frank "Hitman" Hennessy |
||||
---|---|---|---|---|
Zdrowie | 67 | Doświadczenie | 04 | |
Zwinność | 67 | Um. Strzeleckie | 95 | |
Zręczność | 43 | Zn. Mechaniki | 43 | |
Siła | 59 | Zn.mat. wybuchowych | 21 | |
Um.dowodzenia | 64 | Wiedza medyczna | 02 | |
Inteligencja | 84 | |||
Umiejętności: | Rzucanie, szkolenie |
|||
Gdyby nie strasznie niska zręczność i dość kiepska siła byłby z niego całkiem dobry najemnik, bo podniesienie wiedzy medycznej nie zajmuje znów aż tak dużo czasu, a znajomość mechaniki nie jest niezbędna. "Hitman" świetnie strzela, a jak na swoja cenę ma stosunkowo wysokie doświadczenie. Osobiście lubię gościa, ma bardzo niską gażę, a idzie go wyćwiczyć tak, żeby nie odczuwać zbytnio jego niskiej sprawności fizycznej. PS. Zapomniałbym – Frank zdaje się być zakochany w "Raven", więc uważajcie na jej zazdrosnego męża. |
||||
Sympatie: Grunty, Raven | Wrogowie: Raider |
Gus Tarballs |
||||
---|---|---|---|---|
Zdrowie | 71 | Doświadczenie | 08 | |
Zwinność | 64 | Um. Strzeleckie | 91 | |
Zręczność | 84 | Zn. Mechaniki | 41 | |
Siła | 71 | Zn.mat. wybuchowych | 35 | |
Um.dowodzenia | 94 | Wiedza medyczna | 53 | |
Inteligencja | 78 | |||
Umiejętności: | Broń ciężka (Ekspert) |
|||
Prawdziwa legenda A.I.M, przynajmniej w zwykłym Jagged Alliane 2. W wypadku Urban Chaos, Tarballs nie jest już chodzącym Rambo potrafiącym nieomal wszystko. Dowodzi jeszcze lepiej niż wcześniej, jednak jest słabszy, zaś na mechanice, materiałach wybuchowych i medycynie zna się dosyć przeciętnie. Sami zdecydujcie, czy nowe wcielenie Gusa jest warte takiej kwoty. |
||||
Sympatie: Len, Scully | Wrogowie: Brak |
Helmut Grunter |
||||
---|---|---|---|---|
Zdrowie | 85 | Doświadczenie | 05 | |
Zwinność | 81 | Um. Strzeleckie | 83 | |
Zręczność | 79 | Zn. Mechaniki | 25 | |
Siła | 84 | Zn.mat. wybuchowych | 17 | |
Um.dowodzenia | 58 | Wiedza medyczna | 41 | |
Inteligencja | 75 | |||
Umiejętności: | Broń ciężka, operacje nocne |
|||
Niespecjalnie polecam tego niemieckiego gentelmana, należy raczej do klasy "poniżej przeciętnej" – nie ma nic czym mógłby zachwycić, z wyjątkiem niskiej ceny oczywiście... Sprawnie posługuje się bronią ciężką, jest też wyszkolony w operacjach nocnych, jednak bez solidnego treningu nie wyciśniemy z niego zbyt wiele. |
||||
Sympatie: Ivan | Wrogowie: Brak |
Ice Williams |
||||
---|---|---|---|---|
Zdrowie | 87 | Doświadczenie | 04 | |
Zwinność | 86 | Um. Strzeleckie | 89 | |
Zręczność | 88 | Zn. Mechaniki | 68 | |
Siła | 84 | Zn.mat. wybuchowych | 03 | |
Um.dowodzenia | 23 | Wiedza medyczna | 07 | |
Inteligencja | 81 | |||
Umiejętności: | Broń automatyczna, szkolenie |
|||
Człowiek z Lodu... Ice to bardzo dobry wybór na początek rozgrywki, gdy mamy mało kasy, a potrzeba dobrego najemnika. Zdrowy, zwinny, zręczny, z "dobrym" okiem ma jednak dwie poważne wady – wiedza medyczna i znajomość materiałów wybuchowych pozostawiają wiele do życzenia. Na szczęście szybko się uczy, więc można nadrobić te braki w trakcie gry, dzięki czemu Williams może być podstawą grupy uderzeniowej od początku do końca. |
||||
Sympatie: Magic, Grizzly, Blood | Wrogowie: Brak |
Igor Dolvich |
||||
---|---|---|---|---|
Zdrowie | 87 | Doświadczenie | 03 | |
Zwinność | 89 | Um. Strzeleckie | 88 | |
Zręczność | 78 | Zn. Mechaniki | 34 | |
Siła | 84 | Zn.mat. wybuchowych | 12 | |
Um.dowodzenia | 17 | Wiedza medyczna | 21 | |
Inteligencja | 82 | |||
Umiejętności: | Skradanie |
|||
Wszyscy znają Ivana - teraz czas poznać jego bratanka... albo siostrzeńca... zresztą, co za różnica? Na razie nie jest równie zabójczy co jego wujek, jednak najemnik ten ma przed sobą świetlaną przyszłość. Troszeczkę brakuje mu doświadczenia bojowego, wypada też nauczyć go jak zmontować minę nie urywając sobie przy okazji nóg. Z całkiem wysoką inteligencją, dla Igora zadanie to nie będzie zbyt trudne. Warto zwrócić uwagę na przyzwoite wskaźniki zdrowia, zwinności oraz siły. Jeśli nie masz w oddziale Gontarskiego, a potrzebujesz taniego i dobrego żołdaka, najęcie Igora może okazać się słuszną decyzją. |
||||
Sympatie: Ivan, Grunty | Wrogowie: Brak |
Ivan Dolvich |
||||
---|---|---|---|---|
Zdrowie | 91 | Doświadczenie | 06 | |
Zwinność | 87 | Um. Strzeleckie | 95 | |
Zręczność | 91 | Zn. Mechaniki | 15 | |
Siła | 83 | Zn.mat. wybuchowych | 61 | |
Um.dowodzenia | 46 | Wiedza medyczna | 26 | |
Inteligencja | 87 | |||
Umiejętności: | Broń automatyczna, broń ciężka |
|||
Гаварите по русский? Нет? Mówicie po rosyjsku? Nie? No to możecie żałować, bo najemnik ten co jakiś czas lubi odezwać się w swoim rodzimym języku. Możecie się jednak pocieszyć – od czasów Metaviry, kiedy nie znał angielskiego ani trochę, zrobił olbrzymie postępy i cyrylicy zbyt często na Wasze szczęście na ekranie nie pooglądacie. Najkrócej można go określić mianem niezwykle sprawnego strzelca, bo zarówno cechy fizyczne jak i celność stoją u niego na wysokim poziomie. Niestety nienawidzony jest przez naszego rodaka, więc wszyscy, którzy nie rozstają się z Gontarskim będą musieli zrezygnować z usług Rosjanina. |
||||
Sympatie: Igor, Grunty | Wrogowie: Brak |
J.P. "La Malice" Viau |
||||
---|---|---|---|---|
Zdrowie | 85 | Doświadczenie | 03 | |
Zwinność | 86 | Um. Strzeleckie | 78 | |
Zręczność | 98 | Zn. Mechaniki | 14 | |
Siła | 94 | Zn.mat. wybuchowych | 16 | |
Um.dowodzenia | 13 | Wiedza medyczna | 12 | |
Inteligencja | 55 | |||
Umiejętności: | Broń biała, walka wręcz |
|||
Dobrze, że chociaż dobrze strzela,no i silny jak wół... Najemnik, którego werbunek może okazać się stratą pieniędzy... chyba, że potrzebujemy tragarza potrafiącego się w miarę skutecznie bronić. Ze względu na niską inteligencję nauczenie go czegokolwiek trwa wieki. Żeby chociaż miał dobre odzywki, albo ciekawy charakter... a on... on po prostu jest... Najlepiej od razu omińcie... |
||||
Sympatie: Fox, Spider, Meltdown | Wrogowie: Brak |
John "Bull" Peters |
||||
---|---|---|---|---|
Zdrowie | 97 | Doświadczenie | 03 | |
Zwinność | 62 | Um. Strzeleckie | 81 | |
Zręczność | 52 | Zn. Mechaniki | 16 | |
Siła | 96 | Zn.mat. wybuchowych | 09 | |
Um.dowodzenia | 16 | Wiedza medyczna | 04 | |
Inteligencja | 61 | |||
Umiejętności: | Walka wręcz (Ekspert) |
|||
Kolejny paker – tym razem Irlandczyk. Do IRA pewnie by go nie chcieli, ale do bojówki trzecioligowej drużyny piłkarskiej udałoby mu się zapisać. Właściwie to poza laniem innych to on wiele nie potrafi, czasami może nieźle trafić przeciwnika. Inteligencją też nie grzeszy, o zręczności nie wspomnę – stawiam stówę, że nawet pięć minut mu nie starczy, aby nawlec igłę... Właściwie to nawet nie warto się nad zatrudnieniem go zastanawiać... |
||||
Sympatie: Nails | Wrogowie: Biff |
Keith "Blood" Hanson |
||||
---|---|---|---|---|
Zdrowie | 84 | Doświadczenie | 04 | |
Zwinność | 96 | Um. Strzeleckie | 74 | |
Zręczność | 90 | Zn. Mechaniki | 27 | |
Siła | 78 | Zn.mat. wybuchowych | 41 | |
Um.dowodzenia | 06 | Wiedza medyczna | 54 | |
Inteligencja | 71 | |||
Umiejętności: | Rzucanie, sztuki walki |
|||
Nie wyobrażam sobie nie mieć "Blooda" w oddziale. Początkowo co prawda jego umiejętności strzeleckie mogą pozostawiać trochę do życzenia, ale w praktyce strzela lepiej niż mu napisali na papierze. Świetnie sprawdza się w nocy, kiedy trzeba podkraść się do wroga i: a) obić mu twarz, a następnie ukraść broń b) rzucić w niego nożem tak, aby zabić za pierwszym trafieniem c) kopnąć w cztery litery i krzyknąć "Niespodzianka!" Keith'a warto mieć nie tylko ze względu na swoje umiejętności i bardzo niską cenę, ale również świetne teksty i poczucie humoru. Znak jakości Q + moja rekomendacja. |
||||
Sympatie: Magic | Wrogowie: Cliff |
Kirk "Static" Stevenson |
||||
---|---|---|---|---|
Zdrowie | 81 | Doświadczenie | 05 | |
Zwinność | 72 | Um. Strzeleckie | 89 | |
Zręczność | 93 | Zn. Mechaniki | 99 | |
Siła | 64 | Zn.mat. wybuchowych | 28 | |
Um.dowodzenia | 57 | Wiedza medyczna | 08 | |
Inteligencja | 62 | |||
Umiejętności: | Elektronika, operacje nocne |
|||
Bojący się insektów, słaby, mało zwinny, niegrzeszący inteligencją, kiepski dowódca, mierny saper i medyk... A gdzie jakieś plusy? Cóż, całkiem nieźle strzela, jest świetnym mechanikiem, jednak nie są to dla wielu graczy argumenty wystarczające, aby zostawić go w ekipie. Ze względu na niską siłę nie nadaje się nawet na mechanika-tragarza, więc cena, jaką życzy sobie za swoje usługi jest zdecydowanie za wysoka. |
||||
Sympatie: Larry, Spider | Wrogowie: Stephen, Razor |
Kyle "Shadow" Simmons |
||||
---|---|---|---|---|
Zdrowie | 95 | Doświadczenie | 07 | |
Zwinność | 97 | Um. Strzeleckie | 95 | |
Zręczność | 86 | Zn. Mechaniki | 17 | |
Siła | 88 | Zn.mat. wybuchowych | 13 | |
Um.dowodzenia | 52 | Wiedza medyczna | 32 | |
Inteligencja | 79 | |||
Umiejętności: | Kamuflaż ,skradanie |
|||
Simmons przez fanów Jagged Alliance często stawiany jest w szranki z "Reaperem" o miano tego lepszego. Zdaje się, iż ten swego rodzaju pojedynek wygrywa właśnie Simmons – głównie ze względu na swój niezmywalny kamuflaż oraz niebywałą umiejętność cichego przechodzenia za plecami wroga. Ten były komandos jest raczej skryty i niezbyt wygadany, jednak jego odzywki zaskarbiły sobie uznanie graczy. W Urban Chaos oferuje on nam jeszcze większe doświadczenie w swoijej profesji. |
||||
Sympatie: Brak | Wrogowie: Brak |
Len Anderson |
||||
---|---|---|---|---|
Zdrowie | 68 | Doświadczenie | 08 | |
Zwinność | 70 | Um. Strzeleckie | 87 | |
Zręczność | 75 | Zn. Mechaniki | 37 | |
Siła | 72 | Zn.mat. wybuchowych | 29 | |
Um.dowodzenia | 86 | Wiedza medyczna | 83 | |
Inteligencja | 83 | |||
Umiejętności: | Broń automatyczna, szkolenie |
|||
Werbując Lena możesz być pewny jednej rzeczy – że nie podniesie stawki za swoje usługi. Super, nie? Szkoda tylko, że jednocześnie nie podniesie ani jednej cechy, choćby o jeden punkt... Jest to tym bardziej bolesny fakt, iż Anderson jest świetnym dowódcą, ale niezbyt dobrym żołnierzem do odwalania czarnej roboty. Jego jedynym mocnym atutem jest naprawdę przyzwoita umiejętność strzelania. |
||||
Sympatie: Vicki, Dr. Q | Wrogowie: Numb |
Louisa "Buzz" Garneau |
||||
---|---|---|---|---|
Zdrowie | 73 | Doświadczenie | 05 | |
Zwinność | 78 | Um. Strzeleckie | 89 | |
Zręczność | 47 | Zn. Mechaniki | 08 | |
Siła | 62 | Zn.mat. wybuchowych | 19 | |
Um.dowodzenia | 43 | Wiedza medyczna | 11 | |
Inteligencja | 92 | |||
Umiejętności: | Broń automatyczna, broń ciężka |
|||
Wyobraź sobie wściekłą, rozgoryczoną feministkę. Mało ciekawa sprawa, prawda? No, to teraz daj jej w ręce karabin maszynowy... To właśnie "Buzz" - pozostaje nam cieszyć się, graczom, że swoją frustrację, wywołaną rozwodem z "Lynx'em", wyładowuje na żołnierzach Deidranny... Choć należy do tych najinteligentniejszych najemników, a jej umiejętności strzeleckie są naprawde niezłe, to ma dwie poważne wady. Pierwsza – samowolnie pruje serią do wszystkiego, co się rusza. Druga – ma czasmai problemy nawet z przyklejeniem sobie plastra – jej znajomość medycyny jest naprawdę słaba. Na szczęście dzięki wysokiej inteligencji, Garneau może szybko narobić straty. |
||||
Sympatie: Brak | Wrogowie: Brak |
Selina "Jubilee" Kyle |
||||
---|---|---|---|---|
Zdrowie | 79 | Doświadczenie | 03 | |
Zwinność | 78 | Um. Strzeleckie | 82 | |
Zręczność | 87 | Zn. Mechaniki | 51 | |
Siła | 64 | Zn.mat. wybuchowych | 31 | |
Um.dowodzenia | 21 | Wiedza medyczna | 48 | |
Inteligencja | 81 | |||
Umiejętności: | Oburęczność, szkolenie |
|||
Selina to zupełnie nowa postać w AIM, która pojawiła się w modyfikacji Urban Chaos. Jej zdjęcie przedstawia dobrze znaną aktorkę, która zasłynęła w filmie Tomb Raider. Niestety w grze jej cechy nijak się mają do Lary Croft - nie jest ani zwinna ani za bardzo silna. Strzela dosyć dobrze, jej plusem jest to, iż żadna z cech nie jest równa zeru. |
||||
Sympatie: Brak | Wrogowie: Brak |
Norma "Meltdown" Jessop |
||||
---|---|---|---|---|
Zdrowie | 86 | Doświadczenie | 03 | |
Zwinność | 87 | Um. Strzeleckie | 71 | |
Zręczność | 84 | Zn. Mechaniki | 14 | |
Siła | 80 | Zn.mat. wybuchowych | 34 | |
Um.dowodzenia | 29 | Wiedza medyczna | 11 | |
Inteligencja | 82 | |||
Umiejętności: | Broń ciężka, oburęczność |
|||
Paskudna baba. Drugiej takiej paskudy nie widziałeś. Nie widziałeś nawet baby w połowie tak paskudnej jak "Meltdown" (chyba, że znasz moją nauczycielkę biologii z LO). Jest agresywna, nie lubi facetów i wszystkich, co mają inny kolor skóry niż ona. Jeśli jednak nie przeszkadza Ci jej wredny charakter to może się ona okazać całkiem skuteczna w walce, zwłaszcza na początku, gdyż jest tania i do tego oburęczna, a każda dodatkowa lufa jest przydatna. Aha... zapomniałem – nie przejmuj się jej atakami szału... |
||||
Sympatie: Stephen | Wrogowie: Biff |
Peter "Wolf" Sanderson |
||||
---|---|---|---|---|
Zdrowie | 92 | Doświadczenie | 04 | |
Zwinność | 88 | Um. Strzeleckie | 85 | |
Zręczność | 86 | Zn. Mechaniki | 78 | |
Siła | 87 | Zn.mat. wybuchowych | 62 | |
Um.dowodzenia | 19 | Wiedza medyczna | 24 | |
Inteligencja | 76 | |||
Umiejętności: | Operacje nocne, szkolenie |
|||
Wilki to nocni łowcy, więc i Sanderson świetnie sprawdza się, gdy zachodzi słońce. Znany fanom serii jeszcze z czasów Metaviry, nadal idealnie nadaje się zarówno na początek jak i na koniec rozgrywki. Najsłabiej wypada u niego umiejętność dowodzenia, jednak nie jest to najważniejszy parametr w grze – inne są co najmniej przeciętne, jeśli nie (bardzo) wysokie. Co prawda początkowo nie należy do strzelców wyborowych, ale jego celność i tak zadowala. Ze względu na całkiem niezłą znajomość mechaniki może pełnić funkcję "naprawiacza". |
||||
Sympatie: Fox, Lynx | Wrogowie: Numb |
Robert James "Scully" Sullivan |
||||
---|---|---|---|---|
Zdrowie | 93 | Doświadczenie | 07 | |
Zwinność | 92 | Um. Strzeleckie | 95 | |
Zręczność | 96 | Zn. Mechaniki | 64 | |
Siła | 88 | Zn.mat. wybuchowych | 68 | |
Um.dowodzenia | 81 | Wiedza medyczna | 42 | |
Inteligencja | 93 | |||
Umiejętności: | Broń biała (Ekspert) |
|||
Zdawać się może, że ten, sprawiający wrażenie beztroskiego, najemnik radzi sobie równie dobrze na desce surfingowej jak i na polu walki. W Urban Chaos jest on jednym z najlepszych najemników - praktycznie nie ma słabych stron a tych naprawdę mocnych jest istne multum. Idealny do cichego zdejmowania strażników – świetnie posługuje się każdym rodzajem broni białej - od katany po scyzoryk. |
||||
Sympatie: Brak | Wrogowie: Brak |
Ron "Raider" Higgens |
||||
---|---|---|---|---|
Zdrowie | 76 | Doświadczenie | 05 | |
Zwinność | 70 | Um. Strzeleckie | 90 | |
Zręczność | 84 | Zn. Mechaniki | 68 | |
Siła | 78 | Zn.mat. wybuchowych | 31 | |
Um.dowodzenia | 91 | Wiedza medyczna | 07 | |
Inteligencja | 79 | |||
Umiejętności: | Szkolenie (Ekspert) |
|||
O jednym małżeństwie już wspominałem pisząc o "Buzz". Chwała Panu koniec z rozwodnikami, bo Ron i Charlene są szczęśliwą parką. "Raider" to urodzony dowódca i szkoleniowiec. Niezbędny, gdy chcemy szybko wytrenować samoobronę, bądź zwerbować opornego RPCa. W walce również sprawdza się świetnie, już na początku ma całkiem niezłe umiejętności strzeleckie, a dodatkowe podniesienie ich nie jest trudne. Co prawda mógłby mieć ciut większe pojęcie o materiałach wybuchowych, mechanice i medycynie, ale opatrunek sobie założy, a minami i naprawianiem może zająć się ktoś inny. Niektórych graczy denerwuje jego głos, zwłaszcza na początku, ale moim zdaniem idzie się przyzwyczaić. |
||||
Sympatie: Raven | Wrogowie: Hitman |
Rudy "Lynx-Eyed" Roberts |
||||
---|---|---|---|---|
Zdrowie | 81 | Doświadczenie | 06 | |
Zwinność | 82 | Um. Strzeleckie | 100 | |
Zręczność | 92 | Zn. Mechaniki | 25 | |
Siła | 81 | Zn.mat. wybuchowych | 46 | |
Um.dowodzenia | 46 | Wiedza medyczna | 45 | |
Inteligencja | 76 | |||
Umiejętności: | Elektronika, operacje nocne |
|||
Najlepszy strzelec w całej grze. Jego głos i odzywki nie drażnią rzeszy graczy, więc wydaje się rozsądną alternatywą dla pani opisywanej poniżej. Choć inteligencją nie grzeszy to nie należy też to głupich najemników, a ze względu na przystępną cenę i dobrą broń nadaje się na początek rozgrywki. Znajomość medycyny i mechaniki oraz umiejętności przywódcze są na dość przeciętnym poziomie. Aha... jeszcze jedno... jeśli zdecydowałeś się na "Lynxa" nie bierz do oddziału jego eks-żony... no chyba, że chcesz wysłuchiwać ich ciągłych kłótni... |
||||
Sympatie: Ice | Wrogowie: Brak |
Sheila "Scope" Sterling |
||||
---|---|---|---|---|
Zdrowie | 87 | Doświadczenie | 07 | |
Zwinność | 92 | Um. Strzeleckie | 98 | |
Zręczność | 86 | Zn. Mechaniki | 00 | |
Siła | 64 | Zn.mat. wybuchowych | 34 | |
Um.dowodzenia | 67 | Wiedza medyczna | 04 | |
Inteligencja | 81 | |||
Umiejętności: | Operacje nocne, szkolenie |
|||
Brytyjka o bardzo wysokich umiejętnościach strzeleckich oraz... wkurzającym wielu graczy głosie... Na szczęście doskonale sprawdza się, gdy trzeba przeciwnikowi przewietrzyć czaszkę przy pomocy kuli kalibru 7.62 mm oraz w sytuacji, kiedy koty widzą lepiej od nas, czyli po prostu nocą. Niestety jej znajomość ładunków wybuchowych i wiedza medyczna pozostawiają wiele do życzenia, poza tym, ze względu na dość niski wskaźnik siły, zbyt wiele na plecy nie weźmie. W razie wypadku awarii zszywacza - onie nie będzie w stanie usunąć problemu. |
||||
Sympatie: Sidney | Wrogowie: Brak |
Sidney Nettleson |
||||
---|---|---|---|---|
Zdrowie | 83 | Doświadczenie | 04 | |
Zwinność | 67 | Um. Strzeleckie | 84 | |
Zręczność | 87 | Zn. Mechaniki | 00 | |
Siła | 83 | Zn.mat. wybuchowych | 07 | |
Um.dowodzenia | 36 | Wiedza medyczna | 36 | |
Inteligencja | 78 | |||
Umiejętności: | Rzucanie (Ekspert) |
|||
Najpierw pomoże koleżance z oddziału przejść nad kałużą, a potem spokojnie, z angielską flegmą zabije trzech nadbiegających przeciwników – to właśnie cały Sidney – Oaza Spokoju w tym zwariowanym świecie najemników. Co prawda o mechanice i materiałach wybuchowych zielonego pojęcia nie ma, ale jest dobrym strzelcem, całkiem nieźle zna się też na medycynie – od biedy może zastąpić lekarza. Moim zdaniem doskonały dla początkujących graczy – również ze względu na dość wysoki poziom doświadczenia. |
||||
Sympatie: Scope, Stephen | Haywire: Brak |
Stephen Rothman |
||||
---|---|---|---|---|
Zdrowie | 97 | Doświadczenie | 06 | |
Zwinność | 74 | Um. Strzeleckie | 88 | |
Zręczność | 81 | Zn. Mechaniki | 17 | |
Siła | 74 | Zn.mat. wybuchowych | 27 | |
Um.dowodzenia | 67 | Wiedza medyczna | 42 | |
Inteligencja | 94 | |||
Umiejętności: | Operacje nocne, szkolenie |
|||
Początkowo Stephen strasznie mnie denerwował, ale i tak zawsze brałem go do oddziału – ze względu na niską cenę jego usług i jednocześnie wysoką ich jakość. Stephen Rothman to płatny zabójca z krwi i kości, jego doświadczenie rekompensuje początkowo nie za wysokie umiejętności strzeleckie (choć w praktyce okazuje się, że i tak strzela bardzo dobrze). Inteligencja, zdrowie, umiejętności dowodzenia, to jego plusy. Słabo u niego z mechaniką, medycyną i znajomością materiałów wybuchowych, ale jeśli zajdzie potrzeba Rothman szybko nadrobi zaległości. |
||||
Sympatie: Meltdown | Wrogowie: Larry, Static, Nails |
Steve "Grizzly" Bornell |
||||
---|---|---|---|---|
Zdrowie | 96 | Doświadczenie | 03 | |
Zwinność | 74 | Um. Strzeleckie | 73 | |
Zręczność | 61 | Zn. Mechaniki | 31 | |
Siła | 96 | Zn.mat. wybuchowych | 34 | |
Um.dowodzenia | 13 | Wiedza medyczna | 16 | |
Inteligencja | 72 | |||
Umiejętności: | Walka wręcz, broń ciężka |
|||
O tak, ten Amerykanin zdecydowanie zasługuje na miano niedźwiedzia – co prawda na zdjęciu możemy oglądać tylko jego szerokie bary, ale założę się, że łapę ma wielką jak łopata. Silny i zdrowy jak wół, ale zwinny niczym słoń na środkach usypiających – tak w dużym uproszczeniu można opisać Steve’a. Osiłek ten znacznie gorzej od naszego rodaka radzi sobie z naprawianiem różnych rzeczy, ale o wiele twórcy gry dali mu na pocieszenie kilka punktów inteligencji więcej... Moim zdaniem dość dobra inwestycja w początkowym stadium gry, choć należy go jak najszybciej podszkolić w opatrywaniu. |
||||
Sympatie: Bull, Shadow, Wolf | Wrogowie: Dr. Q |
Thor Kaufman |
||||
---|---|---|---|---|
Zdrowie | 98 | Doświadczenie | 04 | |
Zwinność | 79 | Um. Strzeleckie | 74 | |
Zręczność | 87 | Zn. Mechaniki | 31 | |
Siła | 89 | Zn.mat. wybuchowych | 17 | |
Um.dowodzenia | 82 | Wiedza medyczna | 94 | |
Inteligencja | 97 | |||
Umiejętności: | Skradanie, walka wręcz |
|||
Choć osobiście niezbyt kocham naszych zachodnich sąsiadów to Thor przypadł mi do gustu. Niezwykle przyjazny, otwarty i entuzjastycznie nastawiony do życia niezwykle skutecznie odbiera je swoim wrogom. Choć na początku niezbyt dobrze idzie mu strzelanie, bo nie ma nawet 75 punktów, to warto go wziąć ze względu na niską cenę, wysokie zdrowie i inteligencję, dobrą znajomość medycyny... aa... i jeszcze niską cenę. 18000 zielonych na dwa tygodnie to naprawdę niewiele za najemnika tego formatu. W Urban Chaos stał się on niesamowitym lekarzem, dobrze idzie mu też dowodzenie. |
||||
Sympatie: Ice, Static, Spider | Wrogowie: Brak |
Victoria Waters |
||||
---|---|---|---|---|
Zdrowie | 79 | Doświadczenie | 05 | |
Zwinność | 73 | Um. Strzeleckie | 89 | |
Zręczność | 82 | Zn. Mechaniki | 98 | |
Siła | 74 | Zn.mat. wybuchowych | 32 | |
Um.dowodzenia | 38 | Wiedza medyczna | 14 | |
Inteligencja | 86 | |||
Umiejętności: | Oburęczność, rzucanie |
|||
Przede wszystkim – dużo ładniej, niż z włosami krótko ściętymi, byłoby jej w kucyku... ah... co za czasy... Vicky to zahartowana dziewczyna, która nie potrzebuje faceta po to, aby wymienił jej olej w samochodzie – idę o zakład, że zna się na mechanice lepiej niż Ty, a w dodatku jest piekielnie inteligentna. Nadaje się na początek rozgrywki, bardzo dobrze strzela, również z dwóch broni jednocześnie, ale ta cecha sprawdza się tylko na początku – dopóki nie wyposażymy najemników w skuteczniejszą broń długą. Na uwagę zasługuje też jej charakterystyczny, co by nie mówić fajny, akcent. |
||||
Sympatie: Spider | Wrogowie: Gasket |
Trevor Colby |
||||
---|---|---|---|---|
Zdrowie | 92 | Doświadczenie | 05 | |
Zwinność | 74 | Um. Strzeleckie | 86 | |
Zręczność | 98 | Zn. Mechaniki | 99 | |
Siła | 77 | Zn.mat. wybuchowych | 82 | |
Um.dowodzenia | 32 | Wiedza medyczna | 21 | |
Inteligencja | 95 | |||
Umiejętności: | Elektronika, Otwieranie zamków |
|||
Ten inteligentny Australijczyk jest najlepszym mechanikiem w grze, świetnie radzi sobie też z otwieraniem zamkniętych na klucz drzwi... A gdyby z tym drugim były jakieś problemy Trevor, z uśmiechem na twarzy, wysadzi całą ścianę w powietrze, aby dostać się do środka. Po zwerbowaniu, w dziedzinie medycyny polowej jest w stanie udzielić tylko pierwszej pomocy, ale dzięki wysokiej inteligencji błyskawicznie nadrabia zaległości. Choć jest to najemnik początkowo stosunkowo niedrogi, to należy do najbardziej doświadczonych i wszechstronnych (a także skutecznych!) spluw do wynajęcia. |
||||
Sympatie: Thor | Wrogowie: Fidel |