Poradniki do serii Jagged Alliance 2 »

Szansa na trafienie w serii gier Jagged Alliance 2


Szansa na trafienie
w serii gier Jagged Alliance 2




W tym poradniku przedstawimy Wam wszystkie możliwe sytuacje, pozycje i przedmioty, które mają wpływ na celność oddanego strzału. Wydaje się, że wiele ich nie ma, lecz jednak są i wpływają bardzo mocno na trafienie w cel, a jeszcze więcej jest możliwych kombinacji za pomocą których możemy zwiększyć sobie szansę na trafienie. Artykuł ten można w całości stosować do następujących części JA2:

  • Jagged Alliance 2,
  • Jagged Alliance 2 Unfinished Businnes,
  • Jagged Alliance 2 Wildfire.

Gra ma wdrożone założenie matematyczne mówiące, że szansa na trafienie nie może być mniejsza od 1 oraz większa niż 99. Jeśli wyjdzie Wam mniejsza lub większa szansa na trafienie niż samo założenie matematyczne, to wtedy taki strzał zawsze albo nie trafi (mniejsze od 1) albo zawsze trafi (większe niż 99). Wszystkie bonusy i kary można ze sobą sumować, z wyjątkiem oczywiście łączenia tych niepołączalnych jak np. bonus za pozycję leżącą i kucącą.

Celność najemnika, którą mamy w jego statystykach, również wyrażona jest procentowo. Tak więc jeśli nasz najemnik będzie miał tę umiejętność na poziomie np. 80 punktów, to do ogólnej sumy szansy na trafienie trzeba dodać jeszcze te 80%.







BONUSY DO SZANSY NA TRAFIENIE W CEL

Dodatki do broni

Dodatki Szansa w procentach
Dwójnóg +10 (tylko w pozycji leżącej)
Przedłużka do lufy od +5 do +10 (w zależności od zasięgu broni)
Celownik laserowy +20
Celownik snajperski +20 za każde przycelowanie

Pozycje ciała w grze

Pozycja Szansa w procentach
Stanie 0
Kucanie +10
Leżenie +20

Inne sytuacje

Sytuacja Szansa w procentach
Strzelanie z jednego pistoletu, używając obydwu rąk +5
Przycelowanie (bez celownika snajperskiego) +10 za każde przycelowanie
Drugi i kolejne strzały do tej samej osoby +10
Strzelanie z dachu w dół +15
Najemnik dostaje świra +15 (tylko dla serii)

Umiejętności najemników

Umiejętność Szansa w procentach
(poziom podstawowy)
Szansa w procentach
(poziom ekspert)
Rzucanie +12 +24
Walka wręcz +15 +30
Sztuki Walki +30 +60
Walka na noże +30 +60
Snajper na dachu +15 (tylko strzelając w dół) +30 (tylko strzelając w dół)
Broń ciężka +15 +30
Oburęczność -50 do zmniejszenia kary za strzelanie dwoma pistoletami naraz -75 do zmniejszenia kary za strzelanie dwoma pistoletami naraz
Broń automatyczna -50 do zmniejszenia rozrzutu kul przy strzelaniu serią -75 do zmniejszenia rozrzutu kul przy strzelaniu serią









KARY DO SZANSY NA TRAFIENIE W CEL

Dodatki do broni

Dodatki Kara w procentach
Przedłużka do lufy -30 (tylko za strzał, przez który przedłużka odpadła)

Pozycje ciała i strzały w ciało

Pozycja / Część ciała Kara w procentach
Strzał w osobę, która stoi 0
Strzał w osobę, która kuca -20
Strzał w osobę, która leży -40
Strzał w nogi -1 za każda kratkę odległości do celu
Strzał w tors 0
Strzał w głowę -3 za każdą kratkę odległości do celu

Inne sytuacje

Sytuacja Kara w procentach
Cel jest zakamuflowany lub znajduje się w trudnym terenie (piasek, trawa, wyboje). Cel musi być przynajmniej w odległości 5 kratek. Nie dotyczy podłogi, drogi i wody. -5
Strzelanie z jednego pistoletu, używając jednej ręki -5
Strzelanie z pistoletów maszynowych (SMG) -5
Najemnik jest w szoku -5 (za każdy odniesiony punkt szoku)
Strzelanie serią -10
Strzelanie z dwóch pistoletów naraz -20
Najemnik jest w trakcie leczenia przez inną osobę -20
Kalkulacja naszych statystyk, względem statystyk jakie ma nasz cel. Przeciwstawienie naszej zręczności i doświadczenia wobec zwinności i doświadczenia naszego celu. maksymalnie -20
Strzelanie z dołu na dach -25
Strzelanie przez lub w rozpylonym gazie -50
Cel jest w kolorze czarnym lub poza zasięgiem broni -50
Ślepota -80









Minimalna i maksymalna szansa
na trafienie w cel

Jako, że możemy wszystko razem sumować, postaramy się wybrać sytuacje, w których strzał do danego celu będzie obarczony najmniejszą z możliwych szans na trafienie oraz sytuację, w której nasz strzał będzie obdarzony maksymalną szansą na trafienie.

1. Minimalna szansa na trafienie w cel

W poniższej tabeli znajdują się możliwe do połączenia kary do szansy na trafienie. Obliczając samą tylko karę do trafienia, wyszło nam, że najemnik może w "sprzyjających warunkach" uzbierać jej nawet -335%.

Minimalna szansa

Czynniki Kara w procentach
Głowa (zakładamy, że cel jest w odległości 15 kratek) -3 za każdą kratkę odległości do celu
Cel jest zakamuflowany lub znajduje się w trudnym terenie (piasek, trawa, wyboje). Cel musi być przynajmniej w odległości 5 kratek. Nie dotyczy podłogi, drogi i wody. -5
Kalkulacja naszych statystyk, względem statystyk jakie ma nasz cel. Przeciwstawienie naszej zręczności i doświadczenia wobec zwinności i doświadczenia naszego celu. Zakładamy, że jesteśmy na minusie 10. -10
Strzał do osoby, która kuca -20
Najemnik jest w trakcie leczenia przez inną osobę -20
Strzelanie z dołu na dach -25
Przedłużka do lufy (zakładamy, że to jest dokłądnie ten moment, w którym ma ona odpaść). -30 (tylko za strzał, przez który przedłużka odpadła)
Strzelanie przez lub w rozpylonym gazie -50
Cel jest w kolorze czarnym lub poza zasięgiem broni -50
Ślepota -80

2. Maksymalna szansa na trafienie w cel

W poniższej tabeli znajdują się możliwe do połączenia bonusy do szansy na trafienie. Sumując sam tylko bonus, udało się nam uzbierać aż +270% do szansy na trafienie.

Maksymalna szansa

Czynniki Bonus w procentach
Dwójnóg +10 (tylko w pozycji leżącej)
Przedłużka do lufy (zakładamy, że mamy bonus plus pięć) +5
Drugi i kolejne strzały do tej samej osoby (zakładamy, że nasz strzał jest drugim do tej samej osoby) +10
Strzelanie z dachu w dół (zakładamy, że stoimy na dachu i strzelamy w dół) +15
Snajper na dachu (zakładamy, że mamy eksperta) +30 (tylko strzelając w dół)
Leżenie (zakładamy, że jesteśmy w pozycji leżącej) +20
Celownik laserowy +20
Celownik snajperski (zakładamy, że czterokrotnie przycelowaliśmy) +20 za każde przycelowanie
Celność w statystykach najemnika +80

3. Maksymalna szansa na trafienie w cel za pomocą serii

W poniższej tabeli znajdują się możliwe do połączenia bonusy do szansy na trafienie, wystrzeliwując serię z broni maszynowej. Sumując sam tylko bonus, udało się nam uzbierać aż +190% do szansy na trafienie. Dodatkowo rozrzut kul będzie zmniejszony o połowę, co istotnie przyczyni się do trafienia całej serii w cel.

Maksymalna szansa dla serii

Czynniki Bonus w procentach
Dwójnóg +10 (tylko w pozycji leżącej)
Przedłużka do lufy (zakładamy, że mamy bonus plus pięć) +5
Drugi i kolejne strzały do tej samej osoby (zakładamy, że nasz strzał jest drugim do tej samej osoby) +10
Najemnik dostaje świra (zakładamy, że stało się to dokładnie przy naszej serii) +15 (tylko dla serii)
Strzelanie z dachu w dół (zakładamy, że jesteśmy na dachu i strzelamy w dół) +15
Snajper na dachu (zakładamy, że mamy poziom podstawowy) +15 (tylko strzelając w dół)
Broń automatyczna (zakładamy, że mamy poziom podstawowy) -50 do zmniejszenia rozrzutu kul przy strzelaniu serią
Leżenie (zakładamy, że jesteśmy w pozycji leżącej) +20
Celownik laserowy +20
Celność w statystykach najemnika +80



Autor: Starchris, 2 komentarze · 13213 czytań
Komentarze (2)
  • Avatar użytkownikaRANDOM

    Hej, mam pytanie przy zbliżaniu/zwiększaniu ilości punktów na oddanie strzału dochodzę do maksa punktów a potem mam białą i żółtą obwódkę. O co chodzi?

  • Avatar użytkownikaStarchris

    Witaj. Tutaj masz odpowiedź na swoje pytanie: https://forum.jagged-alliance.pl/ja2/co ... t2186.html




Nick: