MINI MODS |
|
Autor modyfikacji: w zależności od modyfikacji | |
Wersje językowe: Angielska | |
Podstawa: Jagged Alliance Back in Action | |
Premiera: w zależności od modyfikacji | |
Rozmiar: 16 MB (Download) |
Tutaj zostaną opisane różne małe modyfikacje, które zmieniają zwykle tylko jeden aspekt gry, ale pomimo tego że są małe, to i tak zasługują na uwagę, ponieważ zmieniają akurat taki aspekt gry, który potrafi wpłynąć dość znacząco na całą rozgrywkę w Jagged Alliance Back in Action. Wszystkie te modyfikacje zostały wrzucone do jednego pliku, aby nie powodować niepotrzebnego zamieszania. Wystarczy go ściągnąć i wybrać z niego interesującą nas modyfikację.
1. Fight an army, no hillbillies with axes
Modyfikacja autorstwa Nightowl'a stworzona 19 lutego 2012 r.
Dzięki tej modyfikacji będziecie mieli szansę zagrać tylko i wyłącznie przeciwko najlepszym z najlepszych żołnierzy Deidranny i to w ilości maksymalnej w stosunku do każdego sektora. Jeśli lubicie twardą, brutalną i niesłychanie ciężką przeprawę przez każdy sektor, to ten mod jest właśnie dla Was. Już na lotnisku w Drassen przyjdzie wam się zmierzyć z 27 elitarnymi żołnierzami z Gwardii Królewskiej, dysponującymi najlepszy sprzęt w całej grze. Wy oczywiście będziecie zrzuceni na lotnisko w całkowicie początkowym uzbrojeniu i tylko bardzo dobra gra taktyczna będzie w stanie was uchronić przed porażką.
Jak sama nazwa tej modyfikacji sugeruje, nie spotkacie już ani jednej postaci wyposażonych w jakąś siekierę czy maczetę, co było dosyć szczególnie widać na początkowych przeciwnikach oraz na kanibalach z farmy nieopodal miasta Cambria czyli tak zwanej rodzinki Hicksów. Oni również będą wyposażeni w najlepszą odzież ochronną oraz uzbrojenie jakie występuje w grze.
2. Modded T72 Tank
Modyfikacja autorstwa FinnBat'a stworzona 27 marca 2012 r.
Przechodząc i oglądając budowę poszczególnych sektorów, natykamy się tak naprawdę cały czas na te same budynki, płoty, samochody czy inne stałe obiekty występujące w całym Arulco. Spostrzegając, któryś raz z kolei ten sam obiekt, już nie zwracamy na niego większej uwagi, tylko przechodzimy koło niego już bardziej obojętnie. Dlatego bardzo dobrym pomysłem będzie odświeżenie widoku części obiektu, poprzez wymienienie ich tekstur na nowe.
Ta modyfikacja właśnie to robi z czołgami oraz często występującymi w poszczególnych sektorach ciężarówkami. Wśród czołgów występują dwie nowe tekstury. Pierwsza zmienia wygląd czołgu na kamuflaż zimowy, a druga na kamuflaż leśny. Niestety nie działają one razem, trzeba sobie wybrać ten, który na daną chwilę będzie nam pasował najlepiej. Zmiana wyglądu ciężarówki dotyczy tej, która jest podobna do naszego polskiego Stara. Pierwsza taką ciężarówkę można spotkać przed hangarem koło samolotu na lotnisku w Drassen.
3. More Liberty
Modyfikacja autorstwa Intz'a stworzona 21 lutego 2012 r.
Jedną z najbardziej denerwujących rzeczy z jaką spotkali się gracze podczas pierwszych swoich prób z Jagged Alliance Back in Action było to, że nie mieli możliwości zagrania od samego początku gry swoimi ulubionymi najemnikami i byli zmuszeni nawet do kierowania postaciami, których nie lubili. Było to spowodowane wdrożeniem do gry opcji, powodującej zależność uzyskiwania zgody na wynajęcie poszczególnych najemników, od postępów w grze oraz od ilości poległych w walce już wynajętych postaci. Tak więc jeśli zgoda na dołączenie do naszego oddziału danego najemnika zależała od 20% postępu w grze, to takiego najemnika mogliśmy wynająć tylko wtedy, gdy taki procent postępu w grze już osiągnęliśmy. W przypadku poległych postaci, przekroczenie tej liczby oznaczało całkowity brak możliwości wynajęcia takiego najemnika. Jedynym wyjściem w takim przypadku było rozpoczęcie gry od nowa.
Dlatego w bardzo krótkim czasie po wydaniu gry JA Back in Action powstała modyfikacja naprawiająca powiedzmy tą niefortunną okoliczność. Została całkowicie skasowana opcja związana z wynajmowaniem najemników uzależniona od postępów w grze. Teraz wszyscy najemnicy byli dostępni od samego początku gry i każdy mógł zagrać sobie swoją ulubioną postacią. To samo zostało wykonane z opcją wynajmowania najemników uzależnioną od ilości poległych już wynajętych postaci. Teraz każdy najemnik zgadzał się na wynajęcie bez względu na ilość poległych już wynajętych postaci. Do tego wszystkiego została dołączona możliwość używania unikatowej odzieży więziennej, która była zarezerwowana tylko dla cywili NPC w więzieniu w Tixie i Almie.
4. No acknowledgments, no ambient sounds, no attack error sounds
Modyfikacja autorstwa Shole'a stworzona 15 lutego 2012 r.
Bardzo wiele osób narzekało i to dosyć mocno, na bardzo uciążliwe wszelkiego rodzaju dźwięki otaczającej ich natury w poszczególnych sektorach w świecie Arulco. Wiele osób nie podzielało jednak tego zdania i uważało, że w żadnej mierze one nie przeszkadzają. W końcu jeden z moderów postanowił dać wolny wybór i stworzył tę modyfikację. Każdemu komu przeszkadzały by te odgłosy, będzie mógł sobie ściągnąć tę modyfikację i wdrożyć ją do gry.
Modyfikacja ta wycisza trzy podstawowe rodzaje dźwięków i odgłosów. Pierwszym z nich są wszelkiego rodzaju odgłosy natury oraz dźwięki przemysłowe np. odgłosy ptaków czy dźwięki generatorów prądu. Drugim rodzajem wyciszonych dźwięków są potwierdzenia rozkazów wydawanych naszym najemnikom. Trzecim rodzajem są wszelkiego rodzaju powiadomienia wypowiadane przez naszych najemników o niemożności wykonania strzału, z powodu jakiejś przeszkody.
5. No Intro Videos
Modyfikacja autorstwa Starchris'a stworzona 6 marca 2012 r.
Myślę, że niejednemu z Was początkowe sześć filmików, jakie są puszczane przy każdym uruchomieniu gry, spowodowało przynajmniej małe podenerwowanie. Są to filmiki reklamowe ukazujące głównych producentów tej gry. Ogląda się je fajnie, lecz jeśli musimy to robić już któryś raz z rzędu, to staje się to naprawdę irytujące, w szczególności gdy po którymś razie palec nas już boli od wciskania klawisza ESC na klawiaturze. Modyfikacja ta powstała właśnie w celu rozwiązania tego problemu.
Aby skasować opisywane tutaj filmiki i żeby gra od razu po uruchomieniu włączała menu główne, wystarczy zainstalować tę modyfikację. Ten mod jest tylko jednym ze sposobów na uporanie się z tym nieco denerwującym problemem. Ma tę przewagę, że jest gotowy do ściągnięcia i wdrożenia do gry. Jeśli jednak ktoś chciałby sobie poczytać o innych metodach kasowania początkowych filmików to powinien zajrzeć do tego poradnika do części piątej.
6. Old Faces for all Merc
Modyfikacja autorstwa Emmanuuel'a stworzona 25 lipca 2012 r.
Zmiana wprowadzona przez tę modyfikację, była chyba najbardziej poszukiwaną i pożądaną spośród wszystkich innych. Gdy po raz pierwszy ujrzeliśmy nowe twarze najemników w laptopie, to rozpoznanie ich po zdjęciach twarzy było nie lada wyzwaniem. Trzeba było szukać ich po ich pseudonimach lub jeśli takowego nie mieli, to po ich imieniu. Niestety czasami zabierało to mnóstwo cennego czasu i powodowało niepotrzebną stresującą sytuację..Na szczęście ktoś w końcu stworzył możliwość, aby wdrożyć w laptop stare twarze najemników z klasycznego JA2. Od tego momentu, ich identyfikacja i wyszukiwanie, odbywało się w laptopie o wiele szybciej i przede wszystkim spokojniej.
7. Real Soldiers
Modyfikacja autorstwa Glitch'a stworzona 26 marca 2012 r.
Jest to modyfikacja, która zmienia armię Arulco (żołnierzy Deidranny) na wyglądającą jak z prawdziwego dzisiejszego wojska. Chyba każde państwo na świecie ma swój własny krój i wygląd uniformów wojskowych, które obowiązują wszystkich żołnierzy w danej armii. Ta modyfikacja opiera się dokładnie na takiej samej zasadzie. Ogólnie, żołnierze zostali ubrani w bardzo podobny krój i wygląd uniformów i różnią ich tylko dodatki oraz uzbrojenie uzależnione od poziomu danego przeciwnika.
Autor tej modyfikacji postanowił również zadbać o wygląd samych najemników z AIM oraz MERC. Tutaj rewolucji w uzbrojeniu być może nie ma, ale za to zmiany w początkowej odzieży ochronnej, w jaką poszczególni najemnicy zostali odziani, sprawiają że postacie te wyglądają niezwykle charakterystycznie względem profilu, który reprezentują od 1999 roku czyli od daty wydania JA2.
8. Realistic Models Assault Rifle
Modyfikacja Autorstwa Jag'a stworzona 2 kwietnia 2012 r.
Gdy zostały stworzone narzędzia dla moderów, dzięki którym można było przeglądać poszczególne modele broni i przedmiotów, zauważono, że są one niezbyt uszczegółowione. Powstało kilka pomysłów jak temu zaradzić, ale niestety tylko jedna modyfikacja wzięła te pomysły i wdrożyła w życie. Najpierw zajęto się wszelkiego rodzaju karabinami bojowymi. Jeśli już nie było możliwości poprawienia samego modelu 3D wraz z nałożeniem na niego nowych tekstur, to przerabiano same już istniejące tekstury broni na o wiele bardziej uwydatniające najmniejsze ich szczegóły.
Początkowe efekty były naprawdę obiecujące. Różnica pomiędzy poprawionymi broniami, a tymi oryginalnymi była naprawdę spora. Niestety tworzenie tej modyfikacji zatrzymało się na karabinach bojowych i już więcej jej nie kontynuowano.
9. Sounds Mod
Modyfikacja "Sound overhaul" została stworzona przez Havokreaper'a 23 lutego 2012 r.
Modyfikacja "Ultimate Weapon Sound Mod" została stworzona przez Icabola'e 4 kwietnia 2012 r.
Jak do tej pory powstały tylko dwie powyżej wymienione modyfikacje zmieniające odgłosy wystrzałów broni. Są one bardzo podobne do siebie i tak naprawdę jedna bazuje na plikach drugiej i na odwrót. Dlatego aby nie powodować niepotrzebnego zamieszania, zostały one zespolone razem i wypuszczone pod wspólnym tytułem Sounds Mod.
Obie modyfikacje działając razem, zmieniają wszystkie odgłosy broni jakie występują w Jagged Alliance Back in Action. Dotyczy to zarówno odgłosów pojedynczych, jak i odgłosów wystrzałów serii.