Hired Guns: The Jagged Edge - Wywiady »

Wywiad z Maksem Tuminem (Jeux-Strategie.com)

Wywiad przeprowadził: Jeux-Strategie.com
Źródło: Jeux-Strategie.com
Tłumaczenie: Len, Kijek i Rafadan
Za pomoc podziękowania dla: Snicka


1. Cześć! Czy mógłbyś przedstawić się naszym czytelnikom i powiedzieć im czym się zajmujesz w Jagged Alliance 3D?

Cześć! Mam na imię Max Tumin. Jestem kierownikiem projektu i projektantem gry Jagged Alliance 3D.


2. Czy możesz dać nam opis Jagged Alliance 3D i powiedzieć, o czym jest ta gra?

Jagged Alliance 3D to taktyczna strategia turowa z mechaniką podobną do poprzednich gier z serii. W przeciwieństwie do JA1 i JA2, jego misje bazują na JA1.5 Deadly Games. Aczkolwiek fabuła i kampania będzie jak drzewo, tzn. postęp misji nie będzie liniowy.


3. Co będzie główną zmianą w stosunku do poprzednich serii w 2D i co zaoferuje nam 3D?

Generalnie jest tylko jedna zmiana - 3D. Wszystkie cechy i mechanika gry pozostały takie, jak w JA2. 3D oferuje o wiele więcej wrażeń. Więc jeśli widzisz kamień, widzisz go dokładnie takim, jakim jest w środowisku gry i z całą pewnością można, powiedzieć czy możesz się za nim schować, czy też nie. Ulepszono także wzniesienia: możesz z nich dostrzec wrogów w oddali kryjących się za przeszkodami, rzucić granatem na większą odległość, a także schować się za wzniesieniem. Rzecz, jasna można też obracać kamerę, aby uzyskać lepszy widok. Albo realistyczna balistyka i fizyka materiałów, praktycznie w pełni zniszczalne środowisko i wiele innych "smaczków" naszego silnika.


4. Ilu misji możemy się spodziewać? Możesz dać nam jakieś przykłady?

W kampanii będzie 21 misji. Podczas pierwszej misji musimy przedrzeć się przez blokadę, która jest jedyną drogą do kraju (jest jeszcze ścieżka prowadząca przez góry, ale to w alternatywnej misji). Zatem macie przynajmniej 2 opcje: szturm (czyli "zabij ich wszystkich"), bądź też ominąć blokadę przez przekradnięcie się. Można także połączyć oba rozwiązania: szturmem przedrzeć się, a później schronić się w kraju bądź na tyłach wroga i rozpętać chaos.


5. Czy możesz nam nieco powiedzieć o postaciach w grze?

Do zatrudnienia będzie 30 najemników z organizacji A.I.M. Gracz będzie miał oczywiście możliwość stworzenia własnego alter ego.


6. Wiele gier strategicznych posiada elementy RPG. Czy będą one obecne w waszej grze? A jeśli tak, to jakie będą miały znaczenie? Jakimi współczynnikami będzie określona każda postać?

Cóż, będą one bardzo podobne do tych z poprzednich części. Każda postać będzie miała 10 głównych współczynników: 5 cech, 4 umiejętności i poziom doświadczenia. Cechy to: siła, zręczność, zwinność, inteligencja i umiejętności przywódcze. Umiejętności to: celność, mechanika, znajomość mat. wybuchowych i medycyna. Każdy współczynnik będzie rósł w miarę używania. Na przykład za każdym razem, kiedy strzelasz, masz szansę zwiększenia swoich umiejętności strzeleckich o 1 pkt. Im więcej strzelasz, tym szansa będzie większa. Wysoki wskaźnik um. strzeleckich spowalnia przyrost i vice versa. Maksimum wszystkich współczynników wynosi 100%. Wyjątkiem jest poziom doświadczenia, którego maksymalną wartością jest 10. Współczynniki będą miały wielki wpływ na całą rozgrywkę, podobnie jak w innych grach z elementami RPG. Jest też wiele "ukrytych" statystyk, które opisują psychikę postaci. Każda osoba będzie miała swoją narodowość, rasę, płeć, nastawienie i swoje lęki. Będą one wpływały na jej zachowanie w niektórych sytuacjach. Są jeszcze specjalne zdolności, takie jak: specjalizacja w broni ciężkiej, automatycznej, kamuflowanie się, strzelanie z dachu, skradanie się itp. Każda postać będzie miała dwie zdolności. Będą one rzutowały na jej specjalizację lub styl.


7. Jakiego rodzaju zachowań gracze będą mogli się spodziewać od sztucznej inteligencji? Czy sojusznicy będą na swój sposób inteligentni? I co z wrogami?

Gracze będą mogli spodziewać się zachowań różnego rodzaju. Cywile podczas walki będą chcieli za wszelką cenę przeżyć - będą kryć się, uciekać od wrogów itp. Jeśli postać jest żołnierzem, wtedy będzie albo stać na warcie, albo patrolować teren. Jeśli będzie świadoma obecności wroga (od innego żołnierza, od dowódcy, albo sama go zauważy), będzie próbowała go zlikwidować, by potem wrócić do miejsca, którego miała pilnować. Będzie kilka typów żołnierzy: prosty żołnierz, wartownik, członek patrolu i snajper. Każdy z nich będzie się inaczej zachowywać. W szczególności snajper: jego zadaniem jest zdejmować przeciwników z bezpiecznej odległości i ewentualnie zmieniać pozycję, jeśli jest ona niewygodna - tak jak w rzeczywistości. Jest też odrębny typ zachowań dla dowódcy drużyny. Będzie on starał się mieć wzgląd na sytuację i na stan jego zespołu. Będzie też wydzielał dla swoich podkomendnych konkretne cele, wysyłał ich na zwiad itp. Będzie mógł też zarządzić odwrót, jeśli straty będą wydawać mu się zbyt duże.


8. Czy będzie dostępny tryb gry wieloosobowej?

Nie. Tego trybu nie będzie.


9. Kiedy gra się w kampanię i przechodzi się z misji do misji, to czy wynik z poprzednich misji rzutuje na przyszłość rozgrywki?

Tak, oczywiście. Przyjrzyjmy się jeszcze raz pierwszej misji. Jeśli cicho przemkniesz obok posterunku, później będziesz mógł do niego wrócić by go zaatakować, ale z korzystniejszej pozycji. Ponadto będziesz miał parę misji więcej, w których będziesz mógł osłabić siłę przyszłych natarć wroga lub też zająć się dywersją - jak prawdziwy rebeliant. Inna możliwość: twój pierwszy atak powiódł się i zabezpieczyłeś posterunek. A zatem ukończyłeś dwa zadania w jednym i będziesz mógł przystąpić do następnej misji. Niestety - dałeś tym samym wrogowi znać o swojej obecności. Umocni on kolejne punkty oporu, więc następne misje będą już trudniejsze.


10. Powiedz nam coś o gameplayu w Jagged Alliance 3D.

Jest taki jak w JA2. Mechanika gry jest ta sama, ale łączy 3D i nowe możliwości całkiem nowego silnika gry.


11. Czy gracze będą mieli możliwość budowania własnych misji? Popieracie twórców modyfikacji?

Tak, zawsze popieramy modderów. Struktura gry będzie otwarta: nowe misje, nowe bronie, a nawet nowe kampanie. Rób wszystko, co tylko zechcesz


12. Jakiego komputera gracz będzie potrzebował (minimalne lub maksymalne wymagania) do grania?

Minimalne wymagania: Procesor 1.5 Ghz, Pamięć RAM 512MB, karta graficzna GeForce 3 lub inna podobna ze 64 MB RAM (z obsługą pixel i vertex shaderów), oraz 2 GB wolnego miejsca na dysku.

Wymagania zalecane: Procesor 3 Ghz, Pamięć RAM 1024 MB, karta graficzna GeForce FX lub inna podobna ze 128 MB RAM


13. Czy będzie wersja demonstracyjna gry?

Tak. Tuż przed premierą.


14. Jaki jest aktualny status gry i kiedy będzie premiera?

Możesz się jej spodziewać na końcu tego roku.


15. Na koniec, czy jest jeszcze coś w Jagged Alliance 3D, o czym chciałbyś nam powiedzieć?

To wspaniała gra taktyczna oparta na mechanice najlepszych turowych gier. Nie przegapcie tego!
Autor: Redakcja JACenter.pl, 2 komentarze · 11164 czytań
Komentarze (2)
  • Avatar użytkownikaLen

    Widzę, że wymagania gry wzrosły. Trochę szkoda bo takie wymagania to mają gry mocno zaawansowane graficznie, a JA3D choć ma ładną grafikę, jakimś cudem graficznym nie jest.

  • Avatar użytkownikaFireox

    Tak bardzo szkoda że wzrosły :( ja mam athlona 2800 512 ram i radeona 9250 szkoda bo gra nie bedie płynnie chodzić :(




Nick: