Gry Podobne » Wywiad z Tomaszem Pawlickim (Cenega Poland)

Pytania zadawał: Len | Na pytania odpowiadał: Tomasz Pawlicki | Data: 25 października 2009r.


Może to dziwnie zabrzmi ale Cenega Poland to nasze jedyne, Polskie, okno na wschód. A przynajmniej jeśli chodzi o gry komputerowe. Dystrybutorów oprogramowania na naszym rynku jest sporo, konkurencja jest zacięta, ale każdy z nich woli sprowadzać wysokobudżetowe produkcje z zachodu. A szkoda, bo choć Rosjanie znani są z tworzenia świetnie zapowiadających się gier, a wychodzi "jak zawsze", to czasem zdarzają się prawdziwe perełki. Jedną z nich jest 7.62: High Calibre na którego wydanie w Polsce czekaliśmy ponad rok. Tak więc Was, drodzy gracze, zapraszamy na mini wywiad z Tomaszem Pawlickim. Jedną z tych osób, dzięki którym 7.62 zawitało w naszym kraju.




1. Witaj, dziękuję że zgodziłeś się na ten krótki wywiad. Proszę, przedstaw się naszym czytelnikom i powiedz, czym zajmujesz się w firmie Cenega Poland?

Tomasz Pawlicki: Jestem Senior Brand Managerem w dziale Marketingu. Taki człowiek orkiestra ogarniający marketingowo i promocyjnie jednocześnie kilkanaście (dziesiąt) tytułów. Od kontaktu z wydawcą, agencjami przez organizowanie, przygotowanie materiałów promocyjnych i reklam dla mediów, partnerów i naszych stron oraz sklepu, kontakt ze stronami fanowskimi, tematycznymi kończąc na prezentacjach dla partnerów, klientów, graczy... to tak naprawdę tylko część. Mógłbym tak długo wymieniać.



2. Gry taktyczno turowe to dość niszowy gatunek, większość wydawców broni się przed nim rękoma i nogami. Co spowodowało, że zainteresowaliście się tym tytułem?

Tomasz Pawlicki: To jakby nie patrzeć logiczna kontynuacja naszych działań wydawniczych tytułów 1C. Staramy się wydawać wszystkie tytuły 1C, na które czekają fani w Polsce.


3. Wiemy, że 7.62: High Calibre znajdowało się w Waszym planie wydawniczym, co najmniej od początku bieżącego roku. Co wpłynęło na tak długi okres jej publikacji?

Tomasz Pawlicki: Wydawanie gier na każdym z rynków zależne jest od wielu czynników, o których przeciętny gracz nie ma nawet pojęcia. Często ze względów licencyjnych czy produkcyjnych wydanie w określonym terminie nie jest możliwe w takim samym terminie na całym świecie. Często te różnice są bardzo duże. W tym przypadku wcześniejsze wydanie nie było technicznie możliwe i zaręczam, że nie jest w naszym interesie "wstrzymywanie" wydania z jakichś dziwnych powodów.



4. Jaki jest nakład polskiego wydania 7.62?

Tomasz Pawlicki: Jest to dana objęta tajemnicą handlową i nie mogę jej, mimo szczerych chęci, podać.



5. 7.62 to już druga wydana przez Was gra wzorowana na kultowej serii Jagged Alliance. Załóżmy, że za kilka miesięcy Rosjanie ogłaszają zakończenie prac nad Jagged Alliance 3 i szukają wydawców w poszczególnych krajach, w tym w Polsce – wysyłacie swoją ofertę?

Tomasz Pawlicki: Wybór oferty to kwestia długich, biznesowych negocjacji. Bardzo możliwe, że oferta zostałaby złożona ale zależy to od czynników handlowych.


6. Jesteście częścią firmy 1C Company, która dystrybuuje wszystkie tytuły studia Apeiron (twórców 7.62), w tym ich najnowszą produkcję – Man Of Prey. Czy istnieje szansa, że Cenega Poland w niedługim czasie doda ten tytuł do swojego planu wydawniczego?

Tomasz Pawlicki: Tego tytułu nie ma na razie w naszym planie wydawniczym. Muszę odesłać do lektury oficjalnych informacji prasowych Cenegi gdzie podamy o ew. dołączeniu tego tytułu do naszego planu.



7. Dziękuję za poświęcony nam czas i życzę wysokiej sprzedaży :) Do zobaczenia.

Tomasz Pawlicki: Ja również dziękuję i do zobaczenia.



Kilka słów od autora...

No cóż, mini wywiad - mini odpowiedzi. Pan Tomek Pawlicki z którym mieliśmy przyjemność organizować konkurs na JACenter, to niezwykle zapracowany człowiek. To zapewne tłumaczy dość lakoniczne wypowiedzi. Nie dowiedzieliśmy się jaki był nakład 7.62: High Calibre ani co było powodem tak dużego opóźnienia polskiej premiery. Za to wiemy jedno - jeśli któryś z polskich wydawców zainteresuje się gra Man Of Prey (czyli nową produkcją studia Apeiron), to z całą pewnością będzie to firma Cenega Poland. Miejmy tylko nadzieję, że nastąpi to nieco szybciej niż rok po światowej premierze.
Autor: Len, 2 komentarze · 1219 czytań
Komentarze (2)
  • Avatar użytkownikaVacarius

    A najważniejsze pytanie nie padło. Dlaczego nie ma tłumaczenia na polski?

  • Avatar użytkownikaLen

    Pytania zostały wysłane przed premierą, czyli jeszcze wtedy gdy byliśmy przekonani że gra będzie w polskiej wersji językowej.




Nick: