Hired Guns: The Jagged Edge - Wywiady »

Wywiad z Maksem Tuminem (A.I.M.)

Wywiad przeprowadził: A.I.M. Team
Źródło: A.I.M. JA3D
Tłumaczenie: Len
Za pomoc podziękowania dla: Popusia, Snicka oraz ThomassDa





Witam, niech się pan przedstawi naszym czytelnikom.
Maks Tumin, menedżer projektu JA3D.

Przede wszystkim - na jakim stadium prac znajduje się projekt? Na kiedy planowana jest premiera gry?
Projekt znajduje się w końcowym stadium, premiera planowana jest na jesień.

Czy gra pierwotnie będzie anglojęzyczna? Planujecie ją przetłumaczyć czy tym zajmie się wydawca? I w jakim terminie planujecie wydać rosyjską wersję gry?
Wydana wersja będzie w języku rosyjskim, będziemy ją tłumaczyli na angielski dla zachodnich wydawców. Rosyjska wersja gry wyjdzie pierwsza.

Powiedz coś proszę krótko o fabule gry. Czy to będzie kolejne zadanie "sprzątnięcia" dyktatora, albo czy będzie niejaka intryga?
Tak, to będzie kolejne zadanie "sprzątnięcia" dyktatora, w tym samym czasie będzie również intryga. Lecz o tym nic nie powiem - dowiecie się z samej gry.

Jaką rolę w grze odgrywają questy? Są one teraz obowiązkowe czy zachowały charakter z JA2?
Wszystkie questy będą nieobowiązkowe, konieczne do wykonania będą tylko cele misji - i to nie wszystkie. Np. zdobądź bazę wojskową - będą także dodatkowe nieobowiązkowe cele: uwolnić jeńców, nie dać uciec generałowi itd. Tak więc w tej misji mogą być dodatkowe questy. Na przykład, od jednego z jeńców lub samego generała.

W poprzedniej części gry była tylko jedna "gałąź: przejścia, czy możliwe będzie przejście od jednego zleceniodawcy do drugiego?
Zleceniodawca jeden. Gałąź jedna, lecz z odgałęzieniami, można iść prostą drogą "po pniu", a można też iść krzywą. Krzywo ciekawiej i prościej, chociaż dłużej.

A jak będzie wyglądało przemieszczanie się po strategicznej mapie? Będzie tak jak było w JA2, czy będzie czymś ograniczone?
Przemieszczenia po mapie głównej nie będzie takie jak w Jagged Alliance 2.

Proszę powiedzieć co przedstawiają sobą misje i w jaki sposób będą podawane graczowi?
Gra będzie umownie rozdzielona na 4 epizody, w każdym z nich będzie dostępnych kilka misji - jedna obowiązkowa, pozostałe dodatkowe. Gracz sam decyduje na którą z dostępnych misji pójść i w jakiej kolejności, z wyjątkiem jednego szczegółu. Jeśli gracz pójdzie od razu na podstawową misję i ją wykona - pozostałe misje z tego epizodu najprawdopodobniej znikną (lub nie - wszystko zależy od epizodu). Przy czym wypełnianie dodatkowych misji i kolejność ich przechodzenia wpływa na stopień trudności późniejszych etapów. Wszystkich misji jest łącznie 21.

Będziemy musieli na początku gry generować własne alter-ego (postać), będzie to nieobowiązkowe czy główny bohater będzie całkowicie nieobecny jako taki?
To nie będzie konieczne. Proces generacji postaci będzie podobny do tego z JA2.

Pragnąłbym teraz przejść się po składzie osobowym :). Zajdą jakieś zmiany w organizacjach przedstawiających usługi najmu (A.I.M., M.E.R.C.)? I czy możliwe będzie najmowanie miejscowych mieszkańców?
Z woli wydawcy w JA3D nie będzie organizacji M.E.R.C., a skład A.I.M. skrócono do 30 najemników, także z woli wydawcy. Można będzie najmować niektórych miejscowych mieszkańców.

Na pewno ktoś odszedł z A.I.M., a na ich miejsce przyszły świeże siły?
Nie, świeżych sił nie będzie, z woli wydawcy.

Odkryj rąbek tajemnicy - czy gracz spotka na polach bitwy znane z pierwszej i drugiej części gry postacie NPC?
Nie odkryję.

Jak możemy zobaczyć na screenach, parametry najemników pozostały stare. A umiejętności zostały zmienione?
Nie, wszystko zostało, jak było.

Warto liczyć na auto-pancerną technikę?
Nie.

Fauna też na pewno się przeobraziła? Jeśli w oryginale były dzikie koty to w JA3D pojawi się ktoś na ich miejsce?
Analogii kotów nie będzie, tak jak nie ma możliwości swobodnego przemieszczania się po mapie i nie ma wolnych sektorów gdzie one mogłyby żyć.

Jak wyglądają sprawy dotyczące broni? Jak wiadomo dość mocno powiększyliście jej ilość. Nie boicie się, że to źle wpłynie na równowagę gry?
W żaden sposób nie wpłynie źle na równowagę, wręcz pozwoli graczom bawić się z tą bronią, która im się podoba, a nie z banalnymi M16 i AK74. W każdej klasie broni będą odpowiedniki, nie różniące się parametrami.

Sytuacja gdy w JA2 karabin był uniwersalną bronią chyba się nie powtórzy? Czy pistolety i broń cicha będą przydatne tylko na początku gry czy przez cały czas?
Karabin maszynowy nie będzie uniwersalną bronią, jest ciężki i wymaga dużo punktów na strzał. Cicha broń i pistolety przydadzą się, ale tylko jako broń ostatniej szansy lub jako sposób cichego unicestwienia wroga.

A jak wygląda sprawa z dialogami i muzyką? Usłyszymy znajome głosy czy to udźwiękowienia będą zaproszeni inni aktorzy?
Postaramy się zaprosić tych aktorów którzy użyczyli głosu w JA2. Muzykę napisze Aleksandr Shukaev.

Często mówiliście, że gra będzie przyjazna dla modderów. Co konkretnie to oznacza? Możemy liczyć na opublikowanie edytorów i programów które będzie można wykorzystać?
To oznacza, że zasoby będą maksymalnie dostępne. Na początku będą one raczej trochę "zamknięte" (hasło na plikach itd.), lecz po pewnym czasie (niedługim) zasoby "otworzymy". Jak również udostępnimy edytory misji. I będzie można łatwo stworzyć modyfikację, misje oraz kampanie. Można łatwo dodawać nową broń i w ogóle wszystko.

Dziękuję za odpowiedzi. Życzę wam niemałego hitu i bardziej "rzeźnego", aniżeli oryginał :).
Dziękuję. Kupujcie nasze gry po kilka kopii !!!!
Autor: Len, 3 komentarze · 12066 czytań
Komentarze (3)
  • Avatar użytkownikanemrod

    Zmartwil mnie troche podzial na misje i to ze po wykonaniu jakiejs waznej misji nieobowiazkowe questy znikna:rol:. Ten wywiad mnie nie przekonuje i cos nie do konca ufam tworcom.

  • Avatar użytkownikabiernik master

    we mnie także ten wywiad wzbudził obawy.. :((

  • Avatar użytkownikaLen

    No wywiad przynosi dużo rozcarowań, ale też sporo niespodzianek. Jednakże chyba dobrze, że mamy szansę poznać wcześniej te niedobre rzeczy niż srogo się zawieść podczas pierwszej gry.
    Ps. Cały dzień te wywiad tłumaczyłem, żebyście mogli przeczytać w kilka minut B)




Nick: