Narkotyki, polityka, dżungla - PGM przedstawia swój pierwszy projekt

ModyfikacjeNa początku tego roku, a dokładniej rzecz biorąc w styczniu, powstała u nas specjalna grupa, która za swój cel obrała rozruszanie już nieco skostniałej, acz zasłużonej, polskiej sceny moderskiej dotyczącej Jagged Alliance 2. Jej liderem został nasz wieloletni i lojalny użytkownik Micand 1989 i to on wziął na swoje barki całość spraw związanych z zarządzaniem, koordynacją i przydzielaniem wszelkiego rodzaju prac. Dzisiaj chcieliby się z nami podzielić swoimi postępami nad pierwszym realizowanym przez nich projektem.

Ich pierwszym dziełem będzie spora modyfikacja, bazująca na JA2 1.13, która przeniesie nas w rejony Ameryki Południowej, a sama akcja będzie się toczyć na terenach blisko położonych rzeki Amazonki, tak więc dżungla, lasy tropikalne, rzeki, bagna, bardzo niebezpieczne zwierzęta, a co za tym idzie wręcz spartańskie warunki, będą jej znakami rozpoznawczymi.

Głównym złym bohaterem, będzie amerykański senator (były wojskowy), który pod przykrywką organizacji ratującej lasy deszczowe Amazonii, prowadzi nielegalne wydobycie złota i diamentów w amazońskiej dżungli, a gdyby tego było mało, to przy okazji wzbogaca się na produkcji i przemycie na ogromną skalę narkotyków z tych terenów, bezpośrednio do swojego kraju i innych państw. Bardzo nie jasne i nieprecyzyjne informacje o działalności tego polityka, trafiają do rąk jego kontrkandydata w walce o fotel prezydenta Stanów Zjednoczonych. Walka o władzę potrafi być brutalna, dlatego bez większego zastanowienia, jego przeciwnik postanawia wykorzystać te wiadomości i wysyła grupę najemników, aby sprawdzili i zdobyli dowody na przestępczą działalność senatora, dzięki którym wygrana w zbliżających się wyborach prezydenckich, była by dla niego tylko czystą formalnością. Niestety nie wszystko pójdzie zgodnie z planem i będzie nas czekała piekielna walka o przetrwanie w nieprawdopodobnie trudnych warunkach amazońskiej dżungli.

Podczas rozgrywki spotkamy kilka specjalnych grup, między innymi mafię narkotykową, z którą będziemy mogli prowadzić interesy, uzyskiwać cenne informacje, czy zdobywać fundusze na dalszą rozgrywkę. Kolejną grupą będzie ludność tubylcza, która przede wszystkim będzie miała na celu ratowanie wiecznie zielonych lasów. Niestety wydobycie złota i diamentów odbywa się kosztem samej dżungli (wycinka lasów, skażenia wody cyjankiem i rtęcią stosowaną do zbrylania złota, to tylko niektóre z nich). Inną grupą będą wysłannicy samego zleceniodawcy naszego zadania. W każdym bądź razie to gracz sam zadecyduje, której grupie pomóc, a którą zlikwidować, każda z nich będzie miała swoje plusy i minusy.

W trackie wędrówki do głównego celu naszych zmagań, będziemy mieli do wykonania mnóstwo pobocznych bardzo ciekawych misji, które dadzą nam wiele korzyści, jak i również będą mogły zmienić całą fabułę o 180 stopni. Nieliniowość oraz możliwość wyboru, którą ścieżka dalej poprowadzić całą historię tej modyfikacji, będzie już zależała tylko od nas.

Data wydania nie jest jeszcze dokładnie znana, lecz żeby przyspieszyć premierę tego moda, PGM ma do wszystkich bardzo gorącą prośbę. Poniżej jest plik, w którym znajdują się zestawy przeróżnych gotowych twarzy, łącznie ze specjalnym programem (nie trzeba instalować), do ich otwierania. Każdy z Was może je wziąć, przeglądnąć i zasugerować, który z tych portretów najlepiej nadawał by się do zarysu przedstawionej wyżej historii.

ZESTAW TWARZY

Dodatkowo każdy z Was może zostać autorem całego tego projektu, poprzez wykonanie choćby jednej mapy, która odzwierciedlała by tereny amazońskiej dżungli. Założeniem PGM jest wykonanie wszystkich sektorów na nowo, aby nic się nie powtarzało z klasycznego JA2, ale jak można się domyślać, jest to część, która najwięcej zajmie czasu. Jeśli ktokolwiek znalazłby trochę wolnego czasu, aby wykonać taki sektor, to Polska Grupa Moderów była by niezmierna wdzięczna. Gdyby ktoś się zdecydował, to prosimy używać edytora map z najnowszej wersji 1.13 dostępnej poniżej. Można też wziąć gotowy zestaw map, przeglądnąć je i dać nam znać, czy któraś z map tam występujących nadawała by się do tego projektu.

JAGGED ALLIANCE 2 1.13

Wszelkie opinie, komentarze, oceny lub problemy możecie śmiało opisać pod tym newsem lub w odpowiednim temacie na naszym forum dyskusyjnym. Za wszelkie spostrzeżenia i ewentualną pomoc, z góry wszystkim bardzo serdecznie dziękujemy.

Pierwszy projekt PGM - dyskusja na forum PGM - informacje PGM - organizacja PGM - projekty
Komentarze (13)
  • Avatar użytkownikaM'cin

    Wrzućcie te mordki na jakiś hosting, idę o zakład że 90% użytkowników widząc link do downloadu oleje sprawę...

  • Avatar użytkownikaPiotrek

    Ja rzeknę wręcz inaczej, na 90% ten mod nie powstanie, choćby z tego bajecznie prostego powodu, że wydaje się za dobry, w ostatnich latach nie powstało nic, poza szumnymi zapowiedziami. Wszystko rozejdzie się po kościach i tyle go świat będzie widział.

  • Avatar użytkownikaSwampy

    Zróbcie takie błoto http://dcs-188-64-85-56.atmcdn.pl/scale ... 0&dsth=645 przy czymś takim to nawet AK się zatnie.

  • Avatar użytkownikaWillow

    No i po jakiego kiepa robic cala mape, to w zyciu nie wyjdzie, lepiej dac szlak lub killka tak jak to bylo w Vietnam Sog czy Shady Job i szansa ze mod w ogole wyypali pojdzie w gore. Robienie nowego UC to na dzisiejsze czasy duzy blad. Sorki za polskie znaki, pisze z komorki.

  • Avatar użytkownikaStarchris

    @ M'cin

    Każdy kto będzie chciał pomóc i znajdzie czas, to na pewno pomoże i dział Download nie powinien dla niego stanowić jakiejkolwiek przeszkody. Na razie zostanie tak jak jest z oryginalnymi linkami do Downloadu.

  • Avatar użytkownikamicand1989

    Dużo jest już zrobione. Mapy może przygotować każdy.

    @Willow
    Nie cała mapa bedzie miała nowe mapy.

    @Swampy
    Broń nie będzie się brudzić. Będzie się psuła po wodowaniu, rzucaniu nią, wybuchu.

    @Piotrek
    Wydaje się za dobry? Czy uważasz że starsze mody były słabe? Liczysz na to że ten będzie super-hiper lepszy od poprzednich?

  • Avatar użytkownikaPerry

    Osobiście pomógłbym, ale zostałem wykluczony z grupy moderskiej, bez żadnej informacji wyjaśniającej - dlaczego...

  • Avatar użytkownikaWigen

    @Perry skontaktuj się ze Strachrisem

  • Avatar użytkownikamicand1989

    @Perry
    Wyjaśniono na PW

  • Avatar użytkownikamicand1989

    Nadal jest wiele miejsca na nową broń. Jeśli chcecie aby była w grze to proszę wpisywać propozycje, wraz z wersją JA2 w której takoa się znajduje, w temacie na forum.

    (uprzedzam że nie przyjmuję sprzętu z WWII, antyków, ani sprzętu którego nie ma w żadnej z wersji JA2. Dla wszystkich którzy już dawno temu się wypowiadali mam dobrą wiadomość - już wszystko dodane. Lista aktywnych broni znajduje się w temacie.

  • Avatar użytkownikafoxtrotdelta

    Zapowiada się fajnie, mam nadzieję że to wypali. Mam też nadzieję że będzie to w miarę realne - tzn. dobra zachodnia czy wschodnia broń nie będzie się psuła do poziomu 50% po przejściu przez rzekę, podobnie rkm-y i ukm-y po wystrzeleniu jednej skrzynki.

  • Avatar użytkownikamicand1989

    Wschodnia broń - tylko współczesna której się jeszcze używa. Zalewanie broni już wyeliminowane.

  • Avatar użytkownikafoxtrotdelta

    Fajnie - praktycznie każda współczesna broń (przynajmniej ta szanujących się dostawców) jest testowana na zapylenie, zabłocenie, zalanie itd, i jeśli się zacina projekt idzie do poprawki. To zalewanie się broni może miałoby jakiś sens w przypadku broni czarnoprochowej, ale nikt mi, jako byłemu użytkownikowi AK i PK nie wmówi że przepłynięcie rzeki rzeczywiście tą broń zniszczy (nie mówiąc o tych ultranowoczesnych SCAR-ach itp.). Inna sprawa, że w grze zawsze będzie trudno odwzorować taki czynnik - np. po przejściu przez bagno broń może się zabłocić tak, że koniecznie trzeba ją rozłożyć i przeczyścić - no i jak to odwzorować? Z drugiej strony dlaczego do inwentarza wyposażenia by nie wprowadzić jakiegoś wodoszczelnego plecaka, albo zasobnika (takie są na wyposażeniu płetwonurków bojowych), czy nawet worków foliowych albo prezerwatyw? Wtedy takie zrzędy jak ja byłyby już w pełni zadowolone:)




Nick: