Wywiady z grupami moderskimi » Wywiad z Lisiecem

Wywiad z Lisiecem

Pytania zadawał: LukasAMD
Na pytania odpowiadał: Lisiec
Korekta: Snick

Data: 2. sierpnia 2007r.

Last Stand – najnowszy projekt grupy moderskiej Iron Squad, modyfikacja, która ma być rewolucyjna na miarę Urban Chaos. Aby dowiedzieć się o niej więcej postanowiliśmy przeprowadzić wywiad z osobą, która jest zaangażowana w ten projekt – Lisiecem




JACenter: Witam, przedstaw się nam
Lisiec: Witam również, znajomi mówią mi Lisiec, Ty też tak możesz ;) W JA2 gram tak z 5-6 lat, od paru miesięcy działam w grupie IS, zajmuje się w niej tworzeniem modyfikacji Last Stand dotychczas znanej jako Projekt X, czasami jak Len ładnie poprosi to mogę coś potłumaczyć. Prócz odrabiania pańszczyzny w IS obijam się w Sopocie i studiuję budownictwo w Gdańsku.


JACenter: Dlaczego IS zdecydowało się na stworzenie własnej modyfikacji?
Lisiec: A to pytanie nie do mnie, gdy zostałem zwerbowany do IS, to Last Stand był już w planach. Tak na zdrowy rozum, to byłoby grzechem marnować taką markę, jaką jest IS oraz sztab uzdolnionych ludzi, mod stał się kolejnym etapem ewolucji naszej grupy.


JACenter: Kto wpadł na pomysł zrobienia tej modyfikacji?
Lisiec: Nie było mnie jeszcze w grupie podczas podejmowania decyzji, ale przeglądając tajne akta Iron Squadu wszystko wskazuje na Lena, tylko w jego głowie rodzą się takie szalone pomysły :P


JACenter: Skąd ten tytuł? Czy jakąś inspiracją była gra „Cold Zero: The Last Stand”?
Lisiec: Kiedy zostałem zwerbowany, to nazwa LS już była rozważana. Last Stand w wolnym tłumaczeniu to ostatnia pozycja, ostatni opór. Slogan ten związany jest z różnymi czynnikami, min. z głównym bohaterem, który jedzie na swoją ostatnią misję, a o"innych" czynnikach dowiesz się z newsów na stronie IS. Co do Cold Zero - nie mam pojęcia, co to za gra. Prędzej odwoływałbym się do filmów Last Man Standing, X-Men: Last Stand bądź do trybu gry Last Man Standing, znanego choćby z UT.


JACenter: Kto wymyślał główną fabułę gry?
Lisiec: Jak już wspominałem, każdy po trochu. Jednakże największy wkład w fabułę miałem ja, Len i Popers. Można powiedzieć, że ojcem naszego bohatera jestem ja. Póki co, jestem bardzo dumny z syna. ;)


JACenter: Jak bardzo rozbudowane będą zadania poboczne? Czy będzie ich dużo?
Lisiec: Nie za dużo wymagasz? :P Gra ma być jak najbardziej wciągająca i interesująca. Wiadomo, że pacyfikacja miast może się kiedyś znudzić, dlatego chcemy jak najbardziej urozmaicić fabułę. Pobocznych questów będzie po prostu "wystarczająco", tak, aby z jednej strony nie nudzić gracza, a z drugiej nie zawracać mu głowy zbyt dużą ilością zadań. Ich stopień skomplikowania nie może być zbyt duży, pamiętajmy, że JA2 jest strategią taktyczną z elementami RPG.


JACenter: Co dokładnie ma oznaczać obecność głównego bohatera?
Lisiec: W JA2 i we wszystkich dotychczasowych modyfikacjach brakowało postaci, stanowiącej oś fabuł, byli wynajęci najemnicy, "ci" dobrzy oraz "ci" źli. My pragniemy dodać coś nowego, głównego bohatera, który będzie motorem akcji, konflikt ma być tylko tłem. Chcemy, aby gracz utożsamił się z postacią, jak to miało miejsce w HL (Gordon Freeman), bądź MGS (Solid Snake).


JACenter: Czy śmierć głównego bohatera w trakcie gry będzie oznaczała całkowitą klęskę, podobnie jak ma to miejsce w innych grach?
Lisiec: Nie będzie oznaczała zakończenia gry, ale bez tej postaci nie będzie możliwe pchnięcie fabuły do przodu, w większości zadań obecność głównego bohatera stanowi warunek ich spełnienia. Za przykład podam zadanie ze zdobyciem jedzenia dla rebeliantów w podstawowym JA2, bardzo często ksiądz nie chciał z nami rozmawiać, jeśli nie było Iry w drużynie.


JACenter: W jakim kraju będzie toczyła się akcja? Czy jest to Jugosławia?
Lisiec: Pamiętajmy, że Jugosławia to nazwa państw narodów południowosłowiańskich zamieszkałych Bałkany, czyli Słowenia, Serbia, Bośnia itp., a nie konkretny kraj, jeśli chodzi o państwo za czasów żelaznej kurtyny, czyli jak wszystkie te narody były jedną federacją to mogę powiedzieć że tak.


JACenter: Czy autorzy moda inspirowali się filmem "Demony wojny wg. Goi"?
Lisiec: Bardzo lubię ten film, jednak podczas pracy nad LS ani razu się nim nie inspirowaliśmy. Początkowo zastanawiałem się, czy nie użyć jego z fragmentów do teasera LS, jednakże materiały, które już posiadałem, wystarczyły do produkcji. Może w najbliższym czasie jeszcze raz sobie „Demony” obejrzę, aby podłapać klimat do pracy.


JACenter: Gra toczyć się będzie głównie na terenach przypominających Urban Chaos czy raczej Vietnam SOG? Będą to odludzia czy tętniące życiem miasta?
Lisiec: Mój kontakt z SOG ogranicza się do screenów na JAC, a w UC przeszedłem dwa sektory. :] Ale już na drugą część pytania mogę z czystym sumieniem odpowiedzieć, Pojawi się raczej miks, dla każdego cos miłego, trochę dzikiej natury, bazy wojskowe, miasta, obiekty przemysłowe, jakieś kurorty.


JACenter: Co dokładnie oznacza wpływ Polski na działania w grze? Czy spotkamy Polaków?
Lisiec: Dobre pytanie. ;) Postaramy się przetransferować jak najwięcej polskich smaczków do gry, aby grając w LS można było się uśmiechnąć, widząc je i poczuć się dumnym z bycia Polakiem.


JACenter: Jakie bronie znajdą się w modyfikacji? Czy nasi najemnicy będą mogli postrzelać czymś polskiej produkcji?
Lisiec: Boje się trochę zdradzać konkrety, bo na polskiej scenie jest aż za dużo powstających modów, a konkurencja nie śpi. :P Wracając do pytania, ograniczymy liczbę broni chcąc nadrobić to realizmem oraz większą różnorodnością. JA1.13 zamieniło się w jedną wielką encyklopedię, jednak poszczególne bronie tak bardzo się od siebie nie różniły. Tak, pojawią się polskie bronie (w sumie to nic niezwykłego, w 1.13 jest VIS, w RR Glauberyt).


JACenter: W jakich dokładnie wersjach językowych pojawi gra?
Lisiec: Na dzisiejszy dzień planujemy wersje polską i angielską, jednak wiadomo, że Len lubi zaskakiwać nawet swoich współpracowników, więc nie zdziwiłbym się, gdyby gra ukazała się także np. w czeskiej wersji.


JACenter: Jak na razie, nad projektem pracują 3 osoby. Czy ta liczba się zwiększy?
Lisiec: To jest pewne, wraz z postępami będziemy potrzebować dodatkowych rąk do pracy, przybędą nowe wyzwania oraz nowe obowiązki. Szczerze, to nawet bym polemizował z twierdzeniem, że nad modem pracują 3 osoby. Swoje parę groszy w LS ma praktycznie każdy członek IS.


JACenter: Kiedy rozpocznie się rekrutacja nowych osób do projektu (na podstawie ostatniego wywiadu z Lenem), jakie cechy będą priorytetowe przy wyborze osób?
Lisiec: Rekrutacja trwa 24 godziny na dobę i 7 dni w tygodniu. Jeśli ktoś naprawdę chce pomóc, to sam się zgłosi nie czekając na żadne ogłoszenie. Najlepiej, gdy sami szukamy rekrutów. Len jest urodzonym łowcą talentów, ja zostałem przez niego osobiście zwerbowany. Ludzie myślą, że IS to grupa tłumaczy i informatyków, tak naprawdę potrzebujemy ludzi kreatywnych, inteligentnych i zakochanych w JA2, wg. mnie to są główne wymagania dla członka IS.


JACenter: Od pierwszych informacji do zapowiedzi minęło już trochę czasu, czy oprócz teasera prace nad tym projektem posunęły się do przodu?
Lisiec: Oczywiście że tak, wkrótce spodziewajcie się pierwszych wypalających neurony screenów.


JACenter: Czy w prace nad projektem będą zaangażowani moderzy z innych krajów, tacy jak np. Scorpion?
Lisiec: Zaangażowani na 100%, czy będą nam podawać zimne piwo, czy dłubać w Last Standzie tego już nie wiadomo. Przyjmiemy każdego człowieka, który zna się na robocie, nieważne czy posługuje się naszą piękną mową, czy nie.


JACenter: Czy grupa Iron Squad będzie się kierowała propozycjami fanów podczas tworzenia modyfikacji?
Lisiec: Jak najbardziej. Może nie w sposób bezpośredni, bo temat typu "propozycje fanów" IMO wyglądałby, jakbyśmy sami nie mogli czegoś wymyślić. Jeżeli ktoś wyjdzie do nas z (przemyślanymi) propozycjami to (może) je uwzględnimy podczas produkcji.


JACenter: Czy rozpoczęcie prac nad tak skomplikowanym projektem, jak modyfikacja Last Stand, oznacza, że grupa nie będzie się już zajmować spolszczeniami?
Lisiec: W IS są ludzie od moda i są ludzie od tłumaczeń, każdy robi swoje, ja np. z tłumaczeniami praktycznie nie mam nic wspólnego, ot raz czy dwa (nawet trzy) coś przetłumaczę dla Lena. Ogólnie rzecz biorąc, z projektami RR, UC 1.13 nie mam nic wspólnego. Ludzie, którzy zajmują się stricte tłumaczeniami, przy LS nie mają za wiele roboty. Ich umiejętności na pewno się nie zmarnują, to mogę Ci obiecać.


JACenter: Czy przed premierą gry zobaczymy jeszcze jakiś film prezentujący ją?
Lisiec: Jak najbardziej, montaż video jest moim hobby. ;) Na moje oko, tak jeszcze z 2 filmiki przedstawiające gameplay oraz trailer podający datę premiery.


JACenter: Mod ma się pojawić w 2008 roku - oznacza to okolice stycznia czy raczej grudnia? W wywiadzie na RTS Area mówiono o drugim kwartale przyszłego roku...
Lisiec: Trudno określić dokładną datę premiery, nawet porę roku. Dla mnie osobiście tym bardziej, ponieważ pierwszy raz pracuje przy tworzeniu modyfikacji. Jeśli Len powiedział, że będzie w drugim kwartale to będzie w drugim kwartale. ;p


JACenter: Co sam sądzisz o działaniu grupy Iron Squad? Czy twoim zdaniem jest ona dobrze zarządzana i działa efektywnie?
Lisiec: Spójrz tylko na listę zakończonych projektów, ile polskich grup na scenie JA może pochwalić się takim dorobkiem? Ba, nawet w całej Polsce nie ma (chyba) amatorskiej grupy robiącej spolszczenia, która tak długo istnieje, a jej końca jakoś nie widać. Do tego zabraliśmy się jeszcze za własny mod. Mamy ambicje na wiele, a nawet jeszcze więcej. Tak, IS jest dobrze zarządzane, tak, działa efektywnie.


JACenter: Serdecznie dziękuję za możliwość przeprowadzenia tego wywiadu.
Lisiec: Ależ proszę ;)
Autor: lukasamd, Brak komentarzy · 12297 czytań
Komentarze (0)



Nick: