Jak stworzyć modyfikację? » Poradnik modera - Nowy tekst

Tworzenie nowych tekstów
Artykuł z serii Jak stworzyć modyfikację?

Dla JA2, JA2 UB, JA2 Wildfire oraz JA2 1.13



Wprowadzenie

W tym poradniku pokaże wam jak przy pomocy bezpłatnych programów stworzyć nowy tekst. Poradnik będzie podzielony w następujący sposób. We wprowadzeniu opowiem o ogólnych sprawach związanych z tekstami w grze. Natomiast w pierwszej części pokaże jak wykonać nowy tekst i wdrożyć go do gry.

I. Potrzebne programy

    1. Program do pisania tekstów: Notatnik
    2. UNSLF
    3. JA2EDT
    4. EDT Editor

II. Miejsce występowania tekstów w grze

Wszystkie teksty w grze występują w jednym katalogu mianowicie w głównym katalogu „DATA” ale niestety znajdują się w różnych plikach. Te różne pliki to:

    1. Binarydata.slf – w tym pliku znajdują się wszystkie teksty, które znajdziemy w naszym laptopie np. historia A.I.M., opisy najemników, e-maile i inne podobne. Również znajdują się tutaj opisy wszystkich broni i przedmiotów.
    2. Mercedt.slf – w tym pliku znajdziemy wszystkie teksty, które są wypowiadane przez naszych najemników
    3. Npcdata.slf – w tym pliku są wszystkie teksty, które są wypowiadane przez cywili. Zarówno tych, z którymi możemy wejść w interakcję jak i tych, którzy są nieinteraktywni.

III. Wypakowywanie plików SLF

Do wykonania tej operacji posłużymy się programem UNSLF oraz programem Notatnik. Pierwszym programem, z którego skorzystamy będzie Notatnik. Otwieramy trzy razy program i w każdym z nich wpisujemy po jednej komendzie. Poniżej podaje rodzaje komend w stosunku do odpowiednich dokumentów tekstowych (zdjęcie Nr 01).

    Pierwszy dokument tekstowy: UNSLF BinaryData.slf *.*
    Drugi dokument tekstowy: UNSLF Mercedt.slf *.*
    Trzeci dokument tekstowy: UNSLF Npcdata.slf *.*

Teraz zapisujemy wszystkie trzy dokumenty tekstowe. Nazwa nie ma tutaj żadnego znaczenia. Natomiast lokalizacja pliku jak najbardziej ma pierwszorzędne znaczenie. Wszystkie trzy pliki zapisujemy do tego samego katalogu, w którym znajdują się nasze trzy pliki z rozszerzeniem „SLF” czyli do głównego katalogu „DATA”.

Następnie kopiujemy program UNSLF (powinien on występować w postaci pojedynczego pliku UNSLF.exe) do głównego katalogu „Data”. Ostatecznie w głównym katalogu „Data” powinniśmy mieć siedem plików: trzy nasze dokumenty tekstowe, trzy nasze pliki z rozszerzeniem „SLF” oraz program UNSLF.

Następnym krokiem będzie zmiana rozszerzenia wszystkich trzech dokumentów tekstowych z „TXT” na „BAT”. Po tej operacji zaznaczamy wszystkie trzy dokumenty tekstowe i naciskamy enter. Powinno rozpocząć się wypakowywanie. Podczas wypakowywania plików może wyskoczyć komunikat o istnieniu już konkretnego pliku. W takiej sytuacji naciskamy klawisz „Y” na klawiaturze za każdym razem gdy taki komunikat się pojawi.,p>

W systemach Windows domyślnie jest ustawiona opcja, która ukrywa rozszerzenia znanych typów plików. Opcja ta znajduje się w panelu sterowania w aplikacji „Opcje folderów”. Po uruchomieniu tej aplikacji wyskoczy okno, w którym u samej góry będziemy mieli trzy zakładki: „Ogólne”, „Widok” oraz „Wyszukiwanie”. Z pośród nich wybieramy zakładkę „Widok”. Wśród opcji, które pojawią się na dole trzeba znaleźć opcję o nazwie „Ukryj rozszerzenia znanych typów plików” i odznaczamy tę opcję, a potem klikamy na „Zastosuj” i „OK”.

Po skończeniu wypakowywania się plików powinniśmy mieć w katalogu „Data” w naszej grze trzy nowe foldery.

    1. Binarydata
    2. Mercedt
    3. Npcdata

W powyższych folderach będą się znajdować wszystkie interesujące nas teksty występujące w grze oczywiście z godnie z podziałem, o którym mowa we wprowadzeniu w punkcie II (str. 3). Teraz jeśli wykonamy jakiś nowy tekst to musimy go skopiować i wkleić do jednego z powyższych folderów. Jeżeli tekst pochodził z folderu Mercedt to do tego, a nie innego folderu musimy zapisać nasz tekst, który edytowaliśmy.

IV. Format wszystkich plików z tekstami

Na szczęście absolutnie wszystkie teksty w grze są zapisane w formacie „EDT” co bardzo ułatwi nam pracę. Do edytowania tych tekstów mamy do dyspozycji dwa programy: JA2EDT oraz EDT Editor.

V. Rodzaje tekstów występujące w grze

    1. Katalog Binarydata.
a.) Aimbios.edt – w tym pliku znajdziemy opisy najemników na stronie internetowej A.I.M.,
b.) Aimhist.edt – w tym pliku znajdziemy całą historię organizacji A.I.M.,
c.) Aimpol.edt – w tym pliku znajduje się cały regulamin organizacji A.I.M.,
d.) Alumname.edt – w tym pliku znajdują się imiona wszystkich byłych członków organizacji A.I.M.,
e.) Alumni.edt – w tym pliku znajdują się opisy wszystkich byłych członków organizacji A.I.M.,
f.) Braydesc.edt – w tym pliku znajdziemy opisy wszystkich broni i przedmiotów, które możemy kupić w sklepie Bobby Ray’s,
g.) Credits.edt – w tym pliku znajdziemy imiona i nazwiska wszystkich osób, dzięki którym gra Jagged Alliance 2 powstała,
h.) Email.edt – w tym pliku znajdziemy wszystkie wiadomości, które przychodzą nam do laptopa w postaci e-maili,
i.) Files.edt – w tym pliku znajdziemy wszystkie teksty na temat terrorystów, które pochodzą z dyskietki powziętej od międzynarodowego łowcy głów Carmena Dancio,
j.) Flowercard.edt – w tym pliku znajdziemy gotowe teksty, które możemy wysłać razem z kwiatami (zakładka Standardized Cards),
k.) Flowerdesc.edt – w tym pliku znajdziemy nazwy kwiatów oraz ich opisy (strona z galerią kwiatów),
l.) Help.edt – w tym pliku znajdziemy wszystkie teksty pomocy, które możemy w każdej chwili przywołać za pomocą klawisza „H”,
m.) Impass.edt – w tym pliku znajdziemy e-mail od organizacji I.M.P, w którym będziemy mieli cały opis charakteru i umiejętności naszego stworzonego najemnika,
n.) Imptext.edt – w tym pliku są wszystkie teksty, które są wyświetlane podczas tworzenia najemnika w organizacji I.M.P.,
o.) Insurancemulti.edt – w tym pliku znajdziemy wszystkie długie teksty ze strony internetowej na temat ubezpieczeń Malleus, Incus & Stapes (Insurance Brokers),
p.) Insurancesingle.edt – w tym pliku znajdziemy wszystkie krótkie teksty ze strony internetowej na temat ubezpieczeń Malleus, Incus & Stapes (Insurance Brokers),
q.) Itemdesc.edt – w tym pliku znajdziemy opisy wszystkich broni i przedmiotów jakie możemy znaleźć w grze,
r.) Mercbios.edt – w tym pliku znajdziemy opisy wszystkich najemników z organizacji M.E.R.C.,
s.) Quests.edt – w tym pliku znajdziemy wszystkie wiadomości w historii naszych działań, które są traktowane jako misja do wykonania. Na początku są czerwone, a po zakończeniu misji zamieniają się na kolor pozostałych tekstów,
t.) Ris.edt – w tym pliku znajdziemy całą informację wywiadowczą o Arulco (w JA2 UB: Tracona) od organizacji Recon Intelligence Services.
    2. Katalog Mercedt

Tak jak już było wcześniej wspomniane w tym katalogu znajdują się teksty wszystkich najemników jacy występują w grze. Wszyscy najemnicy mają ten sam rodzaj tekstu w stosunku do odpowiedniego numeru.

000 – zauważa wroga,
001 – zauważa wroga,
002 – zauważa mnóstwo wrogów,
003 – zauważa robala (crepitusa),
004 – widzi robala (crepitusa) po raz pierwszy,
005 – zauważa ślady robali (crepitusów),
006 – słyszy jakiś dźwięk,
007 – czuje ślady robali (crepitusów),
008 – spodziewa się kłopotów,
009 – wyraża nadzieję, że robale (crepitusy) zniknęły/zginęły,
010 – widzi wiele robali (crepitusów),
011 – widzi jakiś przedmiot,
012 – widzi jakiś przedmiot,
013 – kończy mu się amunicja,
014 – ciężko ranny/ostatnie słowa przed śmiercią,
015 – przyjaciel 1 umiera,
016 – przyjaciel 2 umiera,
017 – przyjaciel 3 umiera,
018 – (nieużywany – pusty),
019 – broń mu się zacina,
020 – wielokrotnie do niego strzelają,
021 – narzeka na ranę,
022 – unika trafienia lub eksplozji,
023 – ostrzega o niemożności trafienia celu,
024 – jest ranny,
025 – jest zmęczony,
026 – stracił oddech, potrzebuje odpoczynku,
027 – zabił wroga,
028 – zabił robala (crepitusa),
029 – narzeka na nielubianego najemnika,
030 – narzeka na nielubianego najemnika 2,
031 – narzeka na nielubianego najemnika 3,
032 – zabił Mike’a,
033 – widzi makabryczną śmierć,
034 – nie chce wejść do wody,
035 – zakończył zlecone zadanie,
036 – odmawia wykonania rozkazu,
037 – wypił alkohol,
038 – zabił królową robali (crepitusów),
039 – narzeka na NPC,
040 – narzeka na oddział, zadanie lub umowę,
041 – stwierdza, że przeciwnicy są beznadziejni, kiepscy,
042 – widzi nalot powietrzny,
043 – narzeka na jakość wyposażenia,
044 – wolałby pracować samotnie,
045 – narzeka na innego najemnika,
046 – właśnie zdobył kolejny poziom umiejętności,
047 – nie zgadza się ze strategią,
048 – nie zgadza się ze strategią,
049 - okazuje się, że jest w drużynie z nielubianym najemnikiem,
050 – okazuje się, że jest w drużynie z nielubianym najemnikiem,
051 – gratuluje przyjacielowi 1,
052 – gratuluje przyjacielowi 2,
053 – gratuluje przyjacielowi 3,
054 – wolałby później omówić kontrakt,
055 – widzi Mike’a,
056 – jest oślepiony,
057 – po kilkukrotnej porażce odmawia wykonania zadania,
058 – wysoko ceni jakiegoś NPC,
059 – wykrywa przeciwników w sektorze,
060 - jest świadomy, że w sektorze pozostali jeszcze jacyś wrogowie,
061 – znajduje świetny przedmiot,
062 – zabił wroga,
063 – widzi Joeya,
064 – upewnianie Miguela co do nas samych przy pierwszym z nim spotkaniu,
065 – wszyscy wrogowie zostali pokonani,
066 – brakuje przedmiotów w dostawie od Bobby Rays,
067 – zabija Doreen,
068 – widzi krwawego kota,
069 – okrzyk zwycięstwa,
070 – wszyscy przeciwnicy uciekli z sektora,
071 – (nieużywany – pusty),
072 – (nieużywany – pusty),
073 – popiera czyjś komentarz,
074 – narzeka na jakość wyposażenia,
075 – odkrywa minę,
076 – odkrywa minę,
077 – (nieużywany – pusty),
078 – przybywa do lokacji docelowej,
079 – (nieużywany – pusty),
080 – odmawia przyłączenia się do oddziału z powodu dużej ilości ofiar,
081 - odmawia przyłączenia się do oddziału z powodu dużej ilości ofiar,
082 – odmawia przedłużenia kontraktu,
083 – odmawia przedłużenia kontraktu ze względu na nagłe powiadomienie (sprawy osobiste),
084 – powitanie w wideofonie (na stronie AIM),
085 – akceptuje zwolnienie, gotowy do ponownego nawiązania współpracy,
086 – odmawia przyłączenia się do oddziału z powodu obecności nielubianego najemnika,
087 – odmawia przyłączenia się do oddziału z powodu obecności nielubianego najemnika,
088 – odmawia przyłączenia się do oddziału z powodu obecności nielubianego najemnika,
089 – przypomina, że jego kontrakt wkrótce się kończy,
090 – akceptuje przedłużenie kontraktu,
091 – zgadza się przyłączyć do oddziału,
092 – przyłącza się niechętnie dzięki wpływowi przyjaciela 1,
093 – przyłącza się niechętnie dzięki wpływowi przyjaciela 2,
094 – przyłącza się niechętnie dzięki wpływowi przyjaciela 3,
095 – odmawia przyłączenia się do oddziału z powodu dużej ilości ofiar,
096 – powtarza bardziej stanowczo, że czegoś nie może wykonać,
097 – nie stać cię na usługi tego najemnika,
098 – akceptuje zwolnienie,
099 – odmawia przyłączenia się do oddziału z powodu dużej ilości ofiar (powtórzenie),
100 – odmawia przyłączenia się do oddziału z powodu obecności nielubianego najemnika (powtórzenie),
101 – odmawia przyłączenia się do oddziału z powodu obecności nielubianego najemnika (powtórzenie),
102 – odmawia przyłączenia się do oddziału z powodu obecności nielubianego najemnika (powtórzenie),
103 – przyłącza się niechętnie dzięki wpływowi przyjaciela 1,
104 – przyłącza się niechętnie dzięki wpływowi przyjaciela 2,
105 – przyłącza się niechętnie dzięki wpływowi przyjaciela 3,
106 – powtarza bardziej stanowczo, że czegoś nie może wykonać lub nie chce wykonać,
107 – nie stać cię na usługi tego najemnika,
108 – alternatywne powitanie w wideofonie (na stronie AIM),
109 – komentuje technologię rozmowy poprzez wideofon (na stronie AIM),
110 – komentuje twoją bezczynność podczas rozmowy w wideofonie (na stronie AIM),
111 – pyta, na ile chcesz go wynająć i czy kupujesz broń (na stronie AIM),
112 - komentuje twoją bezczynność podczas rozmowy w wideofonie (na stronie AIM),
113 – komentuje innego najemnika w wideofonie (na stronie AIM),
114 – komentuje innego najemnika w wideofonie (na stronie AIM),
115 – przypomina, że jego kontrakt wkrótce się kończy,
116 – prosi o podwyżkę.
    3. Katalog Npcdata

W tym katalogu jak już było wspomniane znajdują się wszystkie teksty cywili jakich możemy spotkać w grze zarówno tych, z którymi możemy wejść w interakcję jak i również tych, z którymi tej czynności nie wykonamy. Każdy cywil interaktywny ma swoje indywidualne teksty dlatego nie ma większego sensu aby ich tutaj wszystkie wypisywać. Natomiast cywile nieinteraktywni mają swoje teksty pogrupowane w następujące sposób.

    A.) Pliki zaczynające się od wyrazu CIV
civ00 – w tym pliku są teksty dorosłych cywili na temat ich fatalnej sytuacji materialnej i zdrowotnej,
civ01 – w tym pliku są teksty dzieci na temat ich fatalnej sytuacji materialnej i zdrowotnej,
civ02 – w tym pliku są teksty dorosłych cywili wypowiadane wtedy, kiedy są atakowani przez robale,
civ03 – w tym pliku są teksty dzieci wypowiadane wtedy, kiedy są atakowane przez robale,
civ04 – w tym pliku są teksty dorosłych cywili wypowiadane wtedy, kiedy wytępimy wszystkie robale,
civ05– w tym pliku są teksty dzieci wypowiadane wtedy, kiedy wytępimy wszystkie robale,
civ06– w tym pliku są teksty dorosłych cywili wypowiadane wtedy, kiedy lojalność miast jest na bardzo niskim poziomie,
civ07 – w tym pliku są teksty dzieci wypowiadane wtedy, kiedy lojalność miast jest na bardzo niskim poziomie,
civ08 - w tym pliku są teksty dorosłych cywili wypowiadane wtedy, kiedy lojalność miast jest na bardzo wysokim poziomie,
civ09 – w tym pliku są teksty dzieci wypowiadane wtedy, kiedy lojalność miast jest na bardzo wysokim poziomie,
civ10– w tym pliku są teksty dorosłych cywili, którzy mają do nas neutralny stosunek,
civ11 – w tym pliku są teksty dzieci, które mają do nas neutralny stosunek,
civ12 – w tym pliku są teksty dorosłych cywili, znajdujących się w sektorze, który właśnie zdobyliśmy,
civ13 – w tym pliku są teksty dzieci, znajdujących się w sektorze, który właśnie zdobyliśmy,
civ14– w tym pliku są teksty dorosłych cywili wypowiadane wtedy, kiedy zdobyty sektor znowu zajęli wrogowie, a my znowu go odbiliśmy,
civ15 – w tym pliku są teksty dzieci wypowiadane wtedy, kiedy zdobyty sektor znowu zajęli wrogowie, a my znowu go odbiliśmy,
civ16– w tym pliku są teksty rodziny Hicks’ów wypowiadane wtedy, kiedy jesteśmy do nich przyjaźnie nastawieni,
civ17– w tym pliku są teksty rodziny Hicks’ów wypowiadane wtedy, kiedy jesteśmy dla nich wrogami,
civ18 – w tym pliku są teksty mafii Kingpina wypowiadane wtedy, kiedy jesteśmy do nich przyjaźnie nastawieni,
civ19 – w tym pliku są teksty mafii Kingpina wypowiadane wtedy, kiedy jesteśmy dla nich wrogami,
civ20 - w tym pliku są teksty wypowiadane przez dorosłych rebeliantów,
civ21 – w tym pliku są teksty wypowiadane przez dzieci rebeliantów,
civ22 – w tym pliku są teksty wypowiadane przez milicję klasy najniższej,
civ23 – w tym pliku są teksty wypowiadane przez milicję klasy średniej,
civ24 – w tym pliku są teksty wypowiadane przez milicję klasy elitarnej,
civ25 – w tym pliku są teksty dorosłych cywili z miasta San Mona,
civ26 – w tym pliku są teksty wypowiadane przez wrogie jednostki klasy najniższej,
civ27– w tym pliku są teksty wypowiadane przez wrogie jednostki klasy administracyjnej,
civ28– w tym pliku są teksty wypowiadane przez wrogie jednostki klasy średniej,
civ29– w tym pliku są teksty wypowiadane przez wrogie jednostki klasy elitarnej,
civ30–w tym pliku są teksty dorosłych cywili wypowiadane wtedy, kiedy w aktualnym sektorze toczy się walka,
civ31 – w tym pliku są teksty dzieci wypowiadane wtedy, kiedy w aktualnym sektorze toczy się walka,
civ32– w tym pliku są tylko dwa zdania. „I cannot believe you guys did this to me!” oraz “Just go away!”,
civ33 – w tym pliku są teksty wypowiadane przez dzieci z fabryki Doreen przed ich uwolnieniem,
civ34 – w tym pliku są teksty wypowiadane przez dzieci z fabryki Doreen po ich uwolnieniu,
civ35 – w tym pliku są teksty górników, którzy dla nas nie pracują,
civ36 – w tym pliku są teksty górników, którzy dla nas pracują,
civ37 – w tym pliku są teksty rozkazujące nam abyśmy się poddalli,
civ38 – w tym pliku są teksty rodziny Hicks’ów wypowiadane wtedy, kiedy jest noc,
civ39 – w tym pliku są teksty dorosłych cywili wypowiadane wtedy, kiedy Deidranna poniesie śmierć.
    B.) Pliki z numerem sektora w swojej nazwie.

W grze występuje wiele cywili, którzy występują w konkretnych sektorach i są przystosowani do mówienia tylko kilku tekstów informacyjnych (dwóch lub trzech) ale za to bardzo istotnych dla miasta i osób się w nim znajdujących, a czasem bardzo ważnych dla całej gry. Dla przykładu konkretny cywil z San Mony może nam powiedzieć od której do której jest czynny klub Kingpina gdzie odbywają się walki. Konkretny cywil z Balime może nam powiedzieć o Dave Gerard’dzie, u którego możemy kupić Hummer’a. I inne podobne tego typu wypowiedzi. Poniżej podaje spis wszystkich tych plików.

D5,
D13,
F8,
F10,
G8,
G9,
H1,
H2,
H3,
H13,
I14,
L11,
L12.
    C.) Pozostałe pliki

W katalogu Npcdata są jeszcze pliki z tekstami, które są wypowiadane przez możliwych do zwerbowania rebeliantów( Miguel, Carlos, Ira, Dimitri), którzy przez całą naszą wędrówkę po Arulco opowiadają nam o konkretnym sektorze, do którego aktualnie przybyliśmy. Dla przykładu gdy przybędziemy do sektora B13 (lotnisko Drassen), to konkretny rebeliant zacznie opowiadać o tym konkretnym sektorze (trochę historii, trochę aktualnych informacji, a czasem nawet o swoim związku z danym sektorem). Te pliki to:

D_057 – w tym pliku są teksty wypowiadane przez Miguela,
D_058 – w tym pliku są teksty wypowiadane przez Carlosa,
D_059 – w tym pliku są teksty wypowiadane przez Irę,
D_060 – w tym pliku są teksty wypowiadane przez Dimitriego.

VI. Numery plików i odpowiadający im bohaterowie.

    1. Jagged Alliance 2
000 – Barry Unger,
001 – Keith "Blood" Hanson,
002 – Rudy "Lynx-Eyed" Roberts,
003 – Steve "Grizzly" Bornell,
004 – Victoria „Vicki” Waters,
005 – Trevor Colby,
006 – Helmut „Grunty” Grunther,
007 – Ivan Dolvich,
008 – Bobby "Steroid" Gontarski,
009 – Igor Dolvich,
010 – Kyle "Shadow" Simmons,
011 – Ernie "Red" Spragg,
012 – Carl "Reaper" Sheppards,
013 – Fidel Dahan,
014 – Cynthia "Fox" Guzzman,
015 – Sidney Nettleson,
016 – Gus Tarballs,
017 – Monica "Buns" Sondergaard,
018 – Ice Williams,
019 – Dr. Donna "Spider" Houston,
020 – Dr. Clifford Highball,
021 – John "Bull" Peters,
022 – Frank "Hitman" Hennessy,
023 – Louisa "Buzz" Garneau,
024 – Ron "Raider" Higgens,
025 – Charlene "Raven" Higgens,
026 – Kirk "Static" Stevenson,
027 – Corp. Len Anderson,
028 – Dr. Daniel Quinten,
029 – Earl "Magic" Walker,
030 – Stephen Rothman,
031 – Robert James Sullivan,
032 – J.P. "La Malice" Viau,
033 – Dr Q. Huaong,
034 – Edgar "Nails" Smorth,
035 – Thor Kaufman,
036 – Sheila "Scope" Sterling,
037 – Peter "Wolf" Sanderson,
038 – Dr. Michael Dawson,
039 – Norma "Meltdown" Jessop,
040 – Biff Apscot,
041 – Frankie "Haywire" Gordon,
042 – Doug "Gasket" Milton,
043 – Bill "Razor" Lamont,
044 – Florence Gabriel,
045 – Tim "Gumpy" Hillman,
046 – Larry Roachburn (trzeźwy),
047 – Larry Roachburn (pijany),
048 – Jim "Cougar" Wallace,
049 – Tim "Numb" Sutton,
050 – Thorton "Bubba" Jones,
051 – Męski IMP’a Nr 1,
052 – Męski IMP’a Nr 2,
053 – Męski IMP’a Nr 3,
054 – Żeński IMP’a Nr 1,
055 – Żeński IMP’a Nr 2,
056 – Żeński IMP’a Nr 3,
057 – Miguel Cordona,
058 – Carlos Dasouza,
059 – Ira Smythe,
060 – Dimitri Guzzo,
061 – Devin Connell,
062 – Ricardo "Rat" Grimaldo,
063 – Hamous,
064 – Slay / Terry,
065 – Eskimo,
066 – Greg "Dynamo" Duncan,
067 – Breeham "Shank" Druz,
068 – Igmus "Iggy" Palkov,
069 – Dr. Vincent Beaumont,
070 – Lt. Conrad Gillitt,
072 – Kevin "Maddog" Cameron,
073 – Darrel Jr.,
074 – Alish “Perko” Perkopoulos,
075 – Queen Deidranna,
076 – Auntie,
077 – Enrico Chivaldori,
078 – Carmen Dancio,
079 – Joseph Papanus,
080 – Dr. Steven Willis,
081 – Ricardo "Rat" Grimaldo,
082 – M.O.M. / Annie,
083 – Imposter / Chris,
084 – Bob,
085 – Brenda Drake,
086 – Peter "Kingpin" Klauss,
087 – Darren Van Haussen,
088 – Maria DaSilva,
089 – Angel Dasilva,
090 – Joey Graham,
091 – Tony,
092 – Frank,
093 – Spike,
094 – Damon Warrick,
095 – Kyle Lemmons,
096 – Micky O'Brien,
097 – James "Skyrider" Bullock,
098 – Pablo Greco,
099 – Salvatore Lappus,
100 – Father John Walker,
101 – Fatima,
102 – Christine “Warden” Woltz,
103 – Gordon Jefferies,
104 – Gary "Gabby" Mulnick,
105 – Dr. Ernest Poppin,
106 – Fred Morris,
107 – Madame Layla,
108 – Yanni Nomigotta,
109 – Martha Graham,
110 – Tiffany / Joe,
111 – T-Rex / Jasmin,
112 – Druggist / Charlie,
113 – Jake Cameron,
114 – Pacos,
115 – Dave Gerard,
116 – Skipper,
117 – Hans Vanderkilt,
118 – John Kulba,
119 – Mary Kulba,
120 – General Theo Humphey,
121 – Sergeant Krott,
122 – Armand Ricci,
123 – Lora Ricci,
124 – Franz Hinkle,
125 – Howard Filmore,
126 – Sam Rozen,
127 – Eldin Fiddes,
128 – Arnold Brunzwell,
129 – Tina Elzan,
130 – Alexander Fredo,
131 – Walter Bazzon,
132 – Jenny Walden,
133 – Billy GoonBall,
134 – Brewster Woltz,
135 – Elliot (Messenger of bad news),
136 – Derek,
137 – Oliver,
138 – Waldo Zimmer,
139 – Doreen Harrows,
140 – Jim Perry,
141 – Jack Remington,
142 – Olaf Helinski,
143 – Ray Baker,
144 – Olga Statova,
145 – Tyrone Banks,
146 – Dr. Nathaniel "MadLab" Kairns,
147 – Keith Hemps,
148 – Matt Duncan,
149 – Mike,
150 – Daryl Hick,
151 – Herve Santos,
152 – Peter Santos,
153 – Alberto Santos,
154 – Carlo Santos,
155 – Manny Santos,
156 – Oswald Johnston,
157 – Calvin Barkmore,
158 – Carl Tercel,
159 – Speck T. Kline.
    2. Jagged Alliance 2 Unfinished Business
58 – Gaston Cavalier,
59 – Lt. "Stogie" Horge,
60 – Manuel,
61 – Col. Frederick Biggins,
62 – John Kulba,
64 – Tex Colburn,
73 – Betty Fung,
74 – Raul Mendez,
75 – Deputy Commander Morris,
76 – Jerry Melo,
77 – Rudy Twoskidoo.
    3. Jagged Alliance 2 Wildfire
01 – Victor "Monk" Kolesnikov,
16 – Janno "Brain" Allik,
20 – Lennart "Scream" Vilde,
22 – Rudolf Steiger,
27 – Henning von Branitz,
30 – Luc Febre,
36 – Dr. Laura Colin,
37 – Graziella "Grace" Girelli,
50 – Keith "Blood" Hanson,
51 – Frank "Hitman" Hennessy,
52 – Stephen Rothman,
53 – Sheila "Scope" Sterling,
163 – Męski I.M.P. Nr 01,
164 – Męski I.M.P. Nr 02,
165 – Męski I.M.P. Nr 03,
166 – Żeński I.M.P. Nr 01,
167 – Żeński I.M.P. Nr 02,
168 – Żeński I.M.P. Nr 03.
    4. Jagged Alliance 2 wersja 1.13
165 – Gaston Cavalier,
166 – Lt. "Stogie" Horge,
167 – Tex Colburn,
168 – Col. Frederick Biggins,
170 – Victor "Monk" Kolesnikov,
171 – Janno "Brain" Allik,
172 – Lennart "Scream" Vilde,
173 – Henning von Branitz,
174 – Luc Febre,
175 – Dr. Laura Colin,
176 – Graziella "Grace" Girelli,
177 – Rudolf Steiger.



Część Pierwsza

Tworzenie i wdrażanie nowego tekstu

I. Program JA2EDT

    1. Wdrażanie pliku do programu

Otwórzmy program JA2EDT. Gdy nam się otworzy klikamy na zakładkę „Plik”, a z niej wybieramy opcję „Otwórz”. Otworzy nam się okno, w którym będziemy mieli za zadanie wybrać rodzaj tekstu do edycji. Ja dla przykładu wybrałem plik 000.EDT (teksty Barry’ego) z katalogu Mercedt. Po kliknięciu na opcję „Ok” pojawi się nam nowe okno, w którym będziemy musieli wybrać opcję zgodną z plikiem, który chcemy edytować. W naszym przypadku jest opcja „Mowa (also UB) (zdjęcie Nr 02).

Podobnie postępujemy z wszystkimi innymi plikami, które chcemy edytować. Jeżeli chcemy edytować e-maile to otwieramy plik odpowiedzialny za te teksty i wybieramy opcję „Opisy E-mailów”. Jeżeli chcemy edytować opisy przedmiotów to otwieramy plik odpowiedzialny za te teksty i wybieramy opcję „Opisy przedmiotów (także UB).

Limit znaków jakie możemy wprowadzić w grze łącznie z kropkami i spacjami to 235 (dla nazwy to 80 znaków) dlatego starajmy się nie przekraczać tego limitu gdyż po jego przekroczeniu gra może nie poprawnie wyświetlać nasz nowy tekst jak i również wszystkie pozostałe, które są w danym pliku.

    2. Zapisywanie pliku

Gdy już skończyliśmy wprowadzać zmiany to klikamy na zakładkę „Plik”, a z niej wybieramy opcję „Zapisz” (zdjęcie Nr 03).

Od teraz mamy gotowy nowy plik tekstowy, który kopiujemy i wklejamy do odpowiedniego katalogu w naszej grze. Gdybyśmy operowali na pliku, który już się znajduje w odpowiednim katalogu w grze to opcja „Zapisz” całkowicie kończy działania z naszym plikiem i jest on całkowicie gotowy do wypróbowania go bezpośrednio w grze.

II. Program EDT Editor

    1. Wdrażanie pliku do programu

Program ten posiada podobną obsługę co program opisany wyżej. Aby otworzyć plik klikamy na zakładkę „Plik” a z niej wybieramy opcję „Otwórz”. Następnie wybieramy interesujący nasz plik z tekstem i klikamy na opcję „Otwórz” (zdjęcie Nr 04).

    2. Zapisywanie pliku

Gdy już skończyliśmy wprowadzać zmiany to klikamy na zakładkę w postaci ikonki dyskietki. Po tej operacji nasze wprowadzone zmiany zostały zapisane. Od teraz mamy gotowy nowy plik tekstowy, który kopiujemy i wklejamy do odpowiedniego katalogu w naszej grze. Gdybyśmy operowali na pliku, który już się znajduje w odpowiednim katalogu w grze to opcja „Zapisz” całkowicie kończy działania z naszym plikiem i jest on całkowicie gotowy do wypróbowania go bezpośrednio w grze (zdjęcie Nr 05).

III. Porównanie programów do edycji plików EDT.

Obydwa programy są bardzo proste w obsłudze. Łatwo się w nich otwiera, edytuje i zapisuje pliki. Lecz moim zdaniem program JA2EDT ma bardzo dużą przewagę w postaci estetyki pokazywania zawartości pliku jak i również poprawności pokazywania zawartości danego pliku. Niestety drugi program EDT Editor z wieloma istotnymi plikami sobie nie radzi i wyświetla je bardzo niepoprawnie i niestetycznie.

W mojej ocenie program JA2EDT wypada o wiele lepiej i jego polecam do edytowania plików z tekstami w grze Jagged Alliance 2 i wszystkich jej części. Poniżej przedstawiam zdjęcie, na którym widać różnice w obydwu programach, o których pisałem wyżej. Program JA2EDT wyświetla wszystko estetycznie i poprawnie, a program EDT Editor niestety nie. W obydwu programach został załadowany plik ITEMDESC.EDT, który odpowiada za opisy wszystkich broni i przedmiotów w grze (zdjęcie Nr 06).




To już jest koniec drugiego poradnika. Gdyby były jednak jakieś wątpliwości lub pytania to proszę pisać o nich w komentarzach lub założyć nowy temat na forum.

Autor: Starchris, Brak komentarzy · 10073 czytań
Komentarze (0)



Nick: