Nowości techniczne w przyszłej wersji JA2 1.13 - część V: najemnicy

ModyfikacjeCzas rozpocząć kolejną część naszych publikacji o szeroko znanej i podziwianej modyfikacji, jaką niewątpliwie jest JA2 1.13. Dzisiaj, nasza uwaga skupi się na sprawach związanych z głównymi bohaterami Waszej ulubionej gry. Najemnicy, bo to o nich będzie dzisiejszy artykuł, będą mieli możliwość zmienić się wręcz nie do poznania. Zaczynając od samego wyglądu oraz ubioru, poprzez historię tła, na którym widnieją ich zdjęcia w laptopie, a kończąc na wywindowaniu ich statystyk, będziemy mogli na nowo ukształtować naszą postać.

1. NOWE RODZAJE CIAŁ - każdy zapewne wie, że w JA2 są trzy standardowe animacje najemników: normalny i wielki mężczyzna, oraz kobieta. Teraz do tego zestawu dojdą jeszcze trzy bardzo oryginalne typy, co prawda, na razie są to tylko mężczyźni, ale z pewnością w niedługim czasie zostanie wykonana i nowa płeć żeńska. Na uwagę zasługuje również fakt, że w planach jest wdrożenie, aby broń wyglądała bardzo podobnie do tej, która aktualnie jest w głównej ręce w inwentarzu danej osoby.

2. ZMIANA KOLORU UBRANIA - w tym przypadku najemnik będzie mógł zmienić rodzaj koszulki oraz spodni. Wystarczy że w tym celu włoży je do odpowiedniego slotu w inwentarzu i gotowe, mamy całkowicie inną osobę. Ciuchy będą dostępne u Bobbiego Raya, u niektórych sprzedawców w sektorach (np. u Tiny w Grumm), czy chociażby jako łup po poległych przeciwnikach. W każdym momencie będziemy mogli wrócić do oryginalnego wyglądu, poprzez wybranie kodu nr 4 z okna wywoływanego kombinacją klawiszy "CTRL + ."

3. SKAFANDER NURKA - do tej pory było tak, że jak byliśmy w wodzie, to wróg nas zawsze zobaczył, teraz dzięki temu przebraniu będzie na odwrót. Strój ten będzie się składał z trzech rzeczy: maski, butli i spodni. Do poprawnego działania wymagane są dwa pierwsze, lecz mając ten trzeci, punkty akcji dostępne podczas pływania zwiększają się dwukrotnie. Na poniższym obrazku, nasza postać ma nad głową małą animację, jeśli ona się pojawi, to znaczy, że oponent nas nie widzi, ponieważ używamy zestawu do nurkowania. Gdy wejdziemy na płytką wodę, to skafander przestaje działać i możemy być normalnie spostrzeżeni. Jedna mała uwaga, gdy przeciwnik nas zobaczy w płytkiej wodzie i uciekniemy do głębokiej, to odzienie to nas już nie ukryje i będziemy stale widoczni dla wszystkich naszych nieprzyjaciół.

4. HISTORIA OPOWIEDZIANA PRZEZ TŁO - każda postać mogąca być zwerbowana, ma swoje duże zdjęcie, które możemy oglądać w laptopie. Tło tego obrazka w każdym przypadku opowiada historię danego najemnika, zanim wstąpił w nasze szeregi. Teraz ten drugi plan, da naszej osobie konkretne plusy lub minusy do jej statystyk. Wszyscy z AIM, RPC i NPC, będą mieli z góry narzucony ten kontekst, natomiast swoboda wyboru będzie przy IMPie, a ilość możliwych opcji jest naprawdę imponująca.

5. NARKOTYKI - żeby nudno nie było, zostało zaimplementowanych wiele nowych "leków", dających przeróżne możliwości. Jedne dadzą nam kopa i nic nam po nich nie będzie, a drugie zrobią z nas przez chwilę "Rambo", ale po zakończeniu działania takiego środka, przez skutki uboczne, najemnik przez chwilę dozna odwrotności jego funkcjonowania. Dla przykładu Buns wzięła używki, które zwiększyły jej statystyki (dwie z nich są nawet ponad 100), po powrocie do normalności, te podniesione parametry przez chwilę spadną o taką wartość, o jaką były podwyższone.

6. PODAWANIE I ODBIERANIE PRZEDMIOTÓW - dodatkowo, wdrożono nowość techniczną polegającą na tym, że najemnik może innemu najemnikowi zrobić zastrzyk, wręczyć narkotyk, dać się napić z manierki, czy założyć maskę gazową. Na poniższych zdjęciach Stephen jest w krytycznym stanie i jedyny ratunek dla niego to dostarczenie leku przez Raidera, na szczęście wszystko się udało i Stephen wraca do zdrowia. Gdyby Raider był w obłoku trującego gazu i też był umierający, to Stephen mógłby mu założyć maskę gazową i powinno wszystko zakończyć się pozytywnie. Ciekawostką jest to, że cała ta sprawa ma odniesienie także do wrogów, im też można coś takiego zrobić, podkraść się i dokonać iniekcji trucizny lub nawet włożyć do kieszeni bombę. Gdyby tego było mało, to od teraz można będzie podejść do przyjaciela lub przeciwnika i wyjąć dowolną rzecz z inwentarza.

Najnowsza wersja JA2 1.13 - dyskusja na forum Nowości techniczne w JA2 1.13 - część I Nowości techniczne w JA2 1.13 - część II Nowości techniczne w JA2 1.13 - część III: zawód szpieg Nowości techniczne w JA2 1.13 - część III: nowe bronie Nowości techniczne w JA2 1.13 - część III: niewola Nowości techniczne w JA2 1.13 - część IV: nowe możliwości broni Nowości techniczne w JA2 1.13 - część IV: nowe możliwości dodatków do broni
Komentarze (14)
  • Avatar użytkownikaReznov

    Cóż, super sprawa, jeśli te zmiany wejdą w życie, oraz zmienny wygląd będzie dotyczyć również najemników wroga i milicji... to JA2 1.13 będzie po prostu IDEAŁEM, wtedy nie będzie już potrzeba żadnej kontynuacji. Jestem tylko ciekaw kiedy wyjdzie w/w update, ma ktoś może jakieś info :P?

  • Avatar użytkownikaJazz

    Oficjalna wersja jest dostępna od połowy stycznia.

    1. Oficjalny kod źródłowy - 2014 (r. 6748)
    https://ja2svn.no-ip.org/source/ja2/bra ... icial_2014

    2. Oficjalne pliki gry - 2014 (r. 1916)
    https://ja2svn.no-ip.org/source/ja2_v1. ... icial_2014

    3. Oficjalne pliki lokalizacyjne - 2014 (r. 6702)
    https://ja2svn.no-ip.org/source/ja2/bra ... icial_2014

    lub tylko do polskiej wersji

    https://ja2svn.no-ip.org/source/ja2/bra ... sh_Version

    Polskie pliki exe.

  • Avatar użytkownikaReznov

    Moment moment, to te modele są już wdrążone do gry?, i i w/w wersja je zawiera?

  • Avatar użytkownikaStarchris

    Wypuszczaniem oficjalnych wersji zajmuje się sam RoWa21, jeden z twórców samego JA2 i ma on pod swoją opieką poniższą stronę.

    http://ja2v113.pbworks.com/w/page/4218334/Downloads

    Jeśli tam nie ma, to jeszcze oficjalnej wersji również nie ma, są tylko rozwojowe, które można ściągnąć z kolei z poniższych stron.

    http://kermi.pp.fi/JA_2/v1.13_Releases/ ... i/SCI_113/ - PLIKI GRY
    https://skydrive.live.com/?cid=013a6926 ... C52083!202 PLIKI EXE

  • Avatar użytkownikaJazz

    Tu jest temat opisujący wypuszczanie stabilnej wersji v1.13. Te linki, które podałem powyżej są aktualne.

  • Avatar użytkownikaAk74

    Dzięki 1.13 niedługo wszystkie moje marzenia dot. JA2 zostaną spełnione...

  • Avatar użytkownikaShowOFF

    Będzie można zmienić na 25AP? bo do 100AP nie mogę przywyknąć

  • Avatar użytkownikaStarchris

    To akurat można zawsze zmienić.

    http://forum.jagged-alliance.pl/ja2v113 ... t2187.html

  • Avatar użytkownikatokar

    Witam, pobrałem najnowszą wersję 6967, wszystko działa, ale nie mam tych trzech dodatkowych typów ciał, wy też nie macie i po prostu musimy na to poczekać, czy ja coś źle robię ?

  • Avatar użytkownikaStarchris

    Wszystko dobrze robisz, ale na te ciała trzeba jeszcze poczekać.

  • Avatar użytkownikatoavina

    Hello all made in I find very interesting concept on the new types of Contents on picture number 1 strongly that'm ready I think it greatly improve the gaming mode

  • Avatar użytkownikaGus

    Jeszcze niech jakiś mistrz opracuje możliwość wynoszenia rannych ze strefy zagrożenia i będzie idealnie :) Wiecie.. chłop leży i kwiczy a Bull go na plecy i wynosi za ścianę budynku żeby go opatrzyć. Tak czy siak jestem pod wielkim wrażeniem moderów, Świetna robota!

  • Avatar użytkownikaGojira

    moze ktos mi podpowie, ale czy jest wkoncu jakis mod ktory zmienia ubior naszych najemnikow? ludzie tworza mody z samochodami robotami itd ale nikt nie zmienil ich ubioru z tshirtow na cos bardziej commando?

  • Avatar użytkownikaArtur

    Dlaczego nie można za pomocą edytora terenu dodać tych narkotyków? Skąd je brać?




Nick: