Hired Guns: The Jagged Edge - Wywiady » Pierwsze wrażenia z Jagged Alliance 3D

Tłumaczenie tekstu: snick
Autor wywiadu: baby arm
Podziękowania dla: Popusia






MiST Land - South tworzy najnowszy rozdział historii Jagged Alliance. W Jagged Alliance gracz dowodzi zespołem najemników, których zadaniem jest oswobodzenie małego afrykańskiego państewka spod władzy rebeliantów.

Elena Melnikova, kierownik public relations MiST Land - South, zaprezentowała demo Jagged Alliance 3D na tegorocznych targach E3 w Los Angeles. Gra znajduje się w fazie pre-beta i nie wszystko zostało jeszcze ukończone. Mimo że nie grałem przez bardzo długo, zdołałem wnikliwie przyjrzeć się Jagged Alliance 3D.

Komunikacja z NPC-ami:
Zamiast wybierania stylu komunikacji lub usposobienia (przyjazny, bezpośredni, groźny, etc.) dostępnych w Jagged Alliance 2, gracz będzie miał teraz do wyboru trzy albo cztery konkretne odpowiedzi. Twój wybór wpłynie na przebieg konwersacji. Dostępne do wyboru odpowiedzi będą zależeć od tego, jak przyjaźnie nastawiony jesteś do tej postaci NPC i od twoich poprzednich odpowiedzi. Jeśli poprzednio źle postąpiłeś w trakcie gry, większość NPC-ów nie będzie cię lubić i nie zechce ci pomóc. Czasami walka rozpocznie się, jeśli powiesz coś niestosownego do niewłaściwego NPC-a (tak jak Conrad w JA2). Więc dostanie się do czyjejś siedziby może być prostsze niż wydostanie się z niej!

Pole widzenia postaci:
Jeśli najemnicy nie widzą żadnego wroga lub NPC-a, ty też go nie widzisz. Kiedy najemnicy widzą wrogów, stają się oni tak samo widzialni dla gracza. Jeśli odwrócisz się plecami do wroga, spodziewaj się, że nóż lub kula przypomną ci o jego obecności. Niemniej jednak demo, które zobaczyłem nie zawierało AI zainstalowanego w całości. Pojawiła się sytuacja, w której jeden najemnik strzelił do jednego z 2 wrogów z odległości jednego jarda (metra). Podczas tej samej tury inny członek mojego zespołu (Scope) wszedł do baraku i znajdował się w odległości 10 jardów (metrów) na wprost od 2 wrogów. Obaj wrogowie skoncentrowali uwagę na Scope, podczas gdy najemnik za nimi stanowił większe zagrożenie (umieścił kulę w plecach wroga). MiST land powiedziało mi, że AI nie było ukończone i że wrogowie będą tak samodzielni jak w JA2.

Kąty kamery:
Inaczej niż w JA2, możesz zmieniać kąt widoku. Możesz przybliżać lub oddalać, przekręcać w prawo lub lewo i zmieniać kąt widoku od widoku „z lotu ptaka” do prawie horyzontalnego. Domyślny kąt widzenia jest podobny do tego z JA2.

Real-Time i tury:
Tak jak w JA2, każda misja zacznie się w trybie czasu rzeczywistego i zmieni w tryb turowy gdy wrogowie znajdą się w pobliżu. Strategy First początkowo planowało, by w Jagged Alliance 3D pojawił się wyłącznie tryb real-time lecz fani byli tak niezadowoleni, że kombinacja trybów real-time i turowego została przywrócona.

Typy misji:
W grze pojawią się różne typy misji, które bardziej przypominają questy niż gwałtowne bitwy. Pojawią się misje rozpoznawcze, gdzie będziesz musiał doprowadzić zespół do określonego miejsca.

Screenshot'y:
Jak możesz zobaczyć na zrzucie mapy głównej, w Jagged Alliance 3D wygląda ona tak jak unowocześniona wersja mapy głównej Jagged Alliance 2. Jestem nieco zmieszany przez te wszystkie różne scenerie w górnej części zdjęcia, ale jakość mapy jest dobra. Ponadto pozwala zobaczyć możliwe opcje strategiczne dla jednego z najemników z JA2. Opcja przeniesienia najemnika do innego oddziału została usunięta, ale reszta opcji z JA2 wydaje się niezmieniona. Pozostałe screeny pokazują najemnika i dostępne wyposażenie oraz najemnika będącego ekwipowanym. Nawet w 2-wymiarowej części gry jasno widać poprawę wyglądu broni i kamizelki ochronnej w stosunku do JA2 (która jest spodziewana). Mam nadzieję, że portrety najemników są również unowocześnione, w przeciwnym wypadku będą oni wyglądać nie na czasie.

Muzyka:
MiST land był na tyle miły, by wysłać StrategyCore'owi próbkę muzyki z gry. Ściągnij ją a usłyszysz na własne uszy, że MiST land miał słuszność mówiąc w poprzednim artykule, że jest dumny ze swoich umiejętności audio. Muzyka wprawia w nastrój i trzyma afrykański klimat.

Drobiazgi:
Możesz celować w wybraną część ciała (głowa, tors, ramiona, nogi) lecz kosztuje to więcej punktów akcji i zmniejsza się prawdopodobieństwo trafienia.
W bieżącej wersji JA3D nie możesz okraść wroga mimo że zginął (koniec z taktyką uderz i obrabuj by polepszyć różnorodność twoich broni i koniec z leczeniem umierających wrogów, zabieraniem ich broni a następnie zabijaniem, przysięga Hipokratesa nie dopuszcza takiego barbarzyństwa!)
Twoi najemnicy mogą biegać, chodzić, omijać, kucać i czołgać się.
Gdy najemnicy zmienią swoje hełmy lub kamizelki ochronne, ich wygląd odpowiednio ulegnie zmianom. Jak mógłbyś przypuszczać, animacje są znacznie ulepszone w stosunku do JA2.

Podsumowanie:
Jagged Alliance 3D jest niewątpliwie grą 3D w świecie Jagged Alliance. Po rozmowie z reprezentantami MiST land, jestem pod bardzo dużym wrażeniem tego, że chcieli ucieszyć (lub uspokoić, zależnie od tego, jak na to patrzysz) fanów Jagged Alliance 2. Mam uczucie, że MiST land został ograniczony w dodawaniu nowych aspektów gry przez strach przed dużym głosem niezadowolenia ze strony fanów. Grałem w Jagged Alliance w 1994 roku. Pokochałem tę grę i z nadzieją wyczekiwałem na Jagged Alliance 2, które - mimo nieznajomości niemieckiego - zakupiłem w wersji niemieckojęzycznej kilka miesięcy przed wydaniem wersji angielskiej. Grałem w większość angielskojęzycznych modów tworzonych przez fanów, jak również w modyfikacje rosyjskie i niemieckie. Ale jeśli fani oryginalnej gry uporczywie naciskali na pozostawienie Jagged Alliance 2 tak, jak w oryginale, Jagged Alliance 2 nigdy byłoby takim hitem, jakim się stało.
Autor: mtl, 1 komentarz · 15329 czytań
Komentarze (1)
  • Avatar użytkownikaJakeob 222

    Mam tylko nadzieję że mój sprzęt to uddźwignie . Jak nie będę musiał do brata chodzić ...:)




Nick: