Noworoczne aktualizacje modyfikacji - część I

ModyfikacjeŚwięta, sylwester, a przede wszystkim czas wolny, już dawno za nami. Większość z nas już z pewnością zaczęła nowy rok, wdrażając się z powrotem w stary lub nowy tryb realizacji swoich codziennych zadań. Sytuacja ta, dotyczy również moderów z całego świata, ze sceny Jagged Alliance, którzy wypuścili mnóstwo noworocznych wersji swoich modyfikacji, dlatego czym prędzej spieszymy przedstawić pierwszą listę zaktualizowanych projektów i modyfikacji.

1. JA2 1.13 BETA - premiera oficjalnej i stabilnej wersji JA2 1.13 odbyła się już spory czas temu, lecz oczywiście osobnym trybem idą pracę nad jej następczynią, czyli wersją beta. Najnowsza jej styczniowa odsłona, jest oznaczona numerkiem 7686.

JA2 1.13(2085) ENG

JA2 1.13(4870) PL

JA2 1.13(7435+bugfix) PL

JA2 1.13(7686) BETA ENG

2. AIMNAS - autor tego projektu, Smeagol, na chwilę obecną zostawił kwestię dodawania coraz to nowych broni i innych przedmiotów, tylko skupił się na przeobrażeniu całej mapy Arulco na nową, w tym na zmianie wielkości sektorów. Na poniższym zdjęciu, krzyżyki obrazują, które sektory zostały wykonane na nowo i powiększone do maksymalnych rozmiarów.

JA2 1.13(4870) AIMNAS v21 PL

JA2 1.13(4870) AIMNAS v21 ENG

JA2 1.13(7686) AIMNAS BETA ENG

3. URBAN CHAOS - jako że ten mod jest jednym z najlepszych i najbardziej popularnych wśród wszystkich innych, to jego odsłony, zawsze będziemy mogli się spodziewać przystosowanej do najnowszych oficjalnych i nieoficjalnych wersji JA2 1.13.

JA2 1.13(4870) URBAN CHAOS ENG

JA2 1.13(7435+bugfix) URBAN CHAOS ENG

JA2 1.13(7686) URBAN CHAOS BETA ENG

Na koniec informacja odnośnie aktualizacji forum naszych zagranicznym kolegów na Bear's Pit. Otóż z dniem 01 stycznia br. stworzyli oni nową odsłonę swojego portalu. Od strony wizualnej wiele się nie zmieniło (praktycznie nic), natomiast od strony technicznej tak i to dużo, dlatego między innymi wszystkie linki, które były na naszej stronie (np. między innymi w newsach o nowościach technicznych w JA2 1.13), wygasły i kierują do nikąd. Na chwilę obecną czekamy, czy zostanie to automatycznie przywrócone, czy może jednak trzeba będzie ręcznie wymienić wszystkie linki.

NOWA STRONA BEAR'S PIT

Najnowsza wersja JA2 1.13 - dyskusja na forum AIMNAS - dyskusja na forum Urban Chaos - dyskusja na forum

Wesołych Świąt życzy JACenter!

Wesołych Świąt od JACenter!

Zespół redakcyjny serwisu Jagged Alliance Center
życzy wesołych Świąt Bożego Narodzenia
i szczęśliwego Nowego Roku!


W związku z nadchodzącym okresem Narodzenia Pańskiego oraz zbliżającym się Nowym Rokiem, przyjmijcie od nas najserdeczniejsze życzenia. Cudownych Świąt Bożego Narodzenia, rodzinnego ciepła i wielkiej radości, a pod choinką zaś mnóstwo upragnionych prezentów. W Nowym Roku spełnienia wszelkich marzeń i celów,
niech ten zbliżający się czas, będzie dla Was pełen sukcesów i optymizmu.



Pozdrawiamy,
Redakcja Jagged Alliance Center

Autor: Redakcja JACenter, 3 komentarze · 849 czytań

JA2 1.13 otrzymuje aktualizację

ModyfikacjeTuż po premierze najnowszej i oficjalnej odsłony modyfikacji Jagged Alliance 2 1.13, wielu z Was od razu zauważyło, że bez dodatkowej aktualizacji się nie obejdzie. Duża ilość błędów, niedociągnięć i innych problemów, sprawiała, że przyjemność z rozgrywki bardzo szybko uciekała. Wychodząc naprzeciw tej sytuacji, kilka dni temu twórcy wydali mały bugfix, dzięki któremu wszystkie najpoważniejsze, do tej pory zauważone błędy, zostały usunięte plus jeszcze wdrożono parę poprawek.

Pliki w naszym dziale Download mają zastosowaną zasadę, że każdy mod jest od razu w całości, w najnowszej wersji, żeby nie trzeba było ściągać wielu plików naraz, a potem tracić niepotrzebnie czas w celu ich łączenia. W stosunku do najnowszego bugfixa również taka sytuacja nastąpiła. U nas jest sześć wersji językowych JA2 1.13 i wszystkie od razu mają w sobie wgraną tę aktualizację. Wystarczy ściągnąć, wypakować, wrzucić na Jaggeda i mamy najnowsza wersję z bugfixem.

Przy okazji tej aktualizacji, autorzy projektu wypuścili grudniową wersję BETA JA2 1.13, która jest oznaczona już numerkiem 7667. Wiele nowości technicznych, o których co jakiś czas piszemy na łamach naszego serwisu, nie znalazło się w oficjalnej odsłonie, dlatego warto poszukać ich w poniższym wydaniu, do czego oczywiście gorąco zachęcamy.

JA2 1.13(7667) BETA ENG

Najnowsza wersja JA2 1.13 - dyskusja na forum

Studio bitComposer Games bankrutem? Sprzedaż JA: Flashback niezagrożona

Gry PodobneWszystkie znaki na niebie i ziemi wskazują, że los niemieckiego wydawcy gier bitComposer Games, który jest odpowiedzialny między innymi za nowe odsłony Jagged Alliance (Jagged Alliance: Back in Action) został przypieczętowany i wygląda na to, że studio czeka smutny koniec. Jeśli wierzyć informacjom podanym na niemieckim portalu branżowym GamersGlobal bitComposer Games jest w stanie upadłości od 3 grudnia 2014 roku.

Czy bankructwo niemieckiego dewelopera będzie miało jakikolwiek wpływ na sprzedaż Jagged Alliance: Flashback ? Jak zapewnił Thomas Lund na oficjalnym forum, sprzedaż oraz wydawanie kolejnych rozszerzeń nie jest w żaden sposób zagrożone ponieważ Full Control jest objęte umową zabezpieczającą, która chroni twórców przed takimi ewentualnościami.

Firma bitComposer Games powstała w 2009 roku. Zajmowała się wydawaniem gier głównie na komputery stacjonarne (PC) oraz konsole nowej generacji (XBOX, Playstation). Do najbardziej znanych gier wydanych przez tego dewelopera wymienić można Jagged Alliance: Back in Action (2012), Air Conflicts: Pacific Carriers (2012), Citadels (2013) oraz ostatnio dobrze nam znane Jagged Alliance: Flashback (2014). Ostatnią grą, którą udało się wysłać do sklepów przed ogłoszeniem upadłości, był hack'n'slashowy RPG Shadows: Heretic Kingdoms (22 listopada 2014).

bitComposer Games - Dyskusja na forum bitComposer Games - strona główna

JA: Flashback w Polsce. Znamy datę premiery polskiej wersji językowej.

Jagged Alliance: FlashbackCDP.pl (tak, tak - oczy Was nie mylą, to polski wydawca JA: Flashback) zaplanował na 5 grudnia premierę polskiej wersji turowej gry strategicznej Jagged Alliance: Flashback. Produkcję za którą odpowiedzialne jest duńskie studio Full Control będzie można nabyć na dwa sposoby. Wersję cyfrową za pośrednictwem sklepu internetowego wydawcy oraz pudełkową. Niestety na obecną chwilę nie są znane ceny obu tych wersji. Jednak niewykluczone, że pojawią się one na dniach.

Jagged Alliance Flashback, której fabuła została umiejscowiona na obszarze karaibskiej wyspy San Hermanos przenosi nas w czasy burzliwych lat 80. ubiegłego wieku, czyli do okresu, w którym trwała zimna wojna. Jest to swoisty prequel całej serii a przedstawione w nim wydarzenia rozgrywają się długo przed tymi, które znamy, chociażby z pierwszej części oryginalnego Jagged Alliance.

W polską wersję gry będziemy mieli możliwość zagrać jedynie z napisami.

JA: Flashback - ogólnie: dyskusja na forum

Jaka przyszłość czeka JA: Flashback

Jagged Alliance: FlashbackRdzeń swojej przyszłości, pozycja ta stworzyła sobie w dniu swojej premiery i tego pejoratywnego pierwszego wrażenia i negatywnych ocen, jakie wtedy zebrała, już nic nie zmieni. Jednak pomimo tej sytuacji, deweloperzy nie zrezygnowali i nie opuścili swojego produktu, tylko postanowili, że jak tylko mogą, to go usprawnią, a Ci którzy już wypróbowali najnowszą odsłonę Jagged Alliance, dobrze wiedzą, że jest co naprawiać i dodawać, tak więc sami jesteśmy bardzo ciekawi, co z tego wyniknie.

Aktualna wersja gry to 1.06, do najważniejszych zmian możemy z pewnością zaliczyć: dodanie amunicji AP, HP oraz shotgunów, uzupełnienie medykamentów o zastrzyki znane z JA2, lekka poprawa inteligencji przeciwników, dodanie interfejsu dla sprzedawców (do tej pory był tylko tekst), nowe portrety IMPów, opcję drops all items oraz quick save (F8) and load (F10), no i oczywiście wyeliminowanie błędów, niedociągnięć i problemów, o których tutaj nie będziemy nawet wspominać, bo było i nadal jest ich po prostu multum.

Powyżej wymienione aspekty powinny być oczywiście wdrożone już w premierową odsłonę, a nie dodane później jako aktualizacje, tak samo jak zmiany, które dopiero co nadchodzą. Kolejna aktualizacja ma przynieść system dodatków do broni, dodatkowy plecak na przedmioty w inwentarzu najemnika, wiele nowych sektorów i związanych z nimi zadań oraz panel misji, do którego w każdej chwili będziemy mogli zajrzeć i sprawdzić stan lub historię danego zlecenia. Szykuje się wiele pozytywnych usprawnień, za które trzymamy mocno kciuki, żeby się udały, ponieważ twórcy obiecali, że na ty nie spoczną i potem zajmą się następnymi brakującymi elementami rozgrywki.

Zatrzymamy się teraz na chwilę przy modyfikowaniu tej gry, bo już miesiąc minął od jej wydania, a gra ta nadal nie wygląda tak bardzo przyjaźnie, jak to zapowiadała załoga Full Controll, w stosunku do wprowadzania w niej swoich własnych zmian. Na chwilę obecną mamy pełną wersję edytora sektorów, z którego raczej nikt nie korzysta, ponieważ skoro sama gra jest zła, to tworzenie nowych map, też mija się z celem. Mamy jeszcze jedno proste narzędzie, które pozwoli nam na zmianę statystyk broni. Jest to co prawda dopiero wersja BETA, lecz można już w niej pozmieniać wszystkie ich parametry. Modyfikacja znajduje się w naszym dziale Download i zachęcamy do jej wypróbowania, pełna instrukcja znajduje się w opisie pliku.

WEAPON'S EDITOR DLA JA: FLASHBACK

JA: Flashback - ogólnie: dyskusja na forum JA: Flashback - edytor broni: dyskusja na forum JA: Flashback - edytor map: dyskusja na forum

Pierwsze wrażenia po premierze JA: Flashback

Jagged Alliance: FlashbackSpecjalnie trochę później zaplanowaliśmy tego newsa, aby napisać o "kolejnym godnym następcy" Jagged Alliance 2 bez niepotrzebnych negatywnych emocji. One zawsze i bardzo szybko udzielają się po zdecydowanej większości premier, ponieważ każde znalezione niedociągnięcie, długo wyczekiwanej i wielce promowanej gry, mającej być zgodnie z hucznymi zapowiedziami czymś niesamowitym, tworzy niekorzystną, negatywną aurę, która wręcz rozlewa się wśród wszystkich fanów.

Pomimo wielkich nadziei, z upływem czasu opinie oraz komentarze były coraz gorsze i można już z pewnością powiedzieć, że ta pozycja odniosła druzgocącą klęskę niemal w każdym swoim aspekcie. Średnia ocen na różnych portalach waha się między 30 a 40%, co samo w sobie już mówi za siebie. Trzeba przyznać, że wystawione noty są w większości podyktowane odniesieniem i porównaniem do klasycznej odsłony z 1999 roku, ale nawet biorąc ją za zupełnie nową grę, to i tak jest ona najwyżej przeciętna.

Dobre wrażenie rozpoczyna się na samym menu głównym i na nim się kończy. Gdy gracz dostaje możliwość stworzenia IMPa, polegającej na odpowiedzi na archaiczne i bezsensowne, opiewające w multum nic nieznaczącego tekstu pytania, które w 2014r. nie mają mieć prawa bytu, to cały czar pryska od razu jak bańka mydlana.

Laptopa nie ma, jest zupełnie inna wersja werbowania najemników w związku z tym, że akcja toczy się pod koniec lat 80, natomiast brak animowanych postaci na zdjęciach, to duży minus. Wygląd interfejsu, to już kwestia gustu, jednym się podoba drugim nie, lecz na szczęście jest w miarę przejrzysty i można od razu połapać się, o co w tym wszystkim chodzi.

Ekran strategiczny jest bardzo ubogi, tam jest tylko mapa strategiczna (która również za bardzo informacyjna też nie jest), nasi najemnicy oraz ekran misji. Ten ostatni, to jest jakieś totalne nieporozumienie, to jest tylko kilka linijek tekstu w lewym górnym rogu, żadnego śledzenia, historii, zarządzania czy czegokolwiek, co było w JA2 lub chociażby w JA: Back in Action.

Walki są w miarę przyzwoite, zdjęcia oraz odgłosy broni też, lecz żeby poczuć klimat gry taktycznej, to ten produkt ma jeszcze przed sobą długa drogę poprawek, w celu jego osiągnięcia. Wspomnieliśmy, że tylko grafiki oraz dźwięki broni są ok, ponieważ opisy ich parametrów są tak mało czytelne i skomplikowane, że porównywanie broni pod względem jakości mija się z celem. Brak dodatków do broni pozostawiamy bez komentarza.

Całości porażki dodaje "efekt ciszy". Gra opiera się na tekście tylko i wyłącznie pisanym, wszystkie postacie nie mówią, pojawia się tekst, który musimy czytać, nawet u sprzedawców nie ma zdjęć przedmiotów, tylko kupujemy je na podstawie samych nazw i ceny.

Od strony wizualnej jest ok, ale tylko ok. Nawet przy najwyższych ustawieniach, realność grafiki pozostawia dużo do życzenia. Trzeba przyznać, że forma grafiki oraz animacji "bajkowej" dla gier taktycznych z serii Jagged Alliance, nie jest i nie będzie nigdy dobrym rozwiązaniem. Co do muzyki, to jest to chyba jeden z niewielu mocnych atutów tej gry.

Podsumowując, nie tylko my, ale również i cała społeczność fanów serii Jagged Alliance, jest wręcz zszokowana faktem, że wersja, którą nam dano w dniu premiery, została uznana przez załogę Full Controll jako produkt gotowy. Jest tyle niedociągnięć i niedopracowań, że możemy ją nazwać co najwyżej wersją BETA. Z tego tytułu chociażby, z pełną recenzją gry wstrzymamy się do momentu, kiedy deweloperzy wypuszczą odpowiednie aktualizacje i poprawki, ponieważ nie uśmiecha nam się recenzować wersję BETA.

JA: Flashback - dyskusja na forum