JA 3: DZIENNIK DEWELOPERA #9 - WIDOK SATELITARNY

Jagged Alliance 3 - THQ Nordic

W Jagged Alliance 3 zwycięstwo w bitwach nie zawsze gwarantuje wygranie wojny. Nie ulega zatem wątpliwości, że współczesna strategia turowa wymaga jednak czegoś więcej niż tylko sprawnego i umiejętnego dowodzenia grupą najemników. W swoim najnowszym pamiętniku dewelopera twórcy przybliżą nam jeden z najważniejszych aspektów gry - widok satelitarny.

1. ROZGRYWKA STRATEGICZNA - lata 90. były złotym wiekiem dla gier strategiczno-turowych. Nic więc dziwnego, że jedne z najważniejszych przedstawicieli tego gatunku jakimi bez wątpienia są serie gier Jagged Alliance i XCOM - nie tylko charakteryzowały się doskonałą walką taktyczną, ale posiadały także solidną dawkę elementów strategicznych. Połączenie obu tych składników sprawiło, że oba te tytuły odniosły niesamowity sukces.

Rozgrywka strategiczna wymaga planowania i podejmowania trudnych decyzji, zarządzania zasobami - pieniędzmi, czasem i ludźmi. Dlatego potrzebuje również dużej przestrzeni potrzebnej do tego aby wszystkie te cele można było wcielić w życie.

2. NOWA MAPA ŚWIATA - zgodnie z tradycją poprzednich części cyklu mapa świata została podzielona na sektory. Ponad 160 (wliczając w to lokalizację znajdujące się pod ziemią) z nich posiada własne, grywalne i ręcznie wykonane mapy, które są w pełni gotowe do eksploracji. Zostały one zebrane w kilka różnych regionów oraz środowisk i oferują nie tylko kolejne pola bitwy, ale również nowe postacie, które możemy napotkać jak i szereg zadań pobocznych.

Niektóre z sektorów mogą się okazać strategicznie ważniejsze od innych. Mogą to być np. dzielnice, kopalnie diamentów, porty umożliwiające podróże morskie i rzeczne oraz szpitale w których w miarę szybko możemy zregenerować zdrowie. Jeszcze inne mogą być po prostu silnie ufortyfikowanymi posterunkami wroga z których wysyłane są oddziały gotowe do ataku. Wyzwolenie tych sektorów i przejęcie pełnej kontroli nad ich kluczowymi zasobami jest gwarancją na powodzenie akcji.

3. NAJEMNICY NA BOJOWYM SZLAKU - choć wydaje się, że przejście całej gry jednym oddziałem najemników jest całkiem możliwe, to nic nie stoi na przeszkodzie aby podzielić zespół na drużyny. W tym momencie wydaje się być jasne, że aspekt strategiczny jest tu jak najbardziej widoczny.

W tym celu możemy wydać polecenie drużynie "X", aby przejęła kopalnię diamentów i czerpała fundusze z wydobytego surowca. W tym samym czasie drużyna "Y" udaje się do innego sektora w celu wykonania konkretnej misji pobocznej. Jeszcze w innej sytuacji mogą znaleźć się najemnicy z zespołu "Z" zajmując się szkoleniem milicji i naprawą przedmiotów w niedawno wyzwolonym mieście. Same oddziały ograniczone są do 6 najemników, ale nie ma limitów co do liczby drużyn, które możemy mieć lub w jaki dany rejon mapy je wyślemy.

4. OŚ CZASU I OPERACJE - w kontrolowanych przez nas sektorach możemy przydzielać najemników do konkretnych operacji. Są to zadania, które pomogą nam zebrać siły po stoczonych potyczkach lub przygotować się na kolejne starcie z przeciwnikiem. Wymieńmy w punktach najważniejsze z nich:

  • Leczenie ran - wyznaczamy najemnika posiadającego najwyższy współczynnik umiejętności medycznych (np. MD) do leczenia członków drużyny.
  • Leczenie szpitalne - dostępne jest tylko w niektórych sektorach, szpitale pozwalają na szybsze leczenie ran, ale korzystanie z nich wymaga większych środków finansowych.
  • Odpoczynek i relaks (Rest and relax) - w miejskich sektorach najemnicy mogą spędzać trochę więcej czasu, aby szybciej się regenerować uzyskując tym samym status "dobrze wypoczęty".
  • Naprawianie przedmiotów - broń i pancerz ulegają zniszczeniu wraz z użytkowaniem, dlatego najemnicy z wysokimi umiejętnościami mechaniki mogą naprawiać te przedmioty kosztem niektórych części.
  • Crafting amunicji i materiałów wybuchowych - operacje powiązane z umiejętnością materiały wybuchowe umożliwiają wytwarzanie różnych rodzajów amunicji i materiałów wybuchowych.
  • Obszar zwiadowczy - najemnicy mogą spędzać czas na zbieraniu danych wywiadowczych z sąsiednich sektorów, uzyskując tym samym wskazówki dotyczące wrogich oddziałów lub misji pobocznych.
  • Szkolenie milicji - szkolenie milicji do obrony kluczowych pozycji. Podobnie jak w JA 2 milicja to sprzymierzeni żołnierze, którzy nie znajdują się bezpośrednio pod kontrolą gracza, ale mogą bronić sektora nawet wtedy, gdy najemnicy nie są w nim obecni.
  • Szkolenie najemników - pozwala najemnikom z wyższymi umiejętnościami na szybkie szkolenie innych członków zespołu.
  • Niektóre z operacji mogą mieć istotne znaczenie - np. leczenie ran, ale jeszcze inne mogą być tzw. wypełniaczami - np. treningi - pozwalające na zajęcie czasu bezczynnym najemnikom czymś pożyteczniejszym. Niektóre z sektorów mogą również oferować dodatkowe "unikalne" operacje, które są częścią określonej misji pobocznej, tj. poszukiwanie diamentów w celu poprawy wydajności kopalni.

    Wspomniana w tytule rozdziału oś czasu pomaga w śledzeniu różnych aktywnych operacji, pokazuje informacje o trwającym kontrakcie i zapewnia jasny obraz tego jak płynie czas w grze. Każda operacja, czas podróży i najważniejsze zdarzenia zaznaczone są na osi czasu.

    5. CZAS TO PIENIĄDZ - utrzymanie najemników wiąże się z ciągłymi kosztami - od czasu do czasu musimy odnawiać wygasające kontrakty. Możemy ustawiać ramy czasowe licząc się z tym, że mogą wystąpić komplikacje. Najemnik będzie z czasem chciał renegocjować umowę, jeśli zdobył doświadczenie i awansował na wyższy poziom. Niektórzy mogą żądać wyższego wynagrodzenia już przy pierwszym zatrudnieniu, jeśli uznają nas za kiepskiego i mało doświadczonego dowódcę. Poniektórzy mogą wręcz odmówić dołączenia do naszego zespołu, jeżeli wynajęliśmy najemnika, którego akurat ten pierwszy nie darzy sympatią lub jeśli swoimi działaniami spowodowaliśmy śmierć zbyt wielu najemników pod naszą komendą.

    6. WOJNA O TERYTORIUM - gdy nasi najemnicy sukcesywnie torują sobie drogę, zdobywając sektor po sektorze, nasze terytorium i zasoby rosną, ale nie zmienia to faktu, że przez naszą nieuwagę odbite przez nas obszary mogą wpaść w ręce wroga. Przeciwnicy mogą odpierać kontrataki i będą próbować odzyskiwać utracone sektory. Często na szczycie ich listy znajdują się kopalnie diamentów.

    Posterunki, zwane wrogimi twierdzami, mogą generować dodatkowe siły i wysyłać je do ataków na nasze pozycje. My z kolei możemy wyszkolić milicję potrzebną do ich obrony. W JA 3 istnieje wiele rodzajów milicji - nowicjusze, weterani i elita. Kiedy wrogi oddział dotrze do naszych pozycji będziemy musieli bronić sektora lub automatycznie rozstrzygnąć konflikt. Jeżeli w sektorze znajduje się tylko milicja, jedyną opcją jest rozstrzygnięcie automatyczne, gdyż nie mamy akurat w sektorze aktywnych najemników.

    Źródłowy dziennik dewelopera JA3 - dyskusja na forum Jagged Alliance 3 - galeria screenów Jagged Alliance 3 - oficjalna strona Jagged Alliance 3 - oficjalne forum Strona gry na platformie Steam Strona gry na platformie GOG.com Oficjalna strona THQ Nordic Oficjalna strona Haemimont Games

    JAGGED ALLIANCE 3 - PRE-ORDERY RUSZYŁY!

    Jagged Alliance 3 - THQ Nordic

    Do premiery Jagged Alliance 3 pozostał co prawda jeszcze ponad miesiąc, ale jeśli najnowsza produkcja autorstwa Haemimont Games przekonała Was swoim klimatem, to już teraz możecie składać zamówienia w formie pre-order. Oprócz tego poinformowano, że gracze uzyskają specjalną 20% zniżkę, którą otrzymamy za wcześniejszy zakup.

    Grę możemy zamówić w przedsprzedaży za pośrednictwem platformy Steam oraz GOG za 166,79zł.

    Przypomnijmy, że jakiś czas temu deweloperzy oficjalnie potwierdzili że Jagged Alliance 3 ukaże się 14 lipca 2023 roku, więc data premiery nie powinna być zagrożona. Warto w tym miejscu również dodać, że gra otrzymała też edycję kolekcjonerską. Edycja Jagged Alliance 3 Tactical Edition zawiera szereg ciekawych gadżetów, które mogą być atrakcyjne dla fanów serii.

    JA3 - dyskusja na forum Jagged Alliance 3 - galeria screenów Jagged Alliance 3 - oficjalna strona Jagged Alliance 3 - oficjalne forum Strona gry na platformie Steam Strona gry na platformie GOG.com Oficjalna strona THQ Nordic Oficjalna strona Haemimont Games

    JA3: DZIENNIK DEWELOPERA #8 - TWORZENIE QUESTÓW

    Jagged Alliance 3 - THQ Nordic

    W kolejnej odsłonie tego dziennika, twórcy szczegółowo opisali nam, jak wyglądać będzie wykonywanie pobocznych zadań. W klasycznym JA2 misje były bardzo ważnym punktem całej rozgrywki i pewnie mało kto ich nie wykonywał. Autorzy podkreślili, że to one były właśnie dla nich wzorem podczas projektowania i zadania w JA3 będą stać na jeszcze wyższym poziomie, bardziej urozmaicone, a co najważniejsze nagrody za nie mają być również bardzo satysfakcjonujące.

    1. PEŁNA SWOBODA DZIAŁANIA - misje będzie można wykonywać na wiele sposobów. Najlepszym przykładem jest Doreen z miasta Drassen wykorzystująca dzieci w swojej fabryce do produkcji ubrań. Mogliśmy my ją zostawić w spokoju, przekonać lub nawet zlikwidować. Tak też będzie w questami w JA3, z tym że dla nich ma być wdrożona jeszcze większa paleta rozwiązań do wyboru. Należy tu też dodać, że idąc w ślad za JA2, każdą napotkaną osobę, czy to będzie zwykły cywil, NPC, RPC itd., będzie można zlikwidować.

    2. OGROMNA ILOŚĆ TEKSTÓW DIALOGOWYCH - spotkania z poszczególnymi postaciami będą odznaczać się mnogością rozmów i alternatywnych odzywek, przywitań, pożegnań itp. Będą jeszcze bardziej uatrakcyjnione i naturalne np. wchodząc do baru będzie słychać rozmowy klientów, muzykę itd. Dodano także nowość do pogawędek, w postaci odblokowania konkretnej konwersacji w zależności od posiadanej odpowiedniej mądrości, atutu lub innej umiejętności. Coś na wzór dialogów w popularnej grze Mass Effect, gdzie w stosunku od ilości uroku lub zastraszania, to pojawiały się dodatkowe linie dialogowe do wyboru.

    3. DOSKONALE ODDANE ŚRODOWISKO - wiele misji będzie wykonywanych w różnych zakątkach państwa Grand Chien, gdzie zabudowa jak i klimat mogą się bardzo różnic, dlatego zadbano o to, aby otoczenie bardzo mocno odzwierciedlało nie tylko mieszkańców, ale również i same misje. Np. Port Cacao Docks, w którym mieszkańcy przystosowali się do realiów powojennego kraju i walczą o odbudowę swojego życia na pozostałościach przemysłu rybnego. Znajdziemy tam niezapomniane postacie, mające własne plany i problemy, gdzie my jako najemnicy, będziemi mieli możliwość pomóc im w ich realizacji lub rozwiązaniu.

    JA3 - dyskusja na forum Jagged Alliance 3 - galeria screenów Jagged Alliance 3 - oficjalna strona Jagged Alliance 3 - oficjalne forum Strona gry na platformie Steam Oficjalna strona THQ Nordic Oficjalna strona Haemimont Games

    NOWE ŹRÓDŁO DOWNLOADU DLA JA2 1.13!

    Modyfikacje

    Jakiś czas temu informowaliśmy Was, że całe repozytorium JA2 1.13 przeniosło się z SVN do GitHuba. Teraz osoby odpowiedzialne za zarządzanie nowym oficjalnym źródłem danych dla 1.13 utworzyli automat, który po wydaniu każdej aktualizacji, nawet najmniejszej, tworzy automatycznie od razu gotową paczkę 1.13 i to w każdej wersji językowej.

    W podanym poniżej downloadowym linku, będzie informacja o ostatnich wykonanych zmianach dla tego projektu, natomiast jak zejdziemy na sam dół tej strony, to znajdziemy tam odnośniki do najnowszych wydań JA2 1.13 i to wielu odmianach językowych. Wystarczy kliknąć na interesujący nas wariant i od razu zacznie się ściaganie. Instalacja jest taka sama jak w naszym dziale download, czyli ściągnij - wypakuj - kopiuj - wklej - graj.

    DOWNLOAD JA2 1.13 NA GITHUB

    JA2 1.13 - dyskusja na forum
    Autor: Redakcja JACenter, 5 komentarzy · 541 czytań

    JA 3 Z OFICJALNĄ DATĄ PREMIERY! WSPARCIE DLA MODÓW WKRÓTCE.

    Jagged Alliance 3 - THQ Nordic

    Chcemy wszem i wobec ogłosić, że potwierdziły się wcześniejsze informacje na temat premiery Jagged Alliance 3. A wszystko to za sprawą niedawnej prezentacji podczas której twórcy ze studia Haemimont Games oraz ekipa wydawnicza z THQ Nordic ujawnili zawartość edycji specjalnej i oprócz tego poinformowali, że Jagged Alliance 3 zadebiutuje na rynku latem 2023 roku, ale teraz wiemy już wszystko dokładniej. Jagged Alliance 3 pojawi się 14 lipca 2023 roku wyłącznie na komputerach osobistych! Gra będzie dostępna w cenie 45,99€ (ok. 208 zł) i otrzyma 20% zniżkę przy pierwszym uruchomieniu gry na Steamie. Wydawcą gry w Polsce została firma PLAION.

    Z okazji ogłoszenia oficjalnej daty premiery firma wydawnicza THQ Nordic opublikowała w serwisie YouTube najnowszy zwiastun trzeciej odsłony Jagged Alliance. Ten specjalnie przygotowany materiał omawia najważniejsze cechy gry, nie zostawiając jednocześnie suchej nitki na poprzednikach. Jak możemy zauważyć gra w wielu aspektach będzie nawiązywać do swoich korzeni, korzystając z nowoczesnych rozwiązań. Wspomniany film możecie obejrzeć poniżej.

    W tym miejscu trzeba przyznać, że ogłoszenie premiery gry pojawiło się dosyć niespodziewanie. Sami deweloperzy w ostatnich miesiącach byli bardzo aktywni w kontaktach ze społecznością - regularnie brali udział w transmisjach poświęconych grze i w dalszym ciągu publikowane się również kolejne odcinki pamiętników deweloperskich. Nie ma co ukrywać, że w tym przypadku twórcy bynajmniej nie zapadli się pod ziemię i w tym miejscu warto jest docenić ich zaangażowanie.

    Jednocześnie wraz ze zwiastunem twórcy opublikowali specjalny i ważny komunikat skierowany do społeczności moderskiej. Jagged Alliance 3 otrzyma wsparcie dla modów, jednak bardziej rozbudowane narzędzie trafi do rąk graczy dopiero po premierze. Na samym początku gra pozwoli jedynie na stworzenie prostych do zrobienia modyfikacji, takich jak zmiana parametrów broni oraz poziomów trudności. Ci bardziej kreatywni będą mogli np. stworzyć nowych najemników a nawet kampanię.

    Po premierze Jagged Alliance 3 twórcy skupią się na zapewnieniu graczom ekscytującej możliwości dostosowania gry do własnych preferencji. Początkowo oferując podstawowe wsparcie modów, pozwalające graczom modyfikować statystyki broni, dostosowywać poziomy trudności, a nawet wyświetlać procent „szansy na trafienie”, wsparcie modów dla Jagged Alliance 3 będzie nadal rozszerzane i ewoluować będzie po premierze. W odpowiednim czasie gracze będą dzierżyć potężne narzędzie, które umożliwi im tworzenie i udostępnianie własnych kampanii, wprowadzanie nowych najemników i odkrywanie możliwości wykraczających poza naszą obecną wyobraźnię!

    Niewątpliwie na twórcach ciąży presja i duża odpowiedzialność. Jagged Alliance jest bowiem marką do której gracze na całym świecie żywią ogromny wręcz sentyment. W tym miejscu mamy więc nadzieję, że ekipa z Haemimont Games stanie na wysokości zadania i odda w nasze ręce godnego następce serii Jagged Alliance.

    A my bardzo chętnie dowiemy się czy również czekacie na Jagged Alliance 3 oraz jakie są Wasze oczekiwania względem tej produkcji. Bardzo zachęcamy do dzielenia się swoimi opiniami w komentarzach.

    JA3 - dyskusja na forum Jagged Alliance 3 - galeria screenów Jagged Alliance 3 - oficjalna strona Jagged Alliance 3 - oficjalne forum Strona gry na platformie GOG.com Strona gry na platformie Steam Oficjalna strona THQ Nordic Oficjalna strona Haemimont Games

    JA 3: DZIENNIK DEWELOPERA #7 - INTERFEJS UŻYTKOWNIKA

    Jagged Alliance 3 - THQ Nordic

    W poprzednim odcinku pamiętnika dewelopera bardzo szeroko zapoznaliśmy się z podstawowymi zasadami na jakich będzie opierała się walka w Jagged Alliance 3. Najnowsza część opublikowanego właśnie przez twórców dziennika skupia się tym razem na temacie, który bardzo często jest pomijany podczas tworzenia konkretnej gry - Interfejsie Użytkownika. Jest to bardzo szerokie zagadnienie, ponieważ UI jaki i UX (ang. User Experience) obejmuje różnorodne elementy gry.

    1. INTERFEJS UŻYTKOWNIKA W JA 2 - jak wszyscy doskonale wiedzą interfejs użytkownika w Jagged Alliance 2, nie był szczególnie łatwy w użyciu, ale niewątpliwie posiadał on swój unikalny charakter, który nie tylko zanurzył nas w świecie gry, ale pokazywał też jej zabawną i rozrywkową stronę. Na przykład wysyłanie kwiatów królowej Deidrannie poprzez specjalnie do tego stworzony sklep internetowy lub tworzenie własnego najemnika wykorzystując kwestionariusz agencji I.M.P.

    2. POWRÓT DO PRZESZŁOŚCI - aby stworzyć bezpośrednią kontynuację pod względem fabularnym twórcy musieli przenieść się z interfejsem użytkownika daleko w przeszłość, czyli aż do 2001 roku. Wiadomo też, że od wydarzeń, które miały miejsce w Arulco minęło trochę czasu dlatego ową wersję laptopa w Jagged Alliance 3 zmodernizowano w taki sposób aby swoim wyglądem przypomniał urządzenie znane jako PDA.

    3. PDA - jest miejscem w którym dowodzimy i zarządzamy swoim oddziałem na mapie taktycznej. Możemy także uzyskać dostęp do poczty e-mail, notatnika, aby śledzić w nim swoje cele i zadania. W dużym skrócie notatnik służy jako dziennik zadań. Oczywiście istnieją w nim również przeglądarki, dzięki którym możemy odwiedzać takie strony jak A.I.M. czy I.M.P. Szczególną uwagę warto zwrócić na jeden z zabawniejszych elementów interfejsu - klienta czatu o nazwie Snype. W czasie gdy strona internetowa organizacji AIM ukazuje listę najemników, skontaktowanie się z nimi w celu złożenia oferty umożliwia właśnie aplikacja Snype. Tam możemy zaoferować najemnikom pracę i określić czas trwania umowy.

    4. INTERFEJS UŻYTKOWNIKA I ŚWIAT GRY - ten sam styl wizualny zastosowano w interfejsach użytkownika w czasie eksploracji świata gry i walki taktycznej. Możemy to zobaczyć na przykładzie portretów najemników, niektórych elementów rozgrywki, takie jak sylwetki wrogów chowających się za przeszkodami posiadają subtelne efekty imitujące takie połączenie.

    5. NAJEMNICY - styl wizualny i portrety najemników zostały już omówione w trzecim dzienniku dewelopera. W każdym razie odtworzenie oryginalnej obsady i dodanie jeszcze większej ilości postaci było niezwykle ważne. Tym razem chciano pokazać najemników nie tylko jako małe portrety, ale dać im również szansę zabłysnąć w pełnowymiarowej grafice, ekwipunku czy też na stronie poświęconej rekrutacji najemników. Jednym z najważniejszych aspektów było ukazanie tego w jaki sposób najemnicy są ułożeni, aby w najlepszy sposób oddać unikalny charakter każdej postaci.

    6. EWOLUCJA IU W JA 3 NA PRZESTRZENI LAT - projektowanie takich elementów jak UI czy UX jest niewątpliwie jednym z największych wyzwań związanych z tworzeniem gier. Wiele gier kończy się fiaskiem lub sukcesem w oparciu o ten kluczowy aspekt. Nic więc dziwnego, że Jagged Alliance 3 na od momentu gdy został po raz pierwszy zapowiedziany na przestrzeni lat przeszedł bardzo długą drogę wizualno - artystyczną a niektóre rzeczy były wielokrotnie przerabiane. Podsumowując tą najnowszą część pamiętnika dewelopera twórcy udostępnili kilka zrzutów ekranu. Warto w tym miejscu zaznaczyć, że niektóre z nich mogą mieć 3-4 lata i są bardzo wczesnymi projektami.

    Źródłowy dziennik dewelopera JA3 - dyskusja na forum Jagged Alliance 3 - galeria screenów Jagged Alliance 3 - oficjalna strona Jagged Alliance 3 - oficjalne forum Strona gry na platformie Steam Oficjalna strona THQ Nordic Oficjalna strona Haemimont Games

    JA3: DZIENNIK DEWELOPERA #6 - WALKA

    Jagged Alliance 3 - THQ Nordic

    Zapraszamy wszystkich do zapoznania się podstawowymi zasadami, na jakich będzie opierać się walka w Jagged Alliance 3. W pierwszej części tego dziennika, twórcy opisali aspekty związane z samym strzelaniem, z kolei w drugiej części mają przygotować informacje na temat walki w dzień i w nocy, w różnych warunkach pogodowych, w trybie skradanie oraz o trybie przerwań podczas ataków.

    1. PUNKTY AKCJI - będą one działać na takiej samej zasadzie, jak w klasycznym JA2, czyli każda czynność będzie zabierać określoną ilość punktów akcji, chodzenie, zmiana pozycji ciała, przycelowanie, rzucanie, leczenie rannego itd. Natomiast ich ilość już będzie inna. Słabej klasy najemnik będzie dysponował pomiędzy 10 a 12 punktów i teraz im większego doświadczenia będzie nabierał, tym większą ich sumę będzie mogł posiadać. Dodatkowo inne czynniki, takie jak np. aktualne morale, też będzie wpływać na ich stan.

    2. POZYCJE CIAŁA - stanie, pochylenie oraz leżenie, formy znane z JA2 również i w JA3 znajdą zastosowanie. Będą one jednak dodatkowo urozmaicone możliwością automatyzacji zachowań. Będziemy mogli ustawić sobie wybraną stałą pozycję do poruszania się dla danego najemnika lub żeby zakończenie ruchu zawsze było w konkretnej pozycji np. leżącej.

    3. TRYBY STRZELANIA - będzie można przycelowywać, żeby uzyskać większą szansę na trafienie, strzelać pojedynczym, jak i ciągłym ogniem. Strzelanie z dwóch broni jednocześnie też będzie dostępne, jak i również wystrzelenie obydwu pocisków ze strzelby dwulufowej.

    4. CZĘŚCI CIAŁA - będziemy mieli sposobność oddania strzału w głowę, tułów, rękę, biodro oraz nogę. Walka na noże dodatkowo będzie miała opcje ciosu w szyję.

    5. TRAJEKTORIA POCISKU - twórcy pochwalili się w tym dzienniku, że opracowali rozwiązanie dające duży realizm, jeśli chodzi o efekt końcowy wystrzelonego pocisku. W zależności od tego jakiej broni i jakiego naboju użyjemy oraz jaką przeszkodę napotka on na swojej drodze (kamizelka na ciele, okno, drzewo, ściana, kilka przeciwników), to będzie on mógł przechodzić właśnie przez kilka osób jednocześnie lub nawet przez ścianę lub drzewo.

    6. SZANSA NA TRAFIENIE - nie będzie widocznej szansy na trafienie, twórcy nie zaimplementują tego rozwiązania. Podczas strzelania będziemy mieli widoczne w procentach różne czynniki, które będą wpływać na celność np. ilość przycelowań, pozycja ciała, dodatki do broni, ale ogólnej procentowej szansy na trafienie nie będzie. Twórcy zdają sobie sprawę, że ta decyzja może mieć wielu przeciwników, ale motywują ją faktem, że rozgrywka, w której gracz nabiera doświadczenia, pozwoli mu rozwinąć wyczucie pewnych sytuacji, skupieniu się na swoim otoczeniu, czynnikach i wyjątkowej sytuacji bojowej, będzie miała o wiele większy potencjał jeśli chodzi o satysfakcję i przyjemność z gry, anizeli skupienie się i oparcie strategi na ogólnej procentowej liczbie w interfejsie.

    JA3 - dyskusja na forum Źródłowy dziennik dewelopera
    Autor: Redakcja JACenter, 2 komentarze · 1402 czytań