Jaka przyszłość czeka JA: Flashback

Jagged Alliance: FlashbackRdzeń swojej przyszłości, pozycja ta stworzyła sobie w dniu swojej premiery i tego pejoratywnego pierwszego wrażenia i negatywnych ocen, jakie wtedy zebrała, już nic nie zmieni. Jednak pomimo tej sytuacji, deweloperzy nie zrezygnowali i nie opuścili swojego produktu, tylko postanowili, że jak tylko mogą, to go usprawnią, a Ci którzy już wypróbowali najnowszą odsłonę Jagged Alliance, dobrze wiedzą, że jest co naprawiać i dodawać, tak więc sami jesteśmy bardzo ciekawi, co z tego wyniknie.

Aktualna wersja gry to 1.06, do najważniejszych zmian możemy z pewnością zaliczyć: dodanie amunicji AP, HP oraz shotgunów, uzupełnienie medykamentów o zastrzyki znane z JA2, lekka poprawa inteligencji przeciwników, dodanie interfejsu dla sprzedawców (do tej pory był tylko tekst), nowe portrety IMPów, opcję drops all items oraz quick save (F8) and load (F10), no i oczywiście wyeliminowanie błędów, niedociągnięć i problemów, o których tutaj nie będziemy nawet wspominać, bo było i nadal jest ich po prostu multum.

Powyżej wymienione aspekty powinny być oczywiście wdrożone już w premierową odsłonę, a nie dodane później jako aktualizacje, tak samo jak zmiany, które dopiero co nadchodzą. Kolejna aktualizacja ma przynieść system dodatków do broni, dodatkowy plecak na przedmioty w inwentarzu najemnika, wiele nowych sektorów i związanych z nimi zadań oraz panel misji, do którego w każdej chwili będziemy mogli zajrzeć i sprawdzić stan lub historię danego zlecenia. Szykuje się wiele pozytywnych usprawnień, za które trzymamy mocno kciuki, żeby się udały, ponieważ twórcy obiecali, że na ty nie spoczną i potem zajmą się następnymi brakującymi elementami rozgrywki.

Zatrzymamy się teraz na chwilę przy modyfikowaniu tej gry, bo już miesiąc minął od jej wydania, a gra ta nadal nie wygląda tak bardzo przyjaźnie, jak to zapowiadała załoga Full Controll, w stosunku do wprowadzania w niej swoich własnych zmian. Na chwilę obecną mamy pełną wersję edytora sektorów, z którego raczej nikt nie korzysta, ponieważ skoro sama gra jest zła, to tworzenie nowych map, też mija się z celem. Mamy jeszcze jedno proste narzędzie, które pozwoli nam na zmianę statystyk broni. Jest to co prawda dopiero wersja BETA, lecz można już w niej pozmieniać wszystkie ich parametry. Modyfikacja znajduje się w naszym dziale Download i zachęcamy do jej wypróbowania, pełna instrukcja znajduje się w opisie pliku.

WEAPON'S EDITOR DLA JA: FLASHBACK

JA: Flashback - ogólnie: dyskusja na forum JA: Flashback - edytor broni: dyskusja na forum JA: Flashback - edytor map: dyskusja na forum

Pierwsze wrażenia po premierze JA: Flashback

Jagged Alliance: FlashbackSpecjalnie trochę później zaplanowaliśmy tego newsa, aby napisać o "kolejnym godnym następcy" Jagged Alliance 2 bez niepotrzebnych negatywnych emocji. One zawsze i bardzo szybko udzielają się po zdecydowanej większości premier, ponieważ każde znalezione niedociągnięcie, długo wyczekiwanej i wielce promowanej gry, mającej być zgodnie z hucznymi zapowiedziami czymś niesamowitym, tworzy niekorzystną, negatywną aurę, która wręcz rozlewa się wśród wszystkich fanów.

Pomimo wielkich nadziei, z upływem czasu opinie oraz komentarze były coraz gorsze i można już z pewnością powiedzieć, że ta pozycja odniosła druzgocącą klęskę niemal w każdym swoim aspekcie. Średnia ocen na różnych portalach waha się między 30 a 40%, co samo w sobie już mówi za siebie. Trzeba przyznać, że wystawione noty są w większości podyktowane odniesieniem i porównaniem do klasycznej odsłony z 1999 roku, ale nawet biorąc ją za zupełnie nową grę, to i tak jest ona najwyżej przeciętna.

Dobre wrażenie rozpoczyna się na samym menu głównym i na nim się kończy. Gdy gracz dostaje możliwość stworzenia IMPa, polegającej na odpowiedzi na archaiczne i bezsensowne, opiewające w multum nic nieznaczącego tekstu pytania, które w 2014r. nie mają mieć prawa bytu, to cały czar pryska od razu jak bańka mydlana.

Laptopa nie ma, jest zupełnie inna wersja werbowania najemników w związku z tym, że akcja toczy się pod koniec lat 80, natomiast brak animowanych postaci na zdjęciach, to duży minus. Wygląd interfejsu, to już kwestia gustu, jednym się podoba drugim nie, lecz na szczęście jest w miarę przejrzysty i można od razu połapać się, o co w tym wszystkim chodzi.

Ekran strategiczny jest bardzo ubogi, tam jest tylko mapa strategiczna (która również za bardzo informacyjna też nie jest), nasi najemnicy oraz ekran misji. Ten ostatni, to jest jakieś totalne nieporozumienie, to jest tylko kilka linijek tekstu w lewym górnym rogu, żadnego śledzenia, historii, zarządzania czy czegokolwiek, co było w JA2 lub chociażby w JA: Back in Action.

Walki są w miarę przyzwoite, zdjęcia oraz odgłosy broni też, lecz żeby poczuć klimat gry taktycznej, to ten produkt ma jeszcze przed sobą długa drogę poprawek, w celu jego osiągnięcia. Wspomnieliśmy, że tylko grafiki oraz dźwięki broni są ok, ponieważ opisy ich parametrów są tak mało czytelne i skomplikowane, że porównywanie broni pod względem jakości mija się z celem. Brak dodatków do broni pozostawiamy bez komentarza.

Całości porażki dodaje "efekt ciszy". Gra opiera się na tekście tylko i wyłącznie pisanym, wszystkie postacie nie mówią, pojawia się tekst, który musimy czytać, nawet u sprzedawców nie ma zdjęć przedmiotów, tylko kupujemy je na podstawie samych nazw i ceny.

Od strony wizualnej jest ok, ale tylko ok. Nawet przy najwyższych ustawieniach, realność grafiki pozostawia dużo do życzenia. Trzeba przyznać, że forma grafiki oraz animacji "bajkowej" dla gier taktycznych z serii Jagged Alliance, nie jest i nie będzie nigdy dobrym rozwiązaniem. Co do muzyki, to jest to chyba jeden z niewielu mocnych atutów tej gry.

Podsumowując, nie tylko my, ale również i cała społeczność fanów serii Jagged Alliance, jest wręcz zszokowana faktem, że wersja, którą nam dano w dniu premiery, została uznana przez załogę Full Controll jako produkt gotowy. Jest tyle niedociągnięć i niedopracowań, że możemy ją nazwać co najwyżej wersją BETA. Z tego tytułu chociażby, z pełną recenzją gry wstrzymamy się do momentu, kiedy deweloperzy wypuszczą odpowiednie aktualizacje i poprawki, ponieważ nie uśmiecha nam się recenzować wersję BETA.

JA: Flashback - dyskusja na forum

Premiera Jagged Alliance: Flashback

Jagged Alliance: FlashbackPo wielu miesiącach oczekiwania i wręcz można by powiedzieć hucznych zapowiedziach ze strony Twórców, że oto nadchodzi godny następca klasycznego JA2, mamy dzisiaj przyjemność zaprosić wszystkich z Was na premierę gry Jagged Alliance: Flashback. Gwarancje deweloperów na sukces były ogromne, lecz oczekiwania ze strony graczy jeszcze większe, gdyż po nie udanej kontynuacji serii w postaci JA: Back in Action (przynajmniej jako godnego następcy), apetyt fanów na dobrą grę, wzrósł niebotycznie.

Gra, zgodnie z obietnicą, została wykonana w klasycznej, turowej konwencji oryginalnego JA2 z 1999 roku. Oprócz wspomnianych wcześniej tur, znajdziemy tutaj (prawie) wszystkie aspekty, jakie cechowały pierwowzór, poczynając od najemników i innych postaci (między innymi IMP), przez ogrom broni i innych doń dodatków, a na specyficznym zachowaniu naszych bohaterów kończąc (czołganie, skradanie, bieganie, przycelowywanie, zbieranie łupów, interakcje z innymi osobami i inne podobne.

Na chwilę obecną grę można zakupić z dwóch źródeł, z platformy Steam oraz z serwisu Allegro.

  • Steam: 23,99 Euro (około 101 zł)
  • Allegro: już od 50 zł

Z okazji premiery gry, załoga Full Controll wypuściła oficjalny trailer gry, który możecie obejrzeć poniżej, natomiast drugi filmik pokaże nam pierwszy kontakt z grą, czyli menu główne i jej nową muzykę. Mamy nadzieję, że większości z Was się spodoba, ponieważ nam bardzo przypadła do gustu, ilustrując klimat lat 80. Serdecznie zapraszamy do zapoznania się z poniższymi materiałami video.

Od dzisiaj to Wy, nasi drodzy Fani, napiszecie historię tego produktu. To Wasze opinie, komentarze oraz ogólna ocena tej wersji Jagged Alliance, wzniesie ją na odpowiedni poziom lub pociągnie w dół, na piedestale wszystkich odsłon gier z serii JA. Bardzo wszystkich gorąco zachęcamy do podzielenia się swoimi spostrzeżeniami, odnośnie finalnego wydania JA: Flashback.

JA:Flashback - dyskusja na forum

Uszczegółowienie nowości technicznych dla JA2 1.13

ModyfikacjeOstatnie artykuły, jak i również cały cykl publikacji na temat nowości technicznych w najnowszej wersji JA2 1.13, cieszy się Waszym sporym zainteresowaniem, a co za tym idzie, bardzo często pojawiają się specjalistyczne pytania, czy to w komentarzach, czy na forum, na które dosyć ciężko u nas znaleźć odpowiedź. Dlatego wychodząc naprzeciw kolejnym zapytaniom postanowiliśmy zamienić główne punkty w każdym newsie na link prowadzący do oryginalnego tematu autora danego projektu.

Jak się okazuje na forum naszych zagranicznych kolegów, te tematy cieszą się nie mniejszą popularnością, a na każdą wątpliwość, czy problem, sam twórca stara się odpowiedzieć i znaleźć rozwiązanie lub istotę sprawy. W przypadku gdyby u nas nie udało się odszukać zadowalającej odpowiedzi, to zawsze warto wejść na oryginalny temat i tam przewertować posty i komentarze lub zadać pytanie na forum.

Poniżej publikujemy jeszcze raz wszystkie newsy o nowościach technicznych, a po wejściu na wybrane przez Was zagadnienie, każdy jego punkt jest jednocześnie odnośnikiem do oryginalnego tematu.

Zapraszamy wszystkich bardzo serdecznie do zapoznania się jeszcze raz z wszystkimi aspektami, z jakimi możecie się spotkać w najnowszej, oficjalnej i stabilnej odsłonie Waszej ulubionej modyfikacji.

Najnowsza wersja JA2 1.13 - dyskusja na forum

Nowości techniczne w JA2 1.13 - część IX: specjalne umiejętności

ModyfikacjePremiera najnowszej, stabilnej oraz oficjalnej wersji JA2 1.13 co prawda już za nami, lecz prace usprawniające rozgrywkę absolutnie się nie zakończyły i pewnie jeszcze bardzo długo nic ich nie zatrzyma. Kolejne nowinki techniczne są planowane i wdrażane. Niestety kilka projektów, o których już napisaliśmy, nie znalazły się w ostatniej odsłonie JA2 1.13, więc trzeba będzie na nie trochę dodatkowo poczekać. Dzisiaj poznamy specjalne zdolności, które pomogą nam w sprawnej eliminacji naszych przeciwników.

1. OBSERWATOR - snajperzy bardzo często pracują w drużynie dwuosobowej, gdzie oprócz samego strzelca, obok niego znajduje się jego wywiadowca, który pomaga mu zauważyć cel, ustawić precyzyjnie linię strzału, czy nie dać się złapać w zasadzkę. W grze sytuacja ta została wykonana w następujący sposób. Każdy najemnik będzie miał dostęp do funkcji "Spotter", do aktywacji wymagane będzie włożenie do głównej ręki specjalnych lornetek, a następnie na ekranie taktycznym wywołanie jej za pomocą klawisza "$". Korzyści wynikające z tej funkcji otrzymamy dopiero po kilku turach, a świadczyć o tym będzie białe oko na portrecie naszej postaci. Zysk dla strzelca będzie w postaci większej szansy na trafienie oraz większej odległości, z której cel w ogóle się zobaczy, a wartość tego profitu będzie zależeć od bardzo wielu czynników obserwatora (doświadczenie, strzelectwo, zmęczenie, stan przedmiotu, pogoda i inne podobne).

2. RADIO OPERATOR - w celu aktywacji tej zdolności, w pierwszej kolejności nasz najemnik musi mieć dokładnie ten skill, czyli Radio Operator, a następnie należy mu dać do jego inwentarza specjalny, duży plecak oraz baterie, dopiero wtedy na ekranie taktycznym możemy wywołać tę funkcję przy pomocy klawisza "$". Opcji do wyboru jest wiele, między innymi będziemy mogli zlecić ostrzał artyleryjski na konkretny teren, zakłócić sygnał, aby to wróg nie mógł na nas zrzucić nalot, powiększyć zdolność wykrywania bardzo cichych dźwięków, wykrywać nieprzyjaciół radio operatorów, czy chociażby przywołać posiłki z okolicznych sektorów.

3. FORTYFIKACJE - pamiętacie tego newsa, a dokładniej rzecz biorąc jego punkt piąty, była tam opisana możliwość budowania fortyfikacji bezpośrednio na mapie taktycznej. Zdolność tę twórcy usprawnili do takiego stopnia, że teraz będziemy mogli nie tylko zbudować niemal wszystko i wszędzie, ale również i zniszczyć.

4. WYBÓR BRONI DLA IMPA - przypadkowość i losowość do tej pory rządziła wyposażeniem, które dostawał nasz najemnik IMP. Ta nowość techniczna sprawi, że z dokładnością co do jednej kieszeni w jego inwentarzu, będziemy mogli mu założyć uzbrojenie wedle naszego upodobania. Jedyna blokada to ta, która będzie się wiązać z naszymi finansami, ponieważ za każdy dodany przedmiot, najnormalniej w świecie zapłacimy.

Najnowsza wersja JA2 1.13 - dyskusja na forum Nowości techniczne w JA2 1.13 - część I Nowości techniczne w JA2 1.13 - część II Nowości techniczne w JA2 1.13 - część III: zawód szpieg Nowości techniczne w JA2 1.13 - część III: nowe bronie Nowości techniczne w JA2 1.13 - część III: niewola Nowości techniczne w JA2 1.13 - część IV: nowe możliwości broni Nowości techniczne w JA2 1.13 - część IV: nowe możliwości dodatków do broni Nowości techniczne w JA2 1.13 - część V: najemnicy Nowości techniczne w JA2 1.13 - część V: przeciwnicy Nowości techniczne w JA2 1.13 - część VI: wyposażenie Nowości techniczne w JA2 1.13 - część VII: laptop Nowości techniczne w JA2 1.13 - część VIII: pojazdy i składy

Nowe postępy w grze JA: Flashback

Jagged Alliance: FlashbackKilka tygodni temu informowaliśmy o jednym z głównych aspektów, jakim niewątpliwie jest interfejs użytkownika w postaci inwentarzu i statystyk najemnika. Zdecydowanie nie wzbudził on waszego entuzjazmu, wręcz przeciwnie, stał się on polem do dosyć ostrej krytyki. Absolutnie tym faktem nie byliśmy zaskoczeni, ponieważ sami uznaliśmy aktualną pracę za "zbyt skromną" w stosunku do oczekiwań graczy. Twórcy bardzo szybko tę sprawę poprawili i pokazali jego nową, o wiele bogatszą wersję.

Nowy wymiar interfejsu znacząco różni się od swojego poprzednika i to nie tylko od strony wizualnej, ale także i funkcjonalnej. Szary, beznadziejny i dezinformacyjny kształt, ustąpił miejsca kolorowemu, wyrazistemu oraz praktycznemu w zastosowaniu, modułowi kontroli wyposażenia naszej postaci. Jeśli pracę będą od teraz szły w tak dobrym kierunku, to jest szansa na naprawdę przyzwoitą produkcję.

Przy okazji deweloperzy pochwalili się w końcu zupełnie nową mapą strategiczną, gdyż ta, która cały czas była dostępna w wersji Steam Early Access, była wręcz nie do pomyślenia, że miała by tak wyglądać. Między innymi z tego powodu nie chcieliśmy jej jeszcze publikować, aby nie denerwować fanów, ale skoro jest już jej nowa forma, to poniżej możecie spojrzeć na to co miało być, w stosunku do tego co będzie.

JA: Flashback - oficjalna główna strona JA: Flashback - oficjalna strona na Facebooku JA: Flashback - oficjalna strona na Kickstarterze JA: Flashback - Dyskusja na forum

Jagged Alliance: Flashback zadebiutuje 21 października!!!

Jagged Alliance: FlashbackChyba w nową odsłonę naszych ulubionych turowych gier strategicznych będziemy mieli przyjemność zagrać wcześniej niż się tego spodziewaliśmy. Deweloperskie niezależne studio Full Control poinformowało właśnie o dacie premiery swojego najnowszego tytułu jakim jest Jagged Alliance: Flashback. Oficjalne wydanie pełnej wersji gry ma nastąpić 21 października 2014 roku na PC oraz Mac. Projekt ten od maja jest również dostępny w programie Early Acces na Steam, gdzie kosztuje 150 zł (ok 35 euro).

Informacja o dacie premiery szczęśliwie zbiegła się wraz z najnowszą udostępnioną aktualizacją, która wnosi do zabawy m.in. 16 sektorów, 13 nowych najemników, system ukrywania się za osłonami, walkę wręcz, odświeżony interfejs użytkownika, zaktualizowany system inwentaryzacji oraz kilka innych dodatkowych usprawnień. Możecie o nich przeczytać na oficjalnym forum gry.

Poniżej zaś możecie obejrzeć czwarty odcinek dziennika dewelopera w którym to twórcy Jagged Alliance: Flashback omawiają poszczególne elementy wdrożone do gry na poszczególnych etapach produkcji.



Na zakończenie należy dodać kilka słów o jeszcze jednej ważnej informacji podanej przez producenta. Niestety okazało się, że fizyczne egzemplarze gry nie zostaną dostarczone graczom tuż przed oficjalną premierą Jagged Alliance: Flashback w dystrybucji cyfrowej i z tego względu ich wysyłka może się przedłużyć.

[AKTUALIZACJA] Biorąc pod uwagę to, że wszystkie te możliwości omówione w powyższym nagraniu znacznie ułatwią nam rozgrywkę to jednocześnie trzeba mieć na uwadze, że wszystko to co widzieliśmy do tej pory na dwa miesiące przed premierą nie wygląda zbyt obiecująco i zachwycająco. Dodatkowo mało nastraja optymizmem komentarz twórców umieszczony do tego nagrania. Brzmi on następująco:

"Gdy odbywała się nasza kampania na Kickstarterze została utworzona petycja mająca zachęcić nas do stworzenia większej ilości zawartości. Jej dalsze istnienie nie ma jednak sensu, bo ludzie już zagłosowali swoim portfelem i zdecydowali, że otrzymamy minimalną ilość pieniędzy. Gdybyśmy dostali ich dwa razy więcej moglibyśmy umieścić w grze dwa razy więcej rzeczy. Jest to tak proste."

Co można wywnioskować z tej wypowiedzi? No cóż, wynika z niej mniej więcej tyle, że twórcy dopiero teraz tłumaczą dlaczego w Jagged Alliance: Flashback nie znajdziemy zbyt dużej ilości zawartości jaka była obiecana. Czy tak rzeczywiście będzie w istocie? Przekonamy się o tym 21 października kiedy to gra zawita na dobre w serwisie Steam.

JA: Flashback - oficjalna główna strona JA: Flashback - oficjalna strona na Facebooku JA: Flashback - oficjalna strona na Kickstarterze JA: Flashback - Dyskusja na forum