JA: Flashback na krawędzi porzucenia

Jagged Alliance: FlashbackDeweloperzy najnowszej odsłony Jagged Alliance, opublikowali nie dawno specjalne oświadczenie, w którym w sposób bardzo precyzyjny pokazują, jaka przyszłość czeka grę JA: Flashback. Dokument jest dosyć obszerny i zostało w nim poruszone mnóstwo kwestii związanych z całą historią powstania tej pozycji od samego startu na Kickstarterze, aż do ostatnich aktualizacji, a co najważniejsze, odniesiono się również do zarzutów wielu graczy, traktujących o bardzo niskim poziomie tej gry.

Postanowiliśmy rozłożyć cały tekst na czynniki pierwsze, ponieważ z wieloma rzeczami się absolutnie nie zgadzamy, a chcielibyśmy zachować w miarę możliwy obiektywizm, wobec zaistniałej, bardzo trudnej sytuacji.

PEŁNE OŚWIADCZENIE ZAŁOGI FULL CONTROLL

Od październikowej premiery gry, oddźwięk wśród fanów był niemal w każdej skali ocen, co w pierwszej kolejności twórcy przytoczyli i przyznali jednocześnie (raczej należało by tutaj powiedzieć, że w końcu uświadomili sobie ten fakt), że większość z nich, to zdecydowanie negatywne oceny.

As most of you by now have discovered, JAF launched end of October. The reception has been all over the board ranging from “Absolutely love it” to extreme hatred by a small rabid core group. While we do love the positive feedback, it is the negative one that has taken up most bandwidth online and internally at our end.

Przechodząc dalej, powoli natykamy się na pewnego rodzaju próbę wytłumaczenia, dlaczego gra okazała się według zdecydowanej większości fanów niewypałem. Otóż wedle twórców, to "niewłaściwe oczekiwania" wobec JA: Flashback, stoją za aktualną negatywną sytuacją tej gry. Chodzi o to, że wina (trzeba to jasno i wyraźnie powiedzieć, co zostało napisane w oświadczeniu), została zrzucona na osoby, które oczekiwały po tej pozycji, pełnego nowego JA3. Niestety takiego produktu nie dostały i stąd tyle ujemnych not, w stosunku do niego się pojawiło. Oczywiście wyrażamy tutaj nasz głęboki sprzeciw wobec takich słów, ponieważ jedynymi winnymi tej sytuacji jest załoga Full Controll, która w dniu premiery, wydała grę tragiczną w swej istocie.

... the major feedback issue really stems from expectations. And I think expectations from “outsiders” that have not been following JAF development as a Kickstarter project on a small budget, but expectations from hardcore JA fans expecting JAF to be the next JA3.

Zaraz po tym, dowiadujemy się czym dokładnie JA: Flashback w zamierzeniach deweloperów miało być (oraz czym aktualnie jest), czyli w dużym skrócie podstawą, która miała zawierać w sobie (i wedle nich zawiera), dobry system walki, porządną fabułą, łatwe i dostępne modowanie, które w przyszłości miało być użyte, w celu stworzenia wspaniałego produktu, przez wspólny wysiłek całej społeczności Jagged Alliance.

As you and we know, this project was never meant to be a replacement for JA2. It was a project where we as a fan community could in unity get JA back to its core roots of great TBS combat, modding and create a foundation for keeping the brand alive. ... it has a good solid combat system that screams JA, and an ok story that has good elements. Modding wise it is miles ahead of where JA2 was when it was released ... we really think there is a great basis for lots of content updates in the future through community efforts.

No cóż, dla nas to jest nic innego, jak próba zrzucenia odpowiedzialności za porażkę na inne podmioty. Jakie to ma znaczenie tak naprawdę, kto ma jakie oczekiwania. Przecież świat gier jest tak skonstruowany, że jeśli gra jest dobra, to sama swoim solidnym warsztatem się obroni i żadne pejoratywne werdykty jej nie zaszkodzą, a recenzje ukształtują się i tak na wysokim poziomie.

Nie będziemy ukrywać, że Flashback jest bardzo słabą pozycją, o czym niech świadczy fakt, że na naszym forum, nie powstał ani jeden temat odnośnie problemu z przejściem gry. Podstawa oraz cały jej rdzeń, są niestety grubo poniżej przeciętnej i choćby nie wiem jak bardzo autorzy starali się ją usprawnić poprzez szereg aktualizacji, to jej istoty nie zmienią, przez co zdania fanów również pozostaną niezmienne. Analogiczną sytuację przechodził JA: Back in Action, lecz on miał bardzo dobre podwaliny i poprawki dały pozytywny efekt, dzięki czemu recenzje ostały się na poziomie 70%, a na naszym forum powstały setki tematów odnośnie tej gry.

Autorzy gry mocno zaakcentowali to, że w aktualizacjach poprawili większość tego, czego brakowało na samym początku, lecz i tak stwierdzili, że nie jest to wystarczające, żeby zadowolić oczekiwania osób, spodziewających się JA3.

There is now improved stealth, more weapons, weapon attachments, better initial levels, a nice shop interface, improved AI and lots of smaller bugfixes and improvements. ... But – we failed to do expectation management towards people expecting JA3. And there is nothing we can do at this point to please those guys.

Najważniejszą część publikacji zostawili na koniec. Otóż oczekują od nas, po ponad trzech miesiącach po premierze, rewizji naszych ocen, względem aktualizacji, które do tej pory zostały wydane. Jeśli nie będzie pozytywnych recenzji / ratingów na platformie Steam, to JA: Flashback zostanie porzucony. Przykro nam to stwierdzić, ale twórcy chyba nie są świadomi, że ta gra w dniu premiery praktycznie umarła i nic jej już nie pomoże, dlatego dla nas jest to jasna informacja, że prace nad JA: Flashback zostały zakończone.

... the gamers or even you as backers have not yet given us credit for this work by revising your reviews on Steam. ... If you really think JAF is only worth 40% positive, then so be it. I cannot change your mind then, and we will be forced to stop here. ... So please! Give the game a fresh look and a positive review if you like it!

Tak się właśnie kończy kolejny rozdział w historii podejmowanych prób, nad stworzeniem godnego następcy Jagged Alliance 2. Niestety znowu nieudany. Pozostaje nam teraz czekać cierpliwie na powtórne, przyszłe nadejście informacji o pracach nad nową odsłoną Jagged Alliance. Mamy tylko nadzieję, że będzie to w końcu ta właściwa.

JA: Flashback - ogólnie: dyskusja na forum

JA: Flashback dostaje kolejne aktualizacje

Jagged Alliance: FlashbackZałoga z Full Controll, na miarę swoich możliwości i zgodnie ze złożoną obietnicą, stara się naprawić swoje najnowsze dzieło ze wszelkich niedociągnięć, problemów i braku mnóstwa podstawowych elementów, jakie dynamiczna gra oparta o system turowy powinna posiadać. Od październikowej premiery mieliśmy już kilka aktualizacji, a najnowsza z nich ukazała się dosłownie kilka dni temu. Wszystkie razem przyniosły nam od dawna wyczekiwane aspekty, o które wszyscy fani walczyli i domagali się od samego początku.

Najnowsza poprawka została oznaczona numerkiem 1.1.2. Można powiedzieć, że wzorem z poprzednich, nie ma w niej wielu zmian, aczkolwiek od wersji 1.06 do obecnej, kilka z nich zasługuje na naszą uwagę, a mianowicie chodzi o:

1. DODATKI DO BRONI - niestety ten aspekt dostajemy dopiero teraz, a powinien być wdrożony w wersję premierową.

2. ZOBRAZOWANIE SPRZEDAWCÓW - dla przypomnienia, wcześniej był tylko suchy tekst z nazwami przedmiotów. Niestety na tym ulepszeniu ucierpiała kategoryzacja, ponieważ teraz wszystko zostało wrzucone do jednego worka.

Wszystkie wydane do tej pory aktualizacje do wersji 1.1.0 znajdziecie tutaj, natomiast zmiany w ostatniej poprawce 1.1.2, są opisane tutaj. Na koniec Twórcy Flashbacka opublikowali listę, na której znajdują się wszystkie osoby, które wsparły powstanie i realizację tej gry, zarówno podczas kampanii na Kickstarterze, jak i w późniejszych innych formach dotacji.

JA: FLASHBACK - CREDITS

JA: Flashback - ogólnie: dyskusja na forum

Noworoczne aktualizacje modyfikacji - część I

ModyfikacjeŚwięta, sylwester, a przede wszystkim czas wolny, już dawno za nami. Większość z nas już z pewnością zaczęła nowy rok, wdrażając się z powrotem w stary lub nowy tryb realizacji swoich codziennych zadań. Sytuacja ta, dotyczy również moderów z całego świata, ze sceny Jagged Alliance, którzy wypuścili mnóstwo noworocznych wersji swoich modyfikacji, dlatego czym prędzej spieszymy przedstawić pierwszą listę zaktualizowanych projektów i modyfikacji.

1. JA2 1.13 BETA - premiera oficjalnej i stabilnej wersji JA2 1.13 odbyła się już spory czas temu, lecz oczywiście osobnym trybem idą pracę nad jej następczynią, czyli wersją beta. Najnowsza jej styczniowa odsłona, jest oznaczona numerkiem 7686.

JA2 1.13(2085) ENG

JA2 1.13(4870) PL

JA2 1.13(7435+bugfix) PL

JA2 1.13(7686) BETA ENG

2. AIMNAS - autor tego projektu, Smeagol, na chwilę obecną zostawił kwestię dodawania coraz to nowych broni i innych przedmiotów, tylko skupił się na przeobrażeniu całej mapy Arulco na nową, w tym na zmianie wielkości sektorów. Na poniższym zdjęciu, krzyżyki obrazują, które sektory zostały wykonane na nowo i powiększone do maksymalnych rozmiarów.

JA2 1.13(4870) AIMNAS v21 PL

JA2 1.13(4870) AIMNAS v21 ENG

JA2 1.13(7686) AIMNAS BETA ENG

3. URBAN CHAOS - jako że ten mod jest jednym z najlepszych i najbardziej popularnych wśród wszystkich innych, to jego odsłony, zawsze będziemy mogli się spodziewać przystosowanej do najnowszych oficjalnych i nieoficjalnych wersji JA2 1.13.

JA2 1.13(4870) URBAN CHAOS ENG

JA2 1.13(7435+bugfix) URBAN CHAOS ENG

JA2 1.13(7686) URBAN CHAOS BETA ENG

Na koniec informacja odnośnie aktualizacji forum naszych zagranicznym kolegów na Bear's Pit. Otóż z dniem 01 stycznia br. stworzyli oni nową odsłonę swojego portalu. Od strony wizualnej wiele się nie zmieniło (praktycznie nic), natomiast od strony technicznej tak i to dużo, dlatego między innymi wszystkie linki, które były na naszej stronie (np. między innymi w newsach o nowościach technicznych w JA2 1.13), wygasły i kierują do nikąd. Na chwilę obecną czekamy, czy zostanie to automatycznie przywrócone, czy może jednak trzeba będzie ręcznie wymienić wszystkie linki.

NOWA STRONA BEAR'S PIT

Najnowsza wersja JA2 1.13 - dyskusja na forum AIMNAS - dyskusja na forum Urban Chaos - dyskusja na forum

Wesołych Świąt życzy JACenter!

Wesołych Świąt od JACenter!

Zespół redakcyjny serwisu Jagged Alliance Center
życzy wesołych Świąt Bożego Narodzenia
i szczęśliwego Nowego Roku!


W związku z nadchodzącym okresem Narodzenia Pańskiego oraz zbliżającym się Nowym Rokiem, przyjmijcie od nas najserdeczniejsze życzenia. Cudownych Świąt Bożego Narodzenia, rodzinnego ciepła i wielkiej radości, a pod choinką zaś mnóstwo upragnionych prezentów. W Nowym Roku spełnienia wszelkich marzeń i celów,
niech ten zbliżający się czas, będzie dla Was pełen sukcesów i optymizmu.



Pozdrawiamy,
Redakcja Jagged Alliance Center

Autor: Redakcja JACenter, 3 komentarze · 665 czytań

JA2 1.13 otrzymuje aktualizację

ModyfikacjeTuż po premierze najnowszej i oficjalnej odsłony modyfikacji Jagged Alliance 2 1.13, wielu z Was od razu zauważyło, że bez dodatkowej aktualizacji się nie obejdzie. Duża ilość błędów, niedociągnięć i innych problemów, sprawiała, że przyjemność z rozgrywki bardzo szybko uciekała. Wychodząc naprzeciw tej sytuacji, kilka dni temu twórcy wydali mały bugfix, dzięki któremu wszystkie najpoważniejsze, do tej pory zauważone błędy, zostały usunięte plus jeszcze wdrożono parę poprawek.

Pliki w naszym dziale Download mają zastosowaną zasadę, że każdy mod jest od razu w całości, w najnowszej wersji, żeby nie trzeba było ściągać wielu plików naraz, a potem tracić niepotrzebnie czas w celu ich łączenia. W stosunku do najnowszego bugfixa również taka sytuacja nastąpiła. U nas jest sześć wersji językowych JA2 1.13 i wszystkie od razu mają w sobie wgraną tę aktualizację. Wystarczy ściągnąć, wypakować, wrzucić na Jaggeda i mamy najnowsza wersję z bugfixem.

Przy okazji tej aktualizacji, autorzy projektu wypuścili grudniową wersję BETA JA2 1.13, która jest oznaczona już numerkiem 7667. Wiele nowości technicznych, o których co jakiś czas piszemy na łamach naszego serwisu, nie znalazło się w oficjalnej odsłonie, dlatego warto poszukać ich w poniższym wydaniu, do czego oczywiście gorąco zachęcamy.

JA2 1.13(7667) BETA ENG

Najnowsza wersja JA2 1.13 - dyskusja na forum

Studio bitComposer Games bankrutem? Sprzedaż JA: Flashback niezagrożona

Gry PodobneWszystkie znaki na niebie i ziemi wskazują, że los niemieckiego wydawcy gier bitComposer Games, który jest odpowiedzialny między innymi za nowe odsłony Jagged Alliance (Jagged Alliance: Back in Action) został przypieczętowany i wygląda na to, że studio czeka smutny koniec. Jeśli wierzyć informacjom podanym na niemieckim portalu branżowym GamersGlobal bitComposer Games jest w stanie upadłości od 3 grudnia 2014 roku.

Czy bankructwo niemieckiego dewelopera będzie miało jakikolwiek wpływ na sprzedaż Jagged Alliance: Flashback ? Jak zapewnił Thomas Lund na oficjalnym forum, sprzedaż oraz wydawanie kolejnych rozszerzeń nie jest w żaden sposób zagrożone ponieważ Full Control jest objęte umową zabezpieczającą, która chroni twórców przed takimi ewentualnościami.

Firma bitComposer Games powstała w 2009 roku. Zajmowała się wydawaniem gier głównie na komputery stacjonarne (PC) oraz konsole nowej generacji (XBOX, Playstation). Do najbardziej znanych gier wydanych przez tego dewelopera wymienić można Jagged Alliance: Back in Action (2012), Air Conflicts: Pacific Carriers (2012), Citadels (2013) oraz ostatnio dobrze nam znane Jagged Alliance: Flashback (2014). Ostatnią grą, którą udało się wysłać do sklepów przed ogłoszeniem upadłości, był hack'n'slashowy RPG Shadows: Heretic Kingdoms (22 listopada 2014).

bitComposer Games - Dyskusja na forum bitComposer Games - strona główna

JA: Flashback w Polsce. Znamy datę premiery polskiej wersji językowej.

Jagged Alliance: FlashbackCDP.pl (tak, tak - oczy Was nie mylą, to polski wydawca JA: Flashback) zaplanował na 5 grudnia premierę polskiej wersji turowej gry strategicznej Jagged Alliance: Flashback. Produkcję za którą odpowiedzialne jest duńskie studio Full Control będzie można nabyć na dwa sposoby. Wersję cyfrową za pośrednictwem sklepu internetowego wydawcy oraz pudełkową. Niestety na obecną chwilę nie są znane ceny obu tych wersji. Jednak niewykluczone, że pojawią się one na dniach.

Jagged Alliance Flashback, której fabuła została umiejscowiona na obszarze karaibskiej wyspy San Hermanos przenosi nas w czasy burzliwych lat 80. ubiegłego wieku, czyli do okresu, w którym trwała zimna wojna. Jest to swoisty prequel całej serii a przedstawione w nim wydarzenia rozgrywają się długo przed tymi, które znamy, chociażby z pierwszej części oryginalnego Jagged Alliance.

W polską wersję gry będziemy mieli możliwość zagrać jedynie z napisami.

JA: Flashback - ogólnie: dyskusja na forum