Zespół redakcyjny serwisu Jagged Alliance Center życzy wesołych Świąt Bożego Narodzenia i szczęśliwego Nowego Roku!
W związku z nadchodzącym okresem Narodzenia Pańskiego oraz zbliżającym się Nowym Rokiem, przyjmijcie od nas najserdeczniejsze życzenia. Cudownych Świąt Bożego Narodzenia, rodzinnego ciepła i wielkiej radości, a pod choinką zaś mnóstwo upragnionych prezentów. W Nowym Roku spełnienia wszelkich marzeń i celów, niech ten zbliżający się czas, będzie dla Was pełen sukcesów i optymizmu.
Witam wszystkich bardzo serdecznie po mojej długiej nieobecności. O tym że gra Jagged Alliance po raz kolejny zyskała nowego wydawcę informowaliśmy przeszło dwa lata temu. Od tamtej pory w świecie Jagged Alliance działo się bardzo niewiele chociaż bardzo starałem się śledzić branżowe media, ale niestety nie udało mi się znaleźć nic godnego uwagi. Jednak z początkiem tego miesiąca pojawiła się nadzieja na to, że w końcu coś ruszyło się w świecie serii popularnych turówek.
Dobre wieści są bowiem takie, że w sieci pojawiła się oficjalna stronaJagged Alliance. Na obecną chwilę nie znajdziemy tam żadnych przydatnych informacji. Nie znamy także tytułu gry, nie wiemy również kto ją stworzy oraz nie wiemy nic o planowanej dacie premiery. Wiadomo natomiast, że głównym wydawcą gry jest THQ Nordic i ma ona zostać wkrótce zapowiedziana.
Seria Jagged Alliance w przeciągu kilku lat doczekała się jedynie dwóch produkcji. W 2012 roku wyprodukowano i wydano Jagged Alliance: Back in Action a dwa lata później za sprawą studia Full Control do dystrybucji trafiło Jagged Alliance: Flashback. Niestety obie te gry przyniosły jedynie rozczarowanie wśród grających i nie zyskały dość dużej popularności co z pewnością odbiło się na marce.
Możemy jedynie mieć nadzieję, że THQ Nordic zdoła sprostać wyzwaniu i odda w nasze ręce godną kontynuację klasycznego cyklu gier taktycznych jakim bez wątpienia jest seria Jagged Alliance.
Biorąc teraz na poważnie niedawny news i jego niezwykłe zainteresowanie, doszliśmy do wniosku, że czas na poważną zmianę w dziale Download. Nie będziemy już tam wdrażać modyfikacji sprzężonych od razu z właściwą wersją JA2 1.13, tylko same pliki tych projektów. Teraz będziecie mogli stworzyć konfiguracje gry wedle własnego upodobania.
Dla ułatwienia ich łączenia, pod każdą modyfikacją na pomarańczowo i to pogrubioną czcionką, będzie pełna charakterystyka danego projektu. Będzie to główny motyw, najważniejsze pliki, z których dany mod będzie się składał, wersja 1.13 na którą domyślnie jest przeznaczony, kolejność instalacji jeśli takowa będzie potrzebna oraz miejsce, gdzie powinno się wrzucić wybraną przez Was modyfikację.
Np. jeśli w obydwu modyfikacjach, które mamy zamiar scalić, podstawą będą mapy, jak np. przy Arulco Revisited i AIMNAS, to wiadomo że takiej konfiguracji stworzyć nie będzie można, ponieważ mod będzie działał tylko ten, który jako ostatni zostanie wdrożony. W przypadku takich sytuacji trzeba będzie po prostu uważać. Jest też oczywiście sporo projektów, które nie tylko że łączą się z każdą wersją 1.13 i innym modami, ale również kolejność ich wdrażania jest nieistotna.
W celu odróżnienia tych plików od ich odpowiedników, które są już sprzężone z właściwą wersją 1.13, dodaliśmy w nazwie na końcu zwrot "OEM". Ten popularny skrót odnoszący się do licencji związanych z oprogramowaniem, u nas będzie się nazywał: "Original Equipment of Modification", czyli w bardzo luźnym tłumaczeniu: "Oryginalne Pliki Modyfikacji".
W dziale Download dołożylismy nową rozwijaną podzakładkę o nazwie "Modyfikacje OEM", w lewym górnym rogu, czyli tę wskazaną na poniższym zdjęciu. Wydaję nam się, że większość modyfikacji została tam wdrożona, natomiast gdyby którejś brakowało, to dajcie znać w komentarzach pod newsem, a postaramy się ją jak najszybciej dodać. No cóż, to w takim razie nie pozostaje nam nic innego, jak tylko życzyć Wam miłego, efektywnego i pozytywnego łączenia!
Zespół redakcyjny serwisu Jagged Alliance Center życzy wesołych Świąt Wielkanocnych oraz bardzo mokrego dyngusa!
W związku z nadchodzącym okresem Świąt Wielkiej Nocy przyjmijcie od nas najserdeczniejsze życzenia. Cudownych Świąt Wielkanocnych, rodzinnego ciepła i wielkiej radości, spełnienia wszelkich marzeń i celów, a w koszyczku zaś mnóstwo pisanek kolorowych. Niech zbliżający się poniedziałkowy dyngus zmyje z Was wszelkie troski i zmartwienia.
Ostatni news cieszył się tak dużą popularnością, że w ciągu pierwszego tygodnia jego publikacji, pojawiło się ponad 30 komentarzy, a sam materiał został otwarty ponad 1000 razy w ciągu tego okresu. Tak ogromnego zainteresowania możliwością zagrania w różne konfiguracje Waszych ulubionych modyfikacji bazujących na projekcie JA2 1.13, absolutnie się nie spodziewaliśmy. Jak zapewne wiecie mała, średnia, czy duża sława, niesie za sobą zarówno pozytywne aspekty, jak i niestety te negatywne też.
Te złe rzeczy, które pojawiły się od razu, to oczywiście spamerzy. W ciągu pierwszych dwóch tygodni, niemal codziennie pojawiały się niedozwolone przez regulamin posty reklamowe na forum dyskusyjnym, a także komentarze tego samego typu pod artykułami, newsami, czy plikami w dziale Download. Wszystkie takie elementy nie tylko że kasowaliśmy od razu, ale również samych użytkowników ich piszących usuwaliśmy całkowicie z naszego portalu. Gdyby tego było mało, to niektórzy tacy delikwenci, wysyłali spam reklamowy do innych użytkowników na PW, co oczywiście spotkało się z taką samą reakcją, jak w stosunku do tych pierwszych.
No ale są również i dobre strony takiej sytuacji (przynajmniej my to tak odbieramy). Dostaliśmy na kontakt JACenter kilka zapytań z ofertą dotyczącą wyświetlania reklam w naszym serwisie. Większości odmówiliśmy, ponieważ po pierwsze, chcieliśmy zachować czystość i wolność od reklam, a po drugie propozycje te były finansowo małowartościowe i niezadowalające. Natomiast jednej ofercie i Firmie jej reprezentującej, no nie mogliśmy odmówić, gdyż ich zamysł płatniczy był dla nas bardzo satysfakcjonujący. Utrzymywanie serwisu na jednych z najwydajniejszych hostingach, które są jednocześnie bez jakichkolwiek limitów, kosztuje solidne kilkaset złotych rocznie, dlatego zdecydowaliśmy o nawiązaniu współpracy. Będzie to spory zastrzyk gotówki, który przyda nam się na rozwinięcie jagged-alliance.pl
Umowa wejdzie w życie z dniem 06 kwietnia 2017r, to jest w czwartek o godz. 00:01. Na chwilę obecną zdjęcia nie prowadzą do strony Producenta z wiadomego powodu, czyli wcześniej wymienionego dnia, w którym to wszystko będzie aktywowane. Sama nazwa Wytwórcy będzie również podana tego właśnie dnia. Woleliśmy Was uprzedzić, żebyście nie byli za bardzo zdziwieni, gdy na stornie głównej, będą co kilka dni pojawiać się różnego rodzaju parówki, kiełbasy, szynki, boczki, kurczaki i inne tego typu produkty. No cóż, pozostaje tylko życzyć Wam smacznego!
Z pewnością wielu z Was zauważyło, że w ostatnim czasie było bardzo dużo zapytań, odnośnie łączenia wielu przeróżnych projektów, w jedną działającą modyfikację. Fakt jest faktem, że modów bazujących na JA2 1.13 jest tak dużo, że ilość ich możliwej konfiguracji, która mogła by utworzyć coś nowego, jest zdecydowanie nie do policzenia. Każdy z nas uwielbia JA2 i oczywiście chciałby zagrać w swoją własną koncepcję tej gry i ku naszemu zaskoczeniu, sami użytkownicy przyszli z pomocą realizacji tego celu.
1. JAGGED ALLIANCE 2 CTH - szansę na trafienie w klasycznym JA2, zaprojektował dla nas cubik2k. Po najechaniu na wroga, należy nacisnąć klawisz "F" i z dokładnością do 1%, po lewej stronie nad zdjęciami najemników, pojawi się owe prawdopodobieństwo na celny strzał. Można bardzo fajnie posprawdzać, jak w rożnych pozycjach ciała, owa szansa na trafienie się zwiększa lub zmniejsza. Jest to małe, ale jakże pomocne usprawnienie, wielka szkoda, że nie było tego od samego początku.
2. JA2 1.13(8338) + DBB IOV 929 - użytkownik kwachu przygotował dla nas aż trzy rożne połączenia. Pierwsza nich to 1.13 BETA plus znany wszystkim mod, który do podstawowego zestawu broni i przedmiotów, dodaje nieprawdopodobną ilość swoich własnych w liczbie grubo ponad trzech tysięcy. Oczywiście takie połączenie już jest, ale tylko na wersję 7609, która w stosunku do BETY, ma zdecydowanie mniej nowinek technicznych wdrożonych w siebie.
3. JA2 1.13(8338) + DBB IOV 929 + ITS - tutaj nasz kolega kwachu dołożył do konfiguracji z punktu 2, dodatkową funkcję w postaci Increased Team Sizes, która daje możliwość zwerbowania absolutnie wszystkich najemników bez jakichkolwiek limitów. Wedle informacji jaką On uzyskał, to tej funkcjonalności z naszymi postaciami, nie ma nawet chyba w najnowszej BECIE.
5. JA2 1.13(7609) + NAI + IFS + IAS - niedawno na forum Daniels, poinformował nas o istnieniu projektu, który posiada w sobie masę usprawnień mogących się zawrzeć w sumie w trzech powyższych skrótach. Wszystkie zmiany w tej modyfikacji możemy na spokojnie przejrzeć w tym poście, natomiast te nowe funkcje są następujące (poniższy filmik dotyczy tej ostatniej, a dokładny opis możliwości jej konfiguracji znajduje się tutaj):
NAI - (New Artificial Intelligence) nowa ulepszona inteligencja przeciwników,
IFS - (Improved Fire Sound) udoskonalone dźwięki wystrzałów broni,
6. JA2 1.13(7609) + BUGFIXES - okazało się, że oprócz stabilnej wersji 7609 i rozwijającej się BETY, istnieje jeszcze pośrednia odmiana JA2 1.13. Jest to wydanie 7609 bez jakichkolwiek nowości technicznych, z jakimi możemy się spotkać w BECIE, ale za to zawiera w sobie poprawki wszystkich zauważonych błędów i niedociągnięć w samym kodzie źródłowym (czyli pliku EXE), które niejednokrotnie mogły spowodować nawet crash samej gry. Obecnie są wdrożone bugfixy aż do wersji 8281, a o wszystkich poprawkach można na spokojnie poczytać tutaj.
7. JA2 1.13(8390) BETA ENG - na koniec mamy dla Was aktualną wersję JA2 1.13(8390), przeznaczoną na miesiąc marzec 2017r.
Wszystkie powyższe konfiguracje modyfikacji są oczywiście w wersjach BETA i angielskiej wariantach językowych. Z pewnością ich Twórcy będą bardzo wdzięczni za jakikolwiek feedback, czy to na forum, czy w komentarzach pod newsem, aby móc jeszcze bardziej je dopracować. Serdecznie wszystkich zapraszamy do ich wypróbowania.
Wielu z Was pewnie pamięta ten projekt, który jest bardzo rozbudowaną, z wieloma ulepszeniami oraz poprawkami modyfikacją, zawierający ponad 180 nowych sektorów, nowe miasta, nowych RPC oraz NPC i związanych z nimi misjami, nowych najemników, a co najważniejsze mnóstwo nowych broni z nowymi statystykami. Na tej właśnie modyfikacji został zbudowany główny temat tego newsa, czyli Vengeance: Reloaded, tylko tym razem zmieniono przede wszystkim fabułę gry.
Z racji tego, że jest mały problem z działem Download (jest on w trakcie weryfikacji i naprawiania), a konkretnie z prędkością ściągania, która powinna być absolutnie nielimitowana, a w większości przypadków i to o różnych porach dnia i nocy, czasami nie ma więcej niż 100 KB/s, dlatego wrzuciliśmy tę modyfikacje na dodatkowe serwery, ponieważ jej rozmiar po maksymalnym spakowaniu sięga 800 MB.
Historia zaczyna się tuż po obaleniu królowej Deidranny, z tym że nie ma nigdzie mowy, że ona nie żyje. Jak się okazało, obietnica nowego rządu zaprowadzenia w szybkim czasie prawa i porządku, nie była możliwa do realizacji, a demokratyczne rządy były nie do pogodzenia dla wielu osób, które dotychczas wzbogacały się i załatwiały sprawy poprzez korupcję, dlatego od samego początku powstała silna opozycja przeciwko rządom Miguela Cordony. Przez tę sytuację wielu zbrodniarzy wojennych, kryminalistów, morderców, popleczników byłej dyktatorki, zdołało uciec siłom Miguela na obrzeża Arulco i przegrupować swoje siły na nowo, a w momencie gdy Cordona chciał zatrzymać nowo nabyte rezerwy ropy naftowej z zachodniego wybrzeża przed exportem i przeznaczyć je na odbudowę Arulco, stworzył sobie kolejnego potężnego wroga w postaci korporacji energetycznej Hale and Burton, a zasobów tych i tak nie uzyskał.
Nie mając wystarczających środków, aby zaprowadzić porządek w całym Arulco, tereny na których ukrywali się przestępcy wyjęci spod prawa za kadencji Deidranny, zaczęli powoli wychodzić z ukrycia i odzyskiwać władzę w swoich tymczasowych rejonach. Było to tylko kwestią czasu, kiedy społeczeństwo znowu zaczęło być gnębione przez nowo powstające gangi, a skoro na takich terenach nieoficjalnie panowały już te bandy, to taka okoliczność przyciągała kolejne szajki złych ludzi. Pod pretekstem, że to teraz oni chronią mieszkańców, zażądali od najemników A.I.M, natychmiastowego opuszczenia kraju.
Baza A.I.M. była ulokowana w Almie i tam szkolili policjantów oraz wojsko, w celu utworzenia obronnych sił Arulco, a po wytrenowaniu odpowiedniej ich ilości łącznie z zapleczem kadrowym, oddali ten sztab pod władanie rządu i przenieśli się na południe od Omerty, gdzie wciąż mieli lojalnych przyjaciół. Niestety plany rządów Cordony też miały docelowo usunąć wszystkich zagranicznych najemników z Arulcańskiej ziemi i po jakimś czasie morale zaczęły maleć, wpływy również i niektórzy zaczęli szukać własnego prywatnego interesu, między innymi zatrudniając się w korporacji Hale and Burton.
Kraj coraz bardziej pogrążał się w chaosie przez nieustanne spory polityczne, coraz większą korupcję oraz zajmowanie kolejnych terenów przez brutalne gangi. W sytuacji gdy stan państwa był już tak niestabilny, że praktycznie mozna by było dokonać przewrotu wojskowego, nagle ni stąd ni zowąd, z ukrycia wyłania się wszystkim dobrze znana Deidranna, która z pomocą korporacji Hale and Burton oraz gangów, przejmuje władzę nad wojskiem i usuwa siłą Miguela Cordone. Znowu jej twarz oraz głos są wszędzie i zaczęły się krwawe czystki wszystkich osób, które ona uznała za zdrajców, a bazę A.I.M. pod Omertą kazała zrównać z ziemią, a najemników, którzy nie chcieli do niej przystać, nakazała wystrzelać na miejscu.
Gdy informacja o przewrocie i pierwszych poczynaniach nowej dyktatorki obiegła świat, korporacja znana pod nazwą The Agency, wynajęła grupę najemników, aby spróbowała odzyskać ich bazę w Arulco oraz znaleźć cały personel i spróbować ich zwerbować z powrotem na stronę Agencji, natomiast nieposłusznych lub niedających pozytywnych oznak na wznowienie współpracy z Agencją, wedle odgórnej dyspozycji należy zlikwidować.
Najemnicy przerzuceni do Arulco mają jeszcze jedną tajną misję, mianowicie muszą znaleźć Miguela Cordonę, przywrócić go na tron i usunąć wszystkich co do jednego zdrajców, przez których doszło do ataku na bazę A.I.M, w tym również każdego przestępcę, wszystkie gangi, szpiegów i podwójnych agentów A.I.M. oraz korporację energetyczną Hale and Burton, tak aby zasoby ropy naftowej zaczęły w końcu płynąć do Arulco na odbudowę tego Państwa.
Modyifikacja powstawała niemal 6 lat. W zamierzeniach miało to być tylko tłumaczenie z niemieckiego na angielski modyfikacji Vengeance (które zresztą i tak zostało wykonane), ale z czasem projekt zaczął rosnąć coraz bardziej, aż można było stwierdzić, że jest już wręcz samodzielnym tworem. Autorów była cała masa, ponieważ w ciągu całego okresu jedni odchodzili, a drudzy przychodzili i tak cały czas, natomiast trzech Twórców przetrwało do dziś i oni są głównymi projektantami tego moda, chodzi tutaj o Hawkeye, ScheinworldaORAZ POLSKIEGO SUPER MODERA, KODERA, GRAFIKAANDRZEJA FAŁKOWSKIEGO.
Główne atuty tej modyfikacji są następujące:
nowe i udoskonalone wszystkie sektory,
ponad 20 nowych postaci, jedne możliwe do zwerbowania, inne do zlikwidowania,
najlepsze postacie z m.in. JA1 Deadly Games oraz innych modyfikacji,
samodzielny plik EXE, z wdrożonym nowym AI przeciwników,
ulepszone wypowiedzi walczących najemników, wrogów, milicji oraz cywilów,
ponad 540 nowych grafik, bronie, dodatki, osłony, mat. wybuchowe, nowe przedmioty do łączenia,
usprawnione odgłosy broni, animacje eksplozji,
worki z piaskiem mogą być wdrażane bez wyjątku na każdej mapie,