SAMODZIELNE AKTUALIZOWANIE JA2 1.13 - CZĘŚĆ II: PLIK EXE

Modyfikacje

Zgodnie z obietnicą publikujemy dzisiaj drugą część artykułu, pokazującą jak skompilować kod źródłowy, z którego potem powstaje plik exe, uruchamiający Waszą modyfikację JA2 1.13. Dzięki temu procesowi, będziecie mieli możliwość w każdej chwili posiadać najbardziej aktualną wersję 1.13.


EDIT: 11.11.2022. Źródła danych skąd ściągamy pliki zostały zmienione. Aktualizacja jest W TYM NEWSIE.

1. POTRZEBNE PROGRAMY

Do utworzenia pliku exe, potrzebna będzie instalacja któregoś z programów do kompilacji kodów źródłowych. Jednym z najbardziej popularnym jest Visual Studio 2019 Community.

Wersja Community jest całkowicie darmowa i jednocześnie zupełnie wystarczająca do realizacji naszego celu.

LINK1 lub LINK2


2. NIEZBĘDNE LINKI

To będzie miejsce na serwerze, gdzie gromadzony jest kod źródłowy, z którego po kompilacji powstaje pliku exe.

JA2 1.13 - plik exe


3. PROCES POZYSKIWANIA

W celu ściągnięcia wszystkich poszczególnych plików, z których składa się nasz kod źródłowy z powyższego linku, prosimy zapoznać się z instrukcją zaprezentowaną w poprzednim newsie.


4. PROCES KOMPILACJI

Uruchamiamy program Visual Studio i po prawej stronie klikamy na "Otwórz projekt lub rozwiązanie", a następnie w nowo otwartym oknie wyszukujemy miejsce, do którego ściągnęliśmy nasz kod źródowy z punktu drugiego, a tam w katalogu "Build", otwieramy plik "ja2_VS2019.vcxproj".

Teraz w pierwszym kroku zmieniamy parametry na "Release / Win32", natomiast w drugim kroku klikamy na zakładkę "Kompilowanie", a w niej na "Kompiluj rozwiązanie" i gotowe.

Po wykonaniu kompilacji, nasz plik exe pojawi się w katalogu "Build / Bin / VS2013". Najlepiej zostawić sobie taki folder na stałe razem ze ściągniętymi plikami, gdyż gdy tylko pojawi się nowa wersja, to wystarczy powtórzyć proces pozyskiwania, a następnie proces kompilacji, który tym razem, ściągnie, zaktualizuje oraz skompiluje tylko nowe i zmienione pliki, co powinno trwać dosłownie parę sekund. W następnym newsie zobrazujemy tworzenie polskiej wersji projektu JA2 1.13.

Aktualizowanie JA2 1.13 - dyskusja na forum

SAMODZIELNE AKTUALIZOWANIE JA2 1.13 - CZĘŚĆ I: PLIKI GRY

Modyfikacje

Dzisiaj zaprezentujemy Wam, jak dosłownie w kilku prostych krokach, posiadać najbardziej aktualną wersję projektu JA2 1.13. Modyfikacja ta podlega tak częstym zmianom z powodu wprowadzania kolejnych poprawek i nowości technicznych, że nie jesteśmy w stanie na bieżąco posiadać jej najnowszej obowiązującej odmiany w naszym dziale Download. W pierwszej części tego artykułu, pokażemy Wam jak pozyskać same pliki gry, natomiast w drugiej częściej przedstawimy proces kompilacji kodu źródłowego do pliku exe, a w ostatniej trzeciej tworzenie polskiej wersji.


EDIT: 11.11.2022. Źródła danych skąd ściągamy pliki zostały zmienione. Aktualizacja jest W TYM NEWSIE.

1. POTRZEBNE PROGRAMY

Do ściągnięcia i aktualizacji plików gry potrzebna będzie instalacja któregoś z programów do repozytorium SVN. Jednym z najbardziej popularnym jest TortoiseSVN.

LINK1 lub LINK2


2. NIEZBĘDNE LINKI

To będą miejsca na serwerach, gdzie gromadzone są wszystkie pliki gry.

JA2 1.13 - pliki gry

JA2 1.13 - Wildfire


3. PROCES POZYSKIWANIA

Najpierw tworzymy gdziekolwiek, jakikolwiek folder, a następnie klikamy na niego prawym przyciskiem myszy i wybieramy opcję "SVN Checkout..." Teraz w nowo otwartym oknie, w pierwszej zakładce u góry o nazwie "URL of repository", kopiujemy i wklejamy wybrany przez nas link i klikamy na "Ok" i gotowe. Po chwili w naszym folderze znajdą się wszystkie pliki ja2 1.13 z najnowszej odsłony.

Najlepiej zostawić sobie taki folder na stałe razem ze ściągniętymi plikami, gdyż gdy tylko pojawi się nowa wersja, to wystarczy powtórzyć proces pozyskiwania, który tym razem, ściągnie i zaktualizuje tylko nowe i zmienione pliki, co powinno trwać dosłownie parę sekund. W następnym newsie zobrazujemy kompilację pliku exe, która naszym zdaniem ma chyba jeszcze prostszy przebieg.

Aktualizowanie JA2 1.13 - dyskusja na forum
Autor: Redakcja JACenter, 3 komentarze · 2142 czytań

AKTUALIZACJA MODYFIKACJI - CZĘŚĆ III - POZOSTAŁE PROJEKTY

Modyfikacje

Wykonaliśmy szersze rozeznanie, jak obecnie wygląda sytuacja na scenie moderskiej i powiemy Wam szczerze, że nas samych bardzo zaskoczyło to, jak duży ruch tam panuje. W zasadzie myśleliśmy, że tylko wersja rozwojowa 1.13 jest nadal wspierana, a po głębszym przyjrzeniu okazało się, że duża część najpopularniejszych innych modyfikacji, również jest na bieżąco aktualizowana. Oczywiście w ich przypadku są to zmiany może nie tak częste, jak w przy 1.13, bo czasami jest to nawet raz na pół roku lub rzadziej, ale jednak autorzy o swoich modach nie zapomnieli. Dlatego nasz dział Download otrzymał sporą dawkę modyfikacji zaktualizowanych do najnowszych wersji.


JA2 1.13 - GŁÓWNE PLIKI

JA2 1.13 BETA PL

JA2 1.13 Wildfire BETA PL

JA2 1.13 BETA ENG

JA2 1.13 Wildfire BETA ENG


MODYFIKACJE JA2 1.13

AIMNAS BigMaps BETA PL

Arulco Vacations ENG

AIMNAS BigMaps BETA ENG

Arulco Folding Stock BETA ENG

Improved AI + ModPack

Urban Chaos BETA ENG

Improved AI + Dodatki

Vengeance: Reloaded BETA ENG

Improved AI + Spolszczenie

Reloaded BETA PL

Reloaded BETA ENG


MODYFIKACJE JA2

New Classic PL

Metavira ENG

Night Ops RU

Stracciatella


MODYFIKACJE JA1

JA1 Patch v1.15y


Niestety w wielu przypadkach nie było już dostępu do kodu źródłowego, przez co nie było możliwości na skompilowanie wersji polskiej, a czasami nawet i angielskiej. Dlatego może być tak, że natraficie na na jakiś projekt, który w angielskim wydaniu, będzie posiadał nowszą wersję, niż w naszym rodzimym języku.

Dział Download

NOWE TYPY CIAŁ NABIERAJĄ KSZTAŁTÓW

Modyfikacje

Niejednokrotnie pytaliście się na łamach naszego portalu o ten projekt, dlatego chcielibyśmy Was zapewnić, że modyfikacja ta nie została porzucona i jest nadal rozwijana. Na angielskim forum, jej autorzy poinformowali nie dawno o postępach w jej produkcji. Otóż na chwilę obecną, metamorfozie zostały poddane animacje samej broni trzymanej przez naszych najemników. Przyznacie, że wygląda to naprawdę obiecująco.

Pracy jest nadal ogrom i zapewne do zakończenia tego przedsięwzięcia, moderzy będą musieli poświecić jeszcze masę swojego wolnego czasu, którego jak zapewne u każdego z nas jest niewiele w dzisiejszych czasach. Niestety jak to w takich wypadkach bywa, trzeba uzbroić się w cierpliwość. Na koniec prezentujemy filmik, w którym pokazane są efekty modyfikacji animacji broni krótkiej.

JA2 1.13 - dyskusja na forum Nowe typy ciał - oficjalne forum

KRÓLOWA DEIDRANNA ZAPRASZA DO WSPÓŁPRACY

Modyfikacje

Można powiedzieć, że Deidranna jest jak Elliot, możecie do niej strzelać, likwidować ją na każdy możliwy sposób, a ona i tak wróci żywa. Nie inaczej jest i tym razem, gdzie absolutnie nie pogodziła się z utratą tronu i postanowiła go odzyskać za wszelką cenę. Udało się jej nawet przekonać AIM oraz MERC do walki po jej stronie i przy ich pomocy zdobyć Medunę. Teraz zaczynając od tego miasta oraz mając do dyspozycji wszystkich złych bohaterów, mamy za zadanie pomóc dyktatorce obalić rebelię, poprzez likwidację wszystkich ich przywódców z Miguelem na czele i głównego ich miasta, czyli Omerty.

DEIDRANNAS SIDE MOD

Kampanię zaczynamy w sektorze P1. Po likwidacji znajdującego się tam niewielkiego oporu rebeliantów, w jednym z budynków będzie czekał Derek, który po krótkiej z nami rozmowie, zaprowadzi naszą ekipę do podziemnego sektora. Tam z kolei, będzie nas oczekiwał Skipper, który również po krótkim dialogu zaprowadzi nas tym razem do przejścia do jeszcze niższego poziomu mapy. Po zejściu do tego sektora, w prawym górnym rogu, będzie sekretna ścieżka, która zaprowadzi nas do piwnic Meduny w sektorze P3

Ostatnia wspomniana wyżej lokalizacja, zapewne będzie już dla Was znajoma. Stamtąd udajemy się na powierzchnię do pałacu królowej, gdzie do naszej drużyny dołączy Elliot, Joe oraz oczywiście Deidranna. Od teraz zaczynamy przygodę, w której to głównym celem będzie dotarcie do Omerty i neutralizacja przywódców rebeliantów.

Deidrannas Side Mod - oficjalna strona

PEŁNA CHARAKTERYSTYKA POSTACI W JA2 1.13

Modyfikacje

Jakiś czas temu opublikowaliśmy artykuł prezentujący opis najemników z pierwszej części JA, którzy na stałe zostali wprowadzeni do JA2 1.13 od wersji 7609. Dzisiaj prezentujemy Wam drugi jego rozdział, w którym będziecie mogli przestudiować parametry postaci występujących w pozostałych odsłonach gry Jagged Alliance. Różnica jest tylko taka, że tym razem, ową charakterystykę przetłumaczyliśmy w całości na język polski.

POSTACIE W JA2 1.13 - A.I.M.

POSTACIE W JA2 1.13 - M.E.R.C.

POSTACIE W JA2 1.13 - R.P.C.

POSTACIE W JA2 1.13 - UNFINISHED BUSINESS

POSTACIE W JA2 1.13 - WILDFIRE

Przewodnik został wykonany bardzo podobnie do tych już istniejących, z tą różnicą, że umiejętności zostały podzielone na dwie kategorie: te klasyczne oraz te nowe, występujące tylko w 1.13. Pod każdą z nich znajdziecie ich rozróżnienie ze względu na kategorię. O tym jakie predyspozycje będzie posiadał nasz najemnik, decydować będzie wybór głównej opcji podczas tworzenia nowej gry (Cechy umiejętności). Dodatkowo po najechaniu kursorem na nazwę danej zdolności, pojawi nam się informacja z wszystkimi domyślnymi bonusami i minusami, które otrzyma nasza postać.

Powyższe publikacje zostały dodane na stronę główną, do prawej kolumny w górnej jej części, w dziale JA2 v1.13. W każdej chwili również tam będą one dla każdego dostępne. Życzymy przyjemnej lektury.

Charakterystyka postaci w JA2 1.13 - dyskusja na forum

AKTUALIZACJA MODYFIKACJI - CZĘŚĆ II - JA2 1.13 WILDFIRE

Modyfikacje

Prace nad wersją BETA 1.13 idą cały czas naprzód i jak na razie nie widać ich końca, przez co na chwilę obecną wręcz niemożliwe jest ocenić, kiedy można się spodziewać nowej stabilnej odsłony. Dlatego pozostaje nam aktualizacja najbardziej popularnych modyfikacji i sprzężenie ich z najnowszym nieoficjalnym i rozwojowym wariantem. W dzisiejszym newsie przedstawimy Wam projekt, który zapewne większość Was kojarzy z bardzo fajnych map.

JA2 1.13 WILDFIRE BETA PL

Wildfire 1.13 został przystosowany do współpracy z BETĄ JA2 1.13 w jej najnowszej odmianie o numerze 8900. Aczkolwiek dla lepszego rozeznania, zarówno dla samej BETY 1.13 oraz modyfikacji na niej opartych, zmieniliśmy ich nazewnictwo, ponieważ innym torem idzie aktualizacja pliku exe, a innym pozostałe pliki. Dlatego do projektów opartych na rozwojowej wersji 1.13, dodaliśmy następujące skróty:

  • Gr  (Game revision) - jest to numer wersji samego pliku EXE,
  • Dr  (Data revision) - jest to numer wersji pozostałych plików gry.
  • JA2 1.13 - dyskusja na forum Aktualizacje modyfikacji - część I