Najnowsza łatka do Jagged Alliance 3, która została oznaczona numerkiem 1.02 jest już dostępna i rozwiązuje kilka problemów z rozgrywką oraz wprowadza ulepszenia w całej grze. Oto, czego można się spodziewać po wypuszczeniu najnowszej aktualizacji.
Dokładnie tydzień po premierze gry deweloperzy ze studia Haemimont Games ogłosili właśnie wydanie łatki 1.02. Zespół zapowiedział również że, jednym z jego głównych celów jest dalsze ulepszanie gry i jednocześnie zwraca uwagę na to, że najnowszy patch jest pierwszym z serii planowanych aktualizacji.
Podkreślając najbardziej znaczące zmiany w patchu 1.02 to dochody z kopalń będą teraz spadać w wolniejszym tempie, gdy zaczną się wyczerpywać. Interakcje bojowe będą równie podświetlane automatycznie na koniec walki, a stan przełączania będzie utrzymywał się na różnych mapach. Patch umożliwia także graczom zbliżenie w trybie podglądu, a najemnicy mogą teraz korzystać ze specjalizacji walki wręcz nawet jeśli nie są uzbrojeni.
Wśród wielu problemów, który został naprawiony w tym patchu jest jeden, w którym nie było dostępnych najemników do wynajęcia, a sama baza danych AIM wydawała się być pusta. Dodatkowo, łatka rozwiązuje inne problemy, takie jak swobodne poruszanie się AP podczas ataku. Poprawiono także niektóre problemy związane z muzyką i innymi dźwiękami odtwarzanymi w trybie mono zamiast stereo. Rozwiązano również problem z przenoszeniem amunicji z jednej drużyny do drugiej.
Jeśli chodzi o zmiany związane z walką to łatka 1.02 naprawia błąd polegający na tym, że ikona ataku walki wręcz nie była szara w UI, gdy najemnik nie miał wystarczającej ilości punktów akcji potrzebnych do ataku, ale miał możliwość swobodnego ruchu.
Łatka zawiera także kilka poprawek związanych z zadaniami, w tym usuwa także awarię, która miała miejsce pod koniec zadania „Twin Manors” oraz problem uniemożliwiający zakończenie walki w sektorze C7U. Twórcy zajęli się także sytuacją, w której wrogowie nie pojawiali się w „Old Diamond”, przez co gracze utknęli w konflikcie, ale bez wrogów. Aktualizacja rozwiązuje również problem, w wyniku którego jedna z postaci NPC znikała.
Dodatkowe poprawki rozwiązują problem z grafiką gry i UI. Np. podczas przerywników filmowych w trybie Ultrawide nie ściskają już obrazu. Łączenie ze sobą przedmiotów wykorzystuje teraz umiejętności bardziej doświadczonego najemnika w sektorze zamiast drużyny, a obracanie broni pokazuje obrażenia nawet w skrytce sektora.
W wieloosobowych aspektach rozgrywki patch wprowadza kilka usprawnień i poprawek. Warto zauważyć, że operacje zwracają teraz opłatę rzemieślniczą po jej anulowaniu lub przerwaniu. Ultra cienie zostały tak dostosowane, aby zminimalizować wpływ na liczbę FPSów. Poprawki wprowadzone w trybie wieloosobowym powodują rozwiązanie blokady podczas zmiany przydziału najemników w trybie coop podczas rozmieszczenia oraz miękkiej blokady, w której to odwrót wycofujących się najemników z widoku satelitarnego nie uruchamiał się, gdy pozostali najemnicy na mapie zginęli.
PEŁNA LISTA ZMIAN
WALKA
ZADANIA
PRZERYWNIKI FILMOWE
INTERFEJS UŻYTKOWNIKA
WIDOK SATELITARNY / OPERACJE / ŁUPY
SYSTEM
TRYB WIELOOSOBOWY