JAGGED ALLIANCE 3 ZMIERZA NA KONSOLE! PREMIERA WKRÓTCE!

Jagged Alliance 3 - THQ Nordic

THQ Nordic i Haemimont Games ogłosiły właśnie, że Jagged Alliance 3 zostanie wydany na konsole PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One i Xbox Series X. Mimo że, gra po raz pierwszy ukazała się na komputerach 14 lipca to już wtedy po cichu mówiło się o tym, że gra pojawi się także na innych platformach.

Według informacji podanych przez THQ Nordic gra ma być sprzedawana w cenie 59,99€ (ok. 268,00zł). Niestety nie ogłoszono jeszcze daty premiery, ale wiele wskazuje na to, że minie trochę czasu zanim zostanie ona ujawniona. Oprócz zapowiedzi konwersji gry na inne platformy wypuszczono także nowy zwiastun filmowy, który możecie obejrzeć poniżej.

Najnowsza odsłona Jagged Alliance zadebiutowała na rynku gier w połowie lipca 2023 roku, zgarniając tym samym bardzo dobre oceny na poziomie 81% według serwisu Metacritic oraz 82% w OpenCritic na podstawie recenzji wystawianych przez dziennikarzy. Z "trójki" w dalszym ciągu zadowoleni są również gracze, co można zauważyć po kolejnych recenzjach wystawianych na Steamie, gdzie na ten moment aż 88% recenzji jest pozytywnych, co serwis kategoryzuje jako "bardzo pozytywne" przyjęcie tego projektu.

JA3 - dyskusja na forum Jagged Alliance 3 - galeria screenów Jagged Alliance 3 - oficjalna strona Jagged Alliance 3 - oficjalne forum Strona gry na platformie Steam Strona gry na platformie GOG.com Oficjalna strona THQ Nordic Oficjalna strona Haemimont Games

NAJNOWSZY PATCH 1.10 PRZYNOSI WIELE ZMIAN W TYM NARZĘDZIA MODERSKIE

Jagged Alliance 3 - THQ Nordic

Po kilkutygodniowej przerwie THQ Nordic oraz Haemimont Games wypuszczają najnowszą łatkę do Jagged Alliance 3 oznaczoną numerkiem 1.10. Najnowszy patch jest pierwszą dużą aktualizacją, która naprawia wiele błędów również tych zgłaszanych przez graczy. Ponadto zawiera ona mnóstwo rozwiązań i zmian w broniach, mapach i nie tylko. Wydane w zeszłym miesiącu Jagged Alliance 3 bardzo szybko zyskało popularność na Steamie a recenzje wystawiane przez graczy na ten moment są w 88% pozytywne, co serwis kategoryzuje jako "bardzo pozytywne" przyjęcie tego projektu.

PIERWSZE NARZĘDZIA MODERSKIE

Haemimont Games jak i THQ Nordic wcześniej oświadczyły o tym, że narzędzia do modyfikacji będą wypuszczane etapami. Pierwszy etap udostępniania narzędzi pozwala na modyfikowanie mechaniki gry, tworzyć nowych najemników, postacie IMP, broń, interfejs użytkownika, lokalizację, a także podkłady głosowe dostosowane do innych języków. Gracze mogą importować nowe zasoby, które stworzyli za pomocą Blendera. Prace nad kolejnymi narzędziami moderskimi, które obejmują m.in. edytor map i kampanii w dalszym ciągu trwają i zostaną one dodane w kolejnej dużej aktualizacji.

Dostęp do narzędzi moderskich można uzyskać z poziomu menu głównego gry w Menadżerze Modów po czym kliknięcie w Edytor Modów przeniesie nas do narzędzia pokazanego na zdjęciu poniżej.

Aby pomóc graczom w tworzeniu nowych treści deweloperzy przygotowali również serię przykładowych modów, które są dostępne w Warsztacie Steam. Obejmują one:

  • nową postać AIM,
  • nowy karabin maszynowy M1A1 Thompson z amunicją .45ACP,
  • oraz nowy rodzaj operacji polegający na zbieraniu przedmiotów.
  • NOWE FUNKCJE - M. IN. AKTYWNA PAUZA I TRYB FOTOGRAFICZNY

    Oprócz wspominanych narzędzi do tworzenia modyfikacji do gry wprowadzono szereg nowych funkcji, o które prosiła społeczność. Jedną z tych funkcji jest "aktywna pauza", która co prawda istnieje już jako oddzielny mod, ale dzięki temu możemy zatrzymać upływ czasu podczas eksploracji mapy taktycznej w czasie rzeczywistym. Pozwala to na lepsze planowanie działań i zarządzanie podejściami z ukrycia. Domyślnie tryb "aktywnej pauzy" możemy aktywować wciskając klawisz Spacji na klawiaturze a każde rozpoczęcie ataku anuluje ten tryb.

    Tryb fotograficzny - dostępny jest z poziomu głównego menu gry. Oferuje on bezpłatny aparat oraz różne suwaki umożliwiające dostosowanie obrazu jak i opcje ukrywania i pokazywania interfejsu gry.

    Dostawy broni - tak samo jak w przypadku diamentów wrogowie mogą teraz wysyłać przesyłki z bronią, które oprócz uzbrojenia zawierają amunicję, lekarstwa i części. Możemy przeprowadzać zasadzki, aby zdobyć dodatkowe zasoby i przedmioty. Zmianę tą wprowadzona po licznych sugestiach społeczności.

    Lepsza inicjacja rozpoczęcia walki - skrócono czas przed rozpoczęciem bitwy po wykryciu najemnika i dodano dodatkowe powiadomienie o trwających atakach.

    ROZGRYWKA

  • Naprawiono błąd w którym najemnicy bez swobodnego ruchu (ze względu na nieporęczny sprzęt) mogli odblokować drzwi za darmo za pomocą swobodnego ruchu.
  • Naprawiono szereg problemów związanych ze zmianą pozycji i skradaniem podczas jednoczesnego przemieszczania najemników po sektorze.
  • Wszystkim najemnikom można od teraz wydać rozkaz poruszania się razem podczas eksploracji sektora w czasie rzeczywistym przytrzymując klawisz Shift podczas wykonywania ruchu.
  • Najemnikom można wydać teraz rozkaz "Idź" zamiast "Biegnij" podczas eksploracji sektora w czasie rzeczywistym, przytrzymując klawisze Ctrl+Shift podczas wykonywania ruchu.
  • Naprawiono problem z uzupełnianiem lekarstw w niektórych zestawach pierwszej pomocy.
  • Dozwolone jest teraz łączenie przedmiotów między ekwipunkiem a pojemnikami z łupami/schowkiem sektora.
  • Zmieniono sposób, w jaki tryb Obserwacji przerywa działanie, gdy wpływa na jednostki, które opuszczają osłonę.
  • Rekrutacja, ostrzał lub śmierć najemników spowodują teraz, że najemnicy ponownie ocenią swoje warunki zatrudnienia.
  • Zmniejszono i ograniczono zyski lojalnościowe z handlu diamentami.
  • INTERFEJS UŻYTKOWNIKA

  • Zasięg ruchu jest teraz prawidłowo wyświetlany, gdy w grę wchodzą zmiany postawy.
  • Najechanie kursorem na wydarzenie na osi czasu pokaże teraz sektor, z którym jest ono powiązane.
  • Naprawiono problem, w którym ikony awansu pojawiały się za innymi ikonami podczas najechania kursorem na drużynę w widoku satelitarnym.
  • Naprawiono panoramiczny ekran w PDA.
  • Naprawiono zarządzanie drużyną w widoku taktycznym, które czasami wyświetlało nieprawidłowe informacje o statystykach.
  • Naprawiono problem, w którym ikony awansu pojawiały się za innymi ikonami podczas najechania kursorem na drużynę w widoku satelitarnym.
  • OPERACJE

  • Naprawiono błąd, w wyniku którego ikona operacji "leczenie ran" znikała przed zakończeniem operacji.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego usuwanie, dodawanie i zmienianie najemników wykonujących daną operację powodowało znikanie ikony operacji na osi czasu.
  • Operacje umożliwiające naprawę przedmiotów pozwalają teraz na dodawanie przedmiotów ze wszystkich oddziałów i skrytek sektora.
  • NAJEMNICY I KORZYŚCI

  • Naprawiono talent Wolfa, który nie aktualizował prawidłowo podczas trwania ćwiczeń.
  • Szansa na 15% trafienie krytyczne w talencie Vicky jest teraz poprawnie wyświetlane podczas zmianie rodzaju broni.
  • Naprawiono błąd, który sprawiał, że rozpoczynanie walki z Fox, która strzela z dwóch pistoletów czasami ignorowało jej talent "Uderzające spojrzenie".
  • Naprawiono profity "Klaustrofobia" i "Zoofobia", które powodowały, że spadek morale drużyny utrzymywał się nawet po opuszczeniu obszaru.
  • Osiągnięcie "Gorące diamenty" jest teraz aktywowane również wtedy, gdy spieniężysz dostawę diamentów bezpośrednio z pojemnika z łupami.
  • Naprawiono błąd, przez który rozstrzygnięcie automatyczne pozostawiało fałszywe konflikty, które powodowały, że niektóre zadania nie działały poprawnie.
  • Naprawiono kilka błędów, w których wrogowie poprawnie nie inicjowali konfliktów.
  • Naprawiono niektóre przypadki, w których nie można było ukończyć zadania "Środek pustkowia".
  • Naprawiono problem, w którym można było porozmawiać z Pierrem i uwolnić go, gdy strażnicy wciąż są obecni.
  • Naprawiono niektóre przedmioty misji, które nie wypadały, jeśli ich pojemnik został zniszczony (Zadania "12 krzeseł" i zegarek Heinricha).
  • Naprawiono exploit podczas rozmowy z Emmą Lafontaine.
  • OGÓLNE POPRAWKI BŁĘDÓW

  • Naprawiono przypadek, w którym automatyczne rozstrzygnięcie zawiesza grę.
  • Naprawiono błąd, w którym wielu najemników rozmawiało ze sobą już po zakończeniu kontraktów.
  • Naprawiono problem, w którym wielu najemników rozmawiało ze sobą już po zakończeniu kontraktów.
  • Naprawiono niezamierzony ruch kamery po zmianie pozycji wroga.
  • Naprawiono problemy z wyświetlaniem podczas zmiany widoku terenu.
  • Usunięto problem z wyświetlaniem się czarnego ekranu podczas próby pominięcia przerywnika filmowego z Wyspy Ernie.
  • KOOPERACJA

  • Usunięto błąd, w którym gracz czasami nie mógł otworzyć notatek, przeglądarki lub ekranu postaci w widoku satelitarnym w trybie współpracy.
  • Naprawiono kilka przypadków przerywania współpracy przez innego gracza.
  • Możliwość pingowania pozycji na mapie znajomemu, poprzez użycie Ctrl i lewego przycisku myszy.
  • KONTROLER

  • Od teraz można zmienić filtr statystyk w zarządzaniu drużyną za pomocą gamepada.
  • Naprawiono przypadki zacinania się wirtualnego kursora myszy.
  • Dodano opcję ukrywania podpowiedzi gamepada.
  • Dodano opcję ukrywania podpowiedzi gamepada.
  • TEKST

  • Zaktualizowano biografię Grunty'ego, aby lepiej odzwierciedlała jego atuty.
  • Poprawiono komunikat o wzroście pensji najemnika.
  • Naprawiono interakcje, takie jak otwieranie zamków/wyważanie drzwi, które nieprawidłowo wyświetlały tekst "Swobodny ruch".
  • Jak widać powyżej najnowsza łatka wprowadziła do gry bardzo wiele zmian. Z pewnością poprawi ona ogólną stabilność gry i zapewni graczom lepsze wrażenia. Poza tym nowo powstałe modyfikacje dają graczom co raz to większą kontrolę nad tworzeniem bardziej kreatywnych modów i otwierają kolejne drogi na nowe możliwości. Można śmiało powiedzieć, że nowe narzędzie może być prawdziwym kamieniem milowym dla gry.

    JA3 - dyskusja na forum Jagged Alliance 3 - galeria screenów Jagged Alliance 3 - oficjalna strona Jagged Alliance 3 - oficjalne forum Strona gry na platformie Steam Strona gry na platformie GOG.com Oficjalna strona THQ Nordic Oficjalna strona Haemimont Games

    NOWY PATCH 1.03 WPROWADZA NOWE UŁATWIENIA DO GRY I POPRAWIA BALANS ROZGRYWKI

    Jagged Alliance 3 - THQ Nordic

    Jagged Alliance 3, które w zeszłym miesiącu miało swoją premierę doczekało się właśnie najnowszej aktualizacji. Łatka została oznaczona numerem 1.03 i przynosi ze sobą wiele zmian. Przede wszystkim znacząco ułatwiono życie graczom, którzy bawią się na najniższym poziomie trudności.

    PEŁNA LISTA ZMIAN

  • Wrogie ataki z posterunków na najniższym poziomie trudności (Pierwsza krew) są aktywowane rzadziej.
  • Po wyczerpaniu diamentów kopalnie przynoszą 50% dochodu na poziomie "Pierwsza krew", 20% na poziomie "Komandos" oraz 0% na poziomie "Mission Impossible". Zmianę tą wprowadzona po licznych sugestiach społeczności.
  • Od teraz w podpowiedziach kopalnie pokazują jak blisko są wyczerpania.
  • Zmniejszono obrażenia zadawane przez karabin maszynowy.
  • Liczba ataków przerywanych przez karabin maszynowy jest teraz oparta na aktualnych PA, a nie na maksymalnych PA obliczanych na koniec tury. Jest to kolejna sugestia graczy wprowadzona do gry.
  • Naprawiono błąd, który powodował , że ataki z karabinów maszynowych przerywały kontrataki, otrzymując punkty do celności, choć nie powinny.
  • Szansa na wypadek przy korzystaniu z granatów lub wyrzutni rakiet zależy teraz od odległości od celu. To też kolejna sugestia społeczności która została wprowadzona do gry.
  • Ulepszono optymalizację poprawiając sposób, w jaki gra korzysta z pamięci kart graficznych.
  • BALANS

  • Zwiększono zdrowie Scully'ego, dzięki czemu zakwalifikował się on do złotego profitu (sugestia społeczności).
  • Naprawiono dodatkowe obrażenia zadawane przez materiały wybuchowe nakładające się dwukrotnie podczas używania granatów (zmiana wprowadzona po sugestiach graczy).
  • Zwiększona szansę na upuszczenie czarnego prochu.
  • ZADANIA

  • Naprawiono zbyt wczesne zatrzymanie się zadania "Grimer Hamlet".
  • Fort L'Eau Bleu (H4) będzie prawidłowo atakować gdy zostanie odbity przez wroga.
  • Zwiększona szansę na upuszczenie czarnego prochu.
  • Naprawiono błąd powodujący, że warunek niepowodzenia zadania "Sanatorium" nie był uruchamiany po ukończeniu tego zadania.
  • MULTIPLAYER

  • Naprawiono desynchronizację podczas otwierania ekranu modyfikacji broni w trybie Multiplayer.
  • Został naprawiony stan gotowości/niegotowości końca walki, który nie aktualizował się wizualnie, gdy gość wychodził z gry w trybie wieloosobowym.
  • INNE POPRAWKI BŁĘDÓW

  • Naprawiono ładowanie/zapisywanie zmiany pojemności amunicji niektórych broni.
  • Naprawiono problem, który powodował, że koszt ruchu nie obejmował kosztu zmiany postawy na koniec ruchu i w rezultacie akcja się nie powiodła.
  • Naprawiono wiadomości e-mail oznaczone jako nieprzeczytane po ponownym załadowaniu gry (sugestia społeczności).
  • Naprawiono znikanie interfejsu użytkownika po naciśnięciu „menu poleceń” w panelu ekwipunku – podczas korzystania z gamepada.
  • Naprawiono problem z uzupełnianiem apteczki metodą przeciągania i upuszczania dla pojedynczych apteczek, co powoduje spadek stanu do 50%.
  • Naprawiono nieprawidłową kontrolę widoczności, która powodowała, że interfejs użytkownika dawał ostrzeżenia o ruchu.
  • Naprawiono problem, który resetował liczbę ataków w trybie Obserwacji do początkowej liczby po zabiciu jednostki.
  • INTERFEJS UŻYTKOWNIKA

  • Naprawiono wykrzyknik w zakładce wiadomości e-mail, który nie znikał po przeczytaniu wszystkich wiadomości.
  • Naprawiono niewłaściwą aktualizację podpowiedzi szansy na trafienie.
  • Menu kontekstowe ekwipunku - ukryto niektóre akcje dla przedmiotów w skrytce, które znajdują się w innym sektorze.
  • Wbrew różnym opiniom Jagged Alliance 3 okazał się być wielkim sukcesem. Bułgarskie studio Haemimont Games odpowiedzialne za produkcję, niedawno poinformowało o tym, że Jagged Alliance 3 na tle pozostałych gier wydanych spod skrzydeł Haemimont Games zaliczyło najlepszy debiut w historii tego studia. Doskonały odbiór produkcji bardzo dobrze widać m.in. w serwisie Steam, gdzie na ten moment aż 87% recenzji wystawianych przez graczy jest pozytywnych, co serwis kategoryzuje jako "bardzo pozytywne" przyjęcie tego projektu.

    JA3 - dyskusja na forum Jagged Alliance 3 - galeria screenów Jagged Alliance 3 - oficjalna strona Jagged Alliance 3 - oficjalne forum Strona gry na platformie Steam Strona gry na platformie GOG.com Oficjalna strona THQ Nordic Oficjalna strona Haemimont Games

    TWÓRCY JA3 WYSTOSOWALI SPECJALNE PODZIĘKOWANIA DLA WSZYSTKICH GRACZY!

    Jagged Alliance 3 - THQ Nordic

    Producenci gry ze studia Haemimont Games wyrazili ogromne podziękowania za obdarzone zaufanie, za wiarę w powodzenie ich gry i to pomimo tak trudnej przeszłości poprzednich wersji, a przede wszystkim za tak przeważającą ilość pozytywnych ocen i recenzji. Wszystko to sprawiło, że najnowsza odsłona Jagged Alliance stała się ich największym sukcesem komercyjnym, a trzeba przypomnieć, że w swoim portfolio mają już kilka bardzo dużych osiągnięć w postaci takich gier jak Tropico, czy Survaving Mars.

    Niezwykle przychylne i ciepłe przyjęcie, jakie otrzymali od Was wszystkich, podniosło ich na duchu i bardzo mocno zainspirowało. Znalazł się taki dzień, gdzie w biurze zebrał się dosłownie cały zespół, który dyskutował o spostrzeżeniach, sugestiach, krytykach, o przyszłości gry oraz o tym, jak jeszcze bardziej ją ulepszyć.

    Terasz najważniejsze pytanie co dalej. Otóż autorzy stwierdzili, że najbliższą przyszłość chcą skoncentrować na rozwiązywaniu problemów technicznych, błędów w grze oraz możliwych do wdrożenia usprawnień. Jak sami przyznali otrzymują oni ogromną ilość opinii od nas wszystkich, zarówno z narzędzia do zgłaszania w grze, z discorda, na forach i w mediach społecznościowych. Warto tutaj kolejny raz podkreślić, że uważnie czytają, analizują oraz przetwarzają Wasze komentarze, a następnie tworzą listę priorytetów. Gdy tylko uzyskają wyraźniejszy obraz planu działania, to obiecali, że natychmiast nas o tym powiadomią.

    Jak sami przyznali, jednym z dodatkowych głównych celów bezpośrednio po wydaniu gry, jest udostępnienie nam profesjonalnych narzędzi moderskich. Wraz z ich upublicznieniem, będziemy mogli łatwiej i szybciej tworzyć własne modyfikacje i są pewni, że ten aspekt będzie rozwijał się bardzo prężnie i w szybkim tempie, a JA3 stanie się platformą do wprowadzania własnych dzieł oraz interpretacji, z którymi będziemy mogli się dzielić z każdym.

    JA3 - dyskusja na forum Jagged Alliance 3 - galeria screenów Jagged Alliance 3 - oficjalna strona Jagged Alliance 3 - oficjalne forum Strona gry na platformie Steam Strona gry na platformie GOG.com Oficjalna strona THQ Nordic Oficjalna strona Haemimont Games

    JAGGED ALLIANCE 3 NIE ZAWIODŁO. WERSJA DEMONSTRACYJNA JUŻ DOSTĘPNA

    Jagged Alliance 3 - THQ Nordic

    Bułgarskie studio Haemimont Games odpowiedzialne za produkcję Jagged Alliance 3 ma nie lada powód do radości bowiem produkcja okazała się sporym sukcesem, a sami deweloperzy w opublikowanym komunikacie nie kryją swojego zadowolenia z tego faktu.

    Jednak nie schrzaniliśmy tego! Jesteśmy przytłoczeni pozytywnymi opiniami napływającymi od graczy. Chcemy poświęcić chwilę, aby wyrazić naszą szczerą wdzięczność: dziękujemy wszystkim, którzy już zagłębili się w świat Jagged Alliance 3!

    I nie ma co się dziwić radości twórców ponieważ Jagged Alliance 3 zbiera bardzo dobre oceny. Średnia wszystkich ocen wystawionych przez krytyków w serwisie Metacritic na obecną chwilę to 81/100. Z "trójki" zadowoleni są również gracze, co można zauważyć po recenzjach wystawianych na Steamie. Na ten moment z ponad 3,7 tysiąca opinii 86% z nich jest pozytywnych. Oprócz tego gra nie traci również na popularności, gdyż w Jagged Alliance 3 według danych serwisu SteamDB bawi się od kilku do kilkunastu tysięcy osób jednocześnie. Biorąc pod uwagę to, że seria Jagged Alliance po wielu niepowodzeniach wróciła z bardzo dalekiej podróży, a wielu graczy nie pokładało nadziei w tym, że Haemimont Games uda się stworzyć godnego następce serii to trzeba przyznać że, są to naprawdę bardzo dobre wyniki.

    Do kompletu deweloperzy postanowili jeszcze wypuścić darmową (a jakże!) wersję demonstracyjną tytułu, która ma zachęcić do sprawdzenia i ewentualnego zakupu pełnej wersji gry jeszcze większą liczbę osób. Do zainstalowania dema potrzeba około 10GB wolnego miejsca na dysku. Demo pozwala zwiedzić i wyzwolić z rąk Legionu początkowy sektor, czyli wyspę Ernie.

    Nie ma co ukrywać, że Jagged Alliance 3 na tle pozostałych gier wydanych spod skrzydeł Haemimont Games zaliczyło najlepszy debiut w historii tego studia. Nie kryjący dumy z powodzenia sukcesu "trójki" twórcy opublikowali nowy filmik z gry, w którym to przytaczane są fragmenty recenzji z wybranych serwisów. Wspomniany klip możecie obejrzeć powyżej.

    JA3 - dyskusja na forum Jagged Alliance 3 - galeria screenów Jagged Alliance 3 - oficjalna strona Jagged Alliance 3 - oficjalne forum Strona gry na platformie Steam Strona gry na platformie GOG.com Oficjalna strona THQ Nordic Oficjalna strona Haemimont Games

    JA 3: PIERWSZY PATCH 1.02 JEST JUŻ DOSTĘPNY!

    Jagged Alliance 3 - THQ Nordic

    Najnowsza łatka do Jagged Alliance 3, która została oznaczona numerkiem 1.02 jest już dostępna i rozwiązuje kilka problemów z rozgrywką oraz wprowadza ulepszenia w całej grze. Oto, czego można się spodziewać po wypuszczeniu najnowszej aktualizacji.

    Dokładnie tydzień po premierze gry deweloperzy ze studia Haemimont Games ogłosili właśnie wydanie łatki 1.02. Zespół zapowiedział również że, jednym z jego głównych celów jest dalsze ulepszanie gry i jednocześnie zwraca uwagę na to, że najnowszy patch jest pierwszym z serii planowanych aktualizacji.

    Podkreślając najbardziej znaczące zmiany w patchu 1.02 to dochody z kopalń będą teraz spadać w wolniejszym tempie, gdy zaczną się wyczerpywać. Interakcje bojowe będą równie podświetlane automatycznie na koniec walki, a stan przełączania będzie utrzymywał się na różnych mapach. Patch umożliwia także graczom zbliżenie w trybie podglądu, a najemnicy mogą teraz korzystać ze specjalizacji walki wręcz nawet jeśli nie są uzbrojeni.

    Wśród wielu problemów, który został naprawiony w tym patchu jest jeden, w którym nie było dostępnych najemników do wynajęcia, a sama baza danych AIM wydawała się być pusta. Dodatkowo, łatka rozwiązuje inne problemy, takie jak swobodne poruszanie się AP podczas ataku. Poprawiono także niektóre problemy związane z muzyką i innymi dźwiękami odtwarzanymi w trybie mono zamiast stereo. Rozwiązano również problem z przenoszeniem amunicji z jednej drużyny do drugiej.

    Jeśli chodzi o zmiany związane z walką to łatka 1.02 naprawia błąd polegający na tym, że ikona ataku walki wręcz nie była szara w UI, gdy najemnik nie miał wystarczającej ilości punktów akcji potrzebnych do ataku, ale miał możliwość swobodnego ruchu.

    Łatka zawiera także kilka poprawek związanych z zadaniami, w tym usuwa także awarię, która miała miejsce pod koniec zadania „Twin Manors” oraz problem uniemożliwiający zakończenie walki w sektorze C7U. Twórcy zajęli się także sytuacją, w której wrogowie nie pojawiali się w „Old Diamond”, przez co gracze utknęli w konflikcie, ale bez wrogów. Aktualizacja rozwiązuje również problem, w wyniku którego jedna z postaci NPC znikała.

    Dodatkowe poprawki rozwiązują problem z grafiką gry i UI. Np. podczas przerywników filmowych w trybie Ultrawide nie ściskają już obrazu. Łączenie ze sobą przedmiotów wykorzystuje teraz umiejętności bardziej doświadczonego najemnika w sektorze zamiast drużyny, a obracanie broni pokazuje obrażenia nawet w skrytce sektora.

    W wieloosobowych aspektach rozgrywki patch wprowadza kilka usprawnień i poprawek. Warto zauważyć, że operacje zwracają teraz opłatę rzemieślniczą po jej anulowaniu lub przerwaniu. Ultra cienie zostały tak dostosowane, aby zminimalizować wpływ na liczbę FPSów. Poprawki wprowadzone w trybie wieloosobowym powodują rozwiązanie blokady podczas zmiany przydziału najemników w trybie coop podczas rozmieszczenia oraz miękkiej blokady, w której to odwrót wycofujących się najemników z widoku satelitarnego nie uruchamiał się, gdy pozostali najemnicy na mapie zginęli.

    PEŁNA LISTA ZMIAN

  • Ekonomia: dochody z kopalni będą spadać znacznie wolniej, gdy jej zasoby zaczną się wyczerpywać.
  • Pod koniec walki elementy interaktywne są teraz podświetlane automatycznie, a stan przełączania (włączony/wyłączony) jest teraz utrzymywany na wszystkich mapach.
  • Powiększenie jest teraz możliwe w trybie podglądu.
  • Specjalizacji walki wręcz można używać, gdy najemnik nie jest uzbrojony.
  • Naprawiono błąd w wyniku, którego nie było dostępnych najemników do wynajęcia a baza AIM była pusta.
  • Usunięto błąd, w wyniku którego PA swobodnego ruchu mogły zostać użyte do ataku.
  • Naprawiono problem polegający na tym, że muzyka i niektóre inne dźwięki były odtwarzane w trybie mono a nie stereo.
  • Naprawiono przekazywanie amunicji z jednej drużyny do drugiej.
  • WALKA

  • Usunięto problem, przez który ikona ataku walki wręcz w interfejsie nie była w kolorze szarym w UI, gdy najemnik nie miał wystarczającej ilości PA do ataku, ale miał możliwość swobodnego ruchu.
  • Naprawiono problem polegający na tym, że wejście do ekwipunku przerywa fazę rozstawienia.
  • ZADANIA

  • Naprawiono błąd pod koniec zadania "Twin Manors".
  • Naprawiono problem z poprawnym ukończeniem walki w sektorze C7U.
  • Naprawiono sytuację, w której niektórzy wrogowie nie pojawiali się w Starym Diamencie (Old Diamond), przez co gracze utknęli w konflikcie bez wrogów.
  • Naprawiono potencjalny exploit, w którym rozmowa wymagająca określonego przedmiotu przebiegała pomyślnie, ale nie zabierała przedmiotu, jeśli nie ma go w ekwipunku aktualnej drużyny.
  • Naprawiono niektóre przypadki, w których rozmowy z Bossem Blaubertem mogły rozpocząć się dwukrotnie lub odnosić się do rzeczy, które już się wydarzyły.
  • PRZERYWNIKI FILMOWE

  • Naprawiono problem polegający na tym, że podczas przerywników filmowych w trybie Ultrawide czarne pasy filmowe ściskały obraz.
  • INTERFEJS UŻYTKOWNIKA

  • Łączenie przedmiotów wykorzystuje teraz umiejętności bardziej doświadczonego najemnika w sektorze zamiast całej drużyny.
  • Naprawiono problem, w wyniku którego najazd broni pokazywał 0 dmg, jeśli znajdowała się ona w schowku sektora.
  • Naprawiono problem polegający na tym, że powtarzające się wiadomości e-mail (np. dotyczące wygaśnięcia umowy) nie były oznaczane jako przeczytane.
  • Naprawiono błąd, przez który zamiana broni z pojedynczym miejscem w ekwipunku nie zużywała PA podczas walki.
  • Naprawiono resetowanie zoomu kamery podczas zmiany map lub wychodzenia z trybu podglądu.
  • WIDOK SATELITARNY / OPERACJE / ŁUPY

  • Operacje zwracają teraz opłatę rzemieślniczą po anulowaniu lub przerwaniu.
  • SYSTEM

  • Dostosowano cienie Ultra, aby miały mniejszy wpływ na liczbę FPSów.
  • TRYB WIELOOSOBOWY

  • Naprawiono blokadę w ponownym przypisywaniu najemników w trybie współpracy podczas rozmieszczania.
  • Naprawiono miękką blokadę, w której odwrót wycofanych najemników z widoku satelitarnego nie uruchamiał się, gdy pozostali najemnicy na mapie zginęli.
  • JA3 - dyskusja na forum Jagged Alliance 3 - galeria screenów Jagged Alliance 3 - oficjalna strona Jagged Alliance 3 - oficjalne forum Strona gry na platformie Steam Strona gry na platformie GOG.com Oficjalna strona THQ Nordic Oficjalna strona Haemimont Games

    W JA3 POGRAMY RÓWNIEŻ NA STEAM DECKU

    Jagged Alliance 3 - THQ Nordic

    Gry taktyczne w 2023 roku przeżywają swoją drugą młodość, a niedawana, bardzo udana zresztą premiera Jagged Alliance 3 jest tego najlepszym przykładem. Obecnie gra stworzona jest z myślą o PC, jak podano w oficjalnym zwiastunie. Zgodnie z oczekiwaniami wielu graczy zadaje sobie jednak pytanie, na jakich platformach Jagged Alliance 3 będzie jeszcze dostępne i co najważniejsze czy gra zostanie wydana na konsoli SteamDeck, aby można było w niego grać w dowolnym miejscu.

    Mamy bardzo dobrą informację: tak, Jagged Alliance 3 będzie w pełni kompatybilne z SteamDeckiem, ale mimo że gra nie jest oficjalnie wspierana przez tą platformę to liczne raporty wskazują, że można na niej grać. Jednakże jak to bywa w innych grach dostępnych na SteamDeck i w tym przypadku należy spodziewać się kilku błędów:

  • niektóre funkcje są niedostępne podczas korzystania z domyślnej konfiguracji kontrolera, wymagającej użycia ekranu dotykowego, klawiatury wirtualnej lub konfiguracji społeczności,
  • niektóre teksty w grze mogą być małe i trudne do odczytania,
  • gra pokazuje ikony kontrolera SteamDeck,
  • domyślna konfiguracja ustawień graficznych działa dobrze na platformie SteamDeck.
  • Jak podano w oficjalnym zwiastunie Jagged Alliance 3 jest dostępne tylko na PC. Nie ma informacji o tym, że gra pojawi się na Xbox, PS4, PS5 lub Nintendo Switch w dowolnym momencie w przyszłości.

    JA3 - dyskusja na forum Jagged Alliance 3 - galeria screenów Jagged Alliance 3 - oficjalna strona Jagged Alliance 3 - oficjalne forum Strona gry na platformie Steam Strona gry na platformie GOG.com Oficjalna strona THQ Nordic Oficjalna strona Haemimont Games