Zespół redakcyjny serwisu Jagged Alliance Center życzy wesołych Świąt Bożego Narodzenia i szczęśliwego Nowego Roku!
W związku z nadchodzącym okresem Narodzenia Pańskiego oraz zbliżającym się Nowym Rokiem, przyjmijcie od nas najserdeczniejsze życzenia. Cudownych Świąt Bożego Narodzenia, rodzinnego ciepła i wielkiej radości, a pod choinką zaś mnóstwo upragnionych prezentów. W Nowym Roku spełnienia wszelkich marzeń i celów, niech ten zbliżający się czas, będzie dla Was pełen sukcesów i optymizmu.
Powstał bardzo fajny dodatek do projektu Deidrannas Side Mod, w którym to z kolei będziemy mieli możliwość zagrać całą kampanię w Arulco, ale tym razem będąc po stronie mafii Kingpina. Naszym głównym celem będzie uzyskanie kontroli nad całym krajem i zdetronizowanie królowej Deidranny. Jeśli ktoś kiedyś chciał zagrać szefa kartelu narkotykowego i spróbować rozszerzyć jego biznes na o wiele większe tereny, to będzie miał ku temu teraz niezłą okazję.
Początkiem naszej gry będzie sektor C4 i to tam wylądują pierwsi zwerbowani przez nas najemnicy z AIM. Będzie tam na nas czekał sam Kingpin oraz Damon, Frank, a także Mike, którzy po krótkim wspólnym przedstawieniu sytuacji związanej z ich kartelem i tego czego będą oczekiwać od naszej aktywności, od razu przyłączą się do naszej grupy.
Na pewno dużym ułatwieniem będzie czekający transport, w postaci czerwonej bryki Kinpina, którą warto z miejsca wykorzystać i pojechać nią do miasta San Mony oraz odwiedzić jej poszczególne sektory, ponieważ wszyscy przebywający tam RPC oraz NPC, również będą chcieli do naszej sprawy dołączyć.
Studio deweloperskie THQ Nordic świętuje swoje 10 urodziny. Z tej okazji studio przygotowało wiele niespodzianek. I tu niewątpliwe największy powód do świętowania mają fani serii Jagged Alliance, bowiem podczas wczorajszego pokazu została zapowiedziana trzecia część cyklu, a za jej produkcję odpowiada Haemimont Games - to samo studio, które stworzyło takie gry jak Tzar, Tropico, Victor Vran czy Surviving Mars. Oprócz tego nie mogło zabraknąć zwiastuna zawierającego także elementy rozgrywki. Wspomniany zwiastun możecie obejrzeć poniżej.
Twórcy ze studia zapewniają, że w "trójce" do naszej dyspozycji zostanie oddana bardzo szeroka gama aż 60 najemników - w tym wielu znanych z poprzednich odsłon serii. Jak możemy przeczytać na oficjalnej karcie gry na platformie Steam "Grand Chien, to kraj obfitujący w surowce naturalne, lecz dręczony wewnętrznymi podziałami, pogrąża się w chaosie. Prezydent znika, a kontrolę nad pozamiejskimi terenami przejmuje organizacja paramilitarna znana jako „Legion". Rodzina prezydenta przeznacza cały swój majątek i wykorzystuje porozumienie z potężną korporacją Adonis, aby zlecić grupie wykwalifikowanych najemników odnalezienie zaginionego i przywrócenie ładu w kraju.” W kraju dręczonym podziałami dokonał się przewrót, w wyniku którego w niewyjaśnionych okolicznościach znika prezydent. Naszym głównym zadaniem będzie odnalezienie zaginionej głowy państwa, ale to wcale nie oznacza, że przywrócenie porządku pogrążonego w chaosie kraju, to jedyne możliwe zakończenie gry.
Dzięki tej produkcji deweloperzy chcą zapewnić szerokiej publice wciągające walki w trybie turowym, wtapiając w to również elementy eksploracji. Produkcja oprócz tego zaoferuje także tryb kooperacji dla wielu graczy.
Niestety nie poznaliśmy jeszcze daty premiery, ale wiemy na pewno, że gra zmierza wyłącznie na komputery osobiste.
Parę chwil po zaprezentowaniu zwiastuna na karcie gry na platformie Steam, pojawiły się zalecane i minimalne wymagania sprzętowe.
To w takim razie mamy już graficzny komplet. Wszystkie trzy postacie, czyli normalny i duży mężczyzna oraz kobieta, otrzymały nowe animacje. Zmiana ubioru pokazywana bezpośrednio na najemniku, w zależności od tego co nakładamy na niego w jego inwentarzu, to było coś, czego brakowało od samego początku powstania naszej ulubionej turówki. Dlatego jesteśmy mocno przekonani, że projekt ten doda trochę nowego życia, powiewu świeżości oraz jeszcze większej satysfakcji z rozgrywki w tej grze. Duże gratulacje oraz podziękowania dla głównego projektanta tej modyfikacji Asdowa oraz pozostałych autorów, za fantastyczną pracę oraz rezultaty.
Teraz jak się mają te nowe kreacje graficzne w stosunku do naszych przeciwników. Otóż wedle informacji uzyskanych od autorów moda, wszystkie filtry nowego ubioru działają również i na nich. Więc np. jeśli atakujący nas żołnierz Deidranny będzie miał w swoim ekwipunku odpowiednią kamizelkę, plecak oraz broń, to jednocześnie będą one widoczne bezpośrednio na jego ciele.
Dodatkowo stworzono specjalne pliki konfiguracyjne xml, gdzie można wedle własnego uznania utworzyć armię królowej, np. w jednolitym wojskowym wariancie. Na pewno wielu z Was pamięta modyfikację Blue Dawn Mod lub Combat Evolved z JA Back in Action, gdzie gdy tylko pojawiła się możliwość edycji postaci, to od razu powstało kilka projektów ujednolicających ubiór żołnierzy. Spodziewamy się, że i również w przypadku JA2 1.13, ktoś pokusi się o takie rozwiązanie.
Autorom projektu bardzo sprawnie poszło łączenie nowych obrazków z kolejną postacią, którą tym razem okazał się duży mężczyzna. Nie minęły nawet dwa tygodnie od poprzedniego newsa, a fani już mogą go testować w najnowszej becie JA2 1.13, która zaktualizowana od razu wylądowała w naszym dziale Download. Czekamy z niecierpliwością na ostatnią kompilację, w której to sylwetka kobiety powinna otrzymać nowy wygląd.
Nowe animacje postaci zostały dodane również do opcji gry, które można włączyć i wyłączyć w każdej chwili rozgrywki. W przypadku gdyby nowe stylizacje Waszych ulubionych najemników nie pojawiały się, to w pierwszej kolejności należy sprawdzić na trzeciej stronie opcji gry, czy ten dodatek został aktywowany.
Twórcy projektu jak zawsze wypuścili nowy filmik prezentujący efekty ich dotychczasowej pracy. Tym razem jako aktorów wybrano chyba najbardziej popularnych dużych mężczyzn, czyli Grizzliego, Wolfa oraz IMPa. Warto nadmienić, że strzelanie w pozycji na twardziela, czyli trzymając długą broń w jednej ręce, także zostało podciągnięte pod nowe animacje.
Kilka dni temu moderzy odpowiedzialni za projektowanie nowego wyglądu naszych najemników oznajmili, że postać normalnego mężczyzny została praktycznie ukończona. Na pytanie, czy zamierzają również wykonać nowe animacje dla pozostałych ciał, czyli dla dużego mężczyzny oraz kobiety, odpowiedzieli że jak najbardziej tak i że to nawet teraz będzie z górki, ponieważ wszystkie nowe obrazki już są i wystarczy je tylko odpowiednio nałożyć na resztę. Twórcy od razu wdrożyli całość dotychczasowego projektu w najnowszą BETĘ 1.13, która jest już do ściągnięcia z naszego działu Download.
Jak się okazuje, to nie tylko odzież będzie podlegać zmianom, w zależności od tego co nałożymy na naszą postać, ale również każda broń będzie miała swoją własną sylwetkę oraz kolor. Przykładem niech będzie na poniższym lewym zdjęciu FN SCAR, który często występuje w kolorze jasnym khaki. Na poniższym filmie w drugiej minucie i 35 sekundzie, można zobaczyć, jak to działa podczas samej rozgrywki. Z kolei PKM, pokazany na poniższym prawym zdjęciu, który występuje z charakterystycznym zielonym magazynkiem skrzynkowym, został przedstawiony w czwartej minucie i 50 sekundzie. Jesteśmy naprawdę pełni podziwu dla Autorów za ich wkład, ogrom poczynionej bardzo trudnej pracy, poświęcony swój własny wolny czas oraz za fenomenalne rezultaty.
Aktualizacji zostały poddane cztery projekty, czysta wersja 1.13, Wildfire, AIMNAS oraz Improved AI. Jak zawsze w obydwu lokalizacjach, czyli polskiej i angielskiej. Natomiast przy innych modyfikacjach trzeba zerknąć na numer BETY 1.13, na której zostały zbudowane. Musi być minimum Gr_9151 / Dr_2612. Gdyby był starszy wariant, to można spróbować nałożyć odmianę OEM danego moda, na najnowszą czystą BETĘ 1.13. Życzymy przyjemnej rozgrywki!
W ostatniej części publikacji o samodzielnym aktualizowaniu modyfikacji JA2 1.13, zaprezentujemy Wam jak wykonać jej polską wersję. Pomimo że angielski jest wszechobecny w każdej grze i dzisiaj chyba mało kto ma z nim jakiś większy problem podczas grania, to i tak, co jest chyba oczywiste, każdy preferuje krajową lokalizację. Daje ona nieoceniony komfort podczas korzystania z rozgrywki, swobodę poruszania się po całej grze i jej ustawieniach, a przede wszystkim pozwala na pełniejsze jej zrozumienie oraz daje większą satysfakcję i nieraz unikalne doświadczenia.
EDIT: 11.11.2022.
Źródła danych skąd ściągamy pliki zostały zmienione. Aktualizacja jest W TYM NEWSIE.
1. PLIKI GRY
Pierwsza część polonizacji, to pliki gry z poniższego linku, które ściągamy przy użyciu metody opisanej w tym newsie. Po ich uzyskaniu wszystko kopiujemy i wklejamy do naszej gry.
Druga część polonizacji, to plik exe. Kompilujemy go zgodnie z metodą opisaną w tym newsie. Natomiast przed uruchomieniem samej kompilacji należy dokonać dosłownie jednej zmiany.
Po ściągnięciu wszystkich plików, z których składa się kod źródłowy, a z którego po kompilacji powstanie nasz plik exe, w katalogu "Build" będzie plik o nazwie "Language Defines.h". Otwieramy go (można użyć systemowego notatnika lub programu Notepad++) i w linijkach pomiędzy 87 a 93, aktywujemy język polski, tak jak na zdjęciu poniżej. Zapisujemy zmiany. Kompilujemy kod źródłowy i gotowe.