Nowości techniczne w JA2 1.13 - część XIII: milicja

ModyfikacjeJA2 1.13 jest tak bardzo rozbudowaną modyfikacją, że pomimo napisania już wielu publikacji, to i tak przed nami jeszcze multum artykułów, traktujących o jej nowościach technicznych. Dzisiaj zajmiemy się tematem, którego jeszcze nie poruszaliśmy, mianowicie opiszemy naszych dzielnych obrońców, którzy z narażeniem życia, odważnie i w sposób nieustraszony, zawsze bronią naszych zdobytych miast, przed ponowną ich utratą. Zobaczmy zatem, jakie ulepszenia zostały wdrożone dla samoobrony.

1. PRIVATE MILITARY COMPANIES (PMC) - od teraz będziemy mogli werbować samoobronę poprzez stronę internetową, tak jak to robimy na co dzień z najemnikami z A.I.M lub M.E.R.C. W celu uaktywnienia tej opcji, musimy najpierw w jakimkolwiek sektorze milicję wyszkolić. Dzięki temu, na maila przyjdzie oferta pozyskiwania posiłków. Po przeczytaniu wiadomości, pojawi nam się bezpośredni odnośnik do ich strony w zakładce "Web". Zamawiać będziemy mogli tylko regularnych oraz elitę, a dostarczani będą oni do sektorów pod naszą kontrolą i niestety tylko do dwóch, czyli lotnisk w Drassen oraz Medunie. Jeśli używacie ulepszenia z punktu 3 tego newsa, to oddziały przylecą bez uzbrojenia i będziecie musieli ich w konkretnym sektorze "ubrać".

2. MOBILNA MILICJA - było kilka wersji tej innowacji, natomiast aktualnie się to ustabilizowało do jednej, bardzo przyjaznej użytkownikowi odmiany. Samoobroną sterujemy teraz tak, jak naszymi najemnikami. Klikamy na oddział milicji i wskazujemy, gdzie mają się udać. Oczywiście są pewne ograniczenia, mianowicie żeby wydać rozkaz przemieszczenia, to w tym samym sektorze lub mieście, musi znajdować się najemnik lub w sektorze sąsiednim do pozycji milicji, musi znajdować się najemnik radio operator. Z kolei gdybyśmy chcieli nimi sterować bez najemników, to musimy zdobyć sektor H3 (Alma). Znajduje się tam Centrum Dowodzenia Milicją i jeśli damy tam naszą postać (min. dośw. 5, intel. 70 oraz dowodz. 70), to będziemy mogli zarządzać i przerzucać samoobroną na całej mapie.

3. WYPOSAŻENIE SAMOOBRONY - nareszcie będziemy mogli uzbroić milicję w taki sprzęt, jakim aktualnie dysponujemy w sektorze, z czymś takim to nawet zielona samoobrona będzie bardziej przydatna. Aby móc z tego korzystać, najpierw należy to włączyć w programie INI Edytor ("MILITIA_USE_SECTOR_EQUIPMENT"). Po wytrenowaniu posiłków, wszystkie postacie wezmą uzbrojenie z tej konkretnej mapy, w której się znajdują. Miejcie na uwadze fakt, że gdy w sektorze nie będzie żadnego sprzętu, to milicja będzie walczyć na gołe pięści. Pomyślano również o niezabieraniu przez nich tych niewątpliwie rzadkich i cennych rzeczy, dlatego warto przed ich wyszkoleniem, otworzyć inwentarz sektora i kliknąć na danych przedmiotach lewym przyciskiem myszy, trzymając jednocześnie klawisz TAB. Turkusowa siatka oznacza brak możliwości podniesienia przez zielonych, purpurowa jest dostępna tylko dla elity, z kolei brązowa jest niedostępna dla wszystkich.

4. MILICYJNI WOLONTARIUSZE - do tej pory samoobrona była wykorzystywana jako typowe mięso armatnie. Jeśli tylko mieliśmy odpowiednią lojalność w mieście i dysponowaliśmy wystarczającymi środkami finansowymi, to mogliśmy te oddziały szkolić i odnawiać w nieskończoność. Teraz tak łatwo już nie będzie, ponieważ to udoskonalenie zmusi nas o dbanie o nich. Żeby móc utworzyć samoobronę, to będziemy musieli mieć zwerbowanych wolontariuszy w danym mieście. Tymi osobami będą zwykli cywile. Rekrutować ich będziemy mogli na dwa sposoby. Pierwszy to matematyczny sposób: ilość cywili w mieście (np. 100) x lojalność w mieście (np 50%, czyli 0,5) x zmienny faktor (0,001) = 100x0,5x0,001 = 0,05 - tyle dostajemy wolontariusza na jedną godzinę. Drugi sposób, to bezpośrednie wcielenie cywila na mapie taktycznej poprzez z nim rozmowę. Przy odpowiednio doświadczonym najemniku (dośw., intel. oraz dowodz.), taki nabór nie powinien sprawić problemów i nad taką postacią, będzie widniał napis wolontariusz. Oczywiście im większa lojalność w mieście oraz ilość zdobytych miast i pobliskich farm, to tym więcej cywili w miastach i większy faktor do sposobu pierwszego, a także większa szansa na pozyskanie jednostki z metody drugiej. Pamiętajcie, że w druga stronę również to działa i to podwójnie, a przede wszystkim przegrana milicji z wrogiem, bardzo uszczupli liczbę naszych wolontariuszy, bez których teraz samoobrony nie wyszkolimy.

Najnowsza wersja JA2 1.13 - dyskusja na forum Nowości techniczne w JA2 1.13 - część I Nowości techniczne w JA2 1.13 - część II Nowości techniczne w JA2 1.13 - część III: zawód szpieg Nowości techniczne w JA2 1.13 - część III: nowe bronie Nowości techniczne w JA2 1.13 - część III: niewola Nowości techniczne w JA2 1.13 - część IV: nowe możliwości broni Nowości techniczne w JA2 1.13 - część IV: nowe możliwości dodatków do broni Nowości techniczne w JA2 1.13 - część V: najemnicy Nowości techniczne w JA2 1.13 - część V: przeciwnicy Nowości techniczne w JA2 1.13 - część VI: wyposażenie Nowości techniczne w JA2 1.13 - część VII: laptop Nowości techniczne w JA2 1.13 - część VIII: pojazdy i składy Nowości techniczne w JA2 1.13 - część IX: specjalne umiejętności Nowości techniczne w JA2 1.13 - część X: personifikacja armii Nowości techniczne w JA2 1.13 - część XI: tryb zombie Nowości techniczne w JA2 1.13 - część XII: infrastruktura

Jagged Alliance na Windows 7, 8, 8.1, 10

Jagged Alliance 2Z każdym nowym systemem operacyjnym firmy Microsoft, pojawiają się już nie tylko problemy z graniem, ale również i przeszkody uniemożliwiające samo odpalenie gier z serii Jagged Alliance. Do Windowsa Xp, wszystko ładnie chodziło, kłopoty zaczęły się już od Visty, na szczęście na Siódemce, całość spraw powróciła do normalności. Niestety na Windowsie 8 znowu pojawiły się trudności, a na Dziesiątce już komplikacje, które skutecznie powstrzymywały grę od jej poprawnego uruchomienia.

Cała seria gier Jagged Alliance żyje oraz ma się dobrze i non stop multum graczy sięga dalej po podstawowe wersje lub ich modyfikacje, dlatego dla Wszystkich, którzy korzystają już z najnowszego Windowsa 10, przygotowaliśmy specjalną nakładkę, dzięki której wszystkie części oraz wersje Jagged Alliance, bez problemu się uruchomią i będą chodzić płynnie.

JAGGED ALLIANCE NA WINDOWS 7, 8, 8.1, 10

Instalacja nie powinna Wam przysporzyć najmniejszych problemów

1. Tryb zgodności głównego pliku EXE naszej gry, ustawiamy na: "Windows Xp (Service Pack3)".
2. W głównym katalogu naszej gry, z folderu "Data", usuwamy plik o nazwie "Intro.slf".
3. Ściągamy nakładkę i wszystkie jej pliki, kopiujemy i wklejamy do głównego katalogu naszej gry i ją uruchamiamy.
4. W przypadku JA2 Wildfire, trzeba ręcznie dodać klucz do rejestru. W tym celu należy uruchomić plik "JA2 Wildfire - Windows 10 Registry Serial".

Wszystkich bardzo serdecznie zapraszamy do wypróbowania nakładki i czekamy na Wasze potwierdzenia z pola walki, czy faktycznie wszytko działa bez zarzutu na najnowszym systemie operacyjnym Windows 10.

Jagged Alliance na Windows 10 - dyskusja na Forum

Wesołych Świąt życzy JACenter

Wesołych Świąt od JACenter!

Zespół redakcyjny serwisu Jagged Alliance Center
życzy wesołych Świąt Bożego Narodzenia
i szczęśliwego Nowego Roku!


W związku z nadchodzącym okresem Narodzenia Pańskiego oraz zbliżającym się Nowym Rokiem, przyjmijcie od nas najserdeczniejsze życzenia. Cudownych Świąt Bożego Narodzenia, rodzinnego ciepła i wielkiej radości, a pod choinką zaś mnóstwo upragnionych prezentów. W Nowym Roku spełnienia wszelkich marzeń i celów,
niech ten zbliżający się czas, będzie dla Was pełen sukcesów i optymizmu.



Pozdrawiamy,
Redakcja Jagged Alliance Center

Autor: Redakcja JACenter, 2 komentarze · 924 czytań

Świąteczne wyprzedaże gier Jagged Alliance

Jagged Alliance 2Święta Bożego Narodzenia zbliżają się już wielkimi krokami, które sprzyjają i to bardzo zakupowemu szaleństwu, dlatego niemal wszystkie sklepy internetowe wręcz prześcigają się w obniżaniu cen swoich produktów. Z tej przedświątecznej atmosfery, również i Fani gier z serii Jagged Alliance mogą szczególnie skorzystać, ponieważ ceny wielu naszych ulubionych pozycji poszły mocno w dół. Jeśli ktoś z Was jeszcze nie ma którejś części JA, to jest to idealny czas na uzupełnienie swojej kolekcji.

Niedawno informowaliśmy Was o uruchomieniu specjalnej strony w naszym serwisie, dzięki której w jednym miejscu macie możliwość sprawdzić, jak kształtują się ceny poszczególnych gier JA w najpopularniejszych portalach. Z racji tego, że zbliżają się Święta, to należy się spodziewać przeróżnych promocji, wyprzedaży lub obniżek cen, dlatego warto przejrzeć te witryny i zweryfikować, gdzie najkorzystniej będziecie mieli możliwość zdobycia brakującej wersji JA.

Zakładkę do sklepu zawsze znajdziecie na stronie głównej, w lewym panelu nawigacyjnym, w pierwszej kategorii, czyli "Serwis". Jeśli ktoś chciałby dodać jakiś inny portal, na którym też można kupić grę z serii Jagged Alliance, to wystarczy napisać o tym w komentarzach pod tym newsem lub pod artykułem albo w odpowiednim temacie na naszym forum dyskusyjnym, a z pewnością go dodamy. Serdecznie zapraszamy do korzystania.

Sklep Jagged Alliance - dyskusja na forum

Najemnicy z JA1 w JA2 1.13

Jagged Alliance CenterNasz portal jest znany z tego, że można w nim znaleźć artykuły opisujące przeróżne aspekty każdej gry z serii Jagged Alliance, zaczynając od charakterystyki samej pozycji i jej recenzji, poprzez opisy broni i przedmiotów, a na deskrypcji postaci i misji kończąc. Niestety w niektórych przypadkach jest parę braków, dlatego tym newsem zaczniemy cykl publikacji mających na celu ich uzupełnienie. Jako że JA2 1.13 jest jak do tej pory największym i najbardziej wszechstronnym modem, to pierwszy materiał będzie jego dotyczyć.

Odsłona 1.13 charakteryzuje się tym, że jako jedyna zawiera możliwość zwerbowania wszystkich najemników z całej palety gier Jagged Alliance (JA1, JA1 DG, JA2, JA2 UB oraz JA2 Wildfire), natomiast nie ma nigdzie aktualnych opisów tych postaci w stosunku do nowych umiejętności oraz wszystkich innych nowinek technicznych, z jakimi możemy się spotkać w JA2 1.13. Dlatego w celu poszerzenia informacji w naszym serwisie, w omawianej tutaj kwestii, powstały pierwsze dwa poniższe artykuły.

POSTACIE Z JA1 W JA2 1.13 - A.I.M.

POSTACIE Z JA1 W JA2 1.13 - M.E.R.C.

Na pierwszy ogień poszli najemnicy z części JA1 oraz JA1 Deadly Games. Już nie musicie werbować po kolei każdą postać z osobna w celu sprawdzenia jakie ma specjalne zdolności, wystarczy że zajrzycie do jednego z tych poradników i od razu będziecie mieli możliwość poddania weryfikacji wybranych przez Was najemników.

Przewodnik po postaciach został wykonany bardzo podobnie do tych już istniejących, z tą różnicą, że umiejętności zostały podzielone na dwie kategorie: te klasyczne oraz te nowe, występujące tylko w 1.13. Pod każdą z nich znajdziecie ich rozróżnienie ze względu na kategorię. O tym jakie predyspozycje będzie posiadał nasz najemnik, decydować będzie wybór głównej opcji podczas tworzenia nowej gry (Skill Traits). Dodatkowo po najechaniu kursorem na dany talent, pojawi nam się informacja z wszystkimi domyślnymi bonusami i minusami, które otrzyma nasza postać.

Powyższe publikacje zostały dodane na stronę główną, do lewej kolumny, w dziale JA2 v1.13. W każdej chwili również tam będą one dla każdego dostępne. Wszystkich bardzo serdecznie zapraszamy do zapoznania się z nowymi najemnikami.

Charakterystyka postaci w JA2 1.13 - dyskusja na forum

JA Online dostaje nową twarz o nazwie Reloaded

Jagged Alliance OnlinePrawie półtora roku temu informowaliśmy Was o porzuceniu gry przez ówczesnych wykonawców, czyli Cliffhanger Productions, ze względu na brak wolności w konstruowaniu przyszłości JA Online oraz braku uzasadnienia biznesowego na dalsze działania. Wedle oficjalnych wieści, firmie Cliffhanger udało się uzyskać pełne prawa licencyjne do marki JA Online, a co za tym idzie, będą ją mogli teraz ulepszyć wedle własnych upodobań. Dlatego z dniem 24 września 2015r, powstał nowy produkt o nazwie JAO Reloaded.

Do tej pory gra była podzielona na dwa serwery, ten z Gamigo oraz ze Steama. Nowi właściciele usunęli całkowicie ten pierwszy i pozostał już tylko ten drugi. Więc jeśli chcecie teraz zagrać w grę JA Online, to musicie ją uruchomić poprzez platformę Steam.

Niestety nie jest to takie proste, jak mogłoby się wydawać, ponieważ główny model tej odsłony, został zmieniony z F2P (free to play) lub można by nawet rzec, że z P2W (pay to win) na P2P (pay to play). Zostały skasowane wszystkie metody mikropłatności i związane z nimi sztabki złota, jak również i paliwo. Na chwilę obecną, każdy możliwy zakup odbywa się przy pomocy dolarów, które uzyskujemy grając w poszczególne, oczywiście darmowe misje, natomiast sama gra przestała być darmowa. Żeby w nią zagrać, musimy ją po prostu na Steamie kupić (P2P).

Koszt JA Online Reloaded to 9.99 Euro (do 1 października jest zniżka 15%). Cena ta dotyczy tylko i wyłącznie nowych graczy, którzy nigdy wcześniej nie wydali swoich pieniędzy na tę pozycję oraz tych osób, które miały zainstalowaną wcześniejszą, darmową wersję Steam. Natomiast pozostałe osoby powinny ją uzyskać za darmo, a dokładniej rzecz biorąc, sytuacja ma się następująco:

  • osoby, które miały ją zakupioną na Steamie, w postaci specjalnych płatnych poprzednich wersji (np. Ivan lub Shadow Version albo Campaign Pack), uzyskają darmową, automatyczną aktualizację do wersji JA Online Reloaded,
  • osoby, które wydały pieniądze na złote sztabki, powinny skontaktować się z działem technicznym firmy Gamigo (mail na samym dole). W odpowiedzi zwrotnej, załoga Gamigo powinna wysłać kod do JAO Reloaded, który należy następnie aktywować na platformie Steam.

Bardzo istotną kwestią jest to, że stare konta z serwera Gamigo nie zostały usunięte. Uruchamia się je teraz poprzez platformę Steam, tylko troszkę w inny sposób. Gdy włączymy domyślną wersję, to inicjuje się wydanie Steamowe (bez loginu i hasła), natomiast jeśli będziemy chcieli zalogować się na nasze stare konto, należy kliknąć prawym przyciskiem myszy na JAO Reloaded w swojej bibliotece gier, następnie wybrać "Właściwości", a potem w nowym okienku klikamy na zakładkę "Ustaw opcje uruchamiania...", a w kolejnym wpisujemy zwrot "-gamigo" i naciskamy "Ok".

Teraz gdy uruchomimy JAO Reloaded, to pojawi nam się monit o wpisanie loginu i hasła.

Jesteśmy bardzo ciekawi, w jakim kierunku obecna sytuacja się rozwinie, ponieważ nowi właściciele marki zadeklarowali, że po objęciu pełnych praw powrócą do tej gry i będą ją na nowo usprawniać, balansować i dodawać kolejne nowości techniczne, o czym już możemy się przekonać, grając w nowe misje, mapy i będąc na równi z każdym, gdyż nie ma już mikropłatności.

JAO Reloaded - dyskusja na forum JAO Reloaded na Steamie JAO Reloaded na Facebooku

Nordic Games przejmuje prawa do Jagged Alliance

Jagged AllianceJak wszyscy doskonale wiemy i zdajemy sobie jednocześnie sprawę z tego, że ostatnie lata dla marki jaką jest Jagged Alliance, były niewątpliwie bardzo trudne, a wszelkie próby jej wskrzeszenia okazały się być jedynie porażkami. Jednak może się to zmienić, bowiem firma Nordic Games ogłosiła, że odkupiła prawa do cyklu od zmagającego się z problemami finansowymi bitComposer Entertainment. Na mocy tejże umowy przekazano również inne marki wydawane do tej pory przez studio bitComposer Entertainment.

Zmiana właściciela (już z resztą kolejnego) jest dobrym posunięciem, biorąc pod uwagę fakt, iż niemiecki deweloper zbytnio nie radził sobie z właściwym wykorzystywaniem praw do marki. Nordic Games natomiast dysponuje większymi środkami finansowymi i obecnie firma robi co w jej mocy, aby wypracować sobie dobrą pozycję na rynku zajmując się produkcją takich gier jak najnowsza odsłona SpellForce. Jednakowoż, mimo tych dobrych wieści na zapowiedź nowego Jagged Alliance przyjdzie nam zapewne poczekać spory okres czasu.

Ostatnią, jak na razie, próbę przywrócenia serii należnego jej miejsca wśród gier strategicznych podjęło się w kwietniu 2013 roku duńskie studio Full Control. Ostatecznie, za pośrednictwem Kickstartera udało się zebrać wystarczającą kwotę pieniędzy na produkcję Jagged Alliance: Flashback, jednak produkcja ta okazała się totalną katastrofą i jedną z najgorszych odsłon serii.