PIERWSZA CZĘŚĆ NOWYCH ANIMACJI JEST JUŻ GOTOWA

Modyfikacje

Kilka dni temu moderzy odpowiedzialni za projektowanie nowego wyglądu naszych najemników oznajmili, że postać normalnego mężczyzny została praktycznie ukończona. Na pytanie, czy zamierzają również wykonać nowe animacje dla pozostałych ciał, czyli dla dużego mężczyzny oraz kobiety, odpowiedzieli że jak najbardziej tak i że to nawet teraz będzie z górki, ponieważ wszystkie nowe obrazki już są i wystarczy je tylko odpowiednio nałożyć na resztę. Twórcy od razu wdrożyli całość dotychczasowego projektu w najnowszą BETĘ 1.13, która jest już do ściągnięcia z naszego działu Download.

JA2 1.13 BETA PL

JA2 1.13 BETA ENG

Jak się okazuje, to nie tylko odzież będzie podlegać zmianom, w zależności od tego co nałożymy na naszą postać, ale również każda broń będzie miała swoją własną sylwetkę oraz kolor. Przykładem niech będzie na poniższym lewym zdjęciu FN SCAR, który często występuje w kolorze jasnym khaki. Na poniższym filmie w drugiej minucie i 35 sekundzie, można zobaczyć, jak to działa podczas samej rozgrywki. Z kolei PKM, pokazany na poniższym prawym zdjęciu, który występuje z charakterystycznym zielonym magazynkiem skrzynkowym, został przedstawiony w czwartej minucie i 50 sekundzie. Jesteśmy naprawdę pełni podziwu dla Autorów za ich wkład, ogrom poczynionej bardzo trudnej pracy, poświęcony swój własny wolny czas oraz za fenomenalne rezultaty.

Aktualizacji zostały poddane cztery projekty, czysta wersja 1.13, Wildfire, AIMNAS oraz Improved AI. Jak zawsze w obydwu lokalizacjach, czyli polskiej i angielskiej. Natomiast przy innych modyfikacjach trzeba zerknąć na numer BETY 1.13, na której zostały zbudowane. Musi być minimum Gr_9151 / Dr_2612. Gdyby był starszy wariant, to można spróbować nałożyć odmianę OEM danego moda, na najnowszą czystą BETĘ 1.13. Życzymy przyjemnej rozgrywki!

JA2 1.13 - dyskusja na forum Nowe animacje - oficjalne forum

SAMODZIELNE AKTUALIZOWANIE JA2 1.13 - CZĘŚĆ III: POLSKA WERSJA

Modyfikacje

W ostatniej części publikacji o samodzielnym aktualizowaniu modyfikacji JA2 1.13, zaprezentujemy Wam jak wykonać jej polską wersję. Pomimo że angielski jest wszechobecny w każdej grze i dzisiaj chyba mało kto ma z nim jakiś większy problem podczas grania, to i tak, co jest chyba oczywiste, każdy preferuje krajową lokalizację. Daje ona nieoceniony komfort podczas korzystania z rozgrywki, swobodę poruszania się po całej grze i jej ustawieniach, a przede wszystkim pozwala na pełniejsze jej zrozumienie oraz daje większą satysfakcję i nieraz unikalne doświadczenia.


EDIT: 11.11.2022. Źródła danych skąd ściągamy pliki zostały zmienione. Aktualizacja jest W TYM NEWSIE.

1. PLIKI GRY

Pierwsza część polonizacji, to pliki gry z poniższego linku, które ściągamy przy użyciu metody opisanej w tym newsie. Po ich uzyskaniu wszystko kopiujemy i wklejamy do naszej gry.

JA2 1.13 - polska wersja

JA2 1.13 - pozostałe wersje językowe


2. PLIKI EXE

Druga część polonizacji, to plik exe. Kompilujemy go zgodnie z metodą opisaną w tym newsie. Natomiast przed uruchomieniem samej kompilacji należy dokonać dosłownie jednej zmiany.

Po ściągnięciu wszystkich plików, z których składa się kod źródłowy, a z którego po kompilacji powstanie nasz plik exe, w katalogu "Build" będzie plik o nazwie "Language Defines.h". Otwieramy go (można użyć systemowego notatnika lub programu Notepad++) i w linijkach pomiędzy 87 a 93, aktywujemy język polski, tak jak na zdjęciu poniżej. Zapisujemy zmiany. Kompilujemy kod źródłowy i gotowe.

Aktualizowanie JA2 1.13 - dyskusja na forum

SAMODZIELNE AKTUALIZOWANIE JA2 1.13 - CZĘŚĆ II: PLIK EXE

Modyfikacje

Zgodnie z obietnicą publikujemy dzisiaj drugą część artykułu, pokazującą jak skompilować kod źródłowy, z którego potem powstaje plik exe, uruchamiający Waszą modyfikację JA2 1.13. Dzięki temu procesowi, będziecie mieli możliwość w każdej chwili posiadać najbardziej aktualną wersję 1.13.


EDIT: 11.11.2022. Źródła danych skąd ściągamy pliki zostały zmienione. Aktualizacja jest W TYM NEWSIE.

1. POTRZEBNE PROGRAMY

Do utworzenia pliku exe, potrzebna będzie instalacja któregoś z programów do kompilacji kodów źródłowych. Jednym z najbardziej popularnym jest Visual Studio 2019 Community.

Wersja Community jest całkowicie darmowa i jednocześnie zupełnie wystarczająca do realizacji naszego celu.

LINK1 lub LINK2


2. NIEZBĘDNE LINKI

To będzie miejsce na serwerze, gdzie gromadzony jest kod źródłowy, z którego po kompilacji powstaje pliku exe.

JA2 1.13 - plik exe


3. PROCES POZYSKIWANIA

W celu ściągnięcia wszystkich poszczególnych plików, z których składa się nasz kod źródłowy z powyższego linku, prosimy zapoznać się z instrukcją zaprezentowaną w poprzednim newsie.


4. PROCES KOMPILACJI

Uruchamiamy program Visual Studio i po prawej stronie klikamy na "Otwórz projekt lub rozwiązanie", a następnie w nowo otwartym oknie wyszukujemy miejsce, do którego ściągnęliśmy nasz kod źródowy z punktu drugiego, a tam w katalogu "Build", otwieramy plik "ja2_VS2019.vcxproj".

Teraz w pierwszym kroku zmieniamy parametry na "Release / Win32", natomiast w drugim kroku klikamy na zakładkę "Kompilowanie", a w niej na "Kompiluj rozwiązanie" i gotowe.

Po wykonaniu kompilacji, nasz plik exe pojawi się w katalogu "Build / Bin / VS2013". Najlepiej zostawić sobie taki folder na stałe razem ze ściągniętymi plikami, gdyż gdy tylko pojawi się nowa wersja, to wystarczy powtórzyć proces pozyskiwania, a następnie proces kompilacji, który tym razem, ściągnie, zaktualizuje oraz skompiluje tylko nowe i zmienione pliki, co powinno trwać dosłownie parę sekund. W następnym newsie zobrazujemy tworzenie polskiej wersji projektu JA2 1.13.

Aktualizowanie JA2 1.13 - dyskusja na forum

SAMODZIELNE AKTUALIZOWANIE JA2 1.13 - CZĘŚĆ I: PLIKI GRY

Modyfikacje

Dzisiaj zaprezentujemy Wam, jak dosłownie w kilku prostych krokach, posiadać najbardziej aktualną wersję projektu JA2 1.13. Modyfikacja ta podlega tak częstym zmianom z powodu wprowadzania kolejnych poprawek i nowości technicznych, że nie jesteśmy w stanie na bieżąco posiadać jej najnowszej obowiązującej odmiany w naszym dziale Download. W pierwszej części tego artykułu, pokażemy Wam jak pozyskać same pliki gry, natomiast w drugiej częściej przedstawimy proces kompilacji kodu źródłowego do pliku exe, a w ostatniej trzeciej tworzenie polskiej wersji.


EDIT: 11.11.2022. Źródła danych skąd ściągamy pliki zostały zmienione. Aktualizacja jest W TYM NEWSIE.

1. POTRZEBNE PROGRAMY

Do ściągnięcia i aktualizacji plików gry potrzebna będzie instalacja któregoś z programów do repozytorium SVN. Jednym z najbardziej popularnym jest TortoiseSVN.

LINK1 lub LINK2


2. NIEZBĘDNE LINKI

To będą miejsca na serwerach, gdzie gromadzone są wszystkie pliki gry.

JA2 1.13 - pliki gry

JA2 1.13 - Wildfire


3. PROCES POZYSKIWANIA

Najpierw tworzymy gdziekolwiek, jakikolwiek folder, a następnie klikamy na niego prawym przyciskiem myszy i wybieramy opcję "SVN Checkout..." Teraz w nowo otwartym oknie, w pierwszej zakładce u góry o nazwie "URL of repository", kopiujemy i wklejamy wybrany przez nas link i klikamy na "Ok" i gotowe. Po chwili w naszym folderze znajdą się wszystkie pliki ja2 1.13 z najnowszej odsłony.

Najlepiej zostawić sobie taki folder na stałe razem ze ściągniętymi plikami, gdyż gdy tylko pojawi się nowa wersja, to wystarczy powtórzyć proces pozyskiwania, który tym razem, ściągnie i zaktualizuje tylko nowe i zmienione pliki, co powinno trwać dosłownie parę sekund. W następnym newsie zobrazujemy kompilację pliku exe, która naszym zdaniem ma chyba jeszcze prostszy przebieg.

Aktualizowanie JA2 1.13 - dyskusja na forum
Autor: Redakcja JACenter, 3 komentarze · 1888 czytań

AKTUALIZACJA MODYFIKACJI - CZĘŚĆ III - POZOSTAŁE PROJEKTY

Modyfikacje

Wykonaliśmy szersze rozeznanie, jak obecnie wygląda sytuacja na scenie moderskiej i powiemy Wam szczerze, że nas samych bardzo zaskoczyło to, jak duży ruch tam panuje. W zasadzie myśleliśmy, że tylko wersja rozwojowa 1.13 jest nadal wspierana, a po głębszym przyjrzeniu okazało się, że duża część najpopularniejszych innych modyfikacji, również jest na bieżąco aktualizowana. Oczywiście w ich przypadku są to zmiany może nie tak częste, jak w przy 1.13, bo czasami jest to nawet raz na pół roku lub rzadziej, ale jednak autorzy o swoich modach nie zapomnieli. Dlatego nasz dział Download otrzymał sporą dawkę modyfikacji zaktualizowanych do najnowszych wersji.


JA2 1.13 - GŁÓWNE PLIKI

JA2 1.13 BETA PL

JA2 1.13 Wildfire BETA PL

JA2 1.13 BETA ENG

JA2 1.13 Wildfire BETA ENG


MODYFIKACJE JA2 1.13

AIMNAS BigMaps BETA PL

Arulco Vacations ENG

AIMNAS BigMaps BETA ENG

Arulco Folding Stock BETA ENG

Improved AI + ModPack

Urban Chaos BETA ENG

Improved AI + Dodatki

Vengeance: Reloaded BETA ENG

Improved AI + Spolszczenie

Reloaded BETA PL

Reloaded BETA ENG


MODYFIKACJE JA2

New Classic PL

Metavira ENG

Night Ops RU

Stracciatella


MODYFIKACJE JA1

JA1 Patch v1.15y


Niestety w wielu przypadkach nie było już dostępu do kodu źródłowego, przez co nie było możliwości na skompilowanie wersji polskiej, a czasami nawet i angielskiej. Dlatego może być tak, że natraficie na na jakiś projekt, który w angielskim wydaniu, będzie posiadał nowszą wersję, niż w naszym rodzimym języku.

Dział Download

NOWE TYPY CIAŁ NABIERAJĄ KSZTAŁTÓW

Modyfikacje

Niejednokrotnie pytaliście się na łamach naszego portalu o ten projekt, dlatego chcielibyśmy Was zapewnić, że modyfikacja ta nie została porzucona i jest nadal rozwijana. Na angielskim forum, jej autorzy poinformowali nie dawno o postępach w jej produkcji. Otóż na chwilę obecną, metamorfozie zostały poddane animacje samej broni trzymanej przez naszych najemników. Przyznacie, że wygląda to naprawdę obiecująco.

Pracy jest nadal ogrom i zapewne do zakończenia tego przedsięwzięcia, moderzy będą musieli poświecić jeszcze masę swojego wolnego czasu, którego jak zapewne u każdego z nas jest niewiele w dzisiejszych czasach. Niestety jak to w takich wypadkach bywa, trzeba uzbroić się w cierpliwość. Na koniec prezentujemy filmik, w którym pokazane są efekty modyfikacji animacji broni krótkiej.

JA2 1.13 - dyskusja na forum Nowe typy ciał - oficjalne forum

KRÓLOWA DEIDRANNA ZAPRASZA DO WSPÓŁPRACY

Modyfikacje

Można powiedzieć, że Deidranna jest jak Elliot, możecie do niej strzelać, likwidować ją na każdy możliwy sposób, a ona i tak wróci żywa. Nie inaczej jest i tym razem, gdzie absolutnie nie pogodziła się z utratą tronu i postanowiła go odzyskać za wszelką cenę. Udało się jej nawet przekonać AIM oraz MERC do walki po jej stronie i przy ich pomocy zdobyć Medunę. Teraz zaczynając od tego miasta oraz mając do dyspozycji wszystkich złych bohaterów, mamy za zadanie pomóc dyktatorce obalić rebelię, poprzez likwidację wszystkich ich przywódców z Miguelem na czele i głównego ich miasta, czyli Omerty.

DEIDRANNAS SIDE MOD

Kampanię zaczynamy w sektorze P1. Po likwidacji znajdującego się tam niewielkiego oporu rebeliantów, w jednym z budynków będzie czekał Derek, który po krótkiej z nami rozmowie, zaprowadzi naszą ekipę do podziemnego sektora. Tam z kolei, będzie nas oczekiwał Skipper, który również po krótkim dialogu zaprowadzi nas tym razem do przejścia do jeszcze niższego poziomu mapy. Po zejściu do tego sektora, w prawym górnym rogu, będzie sekretna ścieżka, która zaprowadzi nas do piwnic Meduny w sektorze P3

Ostatnia wspomniana wyżej lokalizacja, zapewne będzie już dla Was znajoma. Stamtąd udajemy się na powierzchnię do pałacu królowej, gdzie do naszej drużyny dołączy Elliot, Joe oraz oczywiście Deidranna. Od teraz zaczynamy przygodę, w której to głównym celem będzie dotarcie do Omerty i neutralizacja przywódców rebeliantów.

Deidrannas Side Mod - oficjalna strona