Ostatni news cieszył się tak dużą popularnością, że w ciągu pierwszego tygodnia jego publikacji, pojawiło się ponad 30 komentarzy, a sam materiał został otwarty ponad 1000 razy w ciągu tego okresu. Tak ogromnego zainteresowania możliwością zagrania w różne konfiguracje Waszych ulubionych modyfikacji bazujących na projekcie JA2 1.13, absolutnie się nie spodziewaliśmy. Jak zapewne wiecie mała, średnia, czy duża sława, niesie za sobą zarówno pozytywne aspekty, jak i niestety te negatywne też.
Te złe rzeczy, które pojawiły się od razu, to oczywiście spamerzy. W ciągu pierwszych dwóch tygodni, niemal codziennie pojawiały się niedozwolone przez regulamin posty reklamowe na forum dyskusyjnym, a także komentarze tego samego typu pod artykułami, newsami, czy plikami w dziale Download. Wszystkie takie elementy nie tylko że kasowaliśmy od razu, ale również samych użytkowników ich piszących usuwaliśmy całkowicie z naszego portalu. Gdyby tego było mało, to niektórzy tacy delikwenci, wysyłali spam reklamowy do innych użytkowników na PW, co oczywiście spotkało się z taką samą reakcją, jak w stosunku do tych pierwszych.
No ale są również i dobre strony takiej sytuacji (przynajmniej my to tak odbieramy). Dostaliśmy na kontakt JACenter kilka zapytań z ofertą dotyczącą wyświetlania reklam w naszym serwisie. Większości odmówiliśmy, ponieważ po pierwsze, chcieliśmy zachować czystość i wolność od reklam, a po drugie propozycje te były finansowo małowartościowe i niezadowalające. Natomiast jednej ofercie i Firmie jej reprezentującej, no nie mogliśmy odmówić, gdyż ich zamysł płatniczy był dla nas bardzo satysfakcjonujący. Utrzymywanie serwisu na jednych z najwydajniejszych hostingach, które są jednocześnie bez jakichkolwiek limitów, kosztuje solidne kilkaset złotych rocznie, dlatego zdecydowaliśmy o nawiązaniu współpracy. Będzie to spory zastrzyk gotówki, który przyda nam się na rozwinięcie jagged-alliance.pl
Umowa wejdzie w życie z dniem 06 kwietnia 2017r, to jest w czwartek o godz. 00:01. Na chwilę obecną zdjęcia nie prowadzą do strony Producenta z wiadomego powodu, czyli wcześniej wymienionego dnia, w którym to wszystko będzie aktywowane. Sama nazwa Wytwórcy będzie również podana tego właśnie dnia. Woleliśmy Was uprzedzić, żebyście nie byli za bardzo zdziwieni, gdy na stornie głównej, będą co kilka dni pojawiać się różnego rodzaju parówki, kiełbasy, szynki, boczki, kurczaki i inne tego typu produkty. No cóż, pozostaje tylko życzyć Wam smacznego!
Z pewnością wielu z Was zauważyło, że w ostatnim czasie było bardzo dużo zapytań, odnośnie łączenia wielu przeróżnych projektów, w jedną działającą modyfikację. Fakt jest faktem, że modów bazujących na JA2 1.13 jest tak dużo, że ilość ich możliwej konfiguracji, która mogła by utworzyć coś nowego, jest zdecydowanie nie do policzenia. Każdy z nas uwielbia JA2 i oczywiście chciałby zagrać w swoją własną koncepcję tej gry i ku naszemu zaskoczeniu, sami użytkownicy przyszli z pomocą realizacji tego celu.
1. JAGGED ALLIANCE 2 CTH - szansę na trafienie w klasycznym JA2, zaprojektował dla nas cubik2k. Po najechaniu na wroga, należy nacisnąć klawisz "F" i z dokładnością do 1%, po lewej stronie nad zdjęciami najemników, pojawi się owe prawdopodobieństwo na celny strzał. Można bardzo fajnie posprawdzać, jak w rożnych pozycjach ciała, owa szansa na trafienie się zwiększa lub zmniejsza. Jest to małe, ale jakże pomocne usprawnienie, wielka szkoda, że nie było tego od samego początku.
2. JA2 1.13(8338) + DBB IOV 929 - użytkownik kwachu przygotował dla nas aż trzy rożne połączenia. Pierwsza nich to 1.13 BETA plus znany wszystkim mod, który do podstawowego zestawu broni i przedmiotów, dodaje nieprawdopodobną ilość swoich własnych w liczbie grubo ponad trzech tysięcy. Oczywiście takie połączenie już jest, ale tylko na wersję 7609, która w stosunku do BETY, ma zdecydowanie mniej nowinek technicznych wdrożonych w siebie.
3. JA2 1.13(8338) + DBB IOV 929 + ITS - tutaj nasz kolega kwachu dołożył do konfiguracji z punktu 2, dodatkową funkcję w postaci Increased Team Sizes, która daje możliwość zwerbowania absolutnie wszystkich najemników bez jakichkolwiek limitów. Wedle informacji jaką On uzyskał, to tej funkcjonalności z naszymi postaciami, nie ma nawet chyba w najnowszej BECIE.
5. JA2 1.13(7609) + NAI + IFS + IAS - niedawno na forum Daniels, poinformował nas o istnieniu projektu, który posiada w sobie masę usprawnień mogących się zawrzeć w sumie w trzech powyższych skrótach. Wszystkie zmiany w tej modyfikacji możemy na spokojnie przejrzeć w tym poście, natomiast te nowe funkcje są następujące (poniższy filmik dotyczy tej ostatniej, a dokładny opis możliwości jej konfiguracji znajduje się tutaj):
NAI - (New Artificial Intelligence) nowa ulepszona inteligencja przeciwników,
IFS - (Improved Fire Sound) udoskonalone dźwięki wystrzałów broni,
6. JA2 1.13(7609) + BUGFIXES - okazało się, że oprócz stabilnej wersji 7609 i rozwijającej się BETY, istnieje jeszcze pośrednia odmiana JA2 1.13. Jest to wydanie 7609 bez jakichkolwiek nowości technicznych, z jakimi możemy się spotkać w BECIE, ale za to zawiera w sobie poprawki wszystkich zauważonych błędów i niedociągnięć w samym kodzie źródłowym (czyli pliku EXE), które niejednokrotnie mogły spowodować nawet crash samej gry. Obecnie są wdrożone bugfixy aż do wersji 8281, a o wszystkich poprawkach można na spokojnie poczytać tutaj.
7. JA2 1.13(8390) BETA ENG - na koniec mamy dla Was aktualną wersję JA2 1.13(8390), przeznaczoną na miesiąc marzec 2017r.
Wszystkie powyższe konfiguracje modyfikacji są oczywiście w wersjach BETA i angielskiej wariantach językowych. Z pewnością ich Twórcy będą bardzo wdzięczni za jakikolwiek feedback, czy to na forum, czy w komentarzach pod newsem, aby móc jeszcze bardziej je dopracować. Serdecznie wszystkich zapraszamy do ich wypróbowania.
Wielu z Was pewnie pamięta ten projekt, który jest bardzo rozbudowaną, z wieloma ulepszeniami oraz poprawkami modyfikacją, zawierający ponad 180 nowych sektorów, nowe miasta, nowych RPC oraz NPC i związanych z nimi misjami, nowych najemników, a co najważniejsze mnóstwo nowych broni z nowymi statystykami. Na tej właśnie modyfikacji został zbudowany główny temat tego newsa, czyli Vengeance: Reloaded, tylko tym razem zmieniono przede wszystkim fabułę gry.
Z racji tego, że jest mały problem z działem Download (jest on w trakcie weryfikacji i naprawiania), a konkretnie z prędkością ściągania, która powinna być absolutnie nielimitowana, a w większości przypadków i to o różnych porach dnia i nocy, czasami nie ma więcej niż 100 KB/s, dlatego wrzuciliśmy tę modyfikacje na dodatkowe serwery, ponieważ jej rozmiar po maksymalnym spakowaniu sięga 800 MB.
Historia zaczyna się tuż po obaleniu królowej Deidranny, z tym że nie ma nigdzie mowy, że ona nie żyje. Jak się okazało, obietnica nowego rządu zaprowadzenia w szybkim czasie prawa i porządku, nie była możliwa do realizacji, a demokratyczne rządy były nie do pogodzenia dla wielu osób, które dotychczas wzbogacały się i załatwiały sprawy poprzez korupcję, dlatego od samego początku powstała silna opozycja przeciwko rządom Miguela Cordony. Przez tę sytuację wielu zbrodniarzy wojennych, kryminalistów, morderców, popleczników byłej dyktatorki, zdołało uciec siłom Miguela na obrzeża Arulco i przegrupować swoje siły na nowo, a w momencie gdy Cordona chciał zatrzymać nowo nabyte rezerwy ropy naftowej z zachodniego wybrzeża przed exportem i przeznaczyć je na odbudowę Arulco, stworzył sobie kolejnego potężnego wroga w postaci korporacji energetycznej Hale and Burton, a zasobów tych i tak nie uzyskał.
Nie mając wystarczających środków, aby zaprowadzić porządek w całym Arulco, tereny na których ukrywali się przestępcy wyjęci spod prawa za kadencji Deidranny, zaczęli powoli wychodzić z ukrycia i odzyskiwać władzę w swoich tymczasowych rejonach. Było to tylko kwestią czasu, kiedy społeczeństwo znowu zaczęło być gnębione przez nowo powstające gangi, a skoro na takich terenach nieoficjalnie panowały już te bandy, to taka okoliczność przyciągała kolejne szajki złych ludzi. Pod pretekstem, że to teraz oni chronią mieszkańców, zażądali od najemników A.I.M, natychmiastowego opuszczenia kraju.
Baza A.I.M. była ulokowana w Almie i tam szkolili policjantów oraz wojsko, w celu utworzenia obronnych sił Arulco, a po wytrenowaniu odpowiedniej ich ilości łącznie z zapleczem kadrowym, oddali ten sztab pod władanie rządu i przenieśli się na południe od Omerty, gdzie wciąż mieli lojalnych przyjaciół. Niestety plany rządów Cordony też miały docelowo usunąć wszystkich zagranicznych najemników z Arulcańskiej ziemi i po jakimś czasie morale zaczęły maleć, wpływy również i niektórzy zaczęli szukać własnego prywatnego interesu, między innymi zatrudniając się w korporacji Hale and Burton.
Kraj coraz bardziej pogrążał się w chaosie przez nieustanne spory polityczne, coraz większą korupcję oraz zajmowanie kolejnych terenów przez brutalne gangi. W sytuacji gdy stan państwa był już tak niestabilny, że praktycznie mozna by było dokonać przewrotu wojskowego, nagle ni stąd ni zowąd, z ukrycia wyłania się wszystkim dobrze znana Deidranna, która z pomocą korporacji Hale and Burton oraz gangów, przejmuje władzę nad wojskiem i usuwa siłą Miguela Cordone. Znowu jej twarz oraz głos są wszędzie i zaczęły się krwawe czystki wszystkich osób, które ona uznała za zdrajców, a bazę A.I.M. pod Omertą kazała zrównać z ziemią, a najemników, którzy nie chcieli do niej przystać, nakazała wystrzelać na miejscu.
Gdy informacja o przewrocie i pierwszych poczynaniach nowej dyktatorki obiegła świat, korporacja znana pod nazwą The Agency, wynajęła grupę najemników, aby spróbowała odzyskać ich bazę w Arulco oraz znaleźć cały personel i spróbować ich zwerbować z powrotem na stronę Agencji, natomiast nieposłusznych lub niedających pozytywnych oznak na wznowienie współpracy z Agencją, wedle odgórnej dyspozycji należy zlikwidować.
Najemnicy przerzuceni do Arulco mają jeszcze jedną tajną misję, mianowicie muszą znaleźć Miguela Cordonę, przywrócić go na tron i usunąć wszystkich co do jednego zdrajców, przez których doszło do ataku na bazę A.I.M, w tym również każdego przestępcę, wszystkie gangi, szpiegów i podwójnych agentów A.I.M. oraz korporację energetyczną Hale and Burton, tak aby zasoby ropy naftowej zaczęły w końcu płynąć do Arulco na odbudowę tego Państwa.
Modyifikacja powstawała niemal 6 lat. W zamierzeniach miało to być tylko tłumaczenie z niemieckiego na angielski modyfikacji Vengeance (które zresztą i tak zostało wykonane), ale z czasem projekt zaczął rosnąć coraz bardziej, aż można było stwierdzić, że jest już wręcz samodzielnym tworem. Autorów była cała masa, ponieważ w ciągu całego okresu jedni odchodzili, a drudzy przychodzili i tak cały czas, natomiast trzech Twórców przetrwało do dziś i oni są głównymi projektantami tego moda, chodzi tutaj o Hawkeye, ScheinworldaORAZ POLSKIEGO SUPER MODERA, KODERA, GRAFIKAANDRZEJA FAŁKOWSKIEGO.
Główne atuty tej modyfikacji są następujące:
nowe i udoskonalone wszystkie sektory,
ponad 20 nowych postaci, jedne możliwe do zwerbowania, inne do zlikwidowania,
najlepsze postacie z m.in. JA1 Deadly Games oraz innych modyfikacji,
samodzielny plik EXE, z wdrożonym nowym AI przeciwników,
ulepszone wypowiedzi walczących najemników, wrogów, milicji oraz cywilów,
ponad 540 nowych grafik, bronie, dodatki, osłony, mat. wybuchowe, nowe przedmioty do łączenia,
usprawnione odgłosy broni, animacje eksplozji,
worki z piaskiem mogą być wdrażane bez wyjątku na każdej mapie,
Zespół redakcyjny serwisu Jagged Alliance Center życzy wesołych Świąt Bożego Narodzenia i szczęśliwego Nowego Roku!
W związku z nadchodzącym okresem Narodzenia Pańskiego oraz zbliżającym się Nowym Rokiem, przyjmijcie od nas najserdeczniejsze życzenia. Cudownych Świąt Bożego Narodzenia, rodzinnego ciepła i wielkiej radości, a pod choinką zaś mnóstwo upragnionych prezentów. W Nowym Roku spełnienia wszelkich marzeń i celów, niech ten zbliżający się czas, będzie dla Was pełen sukcesów i optymizmu.
Wszyscy z pewnością długo oczekiwali na ten jeden jedyny dzień w roku, w którym postać starszego mężczyzny z białą brodą ubranego w czerwony strój, który wedle różnych legend i baśni, przylatuje swoimi saniami ciągniętymi przez zaprzęg dziewięciu reniferów, prosto z dalekiej Laponii. Jakby nie patrzeć, nadszedł w końcu ten upragniony dzień 6 grudnia, w którym...... tak naprawdę nigdy do końca nie wiecie, kto Wam wyjdzie z komina wewnątrz Waszego domu, dlatego lepiej zaopatrzyć się w coś "odpowiedniego".
Mamy dla Was małą niespodziankę na dzień Świętego Mikołaja, ponieważ o naszych lojalnych i cierpliwie wyczekujących na godnego następcę Jagged Alliance 2 Fanach, już 17 lat, 3 miesiące oraz 3 dni, również nie zapomniał. Otóż do naszego Działu Download właśnie trafił prezent w postaci modyfikacji DBB IoV w wersji 929, przystosowanej do najnowszej, oficjalnej i stabilnej wersji JA2 1.13(7609) i to w dwóch językach, polskiej i angielskiej.
Dla przypomnienia jest to jeden z najsłynniejszych dodatków do JA2 1.13, który do podstawowego zestawu broni i przedmiotów, dodaje nieprawdopodobną ilość swoich własnych, w liczbie grubo ponad trzech tysięcy. W tym projekcie znajdziecie broń z niemal każdego zakątka świata. Tak więc gorąco zachęcamy do wybrania swojej ulubionej giwery i pilnowania, czy aby na pewno z komina wyjdzie przyjazny dzieciom Św. Mikołaj.
Mikołaj oraz Boże Narodzenie zbliżają się już wielkimi krokami, które sprzyjają i to bardzo zakupowemu szaleństwu, dlatego niemal wszystkie sklepy internetowe z pewnością będą się prześcigać w obniżaniu cen swoich produktów. Z tej przedświątecznej atmosfery, również i Fani gier z serii Jagged Alliance mogą szczególnie skorzystać, ponieważ ceny wielu naszych ulubionych pozycji poszły lub pójdą mocno w dół. Jeśli ktoś z Was jeszcze nie ma którejś części JA, to jest to idealny czas na uzupełnienie swojej kolekcji.
Jak zapewne dobrze pamiętacie, jakiś czas temu informowaliśmy Was o uruchomieniu specjalnej strony w naszym serwisie, dzięki której w jednym miejscu macie możliwość sprawdzić, jak kształtują się ceny poszczególnych gier JA w najpopularniejszych portalach. Z racji tego, że zbliżają się Święta, to należy się spodziewać przeróżnych promocji, wyprzedaży lub obniżek cen, dlatego teraz zdecydowanie warto i to na bieżąco przeglądać te witryny, w celu uzyskania informacji, gdzie najkorzystniej będziecie mieli możliwość zdobycia brakującej wersji JA.
Wszystkie linki zostały oczywiście ponownie zweryfikowane oraz zaktualizowane i jeśli ktoś z Was zauważy fajną promocję, a może nawet obniżkę w jeszcze innym sklepie, niż w naszym wykazie, to bardzo prosimy o podzielenie się tą informacją z Wszystkimi, w komentarzach pod tym newsem. Dziękujemy i pozdrawiamy. Redakcja JACenter.
Zakładkę do sklepu zawsze znajdziecie na stronie głównej, w lewym panelu nawigacyjnym, w pierwszej kategorii, czyli "Serwis". Jeśli ktoś chciałby dodać jakiś inny portal, na którym też można kupić grę z serii Jagged Alliance, to wystarczy napisać o tym w komentarzach pod tym newsem lub pod artykułem albo w odpowiednim temacie na naszym forum dyskusyjnym, a z pewnością go dodamy. Serdecznie zapraszamy do korzystania.
Jak zapewne pamiętacie, od ostatniej publikacji z tej serii, minęło około 7 miesięcy. Przez ten czas moderzy z całego świata, potrafili wdrożyć do projektu JA2 1.13, ponad 20 całkowicie nowych elementów rozgrywki. Można śmiało powiedzieć, że z pewnością nie próżnowali. Jest ich tak dużo, że postanowiliśmy dzisiaj opowiedzieć o najważniejszych z nich. Tak więc usiądźcie sobie wygodnie, bo trochę tego będzie i mamy nadzieje, że przypadną Wam one do gustu, czego wyrazem będą Wasze komentarze pod tym newsem.
1. HELIKOPTERY DLA PRZECIWNIKÓW - przewaga w postaci środka latającego była ogromna i od tego momentu gra w większości przypadków stawała się o wiele prostsza. Nadeszło w końcu wyrównanie szans. W momencie gdy pojawi się scenka Deidranny z Elliotem, odnośnie Skyridera, to od tego czasu królowa będzie wysyłała swoje śmigłowce w bój. Zasada jest taka sama, jeśli wleci on w naszą zieloną przestrzeń, to zostanie prawdopodobnie zestrzelony przez nasz SAM SITE lub najemnika posiadającego 9K32 Strela-2. Dlaczego prawdopodobnie, bo to zależeć będzie od tego, jak bardzo wyszkoloną armię będziemy mieli w tej bazie SAM SITE lub merca posiadającego wyrzutnię rakiet.
2. JEEPY DLA PRZECIWNIKÓW - strzelanie przez całą grę do do ludzkich oponentów, różniących się tylko kolorem ubrania może nudzić, dlatego twórcy starają się co jakiś czas wdrożyć do gry jakiegoś nowego wroga. Tym razem dodano jeepa. Jest on wyposażony w dobrze znane FN Minimi, amunicji ma nieskończoność, może przejeżdżać przez mniejsze przeszkody, typu kosze na śmieci, ławki, jakieś kamienie itp. Pojawić się może wszędzie, gdy my atakujemy jakiś sektor, gdy nieprzyjaciel próbuje nas zaatakować, czy nawet w automatycznym systemie prowadzenie bitwy.
3. NALOTY MYŚLIWCÓW - form pomocy z powietrza jest już kilka, ale i tak została stworzona kolejna. W przypadku jakichś tarapatów, można przywołać zrzut bomb z jakiegoś szturmowego samolotu. Niestety jest jeszcze bardzo mało informacji na ten temat, ale jak tylko coś więcej będziemy wiedzieć, to damy Wam oczywiście znać.
4. BUDOWANIE ORAZ NISZCZENIE WSZYSTKIEGO I WSZĘDZIE - pamiętacie ten news (punkt 5) oraz ten (punkt 3). To już jest przeszłość. Nie trzeba już kombinować z tilesetami i wdrażać je mozolnie do konkretnych plików, aby uzyskać w danym sektorze np. worki z piaskiem. Teraz wystarczy wywołać ogólne menu, poprzez "CTRL + ALT + A" i wybrać opcję "FORTIFICATIONS", a następnie żeby coś zbudować, to naciskamy "CTRL + A", a żeby coś zniszczyć, to "CTRL + B".
5. PUŁAPKI NA NIEDŹWIEDZIE - dokładnie tak, nic tu nie jest pomylone. Twórcy chcieli jakoś uhonorować portal naszych zagranicznych Kolegów, czyli THE BEAR'S PIT, gdzie w zasadzie wszystko się odbywa i wdrożyli tytułowe sidła. Przedmiot ten działa jak bomba, można go uzbroić oraz rozbroić, ale z racji tego, że to nie jest materiał wybuchowy, to do użycia go należy mieć najemnika z wysokimi umiejętnościami mechaniki oraz siły. W grze obiekt ten ma numer 1741.
6. AMUNICJA ZAMRAŻAJĄCA - na chwilę obecną ta amunicja pasuje tylko do karabinów rakietowych, a co z tego wynika, trzeba zaznaczyć podczas uruchomienia gry, tryb SCI-FI. Zamraża ona przeciwników na dwie tury, nie powoduje żadnych obrażeń, taki zamieniony w lód oponent jest obojętny na jakiekolwiek gazy, natomiast co się z nim stanie, gdy do niego strzelimy lub uderzymy pięścią lub rzucimy granat, to aby nie psuć Wam niespodzianki, zapraszam do oglądnięcia filmiku poniżej.
7. INTERAKTYWNOŚĆ POSZCZEGÓLNYCH PRZEDMIOTÓW - w zależności od postawy danej osoby wobec całej modyfikacji JA2 1.13, jedni powiedzą, że to jest coś fantastycznego, a drudzy mogą stwierdzić, że to już są Simsy, ale to kwestia wysoce dyskusyjna, dlatego prosimy wyrazić swoją własną opinie na ten temat, w komentarzach pod newsem. W każdym bądź teraz będziemy mogli wykonać interakcję z każdym obiektem w grze np. zhakować komputer i pozyskać dane, przeczytać książkę na półce, załatwić potrzebę w toalecie, wykapać się w wannie, napić się wody z kranu, przespać się na łóżku, kupić sobie napój gazowany z automatu, pograć w bilard itp. Każda taka czynność, ma dać jakieś pozytywne rezultaty w stosunku do naszego najemnika np. picie wody z kranu, uzupełni nam pasek energii na 100%.