Nowości techniczne w JA2 1.13 - część XIV: najważniejsze kolejne nowe funkcje

ModyfikacjeJak zapewne pamiętacie, od ostatniej publikacji z tej serii, minęło około 7 miesięcy. Przez ten czas moderzy z całego świata, potrafili wdrożyć do projektu JA2 1.13, ponad 20 całkowicie nowych elementów rozgrywki. Można śmiało powiedzieć, że z pewnością nie próżnowali. Jest ich tak dużo, że postanowiliśmy dzisiaj opowiedzieć o najważniejszych z nich. Tak więc usiądźcie sobie wygodnie, bo trochę tego będzie i mamy nadzieje, że przypadną Wam one do gustu, czego wyrazem będą Wasze komentarze pod tym newsem.

1. HELIKOPTERY DLA PRZECIWNIKÓW - przewaga w postaci środka latającego była ogromna i od tego momentu gra w większości przypadków stawała się o wiele prostsza. Nadeszło w końcu wyrównanie szans. W momencie gdy pojawi się scenka Deidranny z Elliotem, odnośnie Skyridera, to od tego czasu królowa będzie wysyłała swoje śmigłowce w bój. Zasada jest taka sama, jeśli wleci on w naszą zieloną przestrzeń, to zostanie prawdopodobnie zestrzelony przez nasz SAM SITE lub najemnika posiadającego 9K32 Strela-2. Dlaczego prawdopodobnie, bo to zależeć będzie od tego, jak bardzo wyszkoloną armię będziemy mieli w tej bazie SAM SITE lub merca posiadającego wyrzutnię rakiet.

2. JEEPY DLA PRZECIWNIKÓW - strzelanie przez całą grę do do ludzkich oponentów, różniących się tylko kolorem ubrania może nudzić, dlatego twórcy starają się co jakiś czas wdrożyć do gry jakiegoś nowego wroga. Tym razem dodano jeepa. Jest on wyposażony w dobrze znane FN Minimi, amunicji ma nieskończoność, może przejeżdżać przez mniejsze przeszkody, typu kosze na śmieci, ławki, jakieś kamienie itp. Pojawić się może wszędzie, gdy my atakujemy jakiś sektor, gdy nieprzyjaciel próbuje nas zaatakować, czy nawet w automatycznym systemie prowadzenie bitwy.

3. NALOTY MYŚLIWCÓW - form pomocy z powietrza jest już kilka, ale i tak została stworzona kolejna. W przypadku jakichś tarapatów, można przywołać zrzut bomb z jakiegoś szturmowego samolotu. Niestety jest jeszcze bardzo mało informacji na ten temat, ale jak tylko coś więcej będziemy wiedzieć, to damy Wam oczywiście znać.

4. BUDOWANIE ORAZ NISZCZENIE WSZYSTKIEGO I WSZĘDZIE - pamiętacie ten news (punkt 5) oraz ten (punkt 3). To już jest przeszłość. Nie trzeba już kombinować z tilesetami i wdrażać je mozolnie do konkretnych plików, aby uzyskać w danym sektorze np. worki z piaskiem. Teraz wystarczy wywołać ogólne menu, poprzez "CTRL + ALT + A" i wybrać opcję "FORTIFICATIONS", a następnie żeby coś zbudować, to naciskamy "CTRL + A", a żeby coś zniszczyć, to "CTRL + B".

5. PUŁAPKI NA NIEDŹWIEDZIE - dokładnie tak, nic tu nie jest pomylone. Twórcy chcieli jakoś uhonorować portal naszych zagranicznych Kolegów, czyli THE BEAR'S PIT, gdzie w zasadzie wszystko się odbywa i wdrożyli tytułowe sidła. Przedmiot ten działa jak bomba, można go uzbroić oraz rozbroić, ale z racji tego, że to nie jest materiał wybuchowy, to do użycia go należy mieć najemnika z wysokimi umiejętnościami mechaniki oraz siły. W grze obiekt ten ma numer 1741.

6. AMUNICJA ZAMRAŻAJĄCA - na chwilę obecną ta amunicja pasuje tylko do karabinów rakietowych, a co z tego wynika, trzeba zaznaczyć podczas uruchomienia gry, tryb SCI-FI. Zamraża ona przeciwników na dwie tury, nie powoduje żadnych obrażeń, taki zamieniony w lód oponent jest obojętny na jakiekolwiek gazy, natomiast co się z nim stanie, gdy do niego strzelimy lub uderzymy pięścią lub rzucimy granat, to aby nie psuć Wam niespodzianki, zapraszam do oglądnięcia filmiku poniżej.

7. INTERAKTYWNOŚĆ POSZCZEGÓLNYCH PRZEDMIOTÓW - w zależności od postawy danej osoby wobec całej modyfikacji JA2 1.13, jedni powiedzą, że to jest coś fantastycznego, a drudzy mogą stwierdzić, że to już są Simsy, ale to kwestia wysoce dyskusyjna, dlatego prosimy wyrazić swoją własną opinie na ten temat, w komentarzach pod newsem. W każdym bądź teraz będziemy mogli wykonać interakcję z każdym obiektem w grze np. zhakować komputer i pozyskać dane, przeczytać książkę na półce, załatwić potrzebę w toalecie, wykapać się w wannie, napić się wody z kranu, przespać się na łóżku, kupić sobie napój gazowany z automatu, pograć w bilard itp. Każda taka czynność, ma dać jakieś pozytywne rezultaty w stosunku do naszego najemnika np. picie wody z kranu, uzupełni nam pasek energii na 100%.

Najnowsza wersja JA2 1.13 - dyskusja na forum Nowości techniczne w JA2 1.13 - część I Nowości techniczne w JA2 1.13 - część II Nowości techniczne w JA2 1.13 - część III: zawód szpieg Nowości techniczne w JA2 1.13 - część III: nowe bronie Nowości techniczne w JA2 1.13 - część III: niewola Nowości techniczne w JA2 1.13 - część IV: nowe możliwości broni Nowości techniczne w JA2 1.13 - część IV: nowe możliwości dodatków do broni Nowości techniczne w JA2 1.13 - część V: najemnicy Nowości techniczne w JA2 1.13 - część V: przeciwnicy Nowości techniczne w JA2 1.13 - część VI: wyposażenie Nowości techniczne w JA2 1.13 - część VII: laptop Nowości techniczne w JA2 1.13 - część VIII: pojazdy i składy Nowości techniczne w JA2 1.13 - część IX: specjalne umiejętności Nowości techniczne w JA2 1.13 - część X: personifikacja armii Nowości techniczne w JA2 1.13 - część XI: tryb zombie Nowości techniczne w JA2 1.13 - część XII: infrastruktura Nowości techniczne w JA2 1.13 - część XIII: milicja
Komentarze (11)
  • Avatar użytkownikaHurricane

    W ostatnim granym AIMNAS-ie były bełty z "trucizną", która działała jak mrożenie, ale też zarazem rozwalało wroga. Co do interaktywności, to racja idą w stronę simsów. Aha combat jeepy są ciut za mocne, zwłaszcza na początku.

  • Avatar użytkownikaVettel

    Z tym crio ammo to mi szczęka opadła, że coś takiego dało się zrobić. Pytanie teraz od której wersji 1.13 jest to dostępne?

  • Avatar użytkownikaStarchris

    W najnowszej BECIE powinno być już większość tych nowości https://jagged-alliance.pl/plik589/

  • Avatar użytkownikaRonnie

    Woohoo! Teraz brakuje tylko "Hasta la vista, baby" z ust najemników :D

  • Avatar użytkownikaDanielS

    Ciekawostka dla wersji 7609 - nowe AI plus kilka innych ulepszeń
    http://thepit.ja-galaxy-forum.com/index ... msg_347494

    Jak dla mnie nowe AI bije na głowę inne bajery. Do przetestowania w nowym Arulco Vacations
    http://arulco.blogspot.com

  • Avatar użytkownikakrutek1000

    Mnie najbardziej cieszy możliwość swobodnej budowy fortyfikacji :)
    Nareszcie będzie można porządnie przygotować się do kontrataku wroga po przejęciu sektora :D

  • Avatar użytkownikaStarchris

    Dziękujemy za informacje o tym nowym AI do stabilnej wersji 7609. Postaramy się go wdrożyć do działu Download.

  • Avatar użytkownikamr.jinx

    Ktoś się orientuje może, kiedy będzie dostępna wersja stabilna AIMNAS z tymi wszystkimi cudeńkami?

  • Avatar użytkownikaStarchris

    Niestety stabilna wersja AIMNAS, będzie dopiero wtedy, gdy wyjdzie stabilna wersja 1.13. Na chwilę obecną można próbować łączyć AIMNAS z najnowszą BETĄ 1.13 https://jagged-alliance.pl/plik589/. U nas jest 8246 https://jagged-alliance.pl/plik587/, natomiast jest już 8338, tylko trzeba ręcznie przekopiować same pliki AIMNAS https://github.com/aimnas/core, bo u nas takiego połączenia jeszcze nie ma, ale wkrótce się pojawi.

  • Avatar użytkownikamr.jinx

    Dzięki.

  • Avatar użytkownikalukasamd

    Whooow, nie wiedziałem, że aż tyle tego wrzucają. Dooobre i to bardzo :)
    Najmocniej rozwala to zamrażanie, albo raczej efekt już po nim...

    A jeepy faktycznie nieco za mocne - dziwi mnie, że wytrzymał walnięcie z LAW.




Nick: