Główne aspekty gry w JA: Flashback - część III: system celowania

Jagged Alliance: FlashbackGłówny rdzeń całej gry został już wykonany i jeśli nawet zostaną wprowadzone jakieś zmiany, to należy się raczej spodziewać, że będą to jedynie małe usprawnienia lub kosmetyczne poprawki. Premiera zbliża się do nas wszystkich wielkimi krokami (przypominany, że finalne wydanie ukaże się w październiku 2014r.), dlatego tą publikacją zaczniemy serię artykułów o najważniejszych zagadnieniach w grze JA: Flashback, które w bezpośredni sposób wpłyną na jakość całej rozgrywki w finalnej wersji gry.

Pierwszą część zaczniemy od systemu celowania. Jego zasadnicze założenia nie różnią się zbytnio od tych z oryginalnego JA2 z 1999 roku, są może nieco inaczej skonstruowane. Żeby uaktywnić moduł celowniczy, należy najechać kursorem na przeciwnika. Wtedy wyświetli nam się jego podstawowa wersja z najistotniejszymi informacjami.

  • Prawy dolny róg - pokazuje szansę na trafienie, następnie w jaką część ciała celujemy, a na końcu tryb ognia,
  • Prawy górny róg - pokazuje ile punktów akcji dany strzał nam zabierze,
  • Lewa strona - pokaże nam wszystkie aspekty, który wpłyną na zwiększenie lub zmniejszenie szansy na trafienie, np. pozycja pochylona zwiększy nam szanse, natomiast przeciwnik za osłoną lub strzał w głowę lub nogi nam ją odbierze.

Jeśli zechcemy użyć bardziej zaawansowanych opcji strzelania, to na przeciwniku należy kliknąć prawym przyciskiem myszy. Wtedy rozwinie się lista dodatkowych funkcjonalności.

  • Prawa strona - pokazuje koncentrację strzału, będziemy mogli wybrać trzy przycelowania: normalny, średni i maksymalny, im większa koncentracja, to tym większa ilość punktów akcji zostanie nam zabrana,
  • Lewa strona - pokazuje możliwość użycia serii, będą dwa tryby: krótka i długa seria, w pierwszej z reguły będą wystrzelone trzy strzały, a w drugiej od czterech do sześciu,
  • Góra modułu - tam będzie wyświetlony obrazek aktualnie wykorzystywanej broni przez naszego najemnika.

Jak sami możecie zauważyć, system ten jest naprawdę prosty, trudno wyszukiwać w nim jakiegoś skomplikowania. Uważamy, że nawet osoby, które nigdy nie grały w poprzednie wersje Jagged Alliance, bez trudu i bardzo szybko zaznajomią się z jego zasadami. To na pewno jest na duży plus, lecz zdajemy sobie sprawę, że osoby które są przyzwyczajone do multum informacji o strzale, jakie możemy znaleźć w JA2 1.13 lub innych grach, mogą nie do końca być usatysfakcjonowani takim schematem i konfiguracją strzału w JA: Flashback.

JA: Flashback - oficjalna główna strona JA: Flashback - oficjalna strona na Facebooku JA: Flashback - oficjalna strona na Kickstarterze JA: Flashback - system celowania: dyskusja na forum
Komentarze (5)
  • Avatar użytkownikaRodis

    dla mnie to i tak za wiele powinni na caly ekran jeszcze to rozwalic :)

  • Avatar użytkownikaM'cin

    Mnie tam bardziej niż system walki martwią kameralne potyczki na odległość rzutu kamieniem :/

  • Avatar użytkownikaGranatnik

    "Góra modułu - tam będzie wyświetlony obrazek aktualnie wykorzystywanej broni przez naszego najemnika." - chyba jest błąd. Najemnik z tego co widzę używa jakiegoś pistoletu (ciężko stwierdzić jakiego, przynajmniej dla mnie - trochę dziwna grafika). Góra modułu to chyba broń wroga. Tak mi się przynajmniej wydaje. Zresztą widać jak najemnik kuca, że dysponuje tylko pistoletem.

  • Avatar użytkownikaStarchris

    @Granatnik

    Zgadza się, to są te "małe usprawnienia lub kosmetyczne poprawki", które zostaną w niedalekiej przyszłości właściwie wyświetlane, natomiast cała reszta pozostanie bez zmian.

  • Avatar użytkownikap5a

    Obecnie od jakiegoś czasu pogrywam sobie w JA2 BiA, powiem Wam że daleko mu do JA2 w każdym możliwym aspekcie, poprzeczka zastała grubo obniżona. Graficznie nie jest AŻ tak strasznie. Natomiast w tym przypadku, pomijam aspekt rozgrywki, ale odnieśmy się do grafiki, kwiaty, motyle, nieruchome świnie :] czy przedstawione dodatki są rzeczywiście potrzebne? Mogłyby się znaleźć wilki w lesie, tygrysy na terenach pustynnych (fajny aspekt i ukłon w kierunku JA2). Aleee tak się dzieje jak za produkcję biorą się osoby kompletnie nieznające środowiska JA jak również elementarnych podstaw działań taktycznych na polu walki.
    Odstawmy szampany, śmiechy, komiczne filmy na YT, super recenzje jaki to tworzymy zaj*****y tytuł i weźmy się po prostu za robotę. Dlaczego inni producenci gier korzystają z pomocy ekspertów. Szkoda, że JA Flashback w moim odniesieniu będzie produkcją niskobudżetową.




Nick: