Artykuły serwisu » Jak stworzyć modyfikację?

Jak stworzyć modyfikację?

Zbiór poradników dla osób ambitnych, które zamierzają stworzyć własną modyfikację lub chcących dopasować Jagged Alliance do własnych potrzeb.

  • Poradnik modera - Dodawanie polskich liter

    Polskie znaki to odwieczna zmora polskich moderów tworzących spolszczenia do gier, zachodni producenci nie dodają do czcionki gry polskich znaków, mimo iż niemieckie już są zawsze, ale to dla nas dobrze, bowiem możemy wtedy podmienić znaki, wstawiając polski znaczek na jakiś niemiecki, który i tak nie jest w grze używany.
  • Poradnik modera - Edycja intra i outra gry

    Zważywszy na fakt iż trudno samemu zrobić filmik taki, który możemy oglądać zaraz po rozpoczęciu gry Jagged Alliance 2, problem ten jest bardzo rzadko spotykany lecz jednak istnieje. W poniższym poradniku skupimy się na dodaniu do gry nowego intra, nie będziemy opisywać jak taki filmik zrobić bo to już inna działka, po prostu zakładamy że takowy filmik już posiadacie i nie wiecie jak go dodać do gry.
  • Poradnik modera - Edycja sektora H7 w JA2UB

    Od czasu premiery gry Jagged Alliance 2: Unfinished Business, w której udostępniono edytor sektorów, nastąpił szał na tworzenie modyfikacji. Powstawały grupami, większe i mniejsze, jedne wprowadzały daleko idące zmiany w grze a inne zmieniały tylko sektory, lecz większość z nich nie przetrwała do dzisiaj. Lecz to, co zawsze trapiło moderów to sektor startowy w JA2UB, czyli H7 w którym rozpoczynamy grę.
  • Poradnik modera - Edycja tekstów (pliki EDT)

    Podstawą przy tworzeniu modyfikacji jest dodanie nowych tekstów w grze. Począwszy od tekstów postaci, poprzez opisy w laptopie, a skończywszy na opisach broni. Każdy moder musi wiedzieć jak to zrobić, jeśli zamierza stworzyć liczącą się modyfikację. Na szczęście, to najprostszy etap tworzenia dodatków.
  • Poradnik modera - Edytowanie obiektów

    Do edytowania obiektów (tilesetów) potrzebne nam będą 3 programy (nie są niezbędne, ale to na nich opieram ten poradnik): GRV czyli Game Resource Viewer, SLF-Explorer oraz najważniejszy - Tileset Editor. W przypadku GRV czy SLF-Explorera można użyć innych programów np. STi-Edit czy Un-Slf. Wszystkie wymienione programy znajdziecie w naszym dziale "Download".
  • Poradnik modera - Edytowanie parametrów broni i przedmiotów

    W tym poradniku pokaże Wam jak o własnych siłach i przy pomocy bezpłatnych programów zmienić parametry konkretnej broni lub przedmiotu. Postaram się Wam to pokazać biorąc za przykład każdy rodzaj broni jaki występuje w grze. Również na warsztat edycji zostanie wzięta amunicja jaką możemy załadować do broni jak i również osłony jakie najemnik może włożyć na siebie.
  • Poradnik modera - Jak przedłużyć nazwę miasta w JA2UB?

    Dodając do naszej modyfikacji nową mapę jesteśmy jednocześnie skazani (a raczej sami chcemy) do zmiany nazwy miasta, które w standardowym JA2: Unfinished Business nazywa się Varrez. I tu niestety zaczynają się schody, bo ta nazwa liczy zaledwie 6 znaków. Moderzy, którzy napotykali na ten problem byli albo zmuszeni do wymyślenia nie dłuższej nazwy, albo pozostawiali ją niezmienioną.
  • Poradnik modera - Kod źródłowy

    Chcąc stworzyć naprawdę genialną modyfikację lub przynajmniej bardzo dobrą to nie obejdzie się bez edycji kodu źródłowego. Cała fizyka gry, nowe bronie i przedmioty, wszystko to co mamy na mapie i wiele innych bardzo ważnych rzeczy możemy praktycznie pozmieniać tylko i wyłącznie w kodzie źródłowym gry. Poradnik ten nie tylko pokaże wam najważniejsze przykłady edycji kodu ale także pokaże jak później skompilować cały nasz kod źródłowy aby powstał z niego plik EXE, za pomocą którego uruchomimy naszą nową modyfikację.
  • Poradnik modera - Mapa główna

    Jeśli chcemy stworzyć co najmniej dobrą modyfikację w którą zagra więcej niż kilka osób, koniecznie musimy dodać nową mapę główną. Już dawno minęły czasy w których modyfikacja zmieniająca statystyki broni była przełomem, teraz potrzeba czegoś więcej. Poniższy poradnik odpowie na wasze pytanie - jak edytować mapę główną?
  • Poradnik modera - Menu główne gry

    Menu główne to nic, a zarazem bardzo wiele. Dlaczego nic? Bo wszystkim się wydaje, że nie ma wpływu na grywalność. Bardzo wiele dlatego, że jest to pierwszy element gry jaki widzimy zaraz po jej włączeniu, a jak wiadomo powszechnie - pierwsze wrażenie decyduje o całej dalszej ocenie (!). Dlatego każda modyfikacja powinna mieć własne, nowe menu główne, a sposobem jego edycji zajmiemy się w tym poradniku.
  • Poradnik modera - Muzyka i dźwięki

    Z pozoru bardzo łatwa rzecz - podmiana głosów. Każdy nowy powie łatwizna i będzie tak mówił do czasu aż zobaczy ile ich jest... sam nie wiem ile ale bardzo dużo, czasami można się pogubić.
  • Poradnik modera - Nowa twarz

    Tworząc nową modyfikację zawsze warto pamiętać aby wdrożyć kilka nowych twarzy. To zawsze dodaje trochę świeżości, nowości i chęci zagrania w daną modyfikację. W tym poradniku możecie krok po kroku przestudiować jak wykonać nową twarz i jak ją wdrożyć do gry.
  • Poradnik modera - Nowe tło

    Nowe tło to jest to co jako pierwsze zobaczymy uruchamiając nową modyfikację. Jak wiadomo pierwsze wrażenie jest bardzo ważne. Jeśli zmienimy na nowe choćby najważniejsze tła jak np menu główne, opcje gry czy większe tła w interfejsie gry to zawsze taka modyfikacja będzie aż biła po oczach swoją oryginalnością i ilością pracy wdrożoną w dany projekt. Poradnik ten opisuje najważniejsze tła w grze oraz metodę ich tworzenia i wdrażania do gry.
  • Poradnik modera - Nowy głos

    Jest to jedna z łatwiejszych rzeczy do wykonania. Wystarczy nagrać głos, przekonwertować go do odpowiedniego formatu i wrzucić do konkretnego katalogu w grze. Poradnik ten pokaże wam jak wykonać prawdziwy głos nagrywany przez nas jak i również opisze jak uzyskać sztuczny głos za pomocą syntezatora mowy.
  • Poradnik modera - Nowy tekst

    Tworząc nowego najemnika lub inne nowe postacie nie zapomnijmy im również stworzyć nowego oryginalnego tekstu. W tym poradniku możecie krok po kroku przestudiować jak stworzyć nowy tekst i wdrożyć go do gry. Również poradnik opisuje dokładnie wszystkie teksty wszystkich postaci występujących w grze w raz z ich dokładnymi opisami i miejscami położenia.
  • Poradnik modera - Obsługa programu UNSLF

    UNSLF to bardzo stary, a właściwie jeden z pierwszych programów służących do wypakowywania plików z rozszerzeniem SLF, znajdujących się w katalogu Data gry Jagged Alliance 2. Ale pomimo wieku program wciąż jest używany, gdyż SLF-Explorer, który posiada najwięcej funkcji ma zdolność to odmawiania wypakowania niektórych plików takich jak TileSets.slf. Wtedy właśnie do akcji wkracza UNSLF, ale jak go obsługiwać?
  • Poradnik modera - Problem z plikami STI

    Edytując niektóre elementy gry takie jak tło w opcjach nowej gry często zdarza się, że po prostu nie mozna go dodać gdyż wyskakuje błąd i/lub w grze jest wyświetlany niepoprawnie (obraz się psuje lub kolory są niepoprawne). Niestety moderzy często spotykają się z tym problemem a mimo to jeszcze nigdzie nie było napisano jak rozwiązać ten problem. Tak więc ten poradnik jest pierwszy i jedyny. Został utworzony we współpracy Lena oraz Bartka0511 podczas prac nad JA2: Vietnam SOG '69.
  • Poradnik modera - Problemy z plikami STI

    Program STI-Edit jest wręcz genialny zarówno w swojej prostocie jak i funkcjonalności. Lecz niestety czasami są z nim same problemy, które całkowicie uniemożliwiają wykonanie jakiegokolwiek projektu. Gdy w przyszłości napotkacie jakiś problem podczas prac z tym programem to warto zajrzeć do tego poradnika ponieważ może się okazać, że jeden z opisanych w nim problemów dotyczy właśnie waszego. Oczywiście wszystkie problemy mają swoje rozwiązania i zostały one opisane w tym poradniku.
  • Poradnik modera - Tworzenie i wypakowywanie plików SLF

    Do obsługi plików SLF najlepszym programem jest SLF-Explorer, który ze wszystkich dostępnych jest najbardziej rozbudowany. Plik możecie oczywiście znaleźć w dziale download naszego serwisu. Obsługa programu jest bardzo prosta.
  • Poradnik modera - Tworzenie plików .jsd

    Mogłoby się wydawać, że gdy posiadamy już wszystkie odpowiednie titlesety, możemy bezproblemowo wdrażać do gry zupełnie nowe obiekty. Nie jest to do końca prawda, ponieważ potrzebujemy jeszcze plików .jsd, które zawierają wszelkie dane o obiektach np. informacje o zajmowanej przez nie powierzchni. Jak możemy to zrobić? Tego dowiemy się z poradnika, utworzonego przez Bartka0511.
  • Poradnik modera - Tworzenie postaci

    Znajomość tworzenia nowych postaci to podstawa każdego modera serii Jagged Alliance. Bez tego po prostu nie da się stworzyć dobrej modyfikacji, która byłaby w stanie konkurować z innymi, znanymi produkcjami. W tym poradniku omówimy wszystkie kwestie z tym związane.
  • Poradnik modera - Tworzenie własnej broni

    W tym poradniku pokaże Wam jak o własnych siłach i przy pomocy bezpłatnych programów wdrożyć do gry nową broń. Pokażę Wam to na dwóch przykładach. Pierwszy przykład będzie bazował na gotowym obrazku broni z gry, a drugi przykład będzie bazował na zdjęciu broni znalezionym w Internecie.
  • Poradnik modera - Zawartość folderu Data

    Podstawą przy tworzeniu modyfikacji jest dodanie nowych tekstów w grze. Począwszy od tekstów postaci, poprzez opisy w laptopie, a skończywszy na opisach broni. Każdy moder musi wiedzieć jak to zrobić, jeśli zamierza stworzyć liczącą się modyfikację. Na szczęście, to najprostszy etap tworzenia dodatków.
  • Poradnik modera - Zmiana twarzy postaci

    Bardzo częsty problem i spodziewam się, że wielu tu zaglądnie w poszukiwaniu odpowiedzi. Ogólnie rzecz biorąc jest to bardzo proste, o ile oczywiście wie się, gdzie są zapisane twarze najemników.