Modyfikacje do Jagged Alliance Back in Action » Zombie Mod

Zombie Mod

ZOMBIE MOD

Autor modyfikacji: Raven 2410, Starchris
Wersje językowe: Angielska
Podstawa: Jagged Alliance Back in Action
Premiera: 25 czerwca 2012 r.
Rozmiar: 64 MB (Download)


Jest to modyfikacja, która w bardzo kreatywny i innowacyjny sposób potrafiła wykorzystać całą mechanikę, jaka została stworzona na potrzeby gry JA Back in Action. Przede wszystkim na warsztat edycji zostały wzięte sposoby poruszania się postaci i zamieniono je na typowy chód zombiaków. Dzięki takiemu zabiegowi wszyscy przeciwnicy w grze wyglądają jak prawdziwe zombie. Żeby było jeszcze fajniej, jako podstawę wzięto modyfikację Combat Evolved, więc co posiada ta modyfikacja, to zawiera również Zombie Mod.

Postarano się nawet o wyjaśnienie, skąd nagle świat Arulco został zaatakowany przez zombie. Otóż kosmiczny meteor uderzył w Arulco i przez jego bliżej nieokreślone następstwa, umarli zaczęli wstawać zza grobów i mordować niewinną ludność. Znając zasadę odnoszącą się do zombich, to każdy ugryziony stawał się samym zombie. Dlatego ilość zombiaków jaką możecie spotkać w poszczególnych sektorach, może wynosić nawet kilkaset. Najgorsze jest jednak to, że królowa Deidranna stała się odporna na zombiaków i one uznały ją za swoją królową i zaczęły wykonywać jej rozkazy. Oczywiście naszym głównym celem jest powstrzymanie rozprzestrzeniania się zombich i zgładzenie ich królowej.

Na uwagę zasługuje przede wszystkim znakomity klimat, jaki został wdrożony w tę modyfikację. Dzięki zastosowaniu odpowiednich obrazów, dźwięków i muzyki, mamy wrażenie, że naprawdę znaleźliśmy się w świecie opanowanym przez zombie.

Jeśli nie widzisz odtwarzaczy muzyki, kliknij tutaj

Jeśli chodzi o samych zombie, to występuje sześć ich rodzai.

Pierwszy rodzaj - jest bardzo powolny i słaby. Strzał z jakiejś mocniejszej broni powinien od razu powalić go na ziemie. Na grupę tych zombie najlepszy jest jeden granat.

Drugi rodzaj - również jest bardzo powolny i słaby, lecz jego tulów jest niesamowicie wytrzymały. Potrzeba około 14 strzałów, żeby go powalić. Natomiast wystarczy jeden strzał w nogi lub w głowę, aby go od razu zlikwidować lub strzelać z dalekiej odległości z shotguna. Zombie ten charakteryzuje się tym, że zawsze ma czerwoną lub czarną kamizelkę na sobie.

Trzeci rodzaj - on też się charakteryzuje powolnością i słabością, lecz tym razem jest on całkowicie osłonięty i na niego zawsze trzeba zużyć około 14 strzałów. Na nie najlepsza jest broń biała w postaci scimitara.

Czwarty rodzaj - jest to szybki zombie, biegnie momentalnie w stronę naszego zespołu, jeśli jest ich więcej, to potrafią w sprzyjających okolicznościach rozwalić całą drużynę. Ich wytrzymałość jest na poziomie kilku (dwóch do pięciu) strzałów, w zależności gdzie trafimy i jak celnie.

Piąty rodzaj - jest to super zombie, niesamowicie wytrzymały, aby go zlikwidować, trzeba będzie zużyć nawet kilkaset pocisków. Są bardzo rzadkie i spotkać je będzie można dopiero pod koniec gry. Ich szybkość jest na poziomie zwykłego chodu. Mogą też występować z bronią, lecz będą nieprawdopodobnie katastrofalnie strzelać (w końcu to przecież zombie), będzie można wręcz podbiec do niego i ostrzeliwać go aż padnie. Pod żadnym pozorem nie wdajemy się w nim w walkę wręcz, ponieważ w tym wypadku nie mamy z nimi żadnych szans.

Szósty rodzaj - tymi zombiakami są źli cywile (Doreen, Pippin Elliot, Deidranna) i terroryści. Są to najbardziej wytrzymałe MEGAzombie, na które trzeba będzie zużyć ogrom amunicji. Walka wręcz całkowicie odpada. Najpotężniejszym zombie jest oczywiście Królowa Deidranna. Jeśli będziecie planować atak na nią, to nie zapomnijcie wziąć ze sobą ciężarówki wypełnioną po brzegi amunicją.

Co do zmian, które wprowadziła sama modyfikacja Zombie Mod, to są one niewielkie, lecz wpływają bardzo mocno na poziom trudności gry. Zombiaki zaatakowali wszystkie miasta, w tym i kopalnie, dlatego dochód z nich będzie o wiele niższy niż normalnie. Trzeba będzie żyć z tego co sami znajdziemy, a później sprzedamy. Broń biała, która jest najlepsza do rozwalania zombie, stała się unikatowa i można ją dostać tylko u niektórych sprzedawców. Wszyscy sprzedawcy mają teraz kilka razy mniej pieniędzy na stanie. Trzeba będzie szanować każdy nabój, bo pokonane zombiaki, już jej nie będą upuszczać.

Dodatkowo w każdym sektorze została podwojona liczba milicji, co na pewno się przyda, ponieważ nowe grupy zombich będą wychodzić i próbować odzyskać stracone sektory, aż czterokrotnie częściej. Bazy skąd będą wychodzić, to przede wszystkim pałac w Medunie, oraz dodatkowo następujące sektory: baraki w Almie, miasto Balime oraz Grumm. Będzie to dla nas priorytet, aby jak najszybciej oswobodzić te lokacje i przez to zmniejszyć liczbę ataków na nasz oddział i odbite przez nich sektory.


Główne atuty modyfikacji:
  • podstawa w postaci modyfikacji "Combad Evolved",
  • znakomity klimat świata opanowanego przez zombie,
  • dobra muzyka i dźwięki pasujące do zombiaków,
  • różne rodzaje zombie,
  • grupowe ataki nawet kilkuset zombie,
  • zwiększony poziom trudności na bazie ciekawych pomysłów.
  • czterokrotnie częstsze ataki zombiaków,
  • podwojona liczba samoobrony.


Autor: Starchris, 4 komentarze · 10548 czytań
Komentarze (4)
  • Avatar użytkownikaBartkow

    mam pytanie: jak to zainstaluje to co potem? mam to gdzieś przenieść czy coś? proszę o odpowiedź.

  • Avatar użytkownikaStarchris

    Wypakuj pliki i przekopiuj je do głównego katalogu gry, nic więcej nie musisz robić. Włącz grę i graj.

  • Avatar użytkownikakb

    mi niedziała

  • Avatar użytkownikakb

    gdy odpalam nową gre wywala




Nick: