Modyfikacje do Jagged Alliance Back in Action »

Combat Evolved

Combat Evolved

COMBAT EVOLVED

Autor modyfikacji: Glitch
Wersje językowe: Angielska
Podstawa: Jagged Alliance Back in Action
Premiera: 13 maja 2012 r.
Rozmiar: 38 MB (Download)


Jest to najbardziej rozbudowana i wszechstronna modyfikacja do Jagged Alliance Back in Action jaka do tej pory powstała, ponieważ zmienia praktycznie wszystko, co tylko mogło być zmienione i do czego moderzy mieli dostęp. Zmian i usprawnień jest tak dużo, że aby się z nimi wszystkimi zapoznać, to najlepiej przeczytać plik "readme.txt", w którym zawarty jest cały łańcuch zmian od pierwszej wersji modyfikacji. Tutaj postaram się przedstawić tylko te najważniejsze i mające bezpośredni wpływ na rozgrywkę.

Modyfikacja "Combat Evolved" została wykonana w dwóch wersjach. Pierwsza z nich jest kompatybilna tylko i wyłącznie z Jagged Alliance Back in Action, natomiast druga wersja działa tylko z Jagged Alliance Crossfire.

Gdy uruchomimy tę modyfikację, to na starcie zostaniemy przywitani nowym ekranem powitalno-identyfikacyjnym oraz całkowicie nową muzyką w menu głównym. Obydwie sprawy prezentują się znakomicie, co daje nadzieje na świetne dalsze zmiany.

Jeśli nie widzisz odtwarzacza muzyki, kliknij tutaj

Na pierwszy ogień poszły oczywiście bronie. Dodano ich naprawdę sporo, około 50. Do tego dołożono nowe rodzaje amunicji, dodatków do broni, kamizelek i odzieży ochronnej oraz inne przedmioty takie jak np. nowe rodzaje granatów, tabletki od bólu głowy, napój energetyczny, czy kofeinę. Być może nic by w tym szczególnego nie było, gdyby nie fakt, że (nie wiem czy wszystkie) nowe bronie i przedmioty, które zostały wdrożone do gry poprzez tę modyfikację, mają swoje własne nowe modele 3D, co naprawdę zasługuje na uznanie. Poniżej jest kilka przykładowych zdjęć takich modeli.

Pośród wszelkiego rodzaju przeciwników też zaszły gruntowne zmiany. Zostali oni wykonani niemalże całkowicie na nowo. Na wstępie została zmieniona ilość rodzajów przeciwników, z jakimi możemy toczyć potyczki oraz ich ilość w poszczególnych sektorach. Wdrożono im nowe statystyki, uzbrojenie i ujednolicono umundurowanie w postaci wdrożenia modyfikacji Real Soldiers. Ogólnie rzecz biorąc Real Soldiers ujednolica umundurowanie i uzbrojenie wszystkich rodzajów żołnierzy Deidranny, aby wyglądali jak z prawdziwej dzisiejszej armii oraz dodatkowo w sposób właściwszy charakteryzuje postacie z AIM i MERC. Nie będę się tu wiele rozpisywał, ponieważ myślę, że poniższe zdjęcia od razu wyjaśnią o co chodzi. Ogólnie rzecz biorąc wszystko zostało tak zbalansowane, aby gra odzwierciedlała rozgrywkę jaka była w klasycznym JA2, czyli na początku ma być trudno, a potem w miarę odkrywania kolejnych partii mapy i związanych z tym uzbrojeniem, powinno być, może nie łatwiej, ale o wiele bardziej ciekawiej.

Nie zapomniano również o przerobieniu interfejsu. W tym wypadku posłużono się modyfikacją o nazwie Az GUI + new equipment icons, pictures, która zmieniła wygląd niemal całego interfejsu w grze, poczynając od samych ikonek i obrazów wszystkich przedmiotów, na przyciskach i innych tego typu obiektach w interfejsie gracza kończąc. Do tego dołożono stare zdjęcia twarzy najemników w laptopie dla szybszego ich identyfikowania. Poniżej są zdjęcia, które prezentują szatę graficzna nowego interfejsu oraz stare twarze najemników.

Na dodatkową uwagę zasługuje przeorganizowanie przedmiotów medycznych. Manierka oraz zastrzyki, tylko i wyłącznie opatrzą powstałą ranę, a w przypadku bandaży, zatrzymają również krwawienie ale już nie będą nas uzdrawiać, to znaczy nie przybędzie zielonego paska zdrowia ani trochę. Jeśli będziemy chcieli zwiększyć swoje stracone zdrowie (zwiększyć poziom zielonego paska), to wykonamy to tylko poprzez małą lub dużą apteczkę.

Z pozostałych zmian na uwagę zasługują przede wszystkim następujące. Jako jedyna jak dotąd modyfikacja, daje nam możliwość wykonania dwóch całkowicie nowych misji o nazwach "Damn you, Romeo!" oraz "Key to your dreams". Poprawia całą mechanikę związaną ze skradaniem się, dzięki której nawet biegnąc można nie powodować hałasu. Milicja została na tyle ulepszona, że stała się naprawdę przydatna. Poprawiono nieprawidłowe nazwy broni na prawdziwe. Dodano brakujących najemników z organizacji MERC, poprzez wdrożenie modyfikacji o nazwie MERC is back. Przeorganizowano na nowo sprzedawców i ich asortyment oraz pozmieniano całkowicie rodzaje przedmiotów jakie możemy znaleźć w niektórych sektorach


Główne atuty modyfikacji:
  • dwie wersje, dla JA Back in Action oraz JA Crossfire,
  • około 50 nowych broni,
  • nowe rodzaje amunicji, kamizelek, dodatków do broni i innych przedmiotów,
  • nowe modele 3D powyżej wymienionych obiektów,
  • prawidłowe nazwy wszystkich broni,
  • zmienione statystyki broni i innych przedmiotów, aby bardziej odzwierciedlały swoją rzeczywistą wartość na polu walki,
  • nowe właściwości przedmiotów medycznych,
  • o wiele bardziej z balansowani wszelkiego rodzaju przeciwnicy i zwiększona ich liczebność w poszczególnych sektorach,
  • nowy ujednolicony wygląd każdego z rodzajów żołnierzy Deidranny,
  • znakomicie ucharakteryzowani najemnicy z AIM oraz MERC,
  • zwiększone możliwości obronne milicji,
  • brakujący najemnicy z organizacji MERC,
  • stare twarze najemników w laptopie,
  • dwie nowe misje,
  • całkowicie nowy interfejs,
  • nowa ulepszona mechanika skradania się,
  • przeorganizowanie sprzedawców oraz przedmiotów do znalezienia w wielu sektorach.


Autor: Starchris, 11 komentarzy · 5937 czytań
Komentarze (11)
  • Avatar użytkownikaHasz

    Witam, mam problem z modem CE, mianowicie nie mogę rozmawiać z NPC np z Pablo to znaczy okienko się wyświetla ale nie można kliknąc opcji dialogowej i nie działa też sprzedawca w Drassen...zna ktoś rozwiązanie problemu??

  • Avatar użytkownikaStarchris

    Pablo tak naprawdę nigdy nie miał żadnych opcji dialogowych, gdy na niego klikniemy, to od razu zacznie do nas gadać i będziemy mieli do wyboru tylko kliknięcie na opcję tą na dole i tyle i nic więcej nie zdziałamy. Dzięki temu Waldo się uaktywni.

    W Combat Evolved, aby Waldo nam sprzedawał rzeczy musimy mu znaleźć jego zgubiony klucz. Ten klucz jest w tym samym hangarze, w którym znajduje się sam Waldo za tymi kratami. Teraz żeby je otworzyć, to musimy mieć dobrego mechanika np. Wolf, lub silnego chłopa np. Steroid. Należy wziąć ten klucz i pogadać z Waldo i wszystko się pozytywnie zakończy.

  • Avatar użytkownikatom

    a jak to zainstalowac

  • Avatar użytkownikaStarchris

    Najpierw instalujesz czystą wersję JA Back in Action lub JA Crossfire, a następnie wrzucasz do głównego katalogu, w którym zainstalowałeś daną grę, wybraną przez Ciebie wersję tego moda. Trzeba przekopiować sam katalog "bin_win32" z odpowiedniej wersji do odpowiedniej gry.

  • Avatar użytkownikaWsiolek

    Hej,

    Właśnie zainstalowałem moda i gdy oczysciłem juz lotnisko w pierwszej misji i próbuje pogadać z Pablo mam problem z niewyświetlającymi się dialogami. Opcje wyboru dialogu nie są dostępne i nie mogę wybrać żadnej odpowiedzi.

  • Avatar użytkownikaStarchris

    Drugi komentarz pod tym artykułem prawdopodobnie jest o Twoim problemie.

  • Avatar użytkownikaWsiolek

    Niestety nie rozwiązuje to mojego problemu. Mam ten klucz ale Waldo mówi mi że mam porozmawiać z Pablo gdyż on jest tylko mechanikiem. Gdy rozmawiam z Pablo nie mam żadnych opcji dialogowych do wyboru, nie widzę również tekstu który on wypowiada. Oba dolne okienka odpowiedzi są nieaktywne, z dialogu da się wyjść tylko klawiszem Escape, nad Pablem ciągle jest znak zapytania a Waldo się nie odblokowuje.

  • Avatar użytkownikaWsiolek

    Oprócz tego mam podobny problem z Irą w Dressen, Brak opcji dialogowych do wyboru, nie mogę z nią porozmawiać (rozmawiałem już z księdzem), ten handlarz obok niej również nie chce ze mną handlować :/

  • Avatar użytkownikaFuno

    Czy ktoś wie jak zainstalować tą modyfikację w grze zakupionej na Steam?
    Zainstalowana gra nie ma katalogów które są w modyfikacji.
    Czy w ogóle jest możliwe zainstalowanie modyfikacji na grze zakupionej i zainstalowanej przez internet w Steam?

  • Avatar użytkownikaStarchris

    Wystarczy wypakować moda i skopiować wybraną wersję (wystarczy sam katalog "bin_win32") do głównego katalogu gry. Niepotrzebnie się przejmujesz tym, że gra nie ma takich katalogów, jest to bez znaczenia.

  • Avatar użytkownikaMuniek

    po 1. mod nie da się zainstalowac na czytsa gre jak i na patch 1.03, gra nie widzi ten moda
    po 2. na patchu 1.13 en zamiast napisow wszedzie sa dziwne znaczki
    po 3. na patchu 1.13 pl da sie zainstalowac i grac ale jest wlasnie prblem z pablem nie ma zadnych opcji dialogowych, po znalezieniu klucza waldo i probowaniu z nim porozmawiac nic sie nie dzieje




Nick: